Pepe Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Olet sä vaan taitava kaveri tekemään, peukkua! Quote Link to comment
UltraVW Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Olet kyllä varsinainen seppä ei voi muuta sanoa!Odotan innolla milloin projekti on valmis Quote Link to comment
Guest koivi Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Ei ole miehellä peukalo keskellä kämmentä ainakaan.. ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 17, 2007 Author Share Posted January 17, 2007 Eihän tuo nyt niin vaikeeta olekaan. Pitää vaan luulla että osaa tehdä kaikkee ja sitten vain kokeilla. Ja tietenkin noista työkaluista on paljon hyötyäkin.. ;) Aluksi yksinkertaisesti vain vasaralla ja alasimella muotoilin mitä pystyi ja sitten Englanninpyörällä yläreunaa ja alareuna keskiosan kohdalta. Tämän jälkeen pelti oli täysin muotopuoli ja ulkopuolinen olis luullu että toi ei kelpais muuhun kuin sulattoon. Sen jälkeen soitin kaverille jolla on kutistus/venytys laite. Se oli vielä hereillä joten menin sinne ja hetkessä kutistin alareunaa jotta tuon mittaripakeliitin aukko taas oli suora eikä taaksepäin kaareva. Tuon jälkeen kutistin yläreunan jolloin sain koko kojetaulun kaarevaksi oikeaan suuntaan. Siinä se sitten oli. Noin tunnin tehokasta työ aikaa siihen kului... ;) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Englanninpyörällä ja kutistu/venytryskoneellä pääsee jo melko pirun pitkälle. Ilman ei mihikään. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 17, 2007 Author Share Posted January 17, 2007 Englanninpyörällä ja kutistu/venytryskoneellä pääsee jo melko pirun pitkälle. Ilman ei mihikään. Noin se vaan on. :) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Toi kutistus/venytys osasto pitäs vielä olla. Ei oo viittiny oikeen panostaa rahaa ja noita vissiin suomesta saa heikosti? Quote Link to comment
JaniM Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 No tossa olis yhet ohjeet. Leukojen teko isoin "ongelma". Mut kyselyssä on hintaa kapistukselle. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Missä tossa? Mie en näe mitään. Quote Link to comment
JaniM Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Joo väärä sanavalinta, mulla siis ohjeet mitkä sain Hebsteriltä. Quote Link to comment
JaniM Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 No tekisitkö Raussi muutaman setin noita? Tossa yks kuva yhestä leuasta. Mä voisin hoitaa runkolevyt laserista. Uritukset ovat tehneet kierratapilla, jättänyt yhen särmän tallelle ja muut veke. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Ostin Turkulaisesta Konesentteri firmasta kutistu / venytyskalun, 215€+Matkahuollon kustannukset Hesaan siirrosta. Siellä myös muita tarpeellisia värkkejä harrastajille. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Entäs tuo ruotsin http://www.verktygsboden.se/ ,ite oon katellu, että siellä olis varmaan harrastekäyttöön sopivia vehkeitä, eikä hintakaan olis paha.. Jollain ruotsalaisella firmalla oli jopa ilmainen kotiinkuljetus, jos ostat tarpeeksi tavaraa, ja toimi kuulemma suomeenkin. En muista oliko tämä vai joku muu.. Ei vaan toi ruotsinkieli ole ihan niin hyvin hallinnassa, että osaisin lukea noitten toimitusehdot.. ;) vink,vink.. Kristianin tarvii laittaa kustomipaja pystyyn, on toi jälki aika mageeta! Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 Tuolta veny/kutistuslaite ainakin aika samaan hintaan kuin www.konesentteri.fi :ltä Tosin sieltä sais EnkunPyörääkin hintaan 400e... http://www.verktygsboden.se/V06/shop/showproducts.asp?numnow=1&id=674 Toimituskulut Ruotsissa: Fraktkostnad200 Kr/order inkl moms Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Tosin sieltä sais EnkunPyörääkin hintaan 400e... Aivan, ja on useemmat rullat mukana. BeställningVi säljer endast inom Sverige. Ja eiks toi tarkota, että myyvät vain ruotsiin.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 Jep, mutta sehän ei oo mikään este... ;-) Borås on vain vähän hankalassa paikassa Suomeen nähden... Borås kartta... Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Katos vaan.. :( Reissun hinnalla voi ostaa vähän kalliimman enkkupyörän.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 En vaan ole nähny niitä missään edes myynnissä Suomessa...?? Quote Link to comment
