kuplatin Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 (edited) http://www.huutokaupat.fi/nettihuutokaupat/ajoneuvot-ja-tarvikkeet/volkswagen-beetle-convertible-vm1953 En pysty tämän linkin perusteella mitenkään sanomaan mitä tietoja autosta annetaan huutajille, varmasti kaiken tarpeellisen. Auton mukana todennäköisesti lulkee volkswagenin syntymätodistus (jossa on minun nimi), ja auto on kyllä runkonumeroltaan aito -53 avo.... mutta koriltaan sitten 80-luvulla kovakattoisesta lähes aitoa karmann koria vastaavaksi rakenneltu. Kuten useimmat tietävät, kaikki se mikä tekee karmann cabriosta sellaisen kuin se on, on korissa. Pohjalevy on vain auton avoksi identifioivan numerosarjan sijoituspaikka. Pohja-auto on kovakattoinen kupla (kuten ns. aidotkin avot) sekä yhdestä cabrion NOS ovesta ja lukuisista pystärin osista (mm. tuulilasin karmi ja kattomekanismi) koottu cabrio. Autosta puuttuu rungon alapuolisten vahvikepalkkien lukuunottamatta myös useita avon vahvistuksia. Osapuutteita autossa on, nimenomaan niitä mahdottomia löytää kalliita osia kuten takapenkki, peili jne jne. Aidoista avon osista autossa on kuljettajan oven lisäksi moottoriluukku, mutta se on kymmenen vuotta myöhäisemmästä avosta. ". Edited April 23, 2015 by kuplatin 3 Quote Link to comment
ARTO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Tämä siis joskus vuosikymmeniä sitten mobilistissä esitelty yksilö? Quote Link to comment
aki Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 (edited) Muistelen moblasta artikkelia, jossa entistäjät laikkasivat ovaaliavon kylkiin reiät jotta saivat liikuteltua kätevästi trukilla. Viitataanko juuri tähän artikkeliin? Edited April 23, 2015 by aki Quote Link to comment
Ketsa Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Itse muistelen juttua, jossa pelkkä avon pohjalevy oli säästetty tallin seinälle ja siitä lähdettiin tekemään...? Toimi tuo juttu suurena motivaattorina laikka-avo kakkoseeni silloin aikoinaan nuorena miehenä :-) Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Onko tämä? Kuvattu OTR:ssä Mikkelissä vuonna 1995. 1 Quote Link to comment
kuplatin Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Ei ole tuo auto, vaan Ketsan mainitsemassa artikkelissa esitelty. Quote Link to comment
Västi Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Jyrkin kuvaama peli on ihan ehta karmann ja vm. 54, kuten kilpikin kertoo. On ihan eri suunnalla, kun tuo Turun kapistus. Eikös siinä pöpilistin kertomuksessa höpisty jotain korivahvikkeiden valmistamisesta, mutta ilmeisesti vain korin alaosiin? Quote Link to comment
aki Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Siitä korjaussarja - tai mikä korjaa sitten minkäkin. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1633361 Quote Link to comment
kuplatin Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Tässä on kuitenkin hyvä alku, kyseessä on syntymätodistus paperillinen -53 avo. Näitä ei tule kylillä vastaan joka päivä.. 1 Quote Link to comment
Mäki Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Tuosta vähän vertailupohjaa hinnalle, jos aikoo lähteä huutamaan. On kuitenkin ihan eri tason laite http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1746611 1 Quote Link to comment
Guest kili Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 (edited) Kyseessähän on korinvaihto, tässä tapaulsessa aito pohja sarjanumeroilla ja väärä kori. Aitoustodistuksella ei ole muuta virkaa kuin hämätä ostajia. Todistuksen saa pohjalevyn numeron perusteella. Luin aikanaan ko jurun autosta ja ei todellakaan ole aito vw cabriolet-tosin suht taitavasti tehty jäljitelmä mielestäni. Juuri oli korkein tarjous 600 euroa! Edited April 23, 2015 by kili Quote Link to comment
