Jump to content

Kuplaan pitempi vaihdekeppi


Recommended Posts

Posted

Olen hiukan keskimittaa pitempi(190cm) kupla kuski ja pitäisi hommata 1303s kuplaan pitempi ja mielellään vähän lyhyemmillä vaihteenväleillä oleva vaihdekeppi. olisiko jollakin omakohtaisia kokemuksia/suosituksia kepiksi ?

 

Posted

Itse olen kanssa 190 pitkä ja en nyt sanoisi että tuo vaihdekeppi olisi ongelma. Suuremmaksi mukavuutta kalvavaksi ongelmaksi sanoisin sen että penkki ei mene tarpeeksi taakse ja siksi penkin runkoja on hitsailtu uuteen uskoon että saa penkkiä vähän taaemmaksi. Ja vaihdeväliä saat lyhennettyä vaikka vakiokepillä vaihdevälin lyhennys sarjan kanssa ja sitten samalla voit tehdä siihen keppiin jatkon taaksepäin.

 

Tietty voit myös johonkin t-kahva keppiin tehdä saman muutoksen mutta hitsauksen kanssa voi olla ongelmia jos materiaali on jotain muuta kuin perus mustaa rautaa.

Posted

Muutama ajatus näistä jälkituotanto kepeistä... Mitä arvokkaampi sen paremmin pelaa ja säädettävissä... Itsellä on paksutolpassa "Eliminator" tyylinen kepakko johon olen ollut tyytyväinen.

 

Sitä aikaisemmin minulla oli pystylampussa jokin empin halpakopio keppi joka kyllä toimi mutta oli hieman konstikas säätää ja niin edespäin...

 

Nyt "kallookkeriin" laitoin koe mielessä vanhan t-kepakon kiinni ja yllätyin positiivisesti laadusta vaikka kepissä ei mitään merkkejä tai malleja ollutkaan...

 

Eli moneen kertaan todettu hyvä ja halpa ovat kokonaan eri osia... Myöskin tässä tapauksessa vanha osa pieksi uuden jälkituotanto osan 1-0

Posted (edited)

Mulla on palliksen keppi vaihdevälinlyhentäjällä -65 kuplassa.

 

Taivuttelin sen vastaamaan kuplan keppiä, palliksessa kun on vain se yksi mutka siinä alhaalla niin olis muuten ollu vähän huonon mallinen kuplaan.

Edited by tobbe`
Posted

Mulla oli yhdessä kuplassa tällainen vähän normaalia pidempi keppi lyhennetyllä vaihteenvälityksellä. http://www.aircooled.fi/tuote/2024/vaihdekeppi-pallopainen-pitka-t1

Tykkäsin ja toimi hyvin, vaikka ei varmaan ole mailman paras. Toi kepin pää sopivalle etäisyydelle ja on kaikinpuolin täsmällisempi kuin alkuperäinen.

Kannattaa myös varmistaa, että vaihteensiirtäjän puslat on kunnossa. Muuten ei saa vaihteita hyväksi vaikka mitä tekis.

Posted

Puslat olen vaihtanut, mutta kolmosvaihde on mun pitkille käsillekkin aika kaukana ;)

tuossa mun kuplassahan on alkuperäinen suora keppi paikoillaan.

Paljon on tullut hyviä ehdotuksia, pitää alkaa tuumaileen mitä kokeilisi ensimmäiseksi.

Posted

Bussin keppi ei käy suoraan uudempiin kupliin joissa on vapaasti pyörivä suora keppi.Taivutetussa kepissä on pyörimisen estävä tappi nivelpallossa ja sen vaatimaa lovea ei ole suorakeppisen mallin pitkittäisen tangon nivelpesässä

Posted

Taivutettuja keppejä on hankala taivuttaa uudelleen.. Karkastu joten katkea herkästi....

Kaasupilli helpottaa asiaa :)

  • Like 1
Posted

Tosta säädettävyydestä, itellä ollut kuplassa ääripään kepakot, empi lenkki pakkilukko vehjes ja gene berg kepakko, ei 5 x hinta tuanut mitään autuutta.. autuuden toi vasta puslien uusiminen ;)

Posted

"Puslat olen vaihtanut, mutta kolmosvaihde on mun pitkille käsillekkin aika kaukana ;)"

 

Toi on kuplassa pitkien ja varsinkin pitkäjalkaisten kuskien "ongelma", vanhoissa 5-pulttisissa vielä enemmän.

 

Jos tykkäät askarrella ja haluat kepin kohilleen niin siirrä keppiä alustoineen esim 8cm taakse päin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...