Tanhis Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Tuohon olisi hyvä väsätä jonkun näköiset tuet kattokourun paikalle että saisi korin vääntövoimia minimoitua. Quote
Trophy Posted May 11, 2018 Author Posted May 11, 2018 6 hours ago, Tanhis said: Tuohon olisi hyvä väsätä jonkun näköiset tuet kattokourun paikalle että saisi korin vääntövoimia minimoitua. Juu näkyy parin sentin sisällä olevan liike kaikkineen, mutta hyvä tosiaan tukea. Oli jo semmoinen putki -setuppi siellä mutta ei ollut tukeva. Tallissa taas pohtimassa mitä laittaisi ? 1 Quote
Trophy Posted May 21, 2018 Author Posted May 21, 2018 Tunnistusapua aloittelijalle. Help. Ruostemöykkyä soodatettu hieman.. Onkohan tuo 12V vauhtis? Näyttäisi olevan 140hammasta. Kone näyttää koodin perusteella olevan 1967-1970 vuosien väliin tehty 1600cc. Tarkoitus olisi laitella 12v sähköt sit aikanaan ajokkiin. Quote
Tanhis Posted May 21, 2018 Posted May 21, 2018 109 on 6V ja 130 12V eli mikä vauhtis mahtaa olla 140 hampainen vai menikö laskut sekaisin. 1 Quote
Trophy Posted May 21, 2018 Author Posted May 21, 2018 9 minutes ago, Tanhis said: 109 on 6V ja 130 12V eli mikä vauhtis mahtaa olla 140 hampainen vai menikö laskut sekaisin. Meni näemmä sekasin :) 130.... kiitos Tanhis! Quote
hpa Posted May 23, 2018 Posted May 23, 2018 Hienohampaisia vauhtipyöriä on ollut 6 ja 12 volttisissa moottoreissa, mutta kytkin näyttää olevan 180 mm. Moottori on vaihtomoottori ja sen numero on stanssattu varmaan Suomessa kun noin heittelehtii. 1 Quote
Trophy Posted June 22, 2018 Author Posted June 22, 2018 Kori tuli siivottua, jotta helpompi tehdä peltihommat kun ei ruoste häiritse. 3 Quote
Trophy Posted June 22, 2018 Author Posted June 22, 2018 (edited) Akselistohommaa aloiteltu. Ruosteropposten kunnostus / laakerointi / puslittaminen edestä ja tanko. Akseliston purku kavennusta varten. koneesta & laatikosta rasvat ja muut shaibat pois Laatikon kiinnikkeiden sovittelua taka-akselille ohjausvaihteen korvaus kulmavaihteella ja haussa vielä hammastanko joka käy jarruosaa laatikollinen eteen.. Edited June 22, 2018 by Trophy 3 Quote
Trophy Posted July 7, 2018 Author Posted July 7, 2018 Jarrujen ja napojen rassausta, jotta sais nää junikseen akselistoille käymään ja toimisivatkin vielä. Voisikohan noihin laittaa minkä tahansa kaksipiirisen päösylinterin? 2 Quote
Trophy Posted July 7, 2018 Author Posted July 7, 2018 (edited) Etuakselin modausta Säätöpalaa CSP:ltä ja päätylevyä Autocraftengilta. -4” laikkaa ja vielä pitäs sovitella urkkapuslat ja pyöritellä hitsaten sit ympäriinsä päädyt paikalleen. Musta epoxi ja musta urkkaväri. Tietääkö kukaan muuten, että millä asemalla se Stevie Wonder katsastaa? Edited July 7, 2018 by Trophy 1 Quote
jori Posted July 7, 2018 Posted July 7, 2018 1 hour ago, Trophy said: Jarrujen ja napojen rassausta, jotta sais nää junikseen akselistoille käymään ja toimisivatkin vielä. Voisikohan noihin laittaa minkä tahansa kaksipiirisen päösylinterin? Itselläni samoilla jarruilla gti golf 22,5mm sylkkä. Monen vuoden projekti ollut että vaihtaisin pienempään kun tarvii jerkkua että pysähtyy. Juuri viime perjantaina kun juniksen katsastin katsuri totesi, niin kuin joka vuosi, että "löytyhän ne jarrut ku vaan polkas kunnolla":) 1 Quote
