Jump to content

Sixtyseven de`luxe


Recommended Posts

Niinpä nii ja diipa daa, laitetaas tänne hieman tarinaa  tosta kesällä hankkimastani T1-67sta.  Eli, Wihuri-Yhtymä Tampereella on myynnyt ensimmäiselle omistajalle kyseisen auton ja luovutustarkastus tehty 13.3-67 ja on ollut aina vuoteen 2009 samalla omistajalla ja viimeisin katsastus suoritettu 5/09.

 

Auto vaihtoi omistaa, ilmeisesti perheen pojalle, jonka tarkoitus oli kunnostaa auto, mutta mutta näin ei kuitenkaan käynnyt, vaan siirtyi seuraavaksi Vihtiin väliomistukseen, tarkoituksena saada leima papereihin, mutta näin ei käynnyt ja auto tuli myyntiin vikalistalla, joka oli

myynnissa tälläkin palstalla.

 

Seuraavaksi tein autosta vaihtotarjouksen , joka tyydytti molempia, ja siirtokilvet kiinni ja kovaa ajoa kohti Tuusulaa 🙂

 

No, pihaan päästyä ,pitihan sitä "uutta" autoa vähän tutkiskella hieman tarkemmin, Maalipinnassa ajan patina ,ruosteita sudittu valkoisella minaronilla peittoon, astinlaudat repsottaa ja vähän muutkin, mut SO WHAT , mitä välii kovaa ajoo vaan , hifistellään sit joskus.....

Pohjalevy ja kynnyskotelot todella hyvässä kunnossa, joten hisaus hommia ei toistaiseksi tiedossa!!!!!

 

Penkit ja oviverhoilut ovat koko punaiset, mutta aurinko polttanut vinyylin karrelle, joten varastossa olleet penkit punaisella kangasverhoilulla laitettiin tilallle, ja tulihan siitä hieman siistimpi .

 

post-2419-0-42486200-1457766760_thumb.jpg papereita

post-2419-0-42342300-1457766803_thumb.jpg Huoltovihko

post-2419-0-18419400-1457765209_thumb.jpg kuskin puoli

post-2419-0-55516400-1457765128_thumb.jpg Alkuperaisessä asussaan

post-2419-0-45537100-1457764878_thumb.jpg etupenkit vaidettu

post-2419-0-74612900-1457765066_thumb.jpg ja takapenkki

post-2419-0-18195900-1457765299_thumb.jpg Kuskin jalkatilassa pintaruostetta

post-2419-0-55094500-1457765344_thumb.jpg ja hantin puoli uudenveroinen

 

Seuraavksi vikalistan tutkintaa, takajarruista tullut hylky leimalla, asensin uudet kengät ja säädin , ja tuore leima tuli paperiin.

 

Hienosti toimi kunnes rupes pätkimään ja sammuili, vika oli virranjakajassa joka ei pysynyt säädöissään, kuin hetken aikaa joten

hommasin 123 alipaine jakajan sekä uudet tulpat ja Boshin johdot, siihel loppui murheet ja kilsojakin kertyi melkein 1500 ensimmäsiin pakkasiin saakka.

 

Continue......... 

Edited by sleepercooler
  • Like 2
Link to comment

Seuraavaksi haettiin hieman uutta "race" ilmettä kehiin, ja alkuperäiset pakoputken huilut asennettiin takaisin taittuvien putkien tilalle sekä pölykapselit ja koristerinkulat laitettiin varastoon, odottamaan myöhempää käyttöä. Peltivanteet oli maalattu valkoiseksi  jo aiemmin joten sopi hyvin race tyyliin ja eteen asennettiin uudet 135/15 kumekset.

 

post-2419-0-36503900-1457789478_thumb.jpg hieman race lookkia....

 

 

Ja tolla mentiin pakkasille saakka....

 

Viileet kelit kosteet kelit alkoi, niin autossa aina ikkunat huurussa ja ei millaan meinaa aueta, kuitenkin lämmönvaitimet käytössä, aina puolituntia sai ajella kunnes etuikkuna aukesi edes vähän.... takapenkki pois ja tutkimaan tilannetta, verhoilu aivan märkä  :( joten 

verhoilu pois ja roskiin ja syy selvisi samalla, mistä moinen johtui,..... takaikkunan tiivisteen välistä uittanut vedet sisään.

 

post-2419-0-51479300-1457790014_thumb.jpg ja tehnyt tehtävänsä

post-2419-0-60569500-1457792151_thumb.jpg

post-2419-0-11822600-1457793280_thumb.jpg hitsaamaton pohja

 

 

Joten autolle tehtiin tilaa talliin jotta saa työn alle ja ruasteet pois. Tilannetta ei voitu pelastaa joten katsoin parhaakseni leikata takaseinän pois kokonaisuudessaan, sekä lattiasta vain huonon osan pois.

