Art_Zi Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Mitenkäs tollasen varhaispallon (5x205) vannejutut menee? Mikä on orkkisvanteen ET? Ja renkaan orkkiskoko? Ja mites jos laittaa 15" vannetta, niin mahtuuko esim. kuplan levitetyt vanteet ET:n puolesta? Ja kuinka leviää ratasta sinne saa mahdutettua? Quote
-tipi- Posted October 30, 2014 Posted October 30, 2014 Luultavasti varhaispalliksen vanne löytyy CSP:n vannelaskurista 5Jx14" ET 32,5mm, sillä voit testailla jälkituotantovanteiden asettumista. Hirmu levityksiä ei vakiokaariin mene, varsinkaan madallettuna. Alkaa ahistamaan renkaan paikaleen saaminenkin, ellei ole säädettäviä takalattoja tai tunkkaa jousivoimaa vastaan napaa alemmas auton pukeilla ollessa. Quote
Kujis Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 (edited) Saatan olla hyvinkin vääräässä, mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut. Sitä olen ihmetellyt kun orggisvanteita taitaa olla 14" ja 15" Vai? Mullakin on sarja 15" vanteita. Edited November 3, 2014 by Kujis Quote
-tipi- Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 Kujis oot kujalla, Bussin vanteet oli 14" vuosimallista '65 eli elokuusta 1964 alkaen. Quote
Kujis Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 Niin olenkin, koska mun -64 juniksessa on -63 15" vanteet :) Sitten löytyy kahdella eri et:llä 15" vanteet tarvii pistää kuva kun saan. Quote
Tanhis Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Type 3 vanteissa on sellaset nystyrät joilla kapseli tulee kiinni niisyä on helppo erottaa bussin vanteista. Quote
Art_Zi Posted November 4, 2014 Author Posted November 4, 2014 Mihin saakka pallossa oli nuo 14" vanteet? Ja visiin vain busseissa ollu nuo 14"? Kö? Muuttuko ne 15" kun vaihtu jako? Quote
kari kittilä Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Mulla on yhet 5x112 jaolla olevat pallon alkuperäiset peltivanteet jotka on 14" Quote
Kujis Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 (edited) Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut. Edited November 4, 2014 by Kujis Quote
metake Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.Eikö varhaispallis ole 14" vanteella ja kolkki 15"? Quote
vwagen Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 56-64 Transporterin vanne on samanNÄKÖINEN kuin varhainen kolmostyypin vanne,selvimpänä erona tuo kapseleiden kiinnitys. Kaikki uudemmat takamoottori Transportereiden vanteet ovat 14"(poikkeuksena tietysti Syncro 16). Quote
-AP- Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 'Varhaispallis' on 5,0x14", Kolmonen 4,5x15". Quote
Tanhis Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 (edited) Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.Kuten tuossa jo todettiinkin niin ei ole. Nystyrät kapselin kiinnikkeessä ja tuuman ero halkasiassa ei ole kauhean vaikea erottaa kumpi on kumpi Edited November 4, 2014 by Tanhis Quote
-AP- Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 Ja renkaan orkkiskoko? Taitaa olla 7.00-14 Quote
Kujis Posted November 4, 2014 Posted November 4, 2014 (edited) No niin, tässä kolkin 15" vanne ja juniksen 15 " vanne! (Ja ET/offset on eri). Varhais pallis varmaan 14 vanne niinkuin junis 64 -> vanne Edited November 4, 2014 by Kujis Quote
-tipi- Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 (edited) Juniksen vanteissasi on pultinreijän ympärillä "Crows feet" prässäys, josta ameriikan hempat oli jossain vaiheessa tohkeissaan. Liekö sitten harvinaiset vain ei, mene ja tiedä. Edited November 6, 2014 by -tipi- Quote
Kujis Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Hyvä ilnkki, tarvii laittaa vanteet tonnilla sambaan myyntiin..:). Quote
Tanhis Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Niin no harakanvarvas vanteita ollut vähän vajaa puolet mitä mulle on vastaan tullut että ei ne nyt niin harvinaisia ole. Harvinaisempana pitäisin juniksen suoria vanteita missä ei ole yhtään kolhua. Quote
Tanhis Posted November 6, 2014 Posted November 6, 2014 Sellaisena sen otinkin mutta kerroin nyt vain kuinka "harvinaisia" ne on. Mutta jos joku junista viimesenpäälle entistää niin vanteiden kk\vuosi leimat pitäisi olla muutaman kuukauden sisässä toisistaan siinä harvinaisuutta kerrakseen. Quote
Art_Zi Posted November 7, 2014 Author Posted November 7, 2014 (edited) Mikäs son site myöhäisearlyn jako, vannekoko ja et? Eli 70-71 pallon? Onko se toi 5x112 ja 5,5" ET 39? Edited November 7, 2014 by Art_Zi Quote
Guest Jeeves Posted November 8, 2014 Posted November 8, 2014 356:n vanteet menee varhaispallikseen heittämällä, ja 195/70R15 kumit. Tai no, sentin joutui takalokareita "levittämään". Vakiokorkeudessa. Quote