Trophy Posted August 13, 2018 Author Posted August 13, 2018 Pientä edistystä jälleen vw tehtaan ”der virabel” -pajalla siilinjärvellä Eli rustfetishgarage gmbh tuotantoa oleva valohönnä katolle. Tulipahan tehtyä, mutta mikäs valo siellä saa palaa lain mukaan? Parkki? Eikös lisävaloja pidä edelleen lain mukaan olla parillinen määrä? ei o vielä kiinni. Pohjassa kahdessa kohtaa m8 kierteet lie läpipultattava katon läpi? jarrut roplailtu uusilla tiivisteillä kasaan ja ehosteltu hieman. 1303 vaihteiston sarvet ois nyt paikallaan ja pitkittäispalkit koteloitu umpeen. Saa työntää kotelomassaa ne kohta täyteen. sillai kai. Kait se etenöö vaikka välistä vähän kysyykin muunmuuassa motivaatiota.. 2 Quote
KimmoH Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 8 hours ago, Trophy said: Eli rustfetishgarage gmbh tuotantoa oleva valohönnä katolle. Tulipahan tehtyä, mutta mikäs valo siellä saa palaa lain mukaan? Parkki? Eikös lisävaloja pidä edelleen lain mukaan olla parillinen määrä? Eikös tuo taannoin just muuttunut eli ei tartte olla enää parillista määrää. Senhän takia niitä hölmönnäköisiä ledibaarejakin alkoi autojen keuloille ilmestyä. 2 Quote
hpa Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Valomääräysten ei siis lain mukaan pariton lisäkaukovalo yhteisreferenssi max 100. 2 Quote
Trophy Posted August 25, 2018 Author Posted August 25, 2018 (edited) Khyyl Sahahommia vaihteeksi. ei saanut alhaalta päin korjattua pyöränkoteloita siistiksi yläkulmistaan ja madaltaakin pitäisi koko kyytiä eli nostaa pyöränkoteloita samalla ylemmäs. Sipaisin ne vanhat kotelot pois ja tehdään sit kokonaan uutta tilalle. kohta alkaa pikku hitsausjobi taas jahka ensin rullaillaan kaikki kaaret valmiiksi asti ja muotoonsakin 👍 kymmenes pullo muuten kaasua menossa jo ja kolmas kela lankaa... Edited August 25, 2018 by Trophy 5 Quote
Trophy Posted December 29, 2018 Author Posted December 29, 2018 Pyhien ratoksi pientä päivittelyä tallissakin. Takaloksujen mallailua paikalleen. Huoltoluukun sovittelua konekopan kanteen. Kävin tämän laikkaamassa isolla vaivalla irti yhdestä palliksesta niin kait se sit pitää laittaa, vaikka meinas unohtua vintille... parit olat kasattu uusiksi. Yhdet normit. Yhdet droppiversiot hebster ohjein tehtynä. jos vielä kolmannet ja neljännet tekis kun tuli hankittua aihioita kerralla enemmän 🙂 1 Quote
Trophy Posted July 25, 2019 Author Posted July 25, 2019 (edited) Pientä edistystä havaittavissa. Koko kevään ja alkukesän turausten jälkeen. Hitsauskone varmaan pehmiää seuraavaksi. Valehtelematta viisi kelaa mennyt lankaa ja kymmenen pulloa kaasua. Kilo tinaa ja kakskytä purkkia happoväriä. Kohta toki pääsisi kittaamaan. Vaikka asennuslonkeroa. jos joku näitä lukee ja miettii että aloittaa vastaavan. Niin usko. Älä aloita. menee kaikki rahat ja ei riitäkään. Yöt tallissa ja kädet kipunoista palovammoja täynnä. Ois samalla rahalla laittanut valmista kesäautoa pitkän pätkän jo... Edited July 25, 2019 by Trophy 3 Quote
