Jump to content

Early pallon vanneasiaa


Art_Zi

Recommended Posts

Posted

Mitenkäs tollasen varhaispallon (5x205) vannejutut menee?

 

Mikä on orkkisvanteen ET? Ja renkaan orkkiskoko?

 

Ja mites jos laittaa 15" vannetta, niin mahtuuko esim. kuplan levitetyt vanteet ET:n puolesta? Ja kuinka leviää ratasta sinne saa mahdutettua?

 

 

Posted

Luultavasti varhaispalliksen vanne löytyy CSP:n vannelaskurista 5Jx14" ET 32,5mm, sillä voit testailla jälkituotantovanteiden asettumista. Hirmu levityksiä ei vakiokaariin mene, varsinkaan madallettuna. Alkaa ahistamaan renkaan paikaleen saaminenkin, ellei ole säädettäviä takalattoja tai tunkkaa jousivoimaa vastaan napaa alemmas auton pukeilla ollessa.

Posted (edited)

Saatan olla hyvinkin vääräässä, mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.

 

Sitä olen ihmetellyt kun orggisvanteita taitaa olla 14" ja 15"  Vai? Mullakin on sarja 15" vanteita.

Edited by Kujis
Posted

Niin olenkin, koska mun -64 juniksessa  on -63 15" vanteet :)  Sitten löytyy kahdella eri et:llä 15" vanteet tarvii pistää kuva kun saan.

Posted

Type 3 vanteissa on sellaset nystyrät joilla kapseli tulee kiinni niisyä on helppo erottaa bussin vanteista.

Posted (edited)

Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.

Edited by Kujis
Posted

Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.

Eikö varhaispallis ole 14" vanteella ja kolkki 15"?
Posted

56-64 Transporterin vanne on samanNÄKÖINEN kuin varhainen kolmostyypin vanne,selvimpänä erona tuo kapseleiden kiinnitys.

Kaikki uudemmat takamoottori Transportereiden vanteet ovat 14"(poikkeuksena tietysti Syncro 16).

Posted (edited)

Tanhis -> ...mutta eikös varhais palliksen vanne ole sama kuin (early) type kolmosen vanne, MUTTA vanteissa on pölärin klipsut.

Kuten tuossa jo todettiinkin niin ei ole. Nystyrät kapselin kiinnikkeessä ja tuuman ero halkasiassa ei ole kauhean vaikea erottaa kumpi on kumpi Edited by Tanhis
Posted (edited)

No niin, tässä kolkin 15" vanne ja juniksen 15 " vanne! (Ja ET/offset on eri). Varhais pallis varmaan 14 vanne niinkuin junis 64 -> vanne

post-58-0-86510100-1415131626_thumb.jpg

post-58-0-19651000-1415131670_thumb.jpg

post-58-0-64475200-1415131691_thumb.jpg

Edited by Kujis
Posted (edited)

Juniksen vanteissasi on pultinreijän ympärillä "Crows feet" prässäys, josta ameriikan hempat oli jossain vaiheessa tohkeissaan. Liekö sitten harvinaiset vain ei, mene ja tiedä.

Edited by -tipi-
Posted

Niin no harakanvarvas vanteita ollut vähän vajaa puolet mitä mulle on vastaan tullut että ei ne nyt niin harvinaisia ole. Harvinaisempana pitäisin juniksen suoria vanteita missä ei ole yhtään kolhua.

Posted

Sellaisena sen otinkin mutta kerroin nyt vain kuinka "harvinaisia" ne on. Mutta jos joku junista viimesenpäälle entistää niin vanteiden kk\vuosi leimat pitäisi olla muutaman kuukauden sisässä toisistaan siinä harvinaisuutta kerrakseen.

Posted

356:n vanteet menee varhaispallikseen heittämällä, ja 195/70R15 kumit. Tai no, sentin joutui takalokareita "levittämään". Vakiokorkeudessa.

Posted

356 kopiot varustettuna 195/65 kumeilla meni nipin napin taakse vakiokorkuseen. Myöhemmin etupäähän avikset tappiin alas ja taakse hevosenkengät. Samalla vanteella 185/65 ihan maksimi, edestä ottaa kiinni jos on kuormaa päällä ja renkaat linkussa.