Kape77 Posted November 9, 2014 Posted November 9, 2014 356 kopiot varustettuna 195/65 kumeilla meni nipin napin taakse vakiokorkuseen. Myöhemmin etupäähän avikset tappiin alas ja taakse hevosenkengät. Samalla vanteella 185/65 ihan maksimi, edestä ottaa kiinni jos on kuormaa päällä ja renkaat linkussa. Quote
HBR Posted November 10, 2014 Posted November 10, 2014 Oiskos jollain tietoa löytyiskö jostain kummeja 145/65/15 painoindeksillä 84? Vai onko sellasia edes olemassa? Tänään tuli leimalla hylky renkaiden painoluokista ja madaltamiseen liittyvistä jutuista. Rengas-onlinella näyttäs olevan kapein 175 ja tuollasethan ei mahu pyörii muutaku tunkkaamalla reippaasti:-) Niin kyseessä early pallukan renkaat... Quote
Art_Zi Posted November 13, 2014 Author Posted November 13, 2014 Nii onko se 5x112 vai 5x130 tuo jako noisa myöhäisearlyissä? Quote
metake Posted November 13, 2014 Posted November 13, 2014 Nii onko se 5x112 vai 5x130 tuo jako noisa myöhäisearlyissä?5x112 Quote
HBR Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Oiskos jollain tietoa löytyiskö jostain kummeja 145/65/15 painoindeksillä 84? Vai onko sellasia edes olemassa? Tänään tuli leimalla hylky renkaiden painoluokista ja madaltamiseen liittyvistä jutuista. Rengas-onlinella näyttäs olevan kapein 175 ja tuollasethan ei mahu pyörii muutaku tunkkaamalla reippaasti:-) Niin kyseessä early pallukan renkaat... No enpä löytäny pienempiä ku 175/65/15 ja nyt ahistaa, ja pikku hiljaa alkaa itteeki ahistaa...Tunkattu on kaikki säädöt tappiin ja ei silti toivookaa lähtee konttorille,sen verta kihnuttaa. Oisko jollain vinkkiä tuollaseen pieneen ongelmaan? Vai kuinka tollasia palloja katsastellaan madallettuna? Quote
Kujis Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Tunkkaaminen? Edessä vai takana kihnuttaa? Jos edessä niin lokarin "kattoon" vai lokarin reunaan? Säätöakseli/ säätöakselit? Vai mikä aiheutaa että autoa ei saa tarpeeksi korkealle (katsastukseen)? Quote
Anpu Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Äkkisiltään ei löytynyt kuin 185/55-15 joka on halkaisijaltaan 24mm pienempi. Quote
HBR Posted November 25, 2014 Posted November 25, 2014 Edessä se kihnuttaa:-) lähinnä doglegin sisä kantteihin ja reippaammin kääntäessä taitaa ottaa pintapeltiinkin. Pallossa juniksen säätöakseli flipatuilla olilla jos oikein ymmärtäny ja nyt säädetty korkeimpaan asentoon. Tuo Anpun rengas koko on jääny huomiotta,epäilys kuitenki ton leveyden suhteen kun tuo 175:ki alko tökkii. Quote
-tipi- Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Entäpä jos heität alle 14" vanteet, oisko niissä kantavaa matalaa kumia. Quote
puuhapete Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Entäpäs jos vinguttaa "säätökoloa" pidemmäks? Quote
HBR Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 (edited) Tuota vingun käyttöä mulle kerettiinki jo ehdottelee,en vielä ehtiny koittaa. Voipi olla ahdas mahtuu vingun kaa,ainaki ylempään säätöpalaan. Mut pitää kokeilla. Muistaakos Puuhapete, kun oli puhetta ettei 14" vanne mahu noitten levyjen kanssa, mut mahtaisko pellivanne sopii? Mistähä sit pellivanteita lähtis dyykkaa..? 5x205... Ja et 10 tai pienempi... Edited November 26, 2014 by HBR Quote
puuhapete Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Nii tais olla ettei tosiaan 14" vanne mene noitten jarrujen takia...mut normi peltivanne menee huomattavasti sisempään ku noi bermit, nekin vois auttaa... Quote
Urbantoy Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 (edited) Muistaakaseni tohon Westyyn tilattiin tuo jarrusetti: http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=86105164815&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Systems%2CBrake%20Systems%20front%2CBus%20%2750-%2770%2CPCD%205x205&artnr=20150a&pn=0&sort=0&all= Ja tarkemmin tuo: CSP Disc Brake Bus '64-'70499 264 5205 Ja sen kanssa ei käy 14'' vanne jos muistan oikein.. EDIT: Kaivelin vanhat CSP:n tilaukset läpi ja tohon HBR:n Westyyn on tilattu CSP:ltä yllä mainittu levyjarrusetti eli 499 264 5205 Edited November 26, 2014 by Urbantoy Quote
Anpu Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Pienin kantavuudelta sopiva rengas 14 tuumasena on vannetukussa 175/65-14 joka on 2mm matalampi kuin toi 185/55-15, et vinku käteen ;) . Quote
Urbantoy Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Mitä hyötyä 14'' vanteesta/renkaasta on jos ne ei mene jarrusetin kanssa joka kyseisessä Westyssä on? Quote
HBR Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 Kattos löytyikin tarkempia tietoja autosta:-) Testailen kuhanta ehdin noita juniksen 15" peltivanteita,kumitkin sattuu olee samat ku westyssä takana 185/65/15. Vinku pitää hakee lainaa ja koittaa sorvaa tilaa lisää. Kiitokset vinkeistä ja neuvoista! Quote
Urbantoy Posted November 26, 2014 Posted November 26, 2014 No löytyyhän sitä tietoa.. taisin sen auton tilauksesta uittaa tänne pohjolaan.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.