aki Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Nähdäkseni korinvaihto on tyypillisesti toisinpäin jolloin kanta-autona on umpikori ja sen alustalle laitetaan avokori. Auton identiteetti on silloin edelleen umpikorisen. Tässä on ihan oikean avon identiteetti ja siinä mielessä se todistus on ihan kurantti. Se kori siinä päällä sisältää melko suuren määrän korjauspaloja :) Se identiteetti on kuitenkin se juttu ja tuo on ihan ok aihio korjata ne ongelmat kuten Kuplatin totesi. 1 Quote Link to comment
Guest kili Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Voihan se asian noinkin hähdä kuten aki. Pohjalevy on todella aito-ei mikään muu. Quote Link to comment
kuplatin Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 (edited) Asia on (sijoitusmielessä) juuri kuten aki kirjoittaa, lisäksi todettava että auto on rakennettu äärimmäisen taitavasti ja huolella, eikä sitä todennäköisesti erota karmann tehtaan tuotoksesta kuin ehkä 1-5% harrastajista, maallikoista ei kukaan. Suosittelen vahvasti tutustumaan autoon paikanpäällä, ihan positiivisessa mielessä. Edited April 23, 2015 by kuplatin 1 Quote Link to comment
ARTO Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 En nyt sanoisi äärimmäisen taitavasti kun kattoo kuvaa ja oven sovitusta. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Eihän tässä taidettu puhua edes avon pohjalevystä jos rivien välistä asiaa lukee. "Pohjalevy on vain auton avoksi identifioivan numerosarjan sijoituspaikka" Quote Link to comment
metake Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 En nyt sanoisi äärimmäisen taitavasti kun kattoo kuvaa ja oven sovitusta. Avoimista ovista en kyllä osaa sanoa miten ne istuu, mutta toisilla on tarkemmat silmät... Quote Link to comment
Guest kili Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Metake-kun tiedät volkkareita mahdottomasti-kato triangle sivuilta-sielläpaljon kuvia. www.trianglemotor.com. Mitä vaikuttaa rättikatto ja takaikkunat? Quote Link to comment
Ketsa Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Vaikka alkuperäistä on vain pohjalevy, niin silti -53 avo on ihan jotain muuta kuin 14 tusinassa jenkkituonti avomöhkö. Just my 0,02€. 3 Quote Link to comment
metake Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 (edited) Ei kannata katsoa kuvia kun olen auton nähnyt omin silmin, alta, päältä, sivusta, edestä ja takaa. Itseasiassa olin paikalla tuolloin kuin tuo ketjun ensimmäinen kuva on otettu, siksi tiedän että siinä kuvassa molemmat ovet ovat auki. Katto on pystäristä, modifioitu sopimaan suoran tuulilasin yläkarmiin. Mekanismi on hyvä, mutta vääränmallinen, katon materiaali on väärä ja etupuun ja katon väli topattu niin että katon etureuna näyttää hassulta. Takaikkuna on itse tehty, jonka varmaan jokainen huomaa. Katon lukitukset on pystäristä, eli vääränmalliset, samoin kuin tuulilasin kehys mutta lasi on oikeanlainen ja kehys on muokattu oikeanmuotoiseksi mutta siinä on yläreunassa muutama pokkaus/muoto joita ei kuuluisi olla. Pahinta katossa on ehkä se, että alaslaskettuna se on liian lyhyt, oikeanlaisen katon kuuluisi tulla n. 10 senttiä taaemmas takareunastaan. Katto kuitenkin istuu paikalleen hyvin, ikkunat sopivat kattoa vasten yms. Korista puuttuu kaikki avon vahvikkeet paitsi helman jäykistepalkit, eli etuluukun alle saranoiden viereen tulevat, etujalkatilaan tulevat tuplapellit, takapenkin etureunan palkki ja sen nurkkavahvikkeet, sekä moottoritilan tulipellin jäykiste. Näistä on keskusteltu osaavan peltisepän kanssa joka ei pitänyt ko. peltien tekemistä ja lisäämistä mitenkään ongelmallisena tai vaikeana, vaikka kaikkia niitä ei varaosana