Jump to content

Sytkälaitteiden valinta ajokoneeseen


Recommended Posts

Posted (edited)

Tässä pohtinut että mitkähän tohon parilitraseen type4seen laittas jakajaks..

Vaihtoehtoina nyt on MSDeen setti tai 123 keskipako ku tullee tuplamaijat nurkkiin, hyllyyn jää nykyinen 123 alipaine tulevia sekoiluja varten,.. Ja target on ajokone ei mikään valoista valoon Peniksen jatkeen peseminen..

 

MSD on hyllyssä, on digisytkäpoksia ja puolaa piuhuineen, mutta meneekö se vähän hukkaan tuossa ja vouhotuksen puolelle.. Onhan se makian näköinen, nuolassu en oo vielä että onko se makiakin makunenki..

123 saa kyllä.. Ja taispa tuo MSD olla jo kaupankin, ku aluks suunnitelmat oli eri koneeseen.. Niin täältähän löytyy älypankkeja jotka ossaa opastaa.. 

Edited by Urbantoy
Posted
10 hours ago, Urbantoy said:

MSD on hyllyssä, on digisytkäpoksia ja puolaa piuhuineen, mutta meneekö se vähän hukkaan tuossa ja vouhotuksen puolelle.. Onhan se makian näköinen, nuolassu en oo vielä että onko se makiakin makunenki..

123 saa kyllä.. Ja taispa tuo MSD olla jo kaupankin, ku aluks suunnitelmat oli eri koneeseen.. Niin täältähän löytyy älypankkeja jotka ossaa opastaa.. 

Ei tuo MSD mikään sateentekijä ole. Samat tehot lähti vanhalla Bosch 009 + sinisellä puolalla. Toki on kivan näköinen laite

Posted

Vakion tapaisessa koneessa MSD:stä ei ole sen kummempaa iloa, paitsi että on kivan näköiset. Mutta sitten kun viritetään kone kunnolla, nostetaan puristukset ylös, yms, niin sitten MSD pääsee oikeuksiinsa kun tarvitaan oikeaa kipinää sopan sytyttämiseen.

 

Joskus eräs kiristetty kone ei edes luvannut käyntiin 009+sinisellä puolalla eikä kärjetön sytkäkään auttanut mitään. MSD kamoilla homma rokkas. 

Posted
57 minutes ago, KimmoH said:

Alipaineellinen 123 mulla nelkussa tuplilla ja pelaa hienosti. 

 

Millä asetuksilla sulla on.. orkkis imurisarjoissa taitaa olla alipaine mahtollisuus.. Noissa aftermarketeissa sitähän ei ole.. 
Ja ku kone feikataan CSPeen "upright conversiolla" ykköstyypin tyyliseksi.. En rupee askarteleen pannukakkua sinne ku on tullut ykköstyypillä aikanaan ulos marketista 

Posted

Kuten tolvana sanoi, niin kaasarilta alipaine. En nyt ulkoa muista mikä käppyrä mulla on valittuna, pitää kurkata kun seuraavan kerran pää on konehuoneessa. Siitä jakajan mukana tulleesta vihkosesta kaivoin passelin vertailemalla orggiksen käppyröihin ja lukemiin. Ihan just 100% alkuperäistä 2 litraisen bussi nelkun käyrää ei tuosta esivalittavasta 123:sta löydy mutta tarpeeksi lähelle sopiva kuitenkin, taisi olla joku niistä 411/412 nelkkujen käyristä. 
 

Posted (edited)
46 minutes ago, Simon Templar said:

Eikös alipaine läppien yläpuolerta ole sellasta saastehommelia? Ottaisin sieltä mistä kone parhaiten toimii.

 

Mulla tuo orggis kone toimii parhaiten just näin eli kuskinpuolen kaasarilta alipaine 123:seen kuten tehtaaltakin lähtiessä on ollut orggis jakajalle.

Edited by KimmoH
Posted
34 minutes ago, KimmoH said:

 

Mulla tuo orggis kone toimii parhaiten just näin eli kuskinpuolen kaasarilta alipaine 123:seen kuten tehtaaltakin lähtiessä on ollut orggis jakajalle.

 

Mut sulla oli aikasemmin imusarjasta samalla kaasari/jakaja kombinaatiolla?

Posted (edited)
2 minutes ago, Simon Templar said:

 

Mut sulla oli aikasemmin imusarjasta samalla kaasari/jakaja kombinaatiolla?

 

Ei mulla ole koskaan ollut imusarjasta alipainetta jakajalle eikä orggis imusarjassa tuollaista alipainelähtöä edes ole. Siellä on vain alipaine jarrutehostimelle ja imuilman esilämmitykselle. Jakajalle alipaine tulee kaasarin nipasta.

Edited by KimmoH
Posted

Jakajalle kuuluu alipaine tulla juuri kaasulapän kohdalta, kuten jo mainittiin. Imusarjan alipaineella ei ole mitään tekemistä jakajan kanssa vaan venturi-ilmiöllä joka muodostuu kaasuläpän ohi virtaavan ilman vaikutuksesta.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
41 minutes ago, KimmoH said:

 

Ei mulla ole koskaan ollut imusarjasta alipainetta jakajalle eikä orggis imusarjassa tuollaista alipainelähtöä edes ole. Siellä on vain alipaine jarrutehostimelle ja imuilman esilämmitykselle. Jakajalle alipaine tulee kaasarin nipasta.

 

No eikös se ole sitten hiukan optimista kertoa että se toimii paremmin noin jos ei ole kokeillut? Se että se on tehtaan paikassa ei tarkoita sitä että kone toimii parhaiten. OD:lla ainakin on keskusteltu asiasta ja kokemukset ovat puolesta ja vastaan.

Posted

Imusarjan alipaine kovimmillaan tyhjäkäynnillä milloin ei kylläkään tarvi lisäennakkoa ja alkaa välittömsti alipaine imusarjassa laskea kun läppää raotetaan. Eli ei toimi kun sytytysennakkoa nimenomaan tarvitsisi lisää pienillä läpän raotuksilla mikä juuri tulee kun alipaineen otto on läpän läheisyydessä tässä asennossa... muissa läpän asennoissa alipaineesta ei tule juurikaan lisäennakkoa eikä se moottori sitä kaipaakkaan.

  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...