Trophy Posted July 25, 2019 Author Posted July 25, 2019 ...toki eihän se yhtä jännää ois kun tää esim että rakentelee saunasta taas autoa ja samalla vaihtaa koko tekniikan. Tai ostaa tallin täyteen pellintyöstökoneita ja ihmettelee mitä sattuu tulemaan. Ensimmäinen autoprojekti kuitenkin ja jo nyt vähintään vuotta etukäteen näyttää katsastuksesta jo painajaisia... esim. ohessa ohjaukseen osasia kasa lattialla. Uutta ohjausakseliaihiota simpukan tilalle. Nuistahan se laitethaan sopimaan tölkin kulmavaihteeseen ja siitä edelleen Opel Gsi astman simpukkaan. Ja kysyttäessä vastataan tyynesti. Original. OEM... 4 Quote
Kharon Posted July 30, 2019 Posted July 30, 2019 On 8/14/2018 at 8:23 AM, hpa said: Valomääräysten ei siis lain mukaan pariton lisäkaukovalo yhteisreferenssi max 100. Jepulis. Kun juniksen omat ovat hehkutuikkuja (tai mitä tähän nyt tuleekin, halogeenit? aka 2*20) niin katolle jää vielä 60. Sillä saa aika hyvän lisäpitkän. Quote
Trophy Posted December 1, 2019 Author Posted December 1, 2019 (edited) Moottorille tuli askarreltua jämäputkista ja traktorin työntövarren pätkästä pukki, jossa konetta voi pyöritellä, niin eipähän pyöri lattialla pölyssä enää. kun kerran tuli nostettua pukille niin pitihän sitä samalla hieman lasikuulilla puhaltaa jotta näkee mikä on laatuaan. ja sitten piti koe-aukoa pari pulttiakin... kone ei ole ollut käynnissä. tulpasta päätellen toimivuus saattaa olla heikkoa... lie venttiili ja mäntä tutustuneet toisiinsa lähemmin? Tarkoitus olisi edelleen tästä teetättää kone jollakin osaajalla. KYSYMYKSIÄ: tulkkaanko oikein? as41 lohko eli alkujaan 1600cc (8/73-9/80)? lohkon numero stanssattu vinoon ja B00alkuinen eli uusittu jossain vaiheessa, ei alkuperäinen lohko. 130piikkiä vauhtipyörässä eli 12V sähköt. onko tämä t3 palliksen kone, kun takakannakkeet ja öljyntäyttöputken paikka ilmeisesti laitettu umpeen messingillä? mitä tuosta pitää katsoa, kun purkaa auki? Kannet ja männät ja sylinterit voinee suosiolla heittää romukoppaan? Hyllyssä olisi imusarjat 2reikäkansille ja dellorto 45:set putsareineen. Öljynkierron osia myös irtokierron rakentamiseksi... Edited December 1, 2019 by Trophy Quote
Tanhis Posted December 9, 2019 Posted December 9, 2019 Tuo VW kierrätysmerkki jyrsimättömässä numeropaikassa yleensä tarkoittaa ns universaali kampikammiota missä on takakannakkeen paikat ja type 3 öljytäyttö ja yleensä myös normaali öljytikun paikka. Eli samaa kampikammiota on voitu käyttää kaikkin mahdollisiin kone/ajoneuvo komboihin. Pura nyt ensiksi osiksi ennen kuin mitään tuomiota teet mistään osasta. Ja palliksessa ei ole ollut t3 koneita lainkaan vaan ne on kolkkien specialiteetteja. 1 Quote