saakaan. Takapenkki on kavennettu umpimallin penkistä ja se tosiaan saattaa olla haasteellinen löydettävä. Jos tässä autossa olisi vaihdettu kattomekanismi 50-lukuiseen (joita löytyi yllättävänkin helposti) ja lisätty puuttuvat jäykisteet ja tämän olisi joku löytänyt jenkeistä ja raahannut tänne niin kukaan ei täällä epäilisi auton aitoutta. Asiasta voidaan jeesustella vaikka kuinka kauan ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta hiljakkoin mediassa esillä oli barnin täysentisöinti jossa autoon vaihdettiin 70 - 80% pelleistä ja uusittiin tekniikka täysin, niin onko se sitten yhtään sen alkuperäisempi kuin tämäkään? Mobilistin juttu linkkinä, saa jokainen lukea sen ja muodostaa mieleipiteensä siitä että onko auto vain hätäisesti kyhätty laikka-avo vai jotain ihan muuta.. Ja tarkennuksen vielä, jos joku epäilee, niin ei, auto ei ole minun omistuksessani eikä ole koskaan ollutkaan :) https://copy.com/MhOakSpykxxpAQiB Edited April 23, 2015 by metake 1 Quote Link to comment
Guest kili Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Kiito Metake-tosihyväselvitys autosta-itse joskus luin ko artikkeli ja nyt uudestaan. Asiasta voidaan olla montaa mieltä-kukin omaansa! Quote Link to comment
Tanhis Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Mitä Åke ei tiedä kuplista sitä ei tartte tietää. Quote Link to comment
metake Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Mitä Åke ei tiedä kuplista sitä ei tartte tietää. Kyllä täällä on monta tietäväisempää tullut vastaan, ne ei ole vaan yhtä suulaita kun mä 4 Quote Link to comment
Mäki Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Kävinpä kurkkaamassa ihan paikan päällä ja tämä auto on kyllä ihan jotain muuta kuin alkuperäinen avo esim. lähes kaikki korin vahvikkeet puuttuvat. Paljon menee rahaa, ennen kuin vastaa aitoa. Quote Link to comment
metake Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 (edited) Korista puuttuu kaikki avon vahvikkeet paitsi helman jäykistepalkit Kävinpä kurkkaamassa ihan paikan päällä ja tämä auto on kyllä ihan jotain muuta kuin alkuperäinen avo esim. lähes kaikki korin vahvikkeet puuttuvat. Mä olen aina tiennyt ettei kukaan kuuntele mitä mä sanon :D Edited April 24, 2015 by metake 5 Quote Link to comment
Mäki Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Åke, oli mulle ihan liian vaikeita lauseita Quote Link to comment
GT78 Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Eikös tästä aika olennaisesta asiasta pitäis mainita myös huutokauppaa pitävälle taholle(siis jos ei ole jo mainittu)? Meinaan ei se muutoskatsastusta taida tarvita jossa pomppais mutta lets say että katsuri vuosikatsastuksessa alkaa ihmetellä puuttuvia turvarakenteita...voi alkaa ketuttaa ostajaa? Quote Link to comment
ARTO Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Varmaan trafin ylikytät löytäneet keskustelun ja "avo" tarkastettavien korinvaihtojen listalla Quote Link to comment
ARTO Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Mihin hintaan volkkarit lähti tai jäivät lähtemättä? Quote Link to comment
Mäki Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 -53 rakennelma nousi 10500 euroon, beige museokupla vähän vajaa 4000 euroa, Punaisesta tuli joku 7000 kauppa, mutta siinä olikin kuskin lattiapelti = penkki kiinni pienikantaisilla popniiteillä :) Vissiin päivän parhaan kaupan teki se, ketä osti täysin orggiskuntoisen Datsun ZX 280 - jenkkimallin 4000 eurolla. Auto oli kuin uusi. Onnittelut hänelle. Muutenkin hinnat olivat ainakin halvemmasta päästä kohdillaan; Saab 99; priima laite = 1500 €, Opel Commodore 2,5-kutosella ( MR) 2500 e, '-69 Jagge XJ6 2500 € jne. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.