Jump to content

Projekti '54 VW 1200


-tipi-

Recommended Posts

Posted

Ei ota valokoppaan, jos rengas on suorassa, muttei ne juurikaan lattialla maatessa mahdu kääntymään. Koppia ei oo modattu.

 

Tässä muuten kuva orkkisakselilla, ilman koria, ja 5.60 renkailla. Madallusta tuosta tilanteesta ainakin toi 27,5cm.

 

a%20017.JPG

 

Ja laitetaas vielä ennen ja jälkeen kuvat:

jouluaatto05%20011.jpg

tontitus%20004.jpg

  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Ennen eilisiä DWL grilli-/garagebileitä, huomaa kakkosnelonen. Kiitos muuten kaikille paikalla olleille! Hauskaa oli, kuten tuppaa aina olemaan ko. komppanialla!

 

tiimoun_uljas_ofal.jpg

Guest Raggare
Posted

lakasukone

meniks maavara negatiivisen puolelle?

  • 4 weeks later...
Posted
tulee mieleen se dr bombay, kenties kadonnut serkkupoika?

onkohan tipil nyt muuten kannun matalin auto ;D

Mitataan Himoksella!

 

Ja niin tehtiin, Tuloksena -30mm, eikä edes eturenkaista laskettu paineita tai kuski ollu kyydissä. Noh ens kesänä sitten temput kehiin?

 

Tunteeko joku tuota liekkipaitaista herraa taustalla tai onko jollain muulla elävää kuvaa tuosta "rapulailtapäivän ratoksi" voimistelusta? Vois paiskaa vaikka johonki juutuuppiin, tai poltella levylle ja viskata DWL:n Racingin pilttuuseen BoxerSpeedDayssä tahi postiin mulle?

 

IMG_0018.JPG

  • 3 months later...
Posted

Uudet kengät ensikesäksi. Terveellä offsetilla. Ei taida noilla + 165/65 päästä miinuksen puolelle enää.

 

uutta%20004.jpg

 

uutta%20002.jpg[/u]

Posted

Voimistelua ja raakaa voimaa, niin kuin Jani sanoi. Onhan sillä kokemusta tuolta Himoukselta, kiitos vaan avusta vielä kerran. Ja yksinään jos on niin, niin pitää kammeta kakkosviitosella. Tosin kun se on tontissa, nousee samanpuolen etu- ja takarenkaat yhtä aikaa, kun takaa tunkkaa. Nuo palikat on tuossa sen takia, kun toisella puolella oli täys korkea 145 paikallaan.

Posted
Uudet kengät ensikesäksi. Terveellä offsetilla. Ei taida noilla + 165/65 päästä miinuksen puolelle enää.

 

 

Nipsnaps, akselista pikkasen poikeen? Sais ainakin hieman sisemmäs rattaita.

Guest Raggare
Posted

ite totesin puskurinraudat noheviks nostaa, tai takana saatto käyttää jotai vippaskonstia kuten putki siihen jousilatankannen juurelle ja sit putkee tunkkaa et saa lisää tunkkia alle ja.. :D

kyl tipin pitää tehä 8" akseli noille

Posted
Joo, tullaan ens kesänä taas tunkkaamaan kyntäjää. Pitää vaan varoa varpaita ku tipauttaa sen alas.

 

Mä voin tulla viereen juomaan kylmää tsidukkaa ja kannustamaan punnertamisessa... :)

Guest UMK Seppelin
Posted

Oli se hyvä, että sain nuo vanteet Tipille. Ei tarvinnut hurjista tarjouksista huolimatta luovuttaa Ruotsin pojille. Toivottavasti ovat hyvät... Eipä ole joka pojjjaaalla.

  • 1 month later...
Posted

Hey, mites kun pitäis saada ´60-´73? boorilla oleva ratti tähän '54:n mutten haluasi rattiputkea vaihtaa, onko kellään ideoita? Tuossa orkkiksessa taitaa ratti toimia jonkinlaisena laakerina.

Posted

Se laakerointi ei ole ongelma - itse sorvautin ovuaalin erikoisrattia varten putken yläpään ja ratin keskiön mitoilla sopivan nylon puslan. Koska tuo ratti ei varsinaisesi kiepu montaa sataa kieppiä minuutissa niin puslan voi tehdä aika maltillisella toleranssilla (lue: välys niin, että pyörii ilman voiman käyttöä mutta ilman tuntuvaa säteisvälystä). Samassa yhteydessä ja samasta syystä vaihdoin rattiakselin, siinähän työtä tulee käytännössä siitä kun askartelet uudempaan akseliin sen liukupinnan tööttiä varten. Toinen juttu on, että eri vuosimallien akselit on hieman eri mittaisia mutta muistini mukaan edes sitä rattiputkea ei tarvitse vaihtaa. Väittäisin, että tuo akselon vaihto on nopein ja helpoin tapa hoitaa asia.

Posted

Niin no rattiakselihan pitää ainakin vaihtaa, et saa oikeen boorin ;o) En muista enää mitä väkästelin melkein kymmene vuotta sitten muka-splitin kanssa kun siihen vekslasin stanunrattia.

  • 2 weeks later...
Posted

12Voltti muunnos käynnissä, vielä uupuu toinen merkkivalopoltin edestä (särky kun oli ahdas reikä heijastimessa) ja lataussäädin tasavirtaselle.

, turvallisuus ennen kaikkea. Tulevat toimimaan vinkkareitten ohella, jahka saan etuvastukset vinkkareille, niin nekin toimii samasta vipusesta.
  • 1 month later...
Posted
Poleeraus on per$eestä. Ylävasemmalla olevaa on vesihiottu 240/400/600/800/1000/1200 ja vähän jo kiillokkeella hinkattu, muita paitti mustaa ja alaoikealla olevaa suhnuttelin vain rälläkän ja poran lamellikiillotuslaikoilla.
  • 1 month later...
Guest jannu_ha
Posted

saanen kysyä että mitkä on nuo vanteet??

todella tyylikkäät!

  • 4 weeks later...
Posted

Tämä ajossa oleva 'keskeneräinen' projekti voisi olla myynnissä, tai erikoisosat siitä, kun alkoi porsastelu kiinnostaa. Possun jarrut, säätöalusta, Calpartsit jne. Hyväntekeväisyyteen en lahjoita, mut kysele jos kiinnostaa.

 

Wappuna tuli ajeltua:

 

holiisi.jpg

Guest Damien
Posted
taytyy sanoa että aivan hävyttömän nätti! Vanteet täysi kymppi:)

 

En oikein tuostä väristä tykkää, mutta on kai niitä rumempiakin kun valko-sininen. Ite olisin kyl laittanut vähän räyhäkämmät vanteet mutta kyllä noi orkkispeltivanteetkin T-nelkkuun käy ihan hyvin varsinkin noin virka-ajossa. Tontittaa pitäisi ainakin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...