Jump to content

Lasikuitukorit suomessa??


Guest Toni I

Recommended Posts

Guest Toni I
Posted

Yritin yhdistyksen puolella jo kysellä tästä, mutta ei tullut mitään vastausta. Kokeillaan jos täältä sais jotain vastausta:

 

Ketäs noita Desert Dogin koreja valmisti?

- Jonkun huhun kuulin että se olisi joku salolainen veneenveistämö?

- Onkohan muotit vielä tallessa?

- Oliko muita malleja?

 

Entäs missä valmistettiin muut kirput?

- Ja mitä korimalleja?

 

Euran lasikuitu tais tehdä vaan verrareita(Silver hawk,bonita/siitä johdannaisia Falcon Devil) vai tekivätkö muitakin?

 

Tiara tais olla Car artsin ainoa malli?

- Oliko muita malleja?

 

GTR ei ollut muita korimalli?

 

Oliko muitakin valmistaja?

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

RPB:n (Racing Plast i Burträsk) lisenssi Ruåtsista oli ehkä ensimmäinen 'urheilumalli' Suomessa, sama kuin 'Tekniikan Maailma rakentaa urheiluauton', valmistaja Pietarsaaressa / Vaasassa. Euran Lasikuitu nappas tämän mallin luvatta itselleen myöhemmin.

 

Mac Buggy Gunell oli lähtöisin jostain Porin seudulta?

 

Karjaan pojat / Löytöautot ry kauppas muutama vuosi sitten jotain kirpun korimuottia?

Guest Toni I
Posted

Perhana muistin väärin, eihän toi sirverhawk ollutkaan bonita-pohjainen. Se malli mitä muistelin taisi olla euran omaa disainia Bonitan perä ja järkyn näköinen keula =-). Oisko se ollut Falcon Devil.

Posted

Juu toi silver hawk:han se on komeista kolein keulaltaan :) No, sinne keulalle mahtuu hyvin turvatankki ja akku etuakselin eteen... Kunhan taas jossain näyttäydytään niin laitetaan uutta kuvaa meidän SH-racerista esille.

 

Puavo @ dwl

Guest Toni I
Posted

Karjaan pojat / Löytöautot ry kauppas muutama vuosi sitten jotain kirpun korimuottia?

Mistäköhän saisin noi karjaan pojat kiinni. Voisin ostaa ton muotin jos se sattus olemaan vielä tallessa. En löytänyt tota ilmotusta enää mistään.

Posted
Tiara tais olla Car artsin ainoa malli?

- Oliko muita malleja?

Ainoa mutta alkuperäinen oma design. Eli juu siis Tiara on ainoa Car Artsin valmistama kokonainen korimalli. Muut Car Artsin koriprojektit ovat olleet erilaisia korisarjoja autoihin.

 

Tiara on suunniteltu 70-luvun puolivälissä ja proto valmistunu '78, ekan kerran tais olla lopulta kilvissä vuonna 80. Sen jälkeen noita on tehty kymmenkunta joista viimeinen on mulla, vielä mahdollisuus (osia) yhteen koriin mutta se on sitten ihan viimeinen.

Posted
Minkäs näkönen oli Tiara? Kuvia!

 

Jos haki VW Tiara googlella, niin aika kärkeen nous #fvwa:sta tuttu SG...

 

Puavo @ dwl

http://netti.nic.fi/~ktoro/tiara/

Joo ihan projektikuvia tuolla vaan, samaa kans lontooks:

http://www.nic.fi/~zero/tiara

 

Kuvia valmiista autosta 80-luvun styling-kitillä, esite jostain 90-luvulta, hinnat _vanhoja_:

http://www.nic.fi/~cararts/tiara/

 

Omaan tulee jotain ihan muuta, kunhan sais aikasiks muilta kiireiltä.

 

Nimimerkillä perä ekana laikattu irti..

Guest Toni I
Posted
Juu toi silver hawk:han se on komeista kolein keulaltaan :) No, sinne keulalle mahtuu hyvin turvatankki ja akku etuakselin eteen... Kunhan taas jossain näyttäydytään niin laitetaan uutta kuvaa meidän SH-racerista esille.

 

Puavo @ dwl

 

Kannattaa siirtyä vähän sivummalle ens kesän ursissa kun peileissä näkyy tämmöinen keula ;-) http://www.colani-gt.de/galerie/schmid/DSCN0763.JPG

Tässä vielä perän hyikeaa muotoilua http://www.colani-gt.de/galerie/kofler/IMG_6742.JPG

Guest Toni I
Posted
Tampereen amatsussa oli joskus projektina tuollainen:

 

meeting03.jpg

 

Tai ainakin mulla on sellainen muistikuva että se oli aukeavalla hytillä.

 

t. Mika

 

ps. http://www.sporttiauto.com/ myi tosiaan 356 replicaa vielä jokin aika sitten.

 

Toi nova on kyllä melko vinkeen näköinen =). Wihuri toi jossain vaiheessa maahan myös Eagle SS koreja, kanta-autona oli Kupla tai Taunus/Cortina. 356:sta on tainnut olla muotit joskus suomessa, mutta missä se on nyt? Onko 550 tai 718 tehty yhtään autoa suomessa?

Tässä on nyt se bonitasta pilattu versio Falcon Devil 2f00e4517145146b079bfe3123a57-orig.jpg

Posted

Kyllä noi Eaglet tuli Euran-lasikuidusta mun muistaakseni. Itellä tollanen oli helmiäissininen ja korkeammalla etuluukulla.

Posted

Ei ole minulla lyhennetyn hiekkakirpun + lokareitten muotteja ollut enää vuosiin.

 

Ne muotit oli hupi homma sinänsä: Joku edellinen vuokralainen oli muotit jättänyt entisen vuokrakämpän pihan nurkalle mettän puolelle. Lehtiä haravoidessa löytyi kasan alta helskutin hyvät muotit. Meni kait jonnekin Hämeenlinnaan. Ei muuten sillon meinannu kelvata kellekään.

Guest Toni I
Posted
Kyllä noi Eaglet tuli Euran-lasikuidusta mun muistaakseni. Itellä tollanen oli helmiäissininen ja korkeammalla etuluukulla.

Voi olla että ensimmäiset eaglet on euran kautta tulleet, mutta wihuri yritti myös tuoda niitä pienen sarjan(on esite jossain tallessa). Samassa yhdeydessä ne toi ensimmäisen sumo cobran kopan, mutta eivät saaneet markkinoitua niitä(liian pieni markkina+lama+säädökset???). Tämän jälkeen sumojen maahantuonti siirtyi Sporttiautolle.

F1.jpg

Posted

Jos vertaa tuota skodan pohjalle tehtyä koria ja aitoa 550 Spyderia, niin aika kaukaa muistuttavat toisiaan. Kuplan pohjalle tehdyt korit huomattavasti lähempänä aitoa.

Posted

Tuossa Scodillac-sarjassa olis se hyvä puoli Kupla-sarjoihin, että ajo-ominaisuudet olis huomattavasti paremmat. Toisaalta en ole oikein optimistinen tuon AKEn suhtautumisen kanssa. Käsittääkseni 2002-lain mukaan korivaihdot sallitaan nykyään vain ja ainoastaan rungollisiin ja pohjalevyllisiin autoihin. =(

 

Mutta jos intoa piisaa, niin eikun yrittämään. Itsellä on projektia 2007-kevääseen asti jo tallissa, ettei ihan vielä.

Guest Toni I
Posted
Toisaalta en ole oikein optimistinen tuon AKEn suhtautumisen kanssa. Käsittääkseni 2002-lain mukaan korivaihdot sallitaan nykyään vain ja ainoastaan rungollisiin ja pohjalevyllisiin autoihin. =(

Niin, tapahtuuko tossa korinvaihtoa? ;-) Eihän siitä lähde kuin pintapellit, ovet ja katto pois?. Peruskorihan jää kuitukopan alle.... Paul Bantamilla oli myös samalla idealla toteutettuja modernempia malleja.

Tietääkö ketään ruotsissa myytävien "GP" 550 korisarjojen nettiosoitetta??

  • 2 weeks later...
Guest Toni I
Posted

Tässä varsin nätti mutta tuntematon korimalli.....

2168.JPG

Posted

En kyl hirvee kuitupulkkafani oo, mut jotenki tossa Eagle äsässässä on MUNAA! Liekkö kyrv@n näköinen vai mikä sen tekee...

Posted
ei Suomessa eikä volkkari, mutta mielenkiintoinen:

http://www.geocities.com/MotorCity/Fact ... page3.html

Mitenköhän ake suhtautuisi tohon korinvaihtoon? Itsekantava korihan jäisi alle riisuttuna???

Tota on tullu itekki pohdittua joten kysyin tota AKElta ja sain vastaukseksi, että jos yli 50% alkuperäisiä osia, SEKÄ jäljellä alkuperäisestä korikehikosta (ilman luukkuja, ovia ja kansia) yli puolet niin veroteknisesti vaihto onnistuu ilman uudelleenverotusta. Eri asia sitten myöntääkö AKE poikkeuslupaa moiselle, mutta luulisi senkin onnistuvan jos huolella suunnittelee homman etukäteen.

  • 1 month later...
Posted
Tästäkin sais ihan siistin vain madaltamalla jonkin verran sekä vaihtamalla vanteet...