 

post-2419-0-94491500-1457792193_thumb.jpg 

 

Takasivuikkunet sekä takalasi tietysti poistettiin ja korjattiin ruoste vauriot

 

post-2419-0-60646000-1457792470_thumb.jpg oikea taka karmi

post-2419-0-72806100-1457792503_thumb.jpg vasen takakarmi

post-2419-0-82138700-1457792647_thumb.jpg oikea puoli hitsattu ja kitattu

post-2419-0-00965000-1457792696_thumb.jpg vasen puoli sama homma

 

nyt sit ollaakin suunnilleen oikeessa ajassa , joten seuraavaksi pitäisi liimata takaseinä paikalleen...

 

siinä lyhyesti auton tarina tähän päivään saakka

 

Seuraavaan kertaan......

Edited by sleepercooler
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Purin ohjaussimpuken atomeiksi, kaik meni muuten hyvin, mutta kannen tiivari meni rikki, teenkö uuden tiivisteen mallinmukaan (onko väliä jos paksumpaa tiivistepaperia???) vai laitanko tiivisteliimalla kiinni?????

 

Täytyy ens viikolla hakee uudet stefat ja samalla ottaa varastoon muutamat ylimääräiset.

 

 

 

 

post-2419-0-22339200-1458764656_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

No nii, tapahtuu täälläkin pikkuhiljaa, stefat haettu jo tovin sitten ja ohjaussimpukka putsattu ja kasattu uusilla stefoilla ja vaseliinilla , kääntyy suuntaan ja toiseenkin aika herkästi. 

 

Keula purettu kokonaisuudessaan ja asennettu CB:n säädettävä ja kavennettu akseli, samalla tuli myös kavennetut jousilehdet sekä lyhennetyt raidetangot, ja tietysti rasvatiivisteet.... ja eihän droppi olkia voinut jättää pois, joita hieman hiplailin siistimmiksi,

purseet ja jöysteet pois.

 

Jarru osat ja olkavarret liotettu sitruunakylvyssä ja maalattu hienosti mustalla maalilla ja samalla uusittu nivelet olkavarsiin.

 

 

post-2419-0-69743500-1466357824_thumb.jpg kylvystä tulleet osat

 

post-2419-0-64901600-1466358014_thumb.jpg Purseiden poistoa

 

post-2419-0-36770100-1466358276_thumb.jpg purettu

 

post-2419-0-99025300-1466358113_thumb.jpg  ja kasattu simpukka

 

 

  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

etupään kasailua jatkettu, raidetangot laitettu perstuntumalla paikoilleenm mutta kun rupesin laittaa ohjausvaimenninta paikoilleen,niin amerikan Joelta tainnut mennä akselin pään kiinnityksen kierre hieman sivuun, mikä neuvoksi, laitetaanko korotus "prikat"alle vai tehdäänkö lovi jotta istuu normaalisti paikoilleen???

 

 

post-2419-0-15182600-1468173955_thumb.jpg

Link to comment

etupään kasailua jatkettu, raidetangot laitettu perstuntumalla paikoilleenm mutta kun rupesin laittaa ohjausvaimenninta paikoilleen,niin amerikan Joelta tainnut mennä akselin pään kiinnityksen kierre hieman sivuun, mikä neuvoksi, laitetaanko korotus "prikat"alle vai tehdäänkö lovi jotta istuu normaalisti paikoilleen???

Minulla oli yhdessä itsetehdyssä akselissa kiinnityspiste vähän väärässä paikassa, niin rupesi vaimennin jumittamaan. En tiedä vaikuttako noin pieni ero mitään.

Link to comment
  • 1 month later...

Päivitellään tätäkin välillä, Sunnuntain noidettu Orimattilasta takatilan pelti kokonaisuudessaan, meinaan oli sen verran huväkuntoinen pelti ,pintaruostetta vain alapuolella, että kannatti nähdä vaivaa je leikkaa irti( kiitoksen vielä Rikulle )

 

Ja eilen leikattu kaikki ylimääräinen shittu pois ympäriltä. Vielä pitäisi hieman hifistellä reuna saumojen suhteen, oli  meinaan hurjalla saumalla poltettu kiinni sisälokariin.

 

PS. Jos jollakin tarvetta tolle korjauspalalle mistä tulee noi lämpöputket läpi, saapi noutaa ilmaisksi, vaatii siistitimistä.....

 

 

 

 

post-2419-0-12606500-1470887016_thumb.jpg

post-2419-0-94494500-1470887076_thumb.jpg

post-2419-0-31197800-1470887120_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 months later...

Pientä päivitystä!!  Vihdoinkin saatu porattua kaikki pistehitsit auki ja pellin suikaleet pois., Ja sovittelemaan uutta peltiä paikoilleen, mutta eihän se voi asettua peakoilleen kerralla, vaikka saman ikäisestä autosta leikattu pois.

 

Joten jumppaamista eestaas, ja vähän rälläkkää ja vasaraa ja sovitusta, ja kyllä se sinne lopulta istui paikoilleen.

