Sami Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Eli uusi polttoaine pumppu ei nosta bensaa kaasarille. Missä vois olla vika? Quote
SamiO Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Käyttöakseli liian lyhyt eikä käytä uutta pumppua kunnolla? Pumppu ei ilmaantunut kunnolla? Letkut oikeissa nipoissa? Quote
tolvana Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Tuleeko bensa pumpulle asti? Käyttöakseli ja pumppu yhteensopivat? Quote
Sami Posted May 30, 2019 Author Posted May 30, 2019 Pumpulle saakka tulee bensaa ja letkut on oikeissa ni poissa. Quote
Kemin Karavaanari Posted May 30, 2019 Posted May 30, 2019 Kaada korkilla bensaa kaasarin kurkusta että hörähtää ja alkaa pumppaamaan kunnolla. Jostain syystä itsellä sama operaatio joka kevät. Quote
peruskallio Posted May 31, 2019 Posted May 31, 2019 Yksi pumppu ollut, jossa oli nuolet letkuliittimissä väärinpäin. Vaihtoi ristiin niin alkoi pumppaamaan. Quote
SamiO Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 Jos otat pumpun irti, pyöritä konetta että tappi on korkeimmassa kohdassa, nyt tälläät pumppua paikalleen niin paljonko jää pumpun ja bakeliitin väliin? Eli painaako tappi kuin paljon pumpun vipua? Ja/tai tuntuuko imupulssia pumpun nipoissa startatessa startatessa? -> Liikkuuko kalvo nimeksikään tai onko kalvo rikki(vaikka uusi). Kokeile vaikka letkuun pieni suppilo(tai vastaava viritys) ja anna sille pumpulle polttoainetta painovoimaisesti että ei tartte yrittää kuivana lutkuttaa. Tällai sain ite pumppaamaan, aluksi ei millään... Quote
metake Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 Onko tämän näköinen pumppu: Jos on, niin olethan huomioinut että ylempään putkeen tulee letku tankilta, ja alemmasta lähtee kaasarille? Melko helposti nuo laittaa väärinpäin.. Quote
Timo Suosalmi Posted June 1, 2019 Posted June 1, 2019 Hyvä että tuli tästä puhe, ens vkn alussa tulee mulle tuollainen tarvikepumppu ja olisin varmasti koittanut väärin päin! Quote
Sami Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Kuplan polttoaine puoli kunnossa. Nyt tuli toinen vika... Eli lauantaina pääsin ajamaan 14 km kunnes auto sammui risteykseen ja sähköt hävisi. Mittaritaulussa ei toimi mikään valo ja ei polttoaine viisarikaan ei nouse. Quote
SamiO Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Käy läpi sulakkeet ja rasian abiko-liittimet. Kaikki liitokset jota löytyy. Voi olla myös virtalukossa vikaa jos mitään ei tapahdu. Kirjota samalla mikä vika polttoainepuolella oli vikana niin voi auttaa jotain seuraavaa jolla on ongelmia. Quote
JTG Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Katso ekaks onko akunnavat kunnolla kiinni. 😉 T: Pohjautuu omaan kokemukseen Quote
Tanhis Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 On 5/30/2019 at 8:44 PM, Kemin Karavaanari said: Kaada korkilla bensaa kaasarin kurkusta että hörähtää ja alkaa pumppaamaan kunnolla. Jostain syystä itsellä sama operaatio joka kevät. Tai tankkiin kunnolla bensaa ja keula tunkilla ylös. Kumman sitten näkeekään helpompana. Quote
Sami Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Tukkeutunut polttoaine letku joka lähti pumpulta kaasuttimelle. Uuden kun vaihtoi rupesi pelaamaan... Sulakkeet ehjät. Pystyy sahaamaan, mutta ei lähde käyntiin saakka. Quote
Tanhis Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Tuleeko puolalle asti jännite kun vääntää virrat päälle. Quote
Sami Posted June 5, 2019 Author Posted June 5, 2019 No niin vika löytyi. Virtalukon pohja sanonut sopimuksen irti. Uusi tilattu. Kiitos kaikille avustuksista. 1 Quote
