sleepercooler Posted March 12, 2016 Posted March 12, 2016 (edited) Niinpä nii ja diipa daa, laitetaas tänne hieman tarinaa tosta kesällä hankkimastani T1-67sta. Eli, Wihuri-Yhtymä Tampereella on myynnyt ensimmäiselle omistajalle kyseisen auton ja luovutustarkastus tehty 13.3-67 ja on ollut aina vuoteen 2009 samalla omistajalla ja viimeisin katsastus suoritettu 5/09. Auto vaihtoi omistaa, ilmeisesti perheen pojalle, jonka tarkoitus oli kunnostaa auto, mutta mutta näin ei kuitenkaan käynnyt, vaan siirtyi seuraavaksi Vihtiin väliomistukseen, tarkoituksena saada leima papereihin, mutta näin ei käynnyt ja auto tuli myyntiin vikalistalla, joka oli myynnissa tälläkin palstalla. Seuraavaksi tein autosta vaihtotarjouksen , joka tyydytti molempia, ja siirtokilvet kiinni ja kovaa ajoa kohti Tuusulaa 🙂 No, pihaan päästyä ,pitihan sitä "uutta" autoa vähän tutkiskella hieman tarkemmin, Maalipinnassa ajan patina ,ruosteita sudittu valkoisella minaronilla peittoon, astinlaudat repsottaa ja vähän muutkin, mut SO WHAT , mitä välii kovaa ajoo vaan , hifistellään sit joskus..... Pohjalevy ja kynnyskotelot todella hyvässä kunnossa, joten hisaus hommia ei toistaiseksi tiedossa!!!!! Penkit ja oviverhoilut ovat koko punaiset, mutta aurinko polttanut vinyylin karrelle, joten varastossa olleet penkit punaisella kangasverhoilulla laitettiin tilallle, ja tulihan siitä hieman siistimpi . papereita Huoltovihko kuskin puoli Alkuperaisessä asussaan etupenkit vaidettu ja takapenkki Kuskin jalkatilassa pintaruostetta ja hantin puoli uudenveroinen Seuraavksi vikalistan tutkintaa, takajarruista tullut hylky leimalla, asensin uudet kengät ja säädin , ja tuore leima tuli paperiin. Hienosti toimi kunnes rupes pätkimään ja sammuili, vika oli virranjakajassa joka ei pysynyt säädöissään, kuin hetken aikaa joten hommasin 123 alipaine jakajan sekä uudet tulpat ja Boshin johdot, siihel loppui murheet ja kilsojakin kertyi melkein 1500 ensimmäsiin pakkasiin saakka. Continue......... Edited December 23, 2018 by sleepercooler 2 Quote
sleepercooler Posted March 12, 2016 Author Posted March 12, 2016 (edited) Seuraavaksi haettiin hieman uutta "race" ilmettä kehiin, ja alkuperäiset pakoputken huilut asennettiin takaisin taittuvien putkien tilalle sekä pölykapselit ja koristerinkulat laitettiin varastoon, odottamaan myöhempää käyttöä. Peltivanteet oli maalattu valkoiseksi jo aiemmin joten sopi hyvin race tyyliin ja eteen asennettiin uudet 135/15 kumekset. hieman race lookkia.... Ja tolla mentiin pakkasille saakka.... Viileet kelit kosteet kelit alkoi, niin autossa aina ikkunat huurussa ja ei millaan meinaa aueta, kuitenkin lämmönvaitimet käytössä, aina puolituntia sai ajella kunnes etuikkuna aukesi edes vähän.... takapenkki pois ja tutkimaan tilannetta, verhoilu aivan märkä :( joten verhoilu pois ja roskiin ja syy selvisi samalla, mistä moinen johtui,..... takaikkunan tiivisteen välistä uittanut vedet sisään. ja tehnyt tehtävänsä hitsaamaton pohja Joten autolle tehtiin tilaa talliin jotta saa työn alle ja ruasteet pois. Tilannetta ei voitu pelastaa joten katsoin parhaakseni leikata takaseinän pois kokonaisuudessaan, sekä lattiasta vain huonon osan pois. Takasivuikkunet sekä takalasi tietysti poistettiin ja korjattiin ruoste vauriot oikea taka karmi vasen takakarmi oikea puoli hitsattu ja kitattu vasen puoli sama homma nyt sit ollaakin suunnilleen oikeessa ajassa , joten seuraavaksi pitäisi liimata takaseinä paikalleen... siinä lyhyesti auton tarina tähän päivään saakka Seuraavaan kertaan...... Edited March 12, 2016 by sleepercooler 1 Quote
