hanski. Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 kaveri kävi penkissä mittaamassa kuplasta tehoja..ja oli hiukan huuli pyöreenä saadusta tuloksesta!!! kone on seuraava: 69 vastapainoakseli c65 nokka-akseli (se vanhempi parempi malli) 40 weberit kulmissa 1/5 keinuvivusto 92 putkisarja isoventtiilikannet, puristuksia nostettu, palotila ja kanavat tehty huolella... auto on tosi ärhäkän olonen ja vastaa kaasuun loistavasti! takana on 205/15" renkaat...suoraan ajaessa 1 ei mitään pitoa..2 vaihteella polttaa rajottajalle asti..3 hiukan vingahtaa..kytkimellä ei tarvitse kusettaa... eli ei mikään nuhanen.. vaihdelaatikko on normaali välityksellä.. niin penkki antoi tasaluvun 100 hevosta takapyöriltä saatuna... voisko olla oikein...kaverin mielestä pikkasen alakanttiin...vai voiko 100 hv kupla olla noin tehokkaan olonen..?? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 kuulostaa järkeen käyvältä. Quote Link to comment
DOODAH Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Taitaa olla ihan oikeet hevoset nuo. Essonbaari sataheppaset on oikeesti ihan eri juttu. Viimekesänä mulla oli myynnissä 126 heppanen 2007cc kone ja essonbaari miehet kauheesti ihmetteli, et pitäishän siinä enemmän voimaa olla noilla spekseillä. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Pitäis ehkä puhua enemmän paino/teho-suhteesta verrattaessa autoja keskenään. Jos vakio 1600 pata tuotti 50hp ja viri 1,84l 100hp niin aika hyvin on miusta onnistuttu, jos kone vielä kestää yhtä kesää pidempään. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Jottain vikkaa pitää kyllä olla renkaissakin tai voimansiirrossa :) Esim vielä kuplaa reippaasti kevyempää urtsiverraria ei saa pirullakaan sutimaan enää kakkosella kuivalla asfaltilla, vähän vingahtaa muttei paljoa. Epäilisin siinäkin olevan ainakin sen 100hp takapyörillä. Samalla padalla -62 kupla ei sekään juurikaan sutinut vaikka pyöränkulmat ym. olivat varmaan ihan päin persettä. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Tomppa Posted July 27, 2006 Share Posted July 27, 2006 Älkääs nyt, kyllä 87 millisillä putkilla ja keskiprogellakin lähtee se 119 heppaa koska vaan, uskokaa mua, mä oon testannu, ja ihan satavarmasti ja on penkitetty kaverin penkissä ja ihan varmasti ;) Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 niinpä ne renkaat.ei se leveys tua onnea jopa voi olla liukkaampi leveä rengas. Quote Link to comment
Gerbiili Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Joo renkaissakin on ISOJA eroja. Tusinarenkaissa tahtoo olla kumi aikas kovaa ja sehän kyllä luistaa. Quote Link to comment
Guest Variant Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Jos tämä tekee sun kaverin onnellisemmaksi, mä voin sanoo, että sun kuvauksen perusteella kaverisi moottorin todellinen takapyöräteho on 104 hp. Jos joku haluaa tehdä vielä onnellisemmaksi, voi tietenkin sanoa vielä suuremman luvun. Mutta oikeesti, kannattaa käydä kokeilemassa varttimailia, punnita auto+kuski ja laskeskella siitä tehot. Netistä löytyy laskukaavoja. Sit on ainakin kaksi erilaista teholukemaa, joista valitsee tietenkin sen suuremman viralliseksi totuudeksi. Varttimailikokeilu ei montaa euroa maksa. Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Varttimailikokeilu ei montaa euroa maksa. Jos kamat pysyy nipussa. :-D t. Mika ps. Ei mun turbo tolleen sudi. Höh! Quote Link to comment
Marko Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Mutta oikeesti, kannattaa käydä kokeilemassa varttimailia, punnita auto+kuski ja laskeskella siitä tehot. Netistä löytyy laskukaavoja. Mutta jos kuski on noin kova sudittelemaan niin teho lukema taitaa olla aika surkea. Varttimailiaika antaa suuntaa tehosta mutta lähinnä se kertoo siitä kuinka taitavasti kuski osaa sitä tehoa käyttää. Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Myös alustan toimivuus, renkaan pito, välitykset, ilmanvastus, vääntökäyrän muoto jne. vaikuttaa varttimailin aikaa tehopainosuhteen ja kuskin lisäksi. Yleensäottaen nuo paremmat dynot antaa hyvin luotettavia lukemia. Ainakin mitä Harisen kanssa joskus juttelin niin se kertoi että sen mitä se on vakioautoja mitannut niin hyvin lähelle tehtaan ilmoittamia arvoja on ollut tulokset. t. Mika Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 dynossa moottori ei vain ole luonnollisessa tilassa......... Quote Link to comment