Jussi8 Posted October 10, 2020 Posted October 10, 2020 (edited) On 6/1/2019 at 8:10 AM, SamiO said: Jos otat pumpun irti, pyöritä konetta että tappi on korkeimmassa kohdassa, nyt tälläät pumppua paikalleen niin paljonko jää pumpun ja bakeliitin väliin? Eli painaako tappi kuin paljon pumpun vipua? Ja/tai tuntuuko imupulssia pumpun nipoissa startatessa startatessa? -> Liikkuuko kalvo nimeksikään tai onko kalvo rikki(vaikka uusi). Kokeile vaikka letkuun pieni suppilo(tai vastaava viritys) ja anna sille pumpulle polttoainetta painovoimaisesti että ei tartte yrittää kuivana lutkuttaa. Tällai sain ite pumppaamaan, aluksi ei millään... Kuinka korkealle pumpun työntötangon pitäisi nousta bakeliitin yläpinnan yläpuolelle? Edited October 10, 2020 by Jussi8 typo Quote
Zigzag Posted October 11, 2020 Posted October 11, 2020 Riippuu siitä onko pumppu tarkoitettu käytettäväksi tasavirtalaturin, vai vaihtovirtalaturin kanssa. Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko 100mm ja tasavirtalaturin pumpun 108mm. Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko tulee bakeliitin tasolle ollessaan iskunsa alimmassa vaiheessa, tasavirtalaturin taas noin 8mm bakeliitin yläpuolelle. Iskunpituus 4-5mm. 1 Quote
Jussi8 Posted October 11, 2020 Posted October 11, 2020 7 hours ago, Zigzag said: Riippuu siitä onko pumppu tarkoitettu käytettäväksi tasavirtalaturin, vai vaihtovirtalaturin kanssa. Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko 100mm ja tasavirtalaturin pumpun 108mm. Vaihtovirtalaturin pumpun työntötanko tulee bakeliitin tasolle ollessaan iskunsa alimmassa vaiheessa, tasavirtalaturin taas noin 8mm bakeliitin yläpuolelle. Iskunpituus 4-5mm. Pulmana on, että ainetta ei nouse pumpusta. Tankilta tulee öljynvaihtopumpulla imaisemalla. Edellinen ja uusi pumppu ovat kaltevia versioita. Työntötanko 100 mm, ehkä pari kymmenystä vajaa. Tanko liikkuu n. 4,5 mm, mutta alin kohta on 2 mm bakeliitin yläreunan alapuolella, ja ylin kohta nousee n. 2,5 mm bakeliitin yläpuolelle. Bakeliitti on n. 13,5 mm korkea, ja lohkossa kiinni. Quote
Zigzag Posted October 12, 2020 Posted October 12, 2020 Työntötangon (bakeliitin yläpuolelle jäävä ) 2,5mm liike ei riitä pumpulle. 100mm työntötanko pitää olla alimmassa kohtaa bakeliitin tasolla. Minä en pääse nyt mittaamaan bakeliitin paksuutta, mutta tuskin se on 2mm liian paksu. Samban mukaan pitäisi olla karvan alle 13mm. Eihän bakellitin alla ja päällä ole 2mm edestä tiivisteitä? https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=726321&start=0 Työntötankoa käyttää virranjakajan akseli. Onko se asennettu oikein, eli onko sen alla kaksi prikkaa. En tiedä onko tuota mahdollista kasata niin väärin, että se aiheuttaisi tuon 2mm vajeen. Koska tämä ongelma alkoi? Quote
x-pj Posted October 12, 2020 Posted October 12, 2020 17 hours ago, Jussi8 said: Pulmana on, että ainetta ei nouse pumpusta. Tankilta tulee öljynvaihtopumpulla imaisemalla. Edellinen ja uusi pumppu ovat kaltevia versioita. Työntötanko 100 mm, ehkä pari kymmenystä vajaa. Tanko liikkuu n. 4,5 mm, mutta alin kohta on 2 mm bakeliitin yläreunan alapuolella, ja ylin kohta nousee n. 2,5 mm bakeliitin yläpuolelle. Bakeliitti on n. 13,5 mm korkea, ja lohkossa kiinni. Minä varmaan hommaisin 108 mm tangon ja katkaisisin sen 102 milliseksi tai hitsaamalla kasvattaisin nykyistä tankoa parilla millillä. Tai jos pakeliitti ei ole lujasti kiinni (turvonnut, kuten monesti), niin siitä vois ottaa hiomalla muutaman millin pois. Quote
Jussi8 Posted October 26, 2020 Posted October 26, 2020 On 10/12/2020 at 1:39 PM, x-pj said: Minä varmaan hommaisin 108 mm tangon ja katkaisisin sen 102 milliseksi tai hitsaamalla kasvattaisin nykyistä tankoa parilla millillä. Tai jos pakeliitti ei ole lujasti kiinni (turvonnut, kuten monesti), niin siitä vois ottaa hiomalla muutaman millin pois. Tankoa kasvatettiin hitsaamalla n 102 mm pituiseksi. Nyt yltää alimmassa kohdassa lohkon tasalle. Bensa kulkee ja kone käy. Tuleeko sitten liikaakin, kun näyttää hieman tihkuvan letkun liitoksesta.Täytyy ainakin tiukata klemmareita. Kiitos paljon avusta. En kyllä ymmärrä, miksi tilanteeseen jouduttiin. Kone ei ole ollut auki ainakaan viimeiseen 15 vuoteen. Prikkoja en nyt taida tarkistaa, mutta kuulostaa todennäköisimmältä syyltä. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.