Jump to content
Sign in to follow this  
askis

Kaasarikysymys

Recommended Posts

Mikä olisi hyvä vaihtoehto type 3 kaasareiksi vakiomallin tilalle. Kyseessä ihan perus 1600 kone, yksreikäkansilla.

eikä ole tarkoitus muuta kuin saada perusvarmaa ja toimivaa settiä.                                                                                                                     

Share this post


Link to post

Itsekin kaipaa, kun orkkikset ei pelitä - kannattaakohan ostaa korjaussarjat vai vaihtaa toisiin...käy ok mutta tukehtuu ajettaessa ja/tai nykii + pätkii...ajoitukset kohdallaan, puolaa en tarkistanut kyllä, lieko vaikuttaa...? Mielelläni kuulen kokemuksia kaasareista...kiitos.

 

Share this post


Link to post

Näin orkkis pict kaasarit toimintaan saattaneena voisin melkein suositella muita kaasareita kuin orkkiksia. Mutta taas toisaaltaan kunnostetuilla läppärungoilla olevat jos löytää lähtökohdaksi niin kