JAHI2 Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 (edited) Viime kesänä kupla pelas moitteetta. Tänä keväänä ajoon ottamisen jälkeen, rikko 4-pytyn tulppia. Ei kestä ajaa varmaan sataa kilometriä niin taas rikki. Moottori 1200cm3, 30hv Tulppa Bosch W8AC. Ja rikkoo nimenomaan vain 4-sylinterin tulpan. Puristukset testattu että sama kaikissa sylintereissä. Imusarja vaihdettu keväällä, ja testattu ettei vuoda mistään. Onko konkka, puola, johdot???? Vai mistä kannattaisi lähteä vikaa korjaamaan? Kokemuksia muilla? Edited June 2, 2019 by JAHI2 chekck Quote
metake Posted June 2, 2019 Posted June 2, 2019 Bosch WR78G, jos ne hajoaa niin sitten on jo ihan oikea vika jossain 🙂 Quote
x-pj Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Kokemuksesta voin sanoa, että tulppavalinassa kannattaa noudattaa Metaken neuvoa. Itse vaihtaisin myös johdot tai ainakin tuon yhden. Quote
Tutkija Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Kuinka paljon ajettu moottori? Jos paljon ajettu ja sytytystulppaan tulee kaksitahtimaista öljykarstaa on öljyrengas kulunnut loppuun kyseisen sylinterin männästä.. Siihen ei auta kuin moottorin kunnostus tai vaihdella vaan sytytystulppaa. Itsellä joskus ollut yksi vastaavanlainen tapaus paljon ajetussa vakiokoneessa. Quote
JAHI2 Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 1 hour ago, Tutkija said: Kuinka paljon ajettu moottori? Jos paljon ajettu ja sytytystulppaan tulee kaksitahtimaista öljykarstaa on öljyrengas kulunnut loppuun kyseisen sylinterin männästä.. Siihen ei auta kuin moottorin kunnostus tai vaihdella vaan sytytystulppaa. Itsellä joskus ollut yksi vastaavanlainen tapaus paljon ajetussa vakiokoneessa. Koneella ajettu noin 3000km remontin jälkeen joten en usko että renkaat on kuluneet. Quote
Tanhis Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 10 hours ago, metake said: Bosch WR78G, jos ne hajoaa niin sitten on jo ihan oikea vika jossain 🙂 Mikäs sitten on vastaava tulppa wasserin kanteen. Quote
Tutkija Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 40 minutes ago, Tanhis said: Mikäs sitten on vastaava tulppa wasserin kanteen. WR78 WR78X 1 Quote
HSuomi Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Meneekö se tulppa mustaksi vai palaako kärki pois vai miten se "hajoiaa"? Quote
JAHI2 Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 1 hour ago, HSuomi said: Meneekö se tulppa mustaksi vai palaako kärki pois vai miten se "hajoiaa"? Mustaksi menee ja ilmeisesti kipinä lakkaa kun alkaa nykimään. Quote
HSuomi Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Öljyä varmaankin. Voihan se pytty olla vaikka väärin kasattu tai sitten jokin osa antautunut ennen aikojaan. Quote
Urbantoy Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 On 6/2/2019 at 10:19 PM, metake said: Bosch WR78G, jos ne hajoaa niin sitten on jo ihan oikea vika jossain 🙂 Mätänetistä ei enää saa, onko muuta placea.. Quote
x-pj Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Kyllä se huono palotapahtuma nokeaa tulpan nopeasti. Ei tarvitse olla moottorissa mitään perusvikaa, enkä sellaista tässä tapauksessa ekana epäilisi Quote
Matti-Pekka Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Yksi tulppako siellä vaan häiriköi? onko muut oikean värisiä vai mustia kaikki? jos on noin vähän ajettu niin ei pitäis männänrenkaissa olla liikaa katkosväliä, ellei ne olisi siitä pytystä sitten poikki.. helpoin olisi tietty että sen tulpan johto olisi huono...tässä eräs lajitoveri osti sarjan uusia tulpan johtoja vw alan liikkeestä, ja ei päästy koeajaa kun jo johdot oli sököt... Mulla itsellä mopossa oli pari sylinteriä jotka mustas tulpat, ja siinä oli syynä loppuun kuluneet (kiinalaiset) männänrenkaat (jo alle 20tkm!!) uudet renkaat ja taas kaikki ok. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.