Anssi Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Jotain osia olisi nurkissa joten voisi kasata uuden moottorin, mikähän olisi hyvä resepti automaattivaihteiseen bussiin? Vääntömomenttia pitäisi saada mahdollisimman runsaasti alueelle 1500-3000: vaihteisto on DJ-moottorisesta tölkistä pitkällä perävälityksellä. Tilavuus pitäisi olla tietty mahdollisimman suuri mutta tässä tapauksessa maksimi on 96x78. Polttoainetta syöttämään joko kaasuttimet 40 DRLA tai 44 IDF, löytyy myös jotain 1700 nelostyypin ruiskukamoja. -nokka? -imu ja pakosarjojen mitat? -venttiilikoko? Quote Link to comment
metake Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 -nokka? Hydenostajillahan sä sen tietenkin teet, niin olisiko tuossa sopiva vaihtoehto: http://www.cbperformance.com/product-p/2205.htm 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Hydenostajillahan sä sen tietenkin teet, niin olisiko tuossa sopiva vaihtoehto: http://www.cbperformance.com/product-p/2205.htm Olisiko tuo nokka sopiva, alhaalta vääntävä, myös mun mopon CT koneeseen? Quote Link to comment
Anssi Posted December 5, 2017 Author Share Posted December 5, 2017 ei löydy sopivaa kampikammiota eikä mitään venttiilikoneiston osia joten kovilla nostajilla tämä pitäisi tehdä. Quote Link to comment
mikko k Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Olisiko tuo nokka sopiva, alhaalta vääntävä, myös mun mopon CT koneeseen? CT kone pohjautuu type 1 pannuun. Ja siihen ei käy nelostyypin nokka-akseli. Quote Link to comment
mikko k Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 ei löydy sopivaa kampikammiota eikä mitään venttiilikoneiston osia joten kovilla nostajilla tämä pitäisi tehdä. Miksi toi pitäis olla noin pieni (96*78) jos on alhaalle vääntöä haussa? Tai laita siihen sellainen herneen kokonen turbo, joka herää sitte alhaalta.. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 (edited) Scatin c35 tai c45, hiplaat kannet, ja uusi isompi sylinterisetti... Edited December 5, 2017 by sleepercooler Quote Link to comment
metake Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Olisiko tuo nokka sopiva, alhaalta vääntävä, myös mun mopon CT koneeseen? Tässä vastaava CT koneeseen sopiva. Yksi CT 1776 kokoisena tällä nokalla on tulossa ajoon ensi kesäksi. http://www.cbperformance.com/product-p/2252.htm Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Scatin c35, hiplaat kannet, ja uusi isompi sylinterisetti... 103x71 liikkuvat ja kaivat jostakin tuolle 71mm kammen kaveriksi Quote Link to comment
arvuuttaja Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 (edited) ei löydy sopivaa kampikammiota eikä mitään venttiilikoneiston osia joten kovilla nostajilla tämä pitäisi tehdä. Onko tuo sen kummempaa, kun tulppaa öljyn poistokanavan lohkosta pienemmästä ventiilistä ja laittaa raskaammat tikut sekä keinut 10mm säätöruuvein.. Edited December 5, 2017 by arvuuttaja Quote Link to comment
KimmoH Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Sattuisiko jollain olemaan kuvaa tuollaisesta nelkun kampikammiosta missä on tuo pienempi öljyventtiili ? Omissa type nelosissa ei ole missään tullut vastaan kuin yksi öljyventtiili mikä on siinä öljynsuodattimen lähistöllä. Osa kirjallisuudesta puhuu aina kahdesta venttiilistä ja osa vain yhdestä mutta missään ei ole kuvaa sattunut eteen. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 Toinen venttiili sijaitsee ykköspytyn alapuolella imu/pako nostinpesien välissä. 2.0 mallissa tossa kohtaa ilmeisesti lommi tulppaksena ulkopuolella ja myöskään öljyn paluureikää ei ole porattu lohkon sisäpuolelle.. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted December 6, 2017 Share Posted December 6, 2017 (edited) Mul on noita kampikammioita muutama missä on kaks venaa, kuvaa ei just nyt oo Edit: alkuperäseen kysymykseen 96/78 ja 40 lortot n.28mm kurkuilla vakio tai webcam 86 b nokka perustuplien imarit ja vakiolämmönvaihtimet jollain pörinäpöntöillä sekä vakiokannet vakiovenoilla ois mun resepti ja tolla menis sen 100000 kilsaa ennenkun nokka ois moro ja kannet freesausta vailla. Edited December 6, 2017 by tolvana Quote Link to comment
Anssi Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Mielenkiintoisia ehdotuksia, googlailin tuota vaihteiston parina alunperin ollutta 112 hv wasseria ja näyttäisi maksimitehot irtoavan n. 4900 1/min joten hyvä vaihtoehto voisi olla webcam 142 (914 alkuperäinen nokka). Ja kai se sitten niin on että vääntöä saa enemmän 103x78 kombolla, epäilyttää vaan miten noin isot sylinterit kestävät bussissa. Vielä pitäisi päättää mitkä venttiilit ja mikä olisi pakosarjan pituus? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.