Pete Ghia Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Hei palstagurut! Mulla olis autossa koneena 1600 kuplan kone, joka porattu 1800:ksi kadronin tupla kaasareilla. Nyt kun alkaa olla kaasarit, sytytys yms säädöissään, on aika ihmetellä pakopuolta. Minkälaista putkistoa tuolle koneelle suosittelette? Sorsat haluisin edelleen pitää, en j-putkia. -Pete Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Jos edullista niin Empi 2 tip. Ghiassa näkyy helposti helman alta putkisto niin käärmeenpesää en laittaisi. Quote Link to comment
vwagen Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Jos moottori muuten suunnilleen vakio niin vakiovaimenja on hyvä ratkaisu. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Kait tässä pitäisi myös kysyä että millaisen budjetin putkisto haussa, ja sen jälkeen että onko haussa max hevosvoimat, paras hiljaisuus, paras ulkonäkö vai jopa paras kestävyys. Tai jopa yhdistelmä kaikista edellämainituista. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted August 28, 2019 Author Share Posted August 28, 2019 Sorsineen ei mieluusti hirveästi yli 600 euron. Hiljainen ääni etusijalla ja se ettei "hukkaa" tehoja turhaan. Auto pelkästään hyvällä kelillä kesäkäytössä, joten ei tarvitse olla rosteria yms. Quote Link to comment
Paussi11 Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 (edited) Vintage speed pönttöä kannattaa miettiä. Useammat on tehty hyvin virtaaviksi. Äänet pysyy kohtuullisena jne. Mulla on perus Vintage Speedin vaimentaja kahdella ulostulolla. Ja on liitetty lämmönvaihtimiin. On laadukasta tavaraa, suosittelen. Dan Simpsonilta saa tilattua Briteistä, ei tarvii Taiwanista asti tilailla. Älä anna Taiwanilaisuuden hämätä. Youtubessa paljon ääninäytteitä. Edited August 28, 2019 by Paussi11 Quote Link to comment
Urbantoy Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Älä nyt ainakaa tohon Empin 2 tippiin sekaannu.. Vintae Speedille täältäkin peukku 2 Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Samoin Vintage speediä suosittelen. Varmasti laatukamaa ja palvelu kymppiä (Tilasin siis suoraan Taiwanista.) Quote Link to comment
JM Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 3 hours ago, Jyrki Toivanen said: Samoin Vintage speediä suosittelen. Varmasti laatukamaa ja palvelu kymppiä (Tilasin siis suoraan Taiwanista.) Halvemmalla taivanista. Quote Link to comment
hpa Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Vwagenin näkökantaa puoltaa vakiomoottorisuus, jos nokka-akselia tai sylinterinkansia ei ole muutettu viritysputkistot eivät paranna moottorin tehoa merkittävästi alle 4000 kierroksen. Quote Link to comment
Pete Ghia Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 Ei siinä muuten taida mitään viripalikkaa olla, ja ajelu muutenkin sitä perinteistä sunnuntai käsittelyä. Jos 1600 perus putkilla pärjää, niin kai se helpoin vaihtoehto sitten on. Tuoreena volkkarin omistajana ei vaan uskalla kysymättä tehdä hankintoja. Kiitos kaikille vastaajille. Mielenkiintoisia vinkkejä. Quote Link to comment
Maasturi Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 Keiteleen Koneesta löytyy sopiva vaihtoehto. 1 Quote Link to comment
-Alex- Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 Jos moottorissa mieto viritys ja 35.5x32 vakioventtiilit niin esim. 4-1 pakosarja 35mm kokoisena, vähän enemmän viritetylle (esim W110-W120 nokka ja 2x40drla jne) olisi 38mm pakosarja ja samankokoiset lämmönvaihtimet passeli ratkaisu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.