Trophy Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 Koekasattua Kahteen vuoteen tullut tämmöistä tallissa. Usko vähän palautui ja hämmästys oli iso tähän elämäni EKAAN omaan autoprojektiin, kun oma-rakentamat osat sopi kuin sopikin paikalleen koekasauksessa 👏 haastetta olla pitää ja ei tiennyt kyllä hankkiessa mikä odottaa ☺️ Kori kauttaaltaan puhallettu ja hieman muutettu: pyöränkoteloita nostettu sen about 8cm ja tehty kokonaan 1.25mm pellistä uudet sisäloksut, ovien sisälaidasta otettu tuon 8cm pois, tehty uudet lattiat ja uusi runko koko matkalle (kaikki saumat hitsattu aikalailla ympäriinsä), juna-valo katolle johon rompetorilta vanha 17cm marshal umpio soviteltu, sohvapenkki irtojakkaroiden tilalle ja sen kiinnitykset duunattu, Etu ja takapuskurin kiinnikkeitä muokattu sisemmäksi kliinimpää ilmettä varten. Konehuoneen huoltoluukku soviteltu pallokeula bussista, sekä junabussin -ikkuna-aukot aukeavine ikkunoineen kylkiin 8kpl, vanhemman mallisen etuvilkkujen ”nännit”. Kyljen ritilät flipattu toisinpäin. Muutokset vakioon tekniikassa mm. Porsche 944 jäähdytetyt levyt joka kulmassa, Porschen navat, erillisjousitettu perä irs kuplasta (vaihteiston sarvet, IRS kiinnikkeet hitsattu kuplan osista bussin torsio akselin päälle, IRS kuplan vetarit ja vetaritumpit, flippiolat Hebster ohjein ja säätöakselisto itse rakennettu. On 4” kapeampi kuin alkuperäinen, csp säätöpalat keskellä. taakse laitettu säädettävät latat jousitukseen transporterhousen valikoimista, säädettävät koni iskarit joka kulmassa, ohjaus tehty kokonaan paloista uutta ohjaus-akselia ja niveliä myöten, hammastanko soviteltu paikalleen, alla 7,5” ja 8,5” leveät 16” vintage BBS:t. Takana kaariin pyörästä jää näemmä 2mm. Sisäloksun kattoon jää renkaasta 8cm ja edessä 6cm.... vielä kärsisi hieman ruuvata matalammaksikin.Eturenkaat sopii kääntymään Maavara 9cm ilman konetta ja sisustaa ja ja ja.. katto 172cm korkeudella maasta nyt. Ja vieläkin ihmetyttää että oikeasti sopivat nuo ja omaan silmään alkaa näyttää toimivalle ! Siihen meni kaksi vuotta osimoilleen.. Jos purkaisi taas kaikki nuo irto-osat irti ja koripukkiin takas. Saisi pohjaan oikean epoxin. Sitten kittihommia... Pintaväri ja sisustan materiaalit vielä päättämättä 🧐 ensi talvi sit varmaan tekniikan kimpussa ja jussina 2021 ajetaan 😎 15 Quote
Trophy Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 (edited) Ohjauksen osasia jos jotakuta kiinnostaa Osat näkee kuvista -gm hammastanko (mallimerkintä kuvissa) -gm raidetangot molemmat oikeakätisellä kierteellä m16x1.5 OP117 malliset -nissan raidetangon päät (m16x1.5 kierre) 13.5mm kartiolla (laatikko kuvissa) -olkien flippauspalat 13.5kartiolla (vaatii 16 reiän) -tölkin ohjausvaihde (malli kuvassa) rättinevelet otettu pois nivelakseli tölkin ohjausvaihteelta hammastangolle puuttuu kuvista toisessa päässä niveltä borgeson nivel uspartsilta) tupla d 17mm hammastangon päähän ja toinen pää 3/4” putkeen käypänen. toisen pään nivel Toyota yaris johon tuo 3/4” putki käy suoraan. Nivel taas käy suoraan tölkin ohjausvaihteeseen, koska levitettävä malli boorituksen kohdalta. Nivel akselin pituus 210mm plus päät. rattiputki näkyy kakkoskuvassa. 32mm putki jonka sisään teetetty 19mm akseli jossa läpireikä töötin johtoa varten. Päät teetetty vw boori alapäähän, Yläpäähän teetetty juniksen simpukadta kopioitu kartio ja kiilaura ratille sekä 16mm kierre päähän. Sisällä nylon holkit, jonka varassa ohjausakseli pyörii. Edited April 25, 2020 by Trophy 3 Quote
