Jump to content

resepti vääntävälle typ 4 moottorille?


Recommended Posts

Jotain osia olisi nurkissa joten voisi kasata uuden moottorin, mikähän olisi hyvä resepti automaattivaihteiseen bussiin? Vääntömomenttia pitäisi saada mahdollisimman runsaasti alueelle 1500-3000: vaihteisto on DJ-moottorisesta tölkistä pitkällä perävälityksellä.

Tilavuus pitäisi olla tietty mahdollisimman suuri mutta tässä tapauksessa maksimi on 96x78. Polttoainetta syöttämään joko kaasuttimet 40 DRLA tai 44 IDF, löytyy myös jotain 1700 nelostyypin ruiskukamoja.

 

-nokka?

-imu ja pakosarjojen mitat?

-venttiilikoko?

Link to comment

ei löydy sopivaa kampikammiota eikä mitään venttiilikoneiston osia joten kovilla nostajilla tämä pitäisi tehdä.

Miksi toi pitäis olla noin pieni (96*78) jos on alhaalle vääntöä haussa? Tai laita siihen sellainen herneen kokonen turbo, joka herää sitte alhaalta..

Link to comment

ei löydy sopivaa kampikammiota eikä mitään venttiilikoneiston osia joten kovilla nostajilla tämä pitäisi tehdä.

 

Onko tuo sen kummempaa, kun tulppaa öljyn poistokanavan lohkosta pienemmästä ventiilistä ja laittaa raskaammat tikut sekä keinut 10mm säätöruuvein..

Edited by arvuuttaja
Link to comment

Sattuisiko jollain olemaan kuvaa tuollaisesta nelkun kampikammiosta missä on tuo pienempi öljyventtiili ? Omissa type nelosissa ei ole missään tullut vastaan kuin yksi öljyventtiili mikä on siinä öljynsuodattimen lähistöllä. Osa kirjallisuudesta puhuu aina kahdesta venttiilistä ja osa vain yhdestä mutta missään ei ole kuvaa sattunut eteen. 

Link to comment

Mul on noita kampikammioita muutama missä on kaks venaa, kuvaa ei just nyt oo

Edit: alkuperäseen kysymykseen 96/78 ja 40 lortot n.28mm kurkuilla vakio tai webcam 86 b nokka perustuplien imarit ja vakiolämmönvaihtimet jollain pörinäpöntöillä sekä vakiokannet vakiovenoilla ois mun resepti ja tolla menis sen 100000 kilsaa ennenkun nokka ois moro ja kannet freesausta vailla.

Edited by tolvana
Link to comment
  • 4 weeks later...

Mielenkiintoisia ehdotuksia, googlailin tuota vaihteiston parina alunperin ollutta 112 hv wasseria ja näyttäisi maksimitehot irtoavan n. 4900 1/min joten hyvä vaihtoehto voisi  olla webcam 142 (914 alkuperäinen nokka). Ja kai se sitten niin on että vääntöä saa enemmän 103x78 kombolla, epäilyttää vaan miten noin isot sylinterit kestävät bussissa. Vielä pitäisi päättää mitkä venttiilit ja mikä olisi pakosarjan pituus?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...