-Puide- Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Jep, mutta sehän ei oo mikään este... ;-) Borås on vain vähän hankalassa paikassa Suomeen nähden... Borås kartta... Voe helevettiläänen, mähän käyn Boråsis kerran vuodes... pitääpä koukata ensikerralla tuolla... =D -MP- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted January 19, 2007 Share Posted January 19, 2007 Tollasesta asialliset lasikuitumuotit, putkirunkomalli, ja juniori dragsteri luokkaan vaan renkaat ja vanteet pitää olla sen mukaan jarruineen tai lokarisutoksi. Junioridragsterit on koppiautoja pitkänomaisia dragstereita joissa on pieniä koneita tehoiltaan ja myös vanhempien luokka jossa tais olla jotain 560kuutiota ja kulkee 200m jotain 8 aikaa ja vajaa 130km h loppunopeudet mutta ihan pienille tarkotetut tais mennä 15 aikaa 200m ja 70-80km/h. Tulispa väriä kisoihin ja VW harrastus näkyväksi Hyvä hyvä ja tsemppiä projektiin sekä kehittäkääpä tuosta tuote ( mopo läx keuliin ja hiilikuitukoppa tyyliin rata auto mikroauto.... niin joo ha se prätkän kone tehokkailla jarruilla cromolyrunko.... perheen pienimmille kesy kone ja isommille Hayabusa ... ) http://www.amaprostar.com/press_release ... epower.asp http://videos.streetfire.net/Player.asp ... &kw=37&p=0 http://www.avl.com/wo/webobsession.serv ... zU_3D.html Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 19, 2007 Author Share Posted January 19, 2007 No juu, jos joku osaava haluaa/jaksaa vääntää lasikuitu muotin korista niin kai se mulle sopii. Maksuksi korin vuokraamiseen ottaisin yhden valmiin kuituisen korin sekä 40% hinnasta jokaisesta myydystä korista.. Kuiduttaja saa pitää muotin. ;-) Mulla ei ole kuiduttajan osaamista, ei aikaa, eikä kiinnostusta noita ainakaan alkaa itse kuiduttamaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 No niin.. Kojetaulu tapaa tulevaa koria eka kerran... Oli "pakko" mennä tallille kun oon viime kuun aikana rakentanu yläkerran kylppäriä ja mun piti sahata joitain erikois profiilisia listoja kattoon. Joten päätin ottaa kojetaulu mukaan ja vähän kokeilla miten se sopii paikalleen. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Onko tuo mittarin reikä saman kokoinen kuin "vakiossa"? Näyttää vähän turhan korkealta tuohon, vaikka onkin muuten upea kojetaulu. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 22, 2007 Author Share Posted January 22, 2007 Juu, kojetaulun aukot on vakio splitin kojetaulun aukkojen kokoiset. Ja ne on juuri tarkoituksen mukaisesti vakiokokoisetkin... ;-) Siksihän minä myös suunnittelin asentaa vakion kokoiset ovenkahvatkin. Ellen minä hitsaa kahvan aukot umpeen ulko puolelta... Kojetaulu roikkuu kuvassa vielä n. 2-3cm liian matalalla. Quote Link to comment
Fileas Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Reidiou/mittarit onkin hankalampi pienentää :) Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 älä hullua yllytä....tsihihii!!!kohta on vuoden 45 mallia oleva pienennetty laupunkti kojetaulussa.... Quote Link to comment
jyrie Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 oisko tossa siihen oiva pikku moottori? http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=17992 Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 12, 2007 Author Share Posted March 12, 2007 Ohoh! Olipa pitkä aika siitä kun viimeksi päivitin projektia...! Pääsin vihdoin taloprojektista irti ja sain alkaa hitsailla runkotunnelia. Se on laikattu n. 5 cm pohjasta jotta saan sen matalammaksi. Jäykkyys riittää vaikka pohja tunnelista on pois.. Käänsin myös käsijarrukahvan taaksepäin. Se pitää vielä vähän taivuttaa ylöspäin ja siitä tulee oivallinen vaihdekeppi... ;) Runkotunneli antoi jo sen verran lisää painoa että en meinannut jaksaa nostaa sitä enää yksin sivuun joten nyt pitää äkkiä saada pyörät alle. (nostin sen kokonaan sisältä osittain nojaen kattoa päätä vasten...) :D Quote Link to comment
Guest Iiro R Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 tuleeko siihen turvakaaret ja minin kuppipenkit+lambo ovet Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 12, 2007 Author Share Posted March 12, 2007 Ei tule turvakaaria eikä lambo ovia ja penkiksi tulee juniksen apparinpuoleinen soffa... ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 13, 2007 Author Share Posted March 13, 2007 Hmm.. The Samba on ilmeisesti taas suljettu joten linkitin uusimmat kuvat suoraan kotisivuiltani... Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 Lisää valmista pintaa: Vaihe 1. Vaihe 2. Vaihe 3. Vaihe 4. Hauskaa hommaa ainakin... :D P.S. Sanon nyt samalla että se ei pääsekään tulemaan American Car Showhn... :( Tuli mutkia matkaan joten en ehdi käydä viemässä sitä viikonlopun ajaksi sinne.... :( Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 No voi himpula.. Olin just tulossa tuota kattomaan, no täytyy kai juua vaan messukaliaa sitte :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2007 Author Share Posted April 2, 2007 Jep, työmatka... Aina tuo työ on häiritsemässä vapaa aikaa.... >:( Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 8, 2007 Author Share Posted April 8, 2007 Etuluukku valmiksi tinattuna ja ritilä hitsattu umpeen. Vaatii vielä vähän hiomista. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 15, 2007 Author Share Posted April 15, 2007 Takaluukkukin pitää oikean mallinen kun kerran kori on splitti... Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 Pari kuvaa lisää: Etuvanteet hitsattuna ja sovitettua Anglian akselille: Hiekkapuhalletut ja pohjamaalatut takavanteet: Taka-akseliksi yksi Irssiperän tukivarret ja navat tulee raiskattua.. ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 16, 2007 Author Share Posted April 16, 2007 Ok. Tässä on kooste projektin edistymisestä Juutubella: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.