Trophy Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 (edited) Maavarat ilman sisustaa ja tekniikkaa koekasauksessa Edited April 25, 2020 by Trophy 1 Quote
Urbantoy Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Joutus ottaa hatun päästä jos ois, tulloo saakelin hyvä.. iso peukutus 2 Quote
Kemin Karavaanari Posted July 4, 2020 Posted July 4, 2020 (edited) Toinen raidetangon pää jää kyllä hurjan ulos kun kierteitä katsoo. Toivottavasti kierteet riittää aurauksia säätäessä niin että pysyy paikoillaan? Hienoa auto tulossa ja hyvinkin selvästi muillekin ilmaistu millä osilla keula kasattu..siitäkin peukku! Edited July 4, 2020 by Kemin Karavaanari Quote
Trophy Posted July 4, 2020 Author Posted July 4, 2020 (edited) 56 minutes ago, Kemin Karavaanari said: Toinen raidetangon pää jää kyllä hurjan ulos kun kierteitä katsoo. Toivottavasti kierteet riittää aurauksia säätäessä niin että pysyy paikoillaan? Hienoa auto tulossa ja hyvinkin selvästi muillekin ilmaistu millä osilla keula kasattu..siitäkin peukku! Hyvin bongattu ei ole kohdistettu, tulee molemmat Jengaosat saman verran ulos, kun laittaa siten, että ratissa saman verran kierroksia kumpaankin suuntaan. Eli hammastankoa säädetään vielä, oli jo koekasauksessa erittäin Ok ja lyhennytin toista raidetankoa sen mukaisesti. Eilen jäi ititkoiden syödessä näemmä laittamatta kohdalleen. ☺️ on vielä itseasiassa tuo Hampitangon keskiosa, josta raidetangot lähtee rikoilla shimmattu. Pitää teettää siihen alle shimmi alumiinista vaikkapa.. Edited July 4, 2020 by Trophy Täydennetty vastausta 1 Quote
PZQ Posted July 4, 2020 Posted July 4, 2020 10 minutes ago, Trophy said: Hyvin bongattu ei ole kohdistettu, tulee molemmat Jengaosat saman verran ulos, kun laittaa siten, että ratissa saman verran kierroksia kumpaankin suuntaan. Kuinka paljon saa rattia kääntää hammastanko ohjauksella per puoli ? Quote
Trophy Posted July 4, 2020 Author Posted July 4, 2020 (edited) 3 hours ago, PZQ said: Kuinka paljon saa rattia kääntää hammastanko ohjauksella per puoli ? Palttiarallaa reilu kolme taitaa olla reunasta reunaan eli lienee sitten reilu Puolitoista kierrosta suuntaansa. mutta klappia ei ole yhtään. Edited July 4, 2020 by Trophy 3,5 ei alle 3 kierrosta Quote
Trophy Posted October 13, 2020 Author Posted October 13, 2020 Puuseppänä vaihteeksi yrittänynnä olla kun hakenut samaa ritiläkuviota kojelaudasta kaiuttimen ritiläksi sohva helmaan..? nyttemmin jo lasikuituhartsia levitelty sohvien runkoon myös kolme pakettia stp black goldia liimailtu myössiisä ympäriinsä ja sisältä turittu jo maaliin. pitäs vielä kitata sekä maalata nuo kuidutetut sohvan rungot ja asennella hieman valoa sohvan helmaan ennen lattiapuuhia. ulkokuoren maalari haussa.. 2 Quote
