Jump to content

Recommended Posts

Nyt kun kori on irti niin pääsin mittailemaan kunnolla miten 2" kavennettu akseli mahtuu paikoilleen, hieman on kyllä ahdasta. Joko sisälokasuojaan täytyy tehdä tilaa tai sitten akselista hieman ottaa pois. Kuinka paljon akselista nuolen osoittamasta kohdasta kestää ottaa pois? N. 1,5 cm tarvis lisää tilaa.IMG_20180730_213723__01.thumb.jpg.aa56bf101e8d0955d3b2f0b647cd1b08.jpg

Share this post


Link to post

Vaihda päädyt, helpompi kuin tuota leikata ja liimata. Tuo on kuitenkin peltikotelo vain. Päätyjä täällä joku kaupittelee täälläkin. Itellä on ainakin vaihdettu päädyt ja minusta fiksuin tuohon.

10 minutes ago, Pasi said:

Nyt kun kori on irti niin pääsin mittailemaan kunnolla miten 2" kavennettu akseli mahtuu paikoilleen, hieman on kyllä ahdasta. Joko sisälokasuojaan täytyy tehdä tilaa tai sitten akselista hieman ottaa pois. Kuinka paljon akselista nuolen osoittamasta kohdasta kestää ottaa pois? N. 1,5 cm tarvis lisää tilaa.IMG_20180730_213723__01.thumb.jpg.aa56bf101e8d0955d3b2f0b647cd1b08.jpg

On 22.6.2018 at 7:36 PM, Stidi said:

Musta tai harmaa kumimatto. Wolfsburg westin sivuilla on mielestäni näistäkin infoa.

 

Share this post


Link to post

Jos tuossa on vaan peltikotelo ja päätän tuosta koittaa tehdä, niin kuinka se täytyy sitten tehdä, että tulee hyvä?

Vai onko se suoraan helpompi vaihtaa päädyt..

Share this post


Link to post

Näitähän tehdään niin että leikkaa tuon sisäpuolen kokonaan pois tarvitsemalta alueelta ja korvaa 1,5mm tasaisella pellillä. Silloin myös iskarin yläpää pitää muokata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tässä irtopäätyjä. Muistaakseni jarakulla oli tuoreempkin ilmoitus näistä mutta kuitenkin...

 

 

 

Edited by jarkki86

Share this post


Link to post

Ihan mutuna...

 

Minkälaiset ovat rakenteeltaan nuo neulalaakerit putkien päätyjen sisällä?

 

Kestävätkö isommalla virralla irtopäätyjen liimauksen paikoilleen vai joutuuko ko. laakerit uusimaan? Kokemuksia?

Share this post


Link to post

Eiköhän ne nyt ihan fiksua olisi kaivaa sieltä ulos jos uuden päädut hitsaa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Itse en olisi niinkään neulalaakereista huolissaan, vaan laakeripesän muodonmuutoksesta.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hyviä vinkkejä, en heti lähde päätyjä vaihtamaan vaan koitan tuosta nyt tehdä.

Miten sitten ne iskarin yläpään kiinnitykset täytyy tehdä? 

Share this post


Link to post

Itse rymppäsin alatukivarsien laakeripesät ja laakeri hajosi.

Share this post


Link to post

Ensimmäisiä hitsaushommia tuli tehtyä ja eipä ole hitsaustaitoa ainakaan minulle suotu.. :) Täytyy vielä koritinaa laittaa päälle saumoihin ja lopuksi paljon massaa.. ja ja ja leveet vanteet ja auto tonttiinn niin ne ei näy mihinkään sieltä :)

 

IMG_20180812_174902.jpg

IMG_20180812_132930.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 30.6.2018 at 8:13 PM, Pasi said:

Sen verran oli tänään aikaa, että ehti tuennan hitsailla koriin. Jospa tuon korin sais lähiaikoina nostettua pois.

IMG_20180630_191346.jpg

Onko noi pohjalevyt oikeesti mädät? vai ruosteessa?, näyttäis kuitenkin aika hyviltä..voi olla myös näköharha😁

 

Onnea projektiin...