 

Jepjep. Tommonen se on, mutta punasena, johon olen kysellyt apuja alustan yms suhteen. Tosiaankin levännyt tallissa v95 lähtien. Alunperin rakentelin sen teininä 86...88, jollon kilpiin.

 

Tuosta madaltamisesta, mitä kuvamanipuloit. Etupää varmaan tippuu helposti. Jos takana swing, tulee kyllä takapyörille jo aikamoiset kulmat. IRS alusta varmaan auttas tossakin. Omassa on swing ;(

 

T:Jussi

Guest Mika Raussi
Posted

Eikä luulis kuitukoppesessa olevan kovin hankalaa nostaa vaihdelaatikkoa.

Posted
Eihän se IRS:i oo mitenkään vaikee rakentaa swingi alustaankaan jos sen haluaa.. ;)

 

Eipä ei, mutta ne kallisarvoiset rosentit... Kiinnostas kyllä kovin. Täytyy laskeskella.

 

Eikä luulis kuitukoppesessa olevan kovin hankalaa nostaa vaihdelaatikkoa.

 

Eaglessä tankki on suoraan lootan yllä. Omassa on nyt tilaa muutama sentti. Riippuu tietenkin käytetystä tankista. Mulla on joku vanhemman kuubelin, jossa on suora tankkausputki, eli alkuperäisessä etuluukun alla.

 

Ainakin omaani laitoin startin +karvan päälle paksun kumilevyn. Voi tulla ovela ilmiö, jos pääsee nappaan tankkiin kiinni esim. kolarissa ;)

 

T.Jussi

Posted
Eihän se IRS:i oo mitenkään vaikee rakentaa swingi alustaankaan jos sen haluaa.. ;)

 

Eipä ei, mutta ne kallisarvoiset rosentit... Kiinnostas kyllä kovin. Täytyy laskeskella.

 

T.Jussi

 

Mikä vm. alusta sulla on?

 

Kuinkahan monessa IRS:i muutetussa kuplassa noi prosentit on laskettu juuri irsittämisestä??

Guest Mika Raussi
Posted

Eiks muuten irssittäminen periaatteessa paranna liikenneturvallisuutta, kerran camber kulmat ei muutu joustoliikkeessä niin radikaalisti? Tietty jos sinne samalla viskaa possun tukivarret ja jarrukilkkeet, niin sittenhän se oli vaan jarrunvaihto :p

Posted
Mikä vm. alusta sulla on?

 

1970

 

Konttorilla epäilivät, että alkuperäsen muutoksen prosenteista ei ole enää mitään havaintoa ja uudet prosenttitaulukot taitaa olla vähän tiukemmat. Täytyy vaan tyytyä nykyhetkeen.

 

Kävi ittelläkin mielessä tuo liikenneturvan paraneminen irs vaihdolla.

 

Löysin tänään Rajamäen rompepäiviltä Alfamerilta Kuplan alustavirityskirjan. Ihan mukavasti löyty vinkkejä. Nyt taisin jo tajuta tuon Camber stopperinkin (compensator) toiminnan. HC:n kuvasta kyllä näki kiinnitystavan, mutta toiminta ei auennut heti.

 

Eli siis ulosjoustossa pyritään estämään positiiviselle menevää camberia tuolla poikittaisella lehtijousella. Tämä pätisi aika hyvin tuon muistikuvan kanssa sen takapään käyttäytymisessä lyötteessä. Eli sisäänjousto ei ollut ongelma, vaan sitten kun tultiin lyötteestä kevitettynä ulos, jollon tulee positiivista ja perä menee epävakaaksi.

 

Havaitsin myös pienen päittäisvälyksen oikean puolen takasessa, mutta tuo ylläoleva on se mitä todella pitää korjata. Täytyy tutkia mistä välys on peräisin ja korjata sekin.

 

Elikkä hankintaan:

 

- etupäähän puslat ja vakaaja

- laatikolle uretaanit ja tukipanta

- takapäähän puslat, takapään pudotus 1 boori ( sarjan maahantuojan suositus ) ja camber stopper

 

Noillä jos alusta rupeis paraneen, sitten:

- levyt joka nurkaan

- eteen doppiolat ( keulassa on aika suuri väli lokariin, takapää parempi)

 

Sitten konepuolelle:

- Dellhortto pois ja 2xWeber tilalle (tai sitten Megasquirt ruisku, Toron Tiaran ruisku näytti mielenkiintoiselta)

- Puola

- 009 jakaja

- kärjetön sytkä

 

Tuota takapään pudotusta en tehnyt alunperin, koska perä näytti jo riittävän matalalta.

 

Sitten pitäs enää miettiä nätti hiljanen putkisto ja huurteenpoisto...

 

T.Jussi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...