Guest Fast Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Jos leikitään ajatuksella että rahalla ei ole väliä niin miten rakennetaan maailman nopein 87mm kupla ja paljonko saadaan tehoa..? Quote Link to comment
hanski. Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 oleks voittanut lotossa vai...? Quote Link to comment
Guest Barn Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Laitetaan Ferrarin boxeri tolva.. Quote Link to comment
Guest Fast Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 ei ku lähinnä ajatus leikkiä mitä se sisältäis Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Olettaisin nyt ainakin lähtökohtaisesti että ahtoja on paljon ja polttoaineena ei oo bensa. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Fast Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 sovitaan että tämä rakennelma on kaupan 99 bensalla ilman turboa Quote Link to comment
Racing Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ja iskunpituutta + 86mm. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 86x87 = 2045cc, eikös tuollaisesta parilitraisesta vaparina ole isot poijaat americkoissa ja muissa uljaan sivistyksen maissa ottaneet sen reilut parisataa hevosvoimaa. Omilla uskomattomilla viritystaidoillani ja vaikka 15ke budjetilla veikkaisin pääseväni itse yli 100 hevosvoiman em. kombinaatiolla. Tuosta rahasta menisi kasauksen ohessa yli 50% muuhun nesteeseen kun bensaan. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Jos leikitään ajatuksella että rahalla ei ole väliä niin miten rakennetaan maailman nopein 87mm kupla ja paljonko saadaan tehoa..? Guinnesiinkö yrität päästä?? vai tullu kinaa jokkiskuskien kanssa ? ; ) Quote Link to comment
hanski. Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3474-auttakaa-turbotuksen-kans/ Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 minkäs kokoiset reijät oli brosoleissa? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Niin no jos ei oo rajana muuta kun että männät on 87 milliset ja niitä on neljä, niin saahan sitä irti aika reippaastikin. Niin ja että toi polttoaine piti olla ysiysiä. Quote Link to comment
Marko Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Vapari koneesta kaks venttiili tekniikalla alkaa 100hv/litra tehot olla tiukassa. En tarkoita etteikö olisi mahdollista mutta kaikki pitää osua kohdalleen. Siitä voi alkaa pohtimaan mahdollista tehoa. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 40mm. Solex Brosoleista voi tehdä helposti 45mm. kokoiset. Tehonlisäykseen vaikuttaa miten muu viritys ja kaasarien säädöt ovat onnistuneet muutostyön jälkeen. Solex Brosolit tulevat lähiaikana myyntiin, kaasutinpari on ollut toimiva ja esimerkkinä on ollut Mika Mansukosken rata-auto 1303. Quote Link to comment
Marko Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Tuossa em. kuplassa litratehot luokkaa 80hv, enemmänkin saa kun laittaa tuplat. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Miksi sitten Mansukoski ei laita kahta tuplakaasutinta, jos saa niillä enemmän tehoja ? Quote Link to comment
Marko Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 En tunne sen ratasarjan sääntöjä joten löytyiskö vastaus sieltä. Quote Link to comment
metake Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 En tunne sen ratasarjan sääntöjä joten löytyiskö vastaus sieltä. Eipä taida löytyä.. Aika vapaat säännöt moottorin osalta: 2. Moottori Luokissa A, B ja C on moottori vapaa teho/painosuhteen rajoissa. Luokassa V8 on moottorin oltava vapaasti hengittävä ja tilavuus/painosuhteen rajoissa. Moottorin sijoitus ja kiinnitys moottoritilassa on vapaa. Alkuperäinen sylintereiden lukumäärä on säilytettävä. Quote Link to comment
TfP-Motors Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Vastaus löytyy varmaankin kohdasta Luokkajako. http://www.historicrace.fi/roadsport2006.htm Quote Link to comment
Ketsa Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Sääntöjen kohdasta "perusteholuokat" selviää miksi kannattanee käyttää brosoleja. Teho/painosuhteen luultavasti saa paremmaksi... Quote Link to comment
