makkepekka Posted January 12, 2018 Posted January 12, 2018 Ostin tollasen -69 kuplan ja nyt pitäisi saada takapäätä laskettua. Millä lailla nuo säädettävät latat toimii? Pultataan vaan kiinni vai pitääkö jotain enemmänkin purkaa? Eka kupla niin ei oikein ole tietoa. Onko helpompi kun tuo perinteinen madallus, missä saa mun mielestä purkaa puoli autoa Quote
APO Posted January 12, 2018 Posted January 12, 2018 Samanlainen homma se on vaihtaa säätölatat paikalleen kuin säätää vanhat eri asentoon. Toki jos haluaa vielä myöhemmin säätää, niin sittenhän ne säätölatat helpottaa kummasti. Ei ole mikään iso homma tuo perinteinenkään madallus tehdä, ei sentään puolta autoa :). Quote
NO H2O Posted January 12, 2018 Posted January 12, 2018 Perinteisten lattojen säätö on tunti-pari per puoli kun homma on hallussa joten ei tosiaan iso homma. Quote
makkepekka Posted January 12, 2018 Author Posted January 12, 2018 Ok, homma ei ole hallussa mut täytyy pikkuhiljaa kattella ja ihmetellä, olisko kuvallisia ohjeita jossain? Quote
makkepekka Posted January 12, 2018 Author Posted January 12, 2018 Youtubesta näköjään löytyy monenlaisia videoita miten homma tehdään, ei tullut sit ennen mieleen sieltä kattoa Quote
APO Posted January 12, 2018 Posted January 12, 2018 Jos perinteiseen säätämiseen päädyt, tuossa taulukko josta voit katsoa montako naksua mihinkin suuntaan tarvii vääntösauvaa kääntää halutulle madallukselle. https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/821326.jpg Quote
NO H2O Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 Alustanumero vaikuttaa vakioon asennuskulmaan josta lähdetään madallusta laskemaan. Tosin voihan tuon summamutikassakin tehdä mutta joutunee tekemään useampaan kertaan että haluttuun lopputulokseen päästään. Siksi varmaan noita säädettäviä lattoja jotkut suosivat? Quote
sleepercooler Posted January 13, 2018 Posted January 13, 2018 (edited) Magneetijalalla oleva Astekulma on hyvä olla, tai sit merkkaa vanhan latan paikan, niin pystyy laskemaan poorit paljonko nostaa... Edited January 13, 2018 by sleepercooler Quote
makkepekka Posted January 13, 2018 Author Posted January 13, 2018 Ok, kiitoksia kaikille vastauksista. Quote
MU Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Ongelma säätölattojen kanssa, onko kukaan asentanut lattoja joissa sisemmän puslan sisähalkaisia on 51mm ovaaliin (-56)? Vaikuttaa että ei ole puslaa joka olisi ulkohalkaisijaltaan riittävän pieni sopiakseen ovaali ikäiseen. Sorvaushommiksi taitaa mennä. Quote
x-pj Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Pienentää niitä piti vaikka laitoin 59iin. Quote
MU Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Joo, 59 taitaa olla viimoinen tällä pienellä halkaisialla. Quote
Pasi Posted March 8, 2019 Posted March 8, 2019 On 2/2/2019 at 7:06 PM, MU said: Ongelma säätölattojen kanssa, onko kukaan asentanut lattoja joissa sisemmän puslan sisähalkaisia on 51mm ovaaliin (-56)? Vaikuttaa että ei ole puslaa joka olisi ulkohalkaisijaltaan riittävän pieni sopiakseen ovaali ikäiseen. Sorvaushommiksi taitaa mennä. Itsellä olisi kohtapuolin säätölattojen asennus edessä ja varmaankin törmään samaan ongelmaan, mulla vaan -58 kohteena. Nyt en ihan pysynyt kärryllä mitä täytyy pienentää kun en ole vielä sovittanut osia paikoilleen.. minulla myös on nuo punaiset uretaanipuslat. Ymmärsinkö oikein, että sisemmän puslan ulkohalkaisiaa täytyy pienentää jotta se mahtuu paikoilleen? Quote
MU Posted March 8, 2019 Posted March 8, 2019 28 minutes ago, Pasi said: Ymmärsinkö oikein, että sisemmän puslan ulkohalkaisiaa täytyy pienentää jotta se mahtuu paikoilleen? Juuri näin. Tosin näissä säätölatoissa taitaa olla vähän valmistaja kohtaisia eroja. Quote
Pasi Posted March 8, 2019 Posted March 8, 2019 12 minutes ago, MU said: Juuri näin. Tosin näissä säätölatoissa taitaa olla vähän valmistaja kohtaisia eroja. Ok, paljonko piti ottaa puslasta pois ja millä menetelmällä teit sen? Quote
Maasturi Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Parin kuukauden päästä pitäisi löytyä sopivaa puslaa. Quote
MU Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 8 hours ago, Pasi said: Ok, paljonko piti ottaa puslasta pois ja millä menetelmällä teit sen? Oma projekti on ollut vähän jäissä, eli ei ole tuosta edennyt. Tarkoitus oli sorvauttaa ulkokehältä tavaraa pois alkuperäinen kumipusla mallina. 7 hours ago, Maasturi said: Parin kuukauden päästä pitäisi löytyä sopivaa puslaa. Hyvä, ehkäpä odottelen näitä. Quote