sleepercooler Posted March 22, 2016 Author Posted March 22, 2016 Etuakseli prokkista tänään aloittelin / valmistelin, onhan tuo cb;n etuakseli aika laadukkaan oloinen tekele........ 1 Quote
Tanhis Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Onko cb akselissa neulalaakerointi vai puslat. Quote
sleepercooler Posted March 23, 2016 Author Posted March 23, 2016 Onko cb akselissa neulalaakerointi vai puslat. Neulalaakerit 1 Quote
sleepercooler Posted March 23, 2016 Author Posted March 23, 2016 Purin ohjaussimpuken atomeiksi, kaik meni muuten hyvin, mutta kannen tiivari meni rikki, teenkö uuden tiivisteen mallinmukaan (onko väliä jos paksumpaa tiivistepaperia???) vai laitanko tiivisteliimalla kiinni????? Täytyy ens viikolla hakee uudet stefat ja samalla ottaa varastoon muutamat ylimääräiset. Quote
sleepercooler Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 No nii, tapahtuu täälläkin pikkuhiljaa, stefat haettu jo tovin sitten ja ohjaussimpukka putsattu ja kasattu uusilla stefoilla ja vaseliinilla , kääntyy suuntaan ja toiseenkin aika herkästi. Keula purettu kokonaisuudessaan ja asennettu CB:n säädettävä ja kavennettu akseli, samalla tuli myös kavennetut jousilehdet sekä lyhennetyt raidetangot, ja tietysti rasvatiivisteet.... ja eihän droppi olkia voinut jättää pois, joita hieman hiplailin siistimmiksi, purseet ja jöysteet pois. Jarru osat ja olkavarret liotettu sitruunakylvyssä ja maalattu hienosti mustalla maalilla ja samalla uusittu nivelet olkavarsiin. kylvystä tulleet osat Purseiden poistoa purettu ja kasattu simpukka 1 Quote
sleepercooler Posted June 26, 2016 Author Posted June 26, 2016 Tänää töiden ohella heitetty pikavisiitti tallilla ja kerkesin hieman etupäätä kasailla mm. olkavarret paikalleen ja dropit siihen sillai höllästi ....... 2 Quote
sleepercooler Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 etupään kasailua jatkettu, raidetangot laitettu perstuntumalla paikoilleenm mutta kun rupesin laittaa ohjausvaimenninta paikoilleen,niin amerikan Joelta tainnut mennä akselin pään kiinnityksen kierre hieman sivuun, mikä neuvoksi, laitetaanko korotus "prikat"alle vai tehdäänkö lovi jotta istuu normaalisti paikoilleen??? Quote
x-pj Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 etupään kasailua jatkettu, raidetangot laitettu perstuntumalla paikoilleenm mutta kun rupesin laittaa ohjausvaimenninta paikoilleen,niin amerikan Joelta tainnut mennä akselin pään kiinnityksen kierre hieman sivuun, mikä neuvoksi, laitetaanko korotus "prikat"alle vai tehdäänkö lovi jotta istuu normaalisti paikoilleen??? Minulla oli yhdessä itsetehdyssä akselissa kiinnityspiste vähän väärässä paikassa, niin rupesi vaimennin jumittamaan. En tiedä vaikuttako noin pieni ero mitään. Quote
sleepercooler Posted August 11, 2016 Author Posted August 11, 2016 Päivitellään tätäkin välillä, Sunnuntain noidettu Orimattilasta takatilan pelti kokonaisuudessaan, meinaan oli sen verran huväkuntoinen pelti ,pintaruostetta vain alapuolella, että kannatti nähdä vaivaa je leikkaa irti( kiitoksen vielä Rikulle ) Ja eilen leikattu kaikki ylimääräinen shittu pois ympäriltä. Vielä pitäisi hieman hifistellä reuna saumojen suhteen, oli meinaan hurjalla saumalla poltettu kiinni sisälokariin. PS. Jos jollakin tarvetta tolle korjauspalalle mistä tulee noi lämpöputket läpi, saapi noutaa ilmaisksi, vaatii siistitimistä..... Quote
