Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Pasi, noihin joutuu maalaan vielä detaljit tyyliin orkkisfukki.. Pirullinen teipattava mutta kannattaa.. Ennen Skelleä

Edited by Urbantoy

Share this post


Link to post
1 hour ago, Urbantoy said:

Pasi, noihin joutuu maalaan vielä detaljit tyyliin orkkisfukki.. Pirullinen teipattava mutta kannattaa.. Ennen Skelleä

Nääh, taidan antaa olla tuolleen. Onpahan sitten ainut asia mitä kiillotan tuossa autossa 😄

Share this post


Link to post

Nyt vasta sain vinkkarit maalattua, ei tuo väri ihan natsaa muun korin kans mutta välttää kyllä.. parempaan sävyyn ei päässy omilla sekoituksella 😄

Perjantaina ois tarkoituksena lähteä ensimmäiseen vw tapahtumaan Iisalmeen tällä autolla, onneksi matka ei nyt kovinkaan pitkä ole mutta jänskättäähän se aina vähäsen 😆

Vielä pitäisi ainakin vararengas jostain katsella.

 

IMG_20190710_213931.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 6/15/2019 at 9:45 PM, Pasi said:

Ja sain tosiaan ne mustat kilvet myös 👍

 

Etuvanteisiin ei mahtunut ne keskilätkät paikoilleen kun rasvakupit tulee niin ulos, tuohon täytyy keksiä jotain.

IMG_20190615_184514.jpg

 

Hieno Volkkari! 👌

 

Jos kerkiät ja viitsit niin voitko laittaa specsejä, kiitos.

 

- Vanteiden leveys ja ET

- Renkaiden koko

- Lyhyet vai pitkät vetarit (ilmeisesti lyhyet...)

- Etuakseli kavennettu, dropit, säätö?

 

Itsekin olen ajatellut jos välillä laittais jotain muuta kuin nuo levipellit...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Löytyy nuo tiedot tästä kertomuksesta jos kehtaa etsiä mutta voin mä ne laittaa vielä 🙂

 

- Vanteiden et on 20, isommalla et:llä en löytänyt tällä jaolla. Takavanteet 5,5" ja edessä 4,5"

- Takarenkaat 195/65 r15  ja edessä 155/60 r15

- Lyhyet vetoakselit

- 2" kavennettu akseli ja dropit

 

Etuakseli saisi olla 4" kavennettu, niin rengas ei osuisi tuolla korkeudella kaareen käännettäessä. 

 

Kohta on ostopuolella ilmoitus akselista 🙂

Share this post


Link to post

Siinä alkaisi olemaan 4" kavennettu akseli päätyjä vaille, toivottavasti nekin kohta tulee niin saa hitsauttaa paikoilleen. 

Pakko oli vähän enempiä koloja tasoitella..

 

 

Kohtapuolin täytyy tuosta 1200cc lainamoottorista luopua, hyvin on sekin kyllä toiminut. Omat 1600cc osat on edelleen koneistamossa, siellä on kesälomat pyörinyt heinäkuun niin on saanut odotella. Toivottavasti saan ne sieltä kohtapuolin niin pääsee sitä tekemään.

 

Tarkoituksena tehdä suht vakio siitä, kaikki osat on käytettyjä mitä haalinut kasaan mutta kuitenkin hyväkuntoisia.

 

- Mahle 86mm männät ja putket

- 1300cc kaksireikä kannet, isonnettuna 1600cc putkelle

- vakio 69mm kampi

- Kiertokanget vakiot

- Type 3 kampikammio

- Kaasuttimena solex 34 pict3

 

Nokka-akseli on vielä mietinnässä minkä laitan, kun puristukset kuitenkin tulee olemaan n.8 - 8.5  koska 1300cc kansissa on pienempi palotila. 

Harkinnassa on ollut, vakio nokka tai sitten engle w100.

 

Jos on hyviä ehdotuksia nokan suhteen niin saa kertoa mielipiteen.. :)

 

 

 

IMG_20190726_211502 (Small).jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
8 hours ago, Pasi said:

Tarkoituksena tehdä suht vakio siitä, kaikki osat on käytettyjä mitä haalinut kasaan mutta kuitenkin hyväkuntoisia.

 

- Mahle 86mm männät ja putket

- 1300cc kaksireikä kannet, isonnettuna 1600cc putkelle

- vakio 69mm kampi

- Kiertokanget vakiot

- Type 3 kampikammio

- Kaasuttimena solex 34 pict3

 

Nokka-akseli on vielä mietinnässä minkä laitan, kun puristukset kuitenkin tulee olemaan n.8 - 8.5  koska 1300cc kansissa on pienempi palotila. 

Harkinnassa on ollut, vakio nokka tai sitten engle w100.

 

Jos on hyviä ehdotuksia nokan suhteen niin saa kertoa mielipiteen.. 🙂

 

Vakionokan ja W100 välistä löytyy vielä CB2280. Minulla on sellainen bussin moottorissa vakio 34 kaasarin kanssa ja toimii hyvin. Moottori käy tyhjäkäyntiä kuin vakio, mutta vääntää paremmin. https://vwparts.aircooled.net/Eagle-Type-1-Camshaft-Cheater-Cam-Grind-CB2280-p/cb2280.htm

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tekniikan päivitystä :)  Alkaa kohta olemaan 1603cc käynnistystä vaille, jospa tuon sais ens viikonloppuna tulille. Nokaksi valikoitui tuo CB2280 ja kaveriksi cb:n 28mm nostajat, saas nähdä miten tuo toimii.

Tuo moottori on melkoinen keräilyerä, uutta osaa ainoastaan nokka+nostajat, öljypumppu ja tietenkin kaikki laakerit.

Muuten kaikki osat tarkistettu koneistamossa ja ne oli ok. 

 

Etuakseli olisi myös hitsattu, pitää se alkaa siistimään ja sutaista jotain maalia päälle.. 

 

KKP jää nyt väliin mutta eiköhän sitä ruåtsin tapahtumaan pääse :)

 

 

IMG_20190813_135536 (Small).jpg

IMG_20190813_133050 (Small).jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
5 hours ago, Geronimo said:

Voi sinne tulla jollain muullakin autolla 😁

Mairen penkille mahtuu!

  • Like 2

Share this post


Link to post

No niin, nyt on etuakseli vaihdettu ja tuli hyfä.. ei raavi enään renkaat kaareen kääntäessä ja pystyi myös hieman laskemaan vielä alemmas.

Ensimmäisellä koeajolla moottori kyllä lämpeni aivan liikaa, syyksi paljastui liian pieni pääsuutin.  Paikoillaan oli ensin 125 ja vaihdoin 132,5 niin nyt vaikuttaisi toimivan, kulkua on kyllä ihan kivasti tuossa koneessa, ero 1200cc on kyllä huomattava.

 

Kaasuttimen saaminen muuten toimimaan tyhjäkäynnillä teettätti töitä, imu päällä toimi ja otti kyllä kierroksia mutta tyhjäkäynillä ei meinannut alkaa millään toimimaan. Vaikka kaikki säädöt oli oletusasetuksissa.

Googlelta löytyi tähän apuja, shoptalk foorumilla ja sambasta huomasin keskusteluja aiheesta. Oletettava syy tähän oli se, että tyhjäkäyntisuutin on joskus kiristetty liian tiukkaan ja varmaan käynyt niin että suuttimessa olevat reiät eivät kohtaa enään kaasuttimessa olevan kanavan kohdalla... en keksi muuta.

 

Neuvoksi oli koneen käydessä avata hieman suutinta ja jos alkoi käymään niin syy oli siinä. Avasin sitä noin varttikierroksen ja tadaa, kone alkoi käymään niinkuin pitääkin.. suuttimen kierteisiin neuvottiin laittaan teflonteippiä tai prikka siihen alle ettei aukea itekseen. Laitoin o-renkaan siihen niin sekin näyttäisi toimivan.

 

Tyhjäkäyntisuuttimena on 60 jonka luulen kyllä riittävän, isompaa ei ollut kokeiltavaksi.

 

Virranjakajan vaihdan vielä 123 tuneen kunhan se vaan tulee, nyt paikoillaan vanha kärjellinen bosch.

 

1603cc.jpg

rytöläjä.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...