Jump to content

Rahalla ei väliä


Guest Fast

Recommended Posts

Posted

Jos leikitään ajatuksella että rahalla ei ole väliä niin miten rakennetaan maailman nopein 87mm kupla ja paljonko saadaan tehoa..?

Posted

sovitaan että tämä rakennelma on kaupan 99 bensalla ilman turboa

Posted

86x87 = 2045cc, eikös tuollaisesta parilitraisesta vaparina ole isot poijaat americkoissa ja muissa uljaan sivistyksen maissa ottaneet sen reilut parisataa hevosvoimaa.

 

Omilla uskomattomilla viritystaidoillani ja vaikka 15ke budjetilla veikkaisin pääseväni itse yli 100 hevosvoiman em. kombinaatiolla. Tuosta rahasta menisi kasauksen ohessa yli 50% muuhun nesteeseen kun bensaan.

 

Puavo @ dwl

Posted
Jos leikitään ajatuksella että rahalla ei ole väliä niin miten rakennetaan maailman nopein 87mm kupla ja paljonko saadaan tehoa..?

 

Guinnesiinkö yrität päästä?? vai tullu kinaa jokkiskuskien kanssa ? ; )

Guest Mika Raussi
Posted

Niin no jos ei oo rajana muuta kun että männät on 87 milliset ja niitä on neljä, niin saahan sitä irti aika reippaastikin. Niin ja että toi polttoaine piti olla ysiysiä.

Posted

Vapari koneesta kaks venttiili tekniikalla alkaa 100hv/litra tehot olla tiukassa. En tarkoita etteikö olisi mahdollista mutta kaikki pitää osua kohdalleen. Siitä voi alkaa pohtimaan mahdollista tehoa.

  • 2 months later...
Guest Keiteleen Kone
Posted

40mm. Solex Brosoleista voi tehdä helposti 45mm. kokoiset.

Tehonlisäykseen vaikuttaa miten muu viritys ja kaasarien säädöt ovat onnistuneet muutostyön jälkeen.

Solex Brosolit tulevat lähiaikana myyntiin, kaasutinpari on ollut toimiva ja esimerkkinä on ollut Mika Mansukosken rata-auto 1303.

Guest Keiteleen Kone
Posted

Miksi sitten Mansukoski ei laita kahta tuplakaasutinta, jos saa niillä enemmän tehoja ?

Posted
En tunne sen ratasarjan sääntöjä joten löytyiskö vastaus sieltä.

 

Eipä taida löytyä.. Aika vapaat säännöt moottorin osalta:

 

2. Moottori

 

Luokissa A, B ja C on moottori vapaa teho/painosuhteen rajoissa. Luokassa V8 on moottorin oltava vapaasti hengittävä ja tilavuus/painosuhteen rajoissa. Moottorin sijoitus ja kiinnitys moottoritilassa on vapaa. Alkuperäinen sylintereiden lukumäärä on säilytettävä.

Posted

Sääntöjen kohdasta "perusteholuokat" selviää miksi kannattanee käyttää brosoleja. Teho/painosuhteen luultavasti saa paremmaksi...

Posted

Iskua ainakin 90mm, kaikki osat niin kevyttä kuin mahdollista, titaania jne. Kanteen niin isot venat kuin 87 pytyn kanssa mahtuu. Ohjelmoita ruisku ja helkutin isot ilokaasuvehkeet. Ei oo rahasta kiinni.

 

t. Mika

Guest Keiteleen Kone
Posted

Pitäisi olla muutama satatuhatta euroa jokaiselle jaettavaksi jotta voisi lahjoa AKK:n katsastajat ja kanssakilpailijat, jos auton lopputarkastus suoritetaan esim. Kemorassa kun on ajanut samassa luokassa selkeästi sääntöjenvastaisella autolla.

Rahallakaan ei saa kaikkea.

Mika Mansukoski käyttää Brosoleita koska auto on nopeampi näillä kaasareilla.

Guest Variant
Posted

Mika Mansukoski käyttää Brosoleita koska auto on nopeampi näillä kaasareilla.

 

Totta.

Jos ei joku vielä ymmärtänyt logiikkaa niin tässä selitys vielä kerran. Mikan ajamassa ratasarjassa kahdella 1-kurkkuisella kaasarilla Mikan kupla saa olla kevyempi kuin jos olisi valinnut kahdet 2-kurkkuiset. Mika on todennut 1-kurkkuiset Brosolit ja kevyemmän auton nopeammaksi vaihtoehdoksi kuin 2-kurkkuiset ja painavamman auton.

Posted

Mä en kyl ymmärtäny miten brosolit varsinaisesti liittyy tähän aiheeseen kun pohdinta ei alunperin tainnu rajoittua luokkamääräyksiin.

Posted

Luettu on, ei aukea. Tehoa saatu ihan hyvin kyllä ulos mutta jos raha ei ole este niin varmasti löytyy vieläkin optimaalisempia tapoja hoitaa bensapuoli.

Posted
Mä en kyl ymmärtäny miten brosolit varsinaisesti liittyy tähän aiheeseen kun pohdinta ei alunperin tainnu rajoittua luokkamääräyksiin.

 

Ei ne liittynytkää muuten kuin että joku sanoi paljonko niitä käyttämällä on saatu tehoja ulos. Enemmänkin saa kun käyttää OIKEITA kaasareita tai ruiskua.

 

Mansun auto on kompromissi, Siitäkin saa enemmän tuplilla mutta juuri luokkajaon takia ei kannata ottaa.

 

Kuka esittää ensimmäisenä faktat yli 100hv/litra vakio tai vakioihin perustuvilla kansilla olevasta koneesta (2venaa/sylinteri). Vaparina

Guest Toni I
Posted

Eikös viimeisissä FormulaV päästy hiukka yli 100hv/litratehoihin vakiokansiin perustuvilla koneilla? Vai oliko ne vai noissa piennetyissä Type4 pohjaisissa koneissa?

Posted
Kuka esittää ensimmäisenä faktat yli 100hv/litra vakio tai vakioihin perustuvilla kansilla olevasta koneesta (2venaa/sylinteri). Vaparina

 

Koskikos tämä siis kuplan konetta?

Posted
Mites formula vee?

 

Niissä saattoi olla mutta ovat eri tyyppisiä.

 

Lähinnä nyt näitä "katukuplia" ajattelin. Dynopäivillä oli yksi joka oli aika lähellä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...