sleepercooler Posted August 12, 2016 Author Posted August 12, 2016 (edited) Siitähän se lähtee!Jep, täytyisi vielä toi taite saada nätisti irti, senverran ruostunut ettei hitsuutuspisteitä Ole juurikaan näkyvissä. Edited August 12, 2016 by sleepercooler Quote
Pedalpusher Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Se on kyllä ärsyttävää ja sen takia meneekin monesti raamastuksen puolelle kun ei saa nätisti pisteistä irti. Quote
sleepercooler Posted October 27, 2016 Author Posted October 27, 2016 Pientä päivitystä!! Vihdoinkin saatu porattua kaikki pistehitsit auki ja pellin suikaleet pois., Ja sovittelemaan uutta peltiä paikoilleen, mutta eihän se voi asettua peakoilleen kerralla, vaikka saman ikäisestä autosta leikattu pois. Joten jumppaamista eestaas, ja vähän rälläkkää ja vasaraa ja sovitusta, ja kyllä se sinne lopulta istui paikoilleen. Samaan syssyyn piti tehdä huoltoluukulle aukko tavaratilaan, jotta helpottaa myöhemmin tulevia remontteja. 3 Quote
sleepercooler Posted March 10, 2017 Author Posted March 10, 2017 (edited) Talviunilta ollaan hiljalleen herätty ja rähmät pyyhitty pois . Joten päivitellääs tätä rojekktia hieman... Etupäässä droppiolat , iskarit, olkavarret uusilla nivelillä paikallaan sekä raidetangot ja ohjaus simpukka uusilla tiivareilla ja rasvalla asennettu. Uusi cb:n kavennettu vakaaja urtsipuslilla odottaa paikkaansa akselissa.... sit voi hieman säädellä pyöränkulmia kohdilleen, voihan ne ilman vakaajaakin säätää..... Ja tietysti etuakselin säädöt kohdalleen.. Takapäästä purin kaikki pois, koska tarkoitus on laittaa kerralla kaikki kuntoon , kun kerran purettu... Edited March 10, 2017 by sleepercooler Quote
jarkki86 Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Ilmeisesti tuo sinun akselisi on 2" kavennettu, mahtaisiko sulla olla vakiovakaajaa siinä lähellä ja viitsisitkö mallata käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle. Tietäisinpähän vain että tilaanko itsekkin kavennetun vakaajan vai rupeanko kaivamaan vakiotankoa tallin räystään alta. Tänään sopivasti pudotti lumetkin niin siinä ois sellaiset 2 metriä ja 10 senttiä tiiviiseen pakkautunutta lunta päällä. Quote
sleepercooler Posted March 10, 2017 Author Posted March 10, 2017 Ilmeisesti tuo sinun akselisi on 2" kavennettu, mahtaisiko sulla olla vakiovakaajaa siinä lähellä ja viitsisitkö mallata käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle. Tietäisinpähän vain että tilaanko itsekkin kavennetun vakaajan vai rupeanko kaivamaan vakiotankoa tallin räystään alta. Tänään sopivasti pudotti lumetkin niin siinä ois sellaiset 2 metriä ja 10 senttiä tiiviiseen pakkautunutta lunta päällä. Joo on 2" kavennettu akseli, vakio vakaaja löytyy metrin päästa joten sunnuntain olen menossa hiplaamaan,nii voin samalla kattoo... Quote
metake Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 ...käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle. Eihän se sinne sovi kun on 5 senttiä liian leveä. Yhdessä kuplassa mulla on kavennettu vakiotangosta tehty versio, toisesta on heitetty koko vakaaja mäkeen. Quote
jarkki86 Posted March 10, 2017 Posted March 10, 2017 Jep, arvelin vain sillä kysyä kun muutamasta akselinkavennustopicista luin että se kävisi paikalleen mutta eri kohtaan luonnollisesti kiinnitys. Koitin toista alkuperäistä vakaajaa kaventaa mutta en saanut sitä luotettavasti hitsattua, vähäinenkin vääntö aiheutti sen että hitsimälli lensi irti ja vakaajaan jäi sentin syvyinen kuoppa. Quote
