Jump to content
Pete Ghia

Mitä pakoputkiksi?

Recommended Posts

Hei palstagurut!

Mulla olis autossa koneena 1600 kuplan kone, joka porattu 1800:ksi kadronin tupla kaasareilla. Nyt kun alkaa olla kaasarit, sytytys yms säädöissään, on aika ihmetellä pakopuolta.

Minkälaista putkistoa tuolle koneelle suosittelette?

Sorsat haluisin edelleen pitää, en j-putkia.

 

-Pete

Share this post


Link to post

Kait tässä pitäisi myös kysyä että millaisen budjetin putkisto haussa, ja sen jälkeen että onko haussa max hevosvoimat, paras hiljaisuus, paras ulkonäkö vai jopa paras kestävyys. Tai jopa yhdistelmä kaikista edellämainituista.

 

 

 

Share this post


Link to post

Sorsineen ei mieluusti hirveästi yli 600 euron. Hiljainen ääni etusijalla ja se ettei "hukkaa" tehoja turhaan. Auto pelkästään hyvällä kelillä kesäkäytössä, joten ei tarvitse olla rosteria yms.

 

Share this post


Link to post

Vintage speed pönttöä kannattaa miettiä. Useammat on tehty hyvin virtaaviksi. Äänet pysyy kohtuullisena jne. 

 

Mulla on perus Vintage Speedin vaimentaja kahdella ulostulolla. Ja on liitetty lämmönvaihtimiin. 

On laadukasta tavaraa, suosittelen. 

 

Dan Simpsonilta saa tilattua Briteistä, ei tarvii Taiwanista asti tilailla. 

Älä anna Taiwanilaisuuden hämätä.

 

Youtubessa paljon ääninäytteitä. 

Edited by Paussi11

Share this post


Link to post
3 hours ago, Jyrki Toivanen said:

Samoin Vintage speediä suosittelen. Varmasti laatukamaa ja palvelu kymppiä (Tilasin siis suoraan Taiwanista.)

 

Halvemmalla taivanista.

Share this post


Link to post

Vwagenin näkökantaa puoltaa vakiomoottorisuus, jos nokka-akselia tai sylinterinkansia ei ole muutettu viritysputkistot eivät paranna moottorin tehoa merkittävästi alle 4000 kierroksen.

Share this post


Link to post

Ei siinä muuten taida mitään viripalikkaa olla, ja ajelu muutenkin sitä perinteistä sunnuntai käsittelyä. Jos 1600 perus putkilla pärjää, niin kai se helpoin vaihtoehto sitten on. Tuoreena volkkarin omistajana ei vaan uskalla kysymättä tehdä hankintoja. Kiitos kaikille vastaajille. Mielenkiintoisia vinkkejä.

Share this post


Link to post

Jos moottorissa mieto viritys ja  35.5x32 vakioventtiilit niin esim. 4-1 pakosarja 35mm kokoisena, vähän enemmän viritetylle (esim W110-W120 nokka ja 2x40drla jne) olisi 38mm pakosarja ja samankokoiset lämmönvaihtimet passeli ratkaisu.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...