Art_Zi Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 (edited) http://aircooled.fi/tuote/6666/takajousituksen-kumit-pyoreat-51mm-hduretaani-saadettaviin-takalattoihin Onko näitä kukaan testannu? Vai onko kyseessä juuri nämä? Onko MU:lle myyty nyt väärät puslat? Vai vaatiiko ne nuo AC:n myymätki sorvausta.... Edited March 9, 2019 by Art_Zi Quote
Pasi Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Just now, Art_Zi said: http://aircooled.fi/tuote/6666/takajousituksen-kumit-pyoreat-51mm-hduretaani-saadettaviin-takalattoihin Onio näitä kukaan testannu? Vai onko kyseessä juuri nämä? Just kävin aircooled Mikon kanssa sähköpostikeskustelua aiheesta ja näitä on uutena tuotteena tulossa muutaman viikon päästä, näitä odotellessa. 1 Quote
MU Posted March 27, 2019 Posted March 27, 2019 (edited) AC kaupasta löytyy nyt 50 lukusiin sopivaa puslaa, pääsee taas pikkuhiljaa eteenpäin. (kuvassa koekasaus, vääntösauvat puuttuu) Edited March 27, 2019 by MU 1 Quote
Guest Arkkari Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 Nostetaas tätä aihetta ja kysytään viisaammilta. Itsellä kanssa -69 kupla ja säädin orggis lattoja, mutta olipa työntakana saada latta takaisin paikalleen booriin. Kuuluuko sen olla todella tiukka, vaatien jopa voimakeinoja? Nyt perä tuli omaan silmään pykälän liian alas niin pitäisi nostaa napsu perää ylöspäin, mutta tuo latan takaisin asennus hirvittää jo valmiiksi. Onko jakaa jotain kikka3:sta tai muuta vinkkiä? Harkinnut jopa uusien lattojen hankkimista. Jossain youtube videoissa asentavat niitä vain käsin takaisin paikalleen. Kiitos jo etukäteen aloittavan harrastajan neuvomisesta. :) Quote
-tipi- Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 Its en ole huomannut ongelma takasin asennuksessa, irroituksessa ennemminkin. Muistaa vain merkata sen lähtötilanteen molemmista päistä, ennen irroitusta, että pääsee takas lähtötilanteeseen. Jos semmosta kaipaa, kun yleensähän nää on kuskin puolelta matalammalla. Quote
Guest Arkkari Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 7 minutes ago, -tipi- said: Its en ole huomannut ongelma takasin asennuksessa, irroituksessa ennemminkin. Muistaa vain merkata sen lähtötilanteen molemmista päistä, ennen irroitusta, että pääsee takas lähtötilanteeseen. Jos semmosta kaipaa, kun yleensähän nää on kuskin puolelta matalammalla. No hemmetti. Sulla menee latat booriin siis ihan ilman voimakäyttöä sekä työkaluja? Epäilen silloin, että nuo latat ovat ottaneet jossain vaiheessa elämäänsä siipeensä. Hammastukset ovat kuitenkin täysin kunnossa molemmissa päissä. Quote
aki Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 3 hours ago, Arkkari said: No hemmetti. Sulla menee latat booriin siis ihan ilman voimakäyttöä sekä työkaluja? Epäilen silloin, että nuo latat ovat ottaneet jossain vaiheessa elämäänsä siipeensä. Hammastukset ovat kuitenkin täysin kunnossa molemmissa päissä. No kyllä niiden pitäisi mennä ilman voimankäyttöä, kuten -tipi- luonnehti. Noin niinkuin heittona: Eihän vääntösauvat ole menneet vääripäin? Niiden sisä- ja ulkopäät ovat eri boorituksella... Ei noita kyllä pitäisi edes saada ristiin, mutta kohtuuttomalla voimankäytöllä voisi onnistua. Quote
MU Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 Mulla oli vähän samaa ongelmaa kun vääntösauvojen boorit olivat vähän ruosteiset. Viilalla pyyhkäisin jokaisen uran puhtaaksi niin hyvin upposi sen jälkeen. Quote
Guest Arkkari Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 4 hours ago, aki said: No kyllä niiden pitäisi mennä ilman voimankäyttöä, kuten -tipi- luonnehti. Noin niinkuin heittona: Eihän vääntösauvat ole menneet vääripäin? Niiden sisä- ja ulkopäät ovat eri boorituksella... Ei noita kyllä pitäisi edes saada ristiin, mutta kohtuuttomalla voimankäytöllä voisi onnistua. Eivät ole menneet väärinpäin. 😊 Quote
Guest Arkkari Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 1 hour ago, MU said: Mulla oli vähän samaa ongelmaa kun vääntösauvojen boorit olivat vähän ruosteiset. Viilalla pyyhkäisin jokaisen uran puhtaaksi niin hyvin upposi sen jälkeen. Kiitos vinkistä, näyttävät kyllä ihan 'puhtailta', mutta kokeillaan tuota viilalla siistimistä 👍 Quote
Art_Zi Posted August 9, 2019 Posted August 9, 2019 29 minutes ago, Arkkari said: Kiitos vinkistä, näyttävät kyllä ihan 'puhtailta', mutta kokeillaan tuota viilalla siistimistä 👍 Ja sipasu rasvaa mukkaa . Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.