peruskallio Posted March 11, 2017 Posted March 11, 2017 Täällä on hitsattuna pysynyt hyvin yhtenä kappaleena, keskeltä poikki, pala pois, päät reilusti viisteille (melkein keskiöön asti) ja täydellä virralla mitä koneesta irtosi (vajaa 200A) kasaan. 1 Quote
sleepercooler Posted March 12, 2017 Author Posted March 12, 2017 (edited) tälläistä tänään...takalatat ja muutama muu osa jäi puhaltamatta, seuraavalla kerralla sit lisää, lisäksi tuli tehtyä tollanen mootoripukki, heiman keskeneräiseksi jäi...hyvä ja antoisa päivä kaikenkaikkiaan :) Edited March 12, 2017 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted April 13, 2017 Author Posted April 13, 2017 Puhalletut osat sain maalattua, ja pääsee niitä pikkuhiljaa laittaa paikoileen...Vetarin suojakumit tuli vaihdettua. Quote
-tipi- Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Käännä suojakumin sauma 90°, ettei se ole jouston suuntaan. Quote
Tanhis Posted April 13, 2017 Posted April 13, 2017 Käännä suojakumin sauma 90°, ettei se ole jouston suuntaan. Taitaa vain noilla klemmareilla mennä klemmarit uusiksi. Quote
sleepercooler Posted April 13, 2017 Author Posted April 13, 2017 Käännä suojakumin sauma 90°, ettei se ole jouston suuntaan. Taitaa vain noilla klemmareilla mennä klemmarit uusiksi. Kumit on vaan laitettu paikoilleen, ei kiristetty, ja noi puristus kelemmarit menee vaihtoon, toisessa paketissa oli normaalit kiristettävät klemmarit, mutta meinaan laittaa rst klemmarit molempiin. 1 Quote
sleepercooler Posted June 3, 2017 Author Posted June 3, 2017 (edited) Päivitystä hieman , ettu jarrujen kasausta, eihän se mennyt kuin strömsössa, asennussarjan mukana tulevat tapit ei käynnyt joten piti niitä hieman viilailla ja jarrurummun ulommainen laakeri liian pieni, joten soitto Jarille ja oikeat laakerit löytyi, ja kiitokset vielä herra J:lle... Samalla tuli uusittua jarrusylinterit sekä letkut ja putket pääsylinterille Takapäässä latat paikoilleen poorilla ylöspäin ja samalle uudet kumit ja kilven puolelle uudet tiivarit... Edited June 3, 2017 by sleepercooler 1 Quote
sleepercooler Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Ja vanteet saapui, pulverista ja rengaskeisari sai laitettu rinkulat päälle, omaan silmään näyttää ainakin hyvältä , mutta jotain pekiaalia vanne kyllä kaipaisi....katotaan mitä keksitään.... 2 Quote
sleepercooler Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Tietääksen joku RAL:lin punainen, annoin pulveriukolle vapaat kädet... Quote
sleepercooler Posted April 22, 2018 Author Posted April 22, 2018 (edited) piti reunat kuitenkin uusia.......ei ne laadukkaat pellit istu suoraan..rupee valmistuu käsiin? Edited April 22, 2018 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted June 17, 2018 Author Posted June 17, 2018 Kävi turaamassa viimeisiä hitsauksia peltiin, vaatis vielä hekkapuhalluksen ja ruostesuojauksen ennen kiinnipaistamista...... Quote
sleepercooler Posted July 4, 2018 Author Posted July 4, 2018 (edited) Tänään jarrujen ilmausta, prele loppu litku kesken... ja vanne sovitusta, 30mm liian leveet, pitäis vaihtaa vetarit jotta istuis lokasuojaan. Edited July 4, 2018 by sleepercooler Quote
sleepercooler Posted November 5, 2018 Author Posted November 5, 2018 Auto myyty uudelle omistajalle, mun puolesta topikin saa poistaa.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.