 

Samaan syssyyn piti tehdä huoltoluukulle aukko tavaratilaan, jotta helpottaa myöhemmin tulevia remontteja.

 

 

post-2419-0-94009900-1477589146_thumb.jpg

post-2419-0-79613700-1477589312_thumb.jpg

post-2419-0-59800700-1477589448_thumb.jpg

post-2419-0-92013900-1477589508_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
  • 4 months later...

Talviunilta ollaan hiljalleen herätty ja rähmät pyyhitty pois . Joten päivitellääs tätä rojekktia hieman...

 

Etupäässä droppiolat , iskarit, olkavarret uusilla nivelillä paikallaan sekä raidetangot ja ohjaus simpukka uusilla tiivareilla ja rasvalla asennettu. 

Uusi cb:n kavennettu vakaaja urtsipuslilla odottaa paikkaansa akselissa.... sit voi hieman säädellä pyöränkulmia kohdilleen, voihan ne ilman vakaajaakin säätää.....

Ja tietysti etuakselin säädöt kohdalleen..

 

Takapäästä purin kaikki pois, koska tarkoitus on laittaa kerralla kaikki kuntoon , kun kerran purettu... 

post-2419-0-22551900-1489163188_thumb.jpg

post-2419-0-64497100-1489163390_thumb.jpg

post-2419-0-54284400-1489163475_thumb.jpg

post-2419-0-51027100-1489163530_thumb.jpg

Edited by sleepercooler
Link to comment

Ilmeisesti tuo sinun akselisi on 2" kavennettu, mahtaisiko sulla olla vakiovakaajaa siinä lähellä ja viitsisitkö mallata käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle. Tietäisinpähän vain että tilaanko itsekkin kavennetun vakaajan vai rupeanko kaivamaan vakiotankoa tallin räystään alta. Tänään sopivasti pudotti lumetkin niin siinä ois sellaiset 2 metriä ja 10 senttiä tiiviiseen pakkautunutta lunta päällä.

Link to comment

Ilmeisesti tuo sinun akselisi on 2" kavennettu, mahtaisiko sulla olla vakiovakaajaa siinä lähellä ja viitsisitkö mallata käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle. Tietäisinpähän vain että tilaanko itsekkin kavennetun vakaajan vai rupeanko kaivamaan vakiotankoa tallin räystään alta. Tänään sopivasti pudotti lumetkin niin siinä ois sellaiset 2 metriä ja 10 senttiä tiiviiseen pakkautunutta lunta päällä.

Joo on 2" kavennettu akseli, vakio vakaaja löytyy metrin päästa joten sunnuntain olen menossa hiplaamaan,nii voin samalla kattoo...

Link to comment

...käykö se lähellekkään paikalleen. Olen kuullut kahta mielipidettä siitä että se käy kavennetulle.

Eihän se sinne sovi kun on 5 senttiä liian leveä. Yhdessä kuplassa mulla on kavennettu vakiotangosta tehty versio, toisesta on heitetty koko vakaaja mäkeen.

Link to comment

Jep, arvelin vain sillä kysyä kun muutamasta akselinkavennustopicista luin että se kävisi paikalleen mutta eri kohtaan luonnollisesti kiinnitys. Koitin toista alkuperäistä vakaajaa kaventaa mutta en saanut sitä luotettavasti hitsattua, vähäinenkin vääntö aiheutti sen että hitsimälli lensi irti ja vakaajaan jäi sentin syvyinen kuoppa.

Link to comment
  • 1 month later...

Käännä suojakumin sauma 90°, ettei se ole jouston suuntaan.

Taitaa vain noilla klemmareilla mennä klemmarit uusiksi.

Kumit on vaan laitettu paikoilleen, ei kiristetty, ja noi puristus kelemmarit menee vaihtoon, toisessa paketissa oli normaalit kiristettävät klemmarit, mutta meinaan laittaa rst klemmarit molempiin.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Päivitystä hieman , ettu jarrujen kasausta, eihän se mennyt kuin strömsössa, asennussarjan mukana tulevat tapit ei käynnyt joten piti niitä hieman viilailla ja jarrurummun ulommainen laakeri liian pieni, joten soitto Jarille ja oikeat laakerit löytyi, ja kiitokset vielä herra J:lle...

 

Samalla tuli uusittua jarrusylinterit sekä letkut ja putket pääsylinterille

 

 

Takapäässä latat paikoilleen poorilla ylöspäin ja samalle uudet kumit ja kilven puolelle uudet tiivarit...  

post-2419-0-73977200-1496469359_thumb.jpg

post-2419-0-48732200-1496469390_thumb.jpg

post-2419-0-66154000-1496469422_thumb.jpg

post-2419-0-62097300-1496469476_thumb.jpeg

Edited by sleepercooler
  • Like 1
Link to comment
  • 10 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...