Posted

Oiskos jollain tietoa löytyiskö jostain kummeja 145/65/15 painoindeksillä 84? Vai onko sellasia edes olemassa?

Tänään tuli leimalla hylky renkaiden painoluokista ja madaltamiseen liittyvistä jutuista.

Rengas-onlinella näyttäs olevan kapein 175 ja tuollasethan ei mahu pyörii muutaku tunkkaamalla reippaasti:-)

Niin kyseessä early pallukan renkaat...

  • 2 weeks later...
Posted

Oiskos jollain tietoa löytyiskö jostain kummeja 145/65/15 painoindeksillä 84? Vai onko sellasia edes olemassa?

Tänään tuli leimalla hylky renkaiden painoluokista ja madaltamiseen liittyvistä jutuista.

Rengas-onlinella näyttäs olevan kapein 175 ja tuollasethan ei mahu pyörii muutaku tunkkaamalla reippaasti:-)

Niin kyseessä early pallukan renkaat...

No enpä löytäny pienempiä ku 175/65/15 ja nyt ahistaa, ja pikku hiljaa alkaa itteeki ahistaa...

Tunkattu on kaikki säädöt tappiin ja ei silti toivookaa lähtee konttorille,sen verta kihnuttaa.

Oisko jollain vinkkiä tuollaseen pieneen ongelmaan? Vai kuinka tollasia palloja katsastellaan madallettuna?

Posted

Tunkkaaminen? Edessä vai takana kihnuttaa? Jos edessä niin lokarin "kattoon" vai lokarin reunaan? Säätöakseli/ säätöakselit? Vai mikä aiheutaa että autoa ei saa tarpeeksi korkealle (katsastukseen)?

Posted

Edessä se kihnuttaa:-) lähinnä doglegin sisä kantteihin ja reippaammin kääntäessä taitaa ottaa pintapeltiinkin.

Pallossa juniksen säätöakseli flipatuilla olilla jos oikein ymmärtäny ja nyt säädetty korkeimpaan asentoon.

Tuo Anpun rengas koko on jääny huomiotta,epäilys kuitenki ton leveyden suhteen kun tuo 175:ki alko tökkii.

Posted (edited)

Tuota vingun käyttöä mulle kerettiinki jo ehdottelee,en vielä ehtiny koittaa.

Voipi olla ahdas mahtuu vingun kaa,ainaki ylempään säätöpalaan. Mut pitää kokeilla.

Muistaakos Puuhapete, kun oli puhetta ettei 14" vanne mahu noitten levyjen kanssa, mut mahtaisko pellivanne sopii?

Mistähä sit pellivanteita lähtis dyykkaa..? 5x205... Ja et 10 tai pienempi...

Edited by HBR
Posted

Nii tais olla ettei tosiaan 14" vanne mene noitten jarrujen takia...mut normi peltivanne menee huomattavasti sisempään ku noi bermit, nekin vois auttaa...

Posted (edited)

Muistaakaseni tohon Westyyn tilattiin tuo jarrusetti:

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=86105164815&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Systems%2CBrake%20Systems%20front%2CBus%20%2750-%2770%2CPCD%205x205&artnr=20150a&pn=0&sort=0&all=

 

Ja tarkemmin tuo:

 CSP Disc Brake

Bus '64-'70
499 264 5205

 

Ja sen kanssa ei käy 14'' vanne jos muistan oikein..

 

 

EDIT: Kaivelin vanhat CSP:n tilaukset läpi ja tohon HBR:n Westyyn on tilattu CSP:ltä yllä mainittu levyjarrusetti eli 499 264 5205

Edited by Urbantoy
Posted

Pienin kantavuudelta sopiva rengas 14 tuumasena on vannetukussa 175/65-14 joka on 2mm matalampi kuin toi 185/55-15, et vinku käteen ;) .

Posted

Kattos löytyikin tarkempia tietoja autosta:-)

Testailen kuhanta ehdin noita juniksen 15" peltivanteita,kumitkin sattuu olee samat ku westyssä takana 185/65/15.

Vinku pitää hakee lainaa ja koittaa sorvaa tilaa lisää.

Kiitokset vinkeistä ja neuvoista!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...