askis Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Mikä olisi hyvä vaihtoehto type 3 kaasareiksi vakiomallin tilalle. Kyseessä ihan perus 1600 kone, yksreikäkansilla. eikä ole tarkoitus muuta kuin saada perusvarmaa ja toimivaa settiä. Quote
kari kittilä Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 (edited) weber 34 ict tai dellorto 34 frd ja tuohon vielä CB:een cheater nokka niin ompa mukava kone ajella. Edited December 4, 2020 by kari kittilä Quote
kari Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 Itsekin kaipaa, kun orkkikset ei pelitä - kannattaakohan ostaa korjaussarjat vai vaihtaa toisiin...käy ok mutta tukehtuu ajettaessa ja/tai nykii + pätkii...ajoitukset kohdallaan, puolaa en tarkistanut kyllä, lieko vaikuttaa...? Mielelläni kuulen kokemuksia kaasareista...kiitos. Quote
Tanhis Posted January 5, 2021 Posted January 5, 2021 Näin orkkis pict kaasarit toimintaan saattaneena voisin melkein suositella muita kaasareita kuin orkkiksia. Mutta taas toisaaltaan kunnostetuilla läppärungoilla olevat jos löytää lähtökohdaksi niin kyllä niistä ihan kivat ja toimivat kaasarit saa. Säätäminen on kylläkin aika helvettiä, mutta tiftit vivustot ja tehtaan manuaali auttaa asiaa, tietty sekään ei kerro että ilman että kaasuläpän aukeama on asetettu kuntoon ei kaasareita saa toimimaan kunnolla. Quote
NO H2O Posted January 5, 2021 Posted January 5, 2021 Tyyppi kolmosen kaasareissa heittiöin paikka läppäakselien ohella on vivusto joka kuluneena on hankala säätää. Näiden alkuperäisten kunnostajia ei Suomessa kovin montaa liene? Pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla kun hankkii korvauskaasuttimet ja tiukan vivuston. Quote
-tipi- Posted January 5, 2021 Posted January 5, 2021 (edited) Miten lie toimivat nämä Brosolin Solex PDSIT-kopiot? Edited January 5, 2021 by -tipi- Quote
pahanapuhallin Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 On 1/4/2021 at 7:28 PM, kari said: Itsekin kaipaa, kun orkkikset ei pelitä - kannattaakohan ostaa korjaussarjat vai vaihtaa toisiin...käy ok mutta tukehtuu ajettaessa ja/tai nykii + pätkii...ajoitukset kohdallaan, puolaa en tarkistanut kyllä, lieko vaikuttaa...? Mielelläni kuulen kokemuksia kaasareista...kiitos. Putsasin ja laitoin korjaussarjat notsin kaasareihin 5:s vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Mulla kaas rupes pätkìin väliĺlä, niin syynä oli jakaja, akseli väljä. Pistin 009:n kärjettömänä ja pelannut hienosti sen jälkeen. Quote
maza323 Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Jatketaan tähän kun osuva otsikko ja aihe. Mitkä kaasarit pallis bussiin? Koneeksi tulossa mieto 94x76. Autoa pitäisi pystyä käyttämään myös talouden parempi puolisko ilman ihmeellisempiä kommervenkkejä. Mietin sitten että ryypylliset kaasarit olis jees käytön helppouden kannalta. Sitä myötä meinasin alkuun seuraavaa sarjaa https://www.paruzzi.com/fi/baywindowbus/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/2181/ Näissä sähköryyppy eli oletettavasti suhteellisen helppo herätellä käyntiin. Nyt lueskelin interwebin ihmeellisestä maailmasta ettei nuo oikein riittäisi kuin reilu 1800 koneelle. Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? Onko kokemusta saisiko nuo ym kaasarit 94x76 koneen kanssa toimimaan järkevästi? Kuplan koneessa mulla käytössä 44 fajs idf kopiot ja emännällä on suuria hankaluuksia autoa niillä saada käymään ja bussin kanssa tulee enemmän palautetta jos sen käytettävyys huononee nykyisestä.. Quote
Tanhis Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Eiköhän se tuplakaasareilla lähde ihan just niinkuin noilla yksikurkkusilla ryypyllisilläkin käymään jos säädöt kunnossa. Varsinkin jos puhutaan kesäkeleistä. Quote
Ketsa Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Tuplien kiihdytyspumpuilla saa hyvät alkuruikkaukset bensaa peliin. Eli Tanhiksen kanssa samoilla linjoilla, että kyllä about säädöissä oleva ehjä kone tuplilla pitäis ilman ryyppyjä käymään lähteä helpostikkin. Quote
x-pj Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 1 hour ago, maza323 said: Onko kokemusta saisiko nuo ym kaasarit 94x76 koneen kanssa toimimaan järkevästi? Ei ole kokemusta noista kaasareista, mutta eikös noihin saa suurempia sisäkurkkuja. 30-32mm sisäkurkut riittäisi varmaan tuon kokoiseen moottoriin. Quote
Tutkija Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Ja ainakaan tuossa linkin kaasarisarjan kuvissa ei kylläkään mitään rikastimia näyttäis olevan... 1 Quote
maza323 Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Joo, lähteehän se kiihdytyspumpulla käymään mutta sen pitäisi myös lähteä naisen käytössä käymään ilman sen kummempia kaasutteluja tai kommervenkkejä. Sillä ajatuksella ryypylliset kiikarissa. Myöskään talvikäyttöä ei ole pois suljettu kun sitä suunniteltu jo aikaisemmin. 23 minutes ago, Tutkija said: Ja ainakaan tuossa linkin kaasarisarjan kuvissa ei kylläkään mitään rikastimia näyttäis olevan... Juu samaa katselin ettei kuvissa näy mutta kuvauksessa mainitaan rikastin ja muuta kautta samasta sarjasta tullut vastaan sekä ryypyllä että ilman olevia. Pitää silti varmistaa tuolta kun kerran molempia sarjoja liikkeellä. Kuva voi olla joku yleinen mainoskuva sinänsä tai sitten kuvauksesta huolimatta sarjassa mitään ryyppyjä ole ollenkaan.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.