Jr Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Ei kai niissä laskureissa ajan mukaan lasketa vaan loppunopeuden, jolloin alku sudittelulla ei ole niin paljoa merkitystä. Eikä noilla tehon määrillä mitään tee ellei meinaa virittää lisää, jolloin tietää onko mennyt oikeaan suuntaan. Mulla tippui 12hp, joten viritys oli onnistunut, kun ei tippunut li 20%:a :) Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 kenen penkissä tehot mitattiin?? Quote Link to comment
Marko Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Tääkään ei sudi noin paljon. Renkaina 175 gislavedit. Quote Link to comment
Racing Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Eräästä 78.4 x90.5 = 2017cm3 Moottorista,Scatin 65 nokka+1.25 keinut,Puristus n.9.5:1,044 kannet ammattilaisen tekemänä,41,5x35.5,2x40 Tupla Weberit+kunnon ilmanputsarit ja torvet,41mm Race pakosarja,009 jne Mitattu 151,4hv / 197nm KONETEHOA ja käyrät löytyy paperilla,kuka sitten uskoo ja kuka ei. 0-100 menee ko.auto varsin liukkaasti n.7sek. Eräässä täyspainoisessa kuplassa,katuautossa,ja tästäkin autosta löytyy pitoja kakkosella asfaltilla täysin (tosin ei ole järkeä yrittää laatikkoa rikki ja sudittaa hullunlailla asfaltilla.) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Jos koneteho on 151,4 , niin paljonko ammattilaisen tekemä kansi virtaa ko:ssa moottorissa ? Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Eräästä 78.4 x90.5 = 2017cm3 Moottorista,Scatin 65 nokka+1.25 keinut,Puristus n.9.5:1,044 kannet ammattilaisen tekemänä,41,5x35.5,2x40 Tupla Weberit+kunnon ilmanputsarit ja torvet,41mm Race pakosarja,009 jneMitattu 151,4hv / 197nm KONETEHOA ja käyrät löytyy paperilla,kuka sitten uskoo ja kuka ei. 0-100 menee ko.auto varsin liukkaasti n.7sek. Eräässä täyspainoisessa kuplassa,katuautossa,ja tästäkin autosta löytyy pitoja kakkosella asfaltilla täysin (tosin ei ole järkeä yrittää laatikkoa rikki ja sudittaa hullunlailla asfaltilla.) Hetkinen, siis tehoa 151 ja menee 0-100 7 sekunnissa? Mulla meni 6,06 sekunnissa ja ajattelin että tehoa on just jotain 150-160. Mä en edes ottanut "kytkin sivuun" lähtöä vaan silleen maltillisesti kun silloin ei vielä ollut moottorin takatukea. Pitäis varmaan kans penkittää... Niin ja edelleenkään ei 205/65-15 sudi hulluna. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Jos koneteho on 151,4 , niin paljonko ammattilaisen tekemä kansi virtaa ko:ssa moottorissa ? Täytyy joskus mitata jos sen auton moottori jossain vaiheessa puretaan.On mitattu aikanaan. Quote Link to comment
Racing Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Eräästä 78.4 x90.5 = 2017cm3 Moottorista,Scatin 65 nokka+1.25 keinut,Puristus n.9.5:1,044 kannet ammattilaisen tekemänä,41,5x35.5,2x40 Tupla Weberit+kunnon ilmanputsarit ja torvet,41mm Race pakosarja,009 jneMitattu 151,4hv / 197nm KONETEHOA ja käyrät löytyy paperilla,kuka sitten uskoo ja kuka ei. 0-100 menee ko.auto varsin liukkaasti n.7sek. Eräässä täyspainoisessa kuplassa,katuautossa,ja tästäkin autosta löytyy pitoja kakkosella asfaltilla täysin (tosin ei ole järkeä yrittää laatikkoa rikki ja sudittaa hullunlailla asfaltilla.) Hetkinen, siis tehoa 151 ja menee 0-100 7 sekunnissa? Mulla meni 6,06 sekunnissa ja ajattelin että tehoa on just jotain 150-160. Mä en edes ottanut "kytkin sivuun" lähtöä vaan silleen maltillisesti kun silloin ei vielä ollut moottorin takatukea. Pitäis varmaan kans penkittää... Niin ja edelleenkään ei 205/65-15 sudi hulluna. t. Mika Sellainen mutu arvio suurinpiirtein. Ihan mopo se on kaikilla on enemmän tehoa varmasti ja se on auton omistajalle ihan sama asia kunhan hänen omaan käyttöön riittää. Kilpaa ei ole tarkoitus ajaa. Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 Sellainen mutu arvio suurinpiirtein. Ihan mopo se on kaikilla on enemmän tehoa varmasti ja se on auton omistajalle ihan sama asia kunhan hänen omaan käyttöön riittää. Kilpaa ei ole tarkoitus ajaa. Sama vika mulla. Ei kannata penkittää, kun ei sillä tiedolla loppujen lopuksi ole mitään virkaa. Se että saa hyvät fiilikset ajamisesta riittää kans mulle. Tosin aina sitä tekis mieli hieman lisää... :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest scat Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 vakio 1584cc engine ja pannaan siihen scat c65 nokka, veistellään kannet jättäen kuitenkin vakioventtiilit, lykätään nurkkiin 45:set tuplakaasarit, kärmespesäputki ja avot; printissä seisoo 108 hp ja 120 nm! Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2006 Share Posted July 28, 2006 vakio 1584cc engine ja pannaan siihen scat c65 nokka, veistellään kannet jättäen kuitenkin vakioventtiilit, lykätään nurkkiin 45:set tuplakaasarit, kärmespesäputki ja avot; printissä seisoo 108 hp ja 120 nm! Paljonko puristukset? t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Tuossa mun moottorissa on VW pohjainen vakiokansi jossa on 40mm imuventtiili ja siinä virtausarvo 171hv 14,2mm nostolla. Mittauspaikasta ei täyttä varmuutta mutta saattaa olla Juhan mittaamat. Voin jos jotakin kiinnostaa niin tehdä kunhan kerkiän, tarkemman luettelon millä osilla noihin käyrän arvoihin on päästy. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että ostamalla samat osat saa samat tehot koska siihen liittyy niin paljon muuttujia jotka vaikuttaa lopputulokseen. Quote Link to comment
Roope Posted July 29, 2006 Share Posted July 29, 2006 Tuossa mun moottorissa on VW pohjainen vakiokansi jossa on 40mm imuventtiili ja siinä virtausarvo 171hv 14,2mm nostolla. Mittauspaikasta ei täyttä varmuutta mutta saattaa olla Juhan mittaamat. Voin jos jotakin kiinnostaa niin tehdä kunhan kerkiän, tarkemman luettelon millä osilla noihin käyrän arvoihin on päästy. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että ostamalla samat osat saa samat tehot koska siihen liittyy niin paljon muuttujia jotka vaikuttaa lopputulokseen. Ainaski muo kiinnostaa tarkempi luettelo osista Quote Link to comment
Guest Variant Posted July 30, 2006 Share Posted July 30, 2006 Ei kai niissä laskureissa ajan mukaan lasketa vaan loppunopeuden, jolloin alku sudittelulla ei ole niin paljoa merkitystä.Eikä noilla tehon määrillä mitään tee ellei meinaa virittää lisää, jolloin tietää onko mennyt oikeaan suuntaan. Mulla tippui 12hp, joten viritys oli onnistunut, kun ei tippunut li 20%:a :) Joo, nimenomaan loppunopeus kertoo enemmän tehoista kuin aika. Loppunopeuteen ei sudittelun ja kuskin taitojen vaikutus ole yhtä suuri kuin aikaan. Eihän tälläisellä laskennalla tietenkään tarkkoihin teholukemiin pääse, mutta todennäköisesti saa luotettavampia lukuja kuin kysymällä niitä volkkaripalsta.com:ista. Lisäksi, mun mielestä varttimailin aikakortti olisi paljon kiinnostavampi kuin dynolappu. Dynolappu kun kertoo vain niin pienen osa auton tekniikan toimivuudesta, mutta on tietenkin oiva apuväline, jos virittää lisää tai suunnittelee välityksiä ja vaihtokohtia. Quote Link to comment
hanski. Posted July 30, 2006 Author Share Posted July 30, 2006 jossakin naantalissa oli käynyt penkittämässä...kyselen tarkemmin mikä paikka se oli... Quote Link to comment
Guest Hanu Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Mikä kurkku noissa sun 40:ssä on Kyösti? Kantsis laittaa 36mm kurkku ja myös muotoilla hajotin ja kurkku uusiksi. (Vaatii suutin-säädön) Ei vie toimivuudesta pois, herää noilla pikku-kaasareillakin vähän paremmin antamaan tehoa! Quote Link to comment
Racing Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Mikä kurkku noissa sun 40:ssä on Kyösti? Kantsis laittaa 36mm kurkku ja myös muotoilla hajotin ja kurkku uusiksi. (Vaatii suutin-säädön uusiksi) Ei vie toimivuudesta pois, herää noilla pikku-kaasareillakin vähän paremmin antamaan tehoa! Kuka sanoi että se on mulla? 32 tai 34. Ko.mottiin menossa 44:set kiinni kohta ovat jo hankittuna Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.