Lasse Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Keskustelu jossa rahasta ei tarvi välittää ja pojat miettii sohleksien ja brosolien eroja. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Harmittaako ? Quote Link to comment
Jooo Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Nousitko väärällä jalalla????? Quote Link to comment
mikan Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Iskua ainakin 90mm, kaikki osat niin kevyttä kuin mahdollista, titaania jne. Kanteen niin isot venat kuin 87 pytyn kanssa mahtuu. Ohjelmoita ruisku ja helkutin isot ilokaasuvehkeet. Ei oo rahasta kiinni. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Jos ei rahasta ole kiinni niin eikähän kaasutinjutut voida unohtaa kokonaan ja ohjelmoitava ruisku hestec tms. ja läppärungot. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Pitäisi olla muutama satatuhatta euroa jokaiselle jaettavaksi jotta voisi lahjoa AKK:n katsastajat ja kanssakilpailijat, jos auton lopputarkastus suoritetaan esim. Kemorassa kun on ajanut samassa luokassa selkeästi sääntöjenvastaisella autolla. Rahallakaan ei saa kaikkea. Mika Mansukoski käyttää Brosoleita koska auto on nopeampi näillä kaasareilla. Quote Link to comment
Guest Variant Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mika Mansukoski käyttää Brosoleita koska auto on nopeampi näillä kaasareilla. Totta. Jos ei joku vielä ymmärtänyt logiikkaa niin tässä selitys vielä kerran. Mikan ajamassa ratasarjassa kahdella 1-kurkkuisella kaasarilla Mikan kupla saa olla kevyempi kuin jos olisi valinnut kahdet 2-kurkkuiset. Mika on todennut 1-kurkkuiset Brosolit ja kevyemmän auton nopeammaksi vaihtoehdoksi kuin 2-kurkkuiset ja painavamman auton. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Oikein. Nyt Lassekin ymmärtää. Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mä en kyl ymmärtäny miten brosolit varsinaisesti liittyy tähän aiheeseen kun pohdinta ei alunperin tainnu rajoittua luokkamääräyksiin. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Ks. kirjoitus 14.12.2006 12.56 Quote Link to comment
Guest Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Luettu on, ei aukea. Tehoa saatu ihan hyvin kyllä ulos mutta jos raha ei ole este niin varmasti löytyy vieläkin optimaalisempia tapoja hoitaa bensapuoli. Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mä en kyl ymmärtäny miten brosolit varsinaisesti liittyy tähän aiheeseen kun pohdinta ei alunperin tainnu rajoittua luokkamääräyksiin. Ei ne liittynytkää muuten kuin että joku sanoi paljonko niitä käyttämällä on saatu tehoja ulos. Enemmänkin saa kun käyttää OIKEITA kaasareita tai ruiskua. Mansun auto on kompromissi, Siitäkin saa enemmän tuplilla mutta juuri luokkajaon takia ei kannata ottaa. Kuka esittää ensimmäisenä faktat yli 100hv/litra vakio tai vakioihin perustuvilla kansilla olevasta koneesta (2venaa/sylinteri). Vaparina Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Eikös viimeisissä FormulaV päästy hiukka yli 100hv/litratehoihin vakiokansiin perustuvilla koneilla? Vai oliko ne vai noissa piennetyissä Type4 pohjaisissa koneissa? Quote Link to comment
metake Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Kuka esittää ensimmäisenä faktat yli 100hv/litra vakio tai vakioihin perustuvilla kansilla olevasta koneesta (2venaa/sylinteri). Vaparina Koskikos tämä siis kuplan konetta? Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Koskikos tämä siis kuplan konetta? Kyllä, prätkät ei nyt sovi tähän:D Quote Link to comment
metake Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Koskikos tämä siis kuplan konetta? Kyllä, prätkät ei nyt sovi tähän:D Voi ¤%#&/@ :D Quote Link to comment
Marko Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Mites formula vee? Niissä saattoi olla mutta ovat eri tyyppisiä. Lähinnä nyt näitä "katukuplia" ajattelin. Dynopäivillä oli yksi joka oli aika lähellä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.