Matti-Pekka Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 Terve Onko T1 koneeseen käyvää kahdella kiilahihnauralla olevaa kampiakselin hihnapyörää ollut valikoimassa? nyt tarvis sellainen löytää, tai sitten pitää tehdä se.... Quote Link to comment
Sakke Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 Mullakin olisi semmoselle tarve. Ehkä helpoin tekasta ite. Jossain teollisuuskoneissa on kaiketi ollut ja tuplalaturin kanssa? Quote Link to comment
Kurre Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 Judsoneissa on tuplahihnat. Voisko soveltaa? Quote Link to comment
multanen Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 Aloittelin itsekin tuplahihnapyörää. Ajattelin hupilaturin laittaa pallikseen mutta en ole vielä keksinyt sille sopivaa paikkaa. Yksi ajatus olis laittaa "takaperin" eli niin että laturin perä tulisi ensimmäisenä vastaan kun avaa moottoriluukun. Aika siisti tuli tuosta renkaasta vaikka keskiosa näyttää kauhealta. Irtokehä olisi siis tarkoitus hitsata alkuperäisen viereen jatkoksi. Laakeroin hihnapyörän ruuvipenkkiin ja ajelin sitten laikalla uraa niin pitkään että meni puhki. Sorvilla varmaan onnistuisi myös mutta fiilinkipuoli jää vajavaiseksi. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 17 hours ago, Kurre said: Judsoneissa on tuplahihnat. Voisko soveltaa? Ei taida olla helppo löytää tuollaista Juutsonin pyörää..?? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 19, 2019 Share Posted September 19, 2019 1 hour ago, Matti-Pekka said: Ei taida olla helppo löytää tuollaista Juutsonin pyörää..?? https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2152916 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 19, 2019 Author Share Posted September 19, 2019 2 hours ago, Tanhis said: https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=2152916 Joo niin mä vähän arvelin että hinta on sen verta suolanen että sorvin kahva ennemmin Mattia kutsuu, kun ostan.....😊 1 Quote Link to comment
Ketsa Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Oisko tommosesta aihiosta iloa sorvarille? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 22, 2019 Author Share Posted September 22, 2019 No mikäs hittolainen se tuo on?? onko se vastaheittokierteellä myös? Quote Link to comment
Ketsa Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 En tiedä mikä tuo on. Oisko jostain teollisuusmoottorista? vastaheittokierre löytyy. Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 10 minutes ago, Ketsa said: En tiedä mikä tuo on. Oisko jostain teollisuusmoottorista? Taitaa olla aggregaatista. Minulla on tuollainen jouten jos jotakuta kiinnostaa. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Mitä tuo lisäosa on aggregaatissa tehnyt? Quote Link to comment
SePi Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Jostain täältäkin löytyy jopa kuva leikkuupuimurin moottorista, jossa on tuo kuppi https://volkkaripalsta.com/keskustelu/uploads/monthly_12_2006/post-1281-13888358682519.jpg 1 Quote Link to comment
WescuM Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Ainakin puimurin moottorissa on tuollainen hihnapyörä, siinähän on järjestelmä joka pyrkii pitämään kierrosluvun vakiona kuormituksen vaihteluista huolimatta. Lisäosa toimii systeemin hihnapyöränä. 1 Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Tuossa on sellainen aggregaatti kyseisellä hihnapyörällä. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Eiköhän koseinen hihnapyörä ole alunperin tarkoitettu kampikäynnistyksen kaveriksi. Eli kampi pysyy kupin sisällä vaikka kampikäynnistyksen mutteri sen ulos heittääkin. Quote Link to comment
vwagen Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Ei ole mitään tekemistä kampikäynnistyksen kanssa.On vakiokierrossäätimen pyöritykseen,niinkuin jo ylempänä kerrottiin. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 2 hours ago, vwagen said: Ei ole mitään tekemistä kampikäynnistyksen kanssa.On vakiokierrossäätimen pyöritykseen,niinkuin jo ylempänä kerrottiin. Jaa.... no mää olen tässä oletuksessa elänyt kun vakiokierrosäätimettömästä teollisuuskoneesta sellaisen pois purin. Ja minun luulon mukaan niissä on ollut sellainen hammastettu versio. Quote Link to comment
vwagen Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Teollisuusmoottoritkaan eivät ole kaikki samanlaisia.Varhaisemmissi teollisuusmoottoreissa vakiokierrossäädintä pyöritetään kovakumipyörällä joka saa voimansa tuolta kampiakselinhihnapyörään hitsatulta laturinhihnapyörän puolikkaalta. 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted September 25, 2019 Author Share Posted September 25, 2019 Mikäs merkitys tuolla "poterolla" on tuossa ct koneen hihnapyöräaihion kampuran päässä, ja miten siihen pitää suhtautua kun hihnis laitetaan tavan t1 koneeseen? joku tiiviste tms.? sorvaa pois? antaa olla vaan? Quote Link to comment
tolvana Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Siihen tulee o-rengas. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.