Urbantoy Posted October 13, 2020 Posted October 13, 2020 (edited) 42 minutes ago, Trophy said: Puuseppänä vaihteeksi yrittänynnä olla kun hakenut samaa ritiläkuviota kojelaudasta kaiuttimen ritiläksi sohva helmaan..? nyttemmin jo lasikuituhartsia levitelty sohvien runkoon myös kolme pakettia stp black goldia liimailtu myössiisä ympäriinsä ja sisältä turittu jo maaliin. pitäs vielä kitata sekä maalata nuo kuidutetut sohvan rungot ja asennella hieman valoa sohvan helmaan ennen lattiapuuhia. ulkokuoren maalari haussa.. Kait tuohon keskelle tulee nostettava pöytä nii saa kunnon nukkumalääni, kunnon penthuussin.. mahtuu peuhaamaan yksin unissaan hyvin, vai onko tarkotus silti teltta kulettaa mukana.. Kyllähän tossa sohvalla nukkuu ku lääkettä ottaa tarpeeks, vähän mutkanukkumista mutta mitä väliä.. hyvältä näyttää Edited October 13, 2020 by Urbantoy Quote
Tanhis Posted October 14, 2020 Posted October 14, 2020 (edited) 7 hours ago, Urbantoy said: Kait tuohon keskelle tulee nostettava pöytä nii saa kunnon nukkumalääni, kunnon penthuussin.. mahtuu peuhaamaan yksin unissaan hyvin, vai onko tarkotus silti teltta kulettaa mukana.. Kyllähän tossa sohvalla nukkuu ku lääkettä ottaa tarpeeks, vähän mutkanukkumista mutta mitä väliä.. hyvältä näyttää Saa kyllä olla aika persjalkanen tai vahvassa puudutuksessa että tuossa nukkumaan mahtuu. Eiköhän tuohon kannattaisi ennemmin ajatella irroitettava selkänojan palanen takaosaan että saisi konehuoneen päällisen hyödynnettyä nukkumiseen. Jatkon sohvan päälle saisi sitten toteutettua istuinosan vaneria jotenkin hyödyntämällä. Mutta jos ei ole ajatuksissa autossa nukkua niin turhaa sellaista on sitten edes suunnitella. Edited October 14, 2020 by Tanhis Quote
Trophy Posted October 14, 2020 Author Posted October 14, 2020 11 hours ago, Tanhis said: Saa kyllä olla aika persjalkanen tai vahvassa puudutuksessa että tuossa nukkumaan mahtuu. Eiköhän tuohon kannattaisi ennemmin ajatella irroitettava selkänojan palanen takaosaan että saisi konehuoneen päällisen hyödynnettyä nukkumiseen. Jatkon sohvan päälle saisi sitten toteutettua istuinosan vaneria jotenkin hyödyntämällä. Mutta jos ei ole ajatuksissa autossa nukkua niin turhaa sellaista on sitten edes suunnitella. Juu retkeilyhommat erikseen 🙂 3 Quote
Trophy Posted May 31, 2021 Author Posted May 31, 2021 6 hours ago, Kemin Karavaanari said: Mitäs tälle projektille kuuluu? Lepäävässä tilassa lämpimässä tallissa odottelee motivaatiota ja muistuttaa tallissa käydessä että ”anna rahaa”. Kone, sisusta ja ulkomaalit puuttuisi eli ei juuri mitään enää. Genuine volkswagen money pit 💶💶💶 Quote
Kemin Karavaanari Posted May 31, 2021 Posted May 31, 2021 Nooh, hiljaa hyvä tulee. Itsellä autot aina Vapuksi ajossa vaan sen ovat näköisiäkin 😂 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.