Edited by sleepercooler

Share this post


Link to post

Ruosteessa ja hyvin syöpyneet sekä olisi joutunut korjauspaloja hitsailemaan kummallekin puolelle. Kuskin puolen takaosa oli ajettu aika lujaa johonkin, oli sen verran lommolla. Jotenka päätin sitten vaihtaa kummallekin puolelle. Runko on jo puhdistettu raepuhalluksessa. Ai niin, kori oli hitsattu vielä molemmilta puolilta lämpökanavista pohjalevyyn kiinni.

IMG_20180814_100230.jpg

Share this post


Link to post

En nyt muista valmistajaa kenen ne on, Neoretrolta ostin ne. On kuitenkin 1.2mm paksut ja kyllä ne minulle kelpaa.

 

Takavanteet sain takaisin Vannepajalta, on aika leveät (8") verrattuna alkuperäiseen. Toivottavasti nuo mahtuu taittumaan kaaren sisään.

IMG_20180821_114521.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Taitaa olla millipeliä, muistaaksen 7"leveet 205 renkaalla meenee justiinsa,taitaa jäädä oljenkorren verran tilaa kaareen..

Share this post


Link to post

Edistyy pikkuhiljaa, tänään nostettiin kori väliaikaisesti rungon päälle niin pääsee sovittamaan lämpökotelot ja pohjapellit paikoilleen.

IMG_20181006_224850.jpg

Edited by Pasi
kirjoitusvirheitä
  • Like 1

Share this post


Link to post

Kuvat on aina mukavia projekteissa.. :)

Lämpökotelo ois heppailtu kiinni, lattiapelti on vielä irti. Täytyy vielä kohdistaa kiinnitysreiät kunnolla ja kiinnittää vasta sitten, mutta mitä tuossa vilkaisin pikaisesti niin yllättävän hyvin osuu kohdilleen.

 

Vänkärin puolella on vielä lämpökotelo paikoillaan, sieltä saa hyvin mittoja kun se puoli oli muutenkin paremmassa kunnossa. 

Digitaalinen etäisyysmittari on tosi hyvä myös tähän hommaan :)

 

IMG_20181012_215655.jpg

Edited by Pasi
kirjoitusvirheitä
  • Like 1

Share this post


Link to post

Saako tähän alkuperäiseen virtalukkoon teetettyä uuden avaimen? Joskus luin täältä juttua, että tuohon olisi stanssattu numero sitä varten ja käykö sama avain myös kuskin oveen?

Mistä se löytyy jos sellainen on, päällisin puolin tuossa ei näy mitään?

 

Tämä ei nyt ole ihan vielä ajankohtainen juttu mutta haluaisin kuitenkin selvittää tuon 😉

IMG_20181015_212053.jpg

Share this post


Link to post

Eiköhän ne lukkoliikkeessä tee avaimen sulle tuoho, jos tosta saa nätisti purettua haitat esille (vai liekkö ammattilaisilla joku työkaluki millä saavat ilman purkuaki selvitettyä?).

Share this post


Link to post

Virtalukosta löysin stanssatun kirjaimet ja numerot joilla saa teetettyä avaimen, oli vaan niin hyvin hapettumaa päällä ettei meinannut huomata. Kiitos vinkistä ystävälliselle harrastajalle 👍

Share this post


Link to post
On 8.9.2018 at 10:37 PM, Pasi said:

 

Takavanteet sain takaisin Vannepajalta, on aika leveät (8") verrattuna alkuperäiseen. Toivottavasti nuo mahtuu taittumaan kaaren sisään.

IMG_20180821_114521.jpg

 

Minkä kokoset kumet meinasit laittaa eteen/taakse?

 

Itellekki tulossa sama kombo ovaaliin näillä näkymin 155/60 tai 145/65 eteen ja 195/60 taakse.... Väritys vielä mietinnässä.

Share this post


Link to post
55 minutes ago, Art_Zi said:

 

Minkä kokoset kumet meinasit laittaa eteen/taakse?

 

Itellekki tulossa sama kombo ovaaliin näillä näkymin 155/60 tai 145/65 eteen ja 195/60 taakse.... Väritys vielä mietinnässä.

 

 

Eteen ajattelin laittaa 145/65 ja taakse 195/65 

Kuvia mitä olen katsellut niin tuolla 8" vanteella ja tuolla rengaskoolla mahtuu just kaaren sisäpuolelle taittumaan.. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jatkanpa tähän omaan projektiin juttua tuosta juniksen nokkakappaleesta, eli tuon nyt joudun vaihtamaan koska laitan siis uudemman laatikon paikoilleen.

 

- Kuinka paljon vaihdelaatikon etuosa nousee nyt ylemmäs tuolla vaihdollla, muutamia senttejä ehkä?

- Mites sitten käy laatikon keskikannakkeelle kun sellaisen aion laittaa, mahtuuko se paikoilleen?

- Oisko muuta mitä ois hyvä tietää tuon vaihdon seurauksena?

 

Share this post


Link to post

Toinen vaihtoehto on rälläköidä vanha kiinnike jousiputkesta pois ja hitsata tilalle uudemman kuplan kiinnike niin voi käyttää kuplan nokkapalaa ja laatikko on siinä asennossa kuin kuuluukin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post

Mites tuon jousiputken hitsaaminen, itsellä olisi juniksessa edessä tuo homma. Se keskipalahan on jotain valua tarttuuko siihen mig hitsi kunnolla kiinni vai täytyykö jollain speciaali puikolla hitsailla.

Share this post


Link to post

keskikannake asiaan sen verran, että bugpack raudat itellä ovaalissa kiinni. niin keskitukeen mahtuu lasten jääkiekko askin ja raudan väliin just passelisti.

 

Share this post


Link to post
Mites tuon jousiputken hitsaaminen, itsellä olisi juniksessa edessä tuo homma. Se keskipalahan on jotain valua tarttuuko siihen mig hitsi kunnolla kiinni vai täytyykö jollain speciaali puikolla hitsailla.


90% varmuudella väitän että materiaali on terästä, samaa kuin esimerkiksi etupäässä tukivarret, eli menee ihan normi hitsauksena. Ja onhan tehdaskin siihen hitsannut jousisauvaputket kiinni..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
1 minute ago, Tuomo Lehmikangas said:

Ja sellainen uudemman kuplan kiinnike on ainakin minun yhteen pohjalevyyn hitsattu ja on siinä pysynyt.

 

kyllähän se pysyy kiinni ku pohjalevy ei liikku mihinkään ;-) ei herneitä nokkaan ;-)

 

Share this post


Link to post
10 hours ago, metake said:

Toinen vaihtoehto on rälläköidä vanha kiinnike jousiputkesta pois ja hitsata tilalle uudemman kuplan kiinnike niin voi käyttää kuplan nokkapalaa ja laatikko on siinä asennossa kuin kuuluukin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

No joo, tuohan on ihan hyvä vaihtoehto kun kuitenkin pohjalevy on vielä kesken.. senhän voisi vaikka vaihtaa sinne.

 

 

Edited by Pasi

Share this post


Link to post

Päivitän hieman kuvia tänne, ei oo jaksanut jokaista rävellystä tänne laittaa mutta tässä nyt muutamia kuvia mitä on jo tehty. 

 

-Kuskin puolelle täytyi vaihtaa koko a-pilarin alaosa

-Vänkärin puolella pääsi vähemmällä työllä a-pilarissa, vaihdoin vain pintapeltiä

-Sivupaneelit molemmille puolelle autoa 

 

Vielä pitäisi vänkärin puolelle hitsata sisälokasuojan alaosa, niin sitten ois kaikki tarvittavat vaihdettu.

Onhan siinä sitten siistimistä ja fiksaamista korjauspaikoissa kun korin nostaa takaisin telineeseen..

 

Ja löytyipä lookkiin sopiva vaihdehämmennin myös :)

a-pilari, kuskin puoli.jpg

a-pilari,vänkäri.jpg

sivupaneeli, kuskin puoli.jpg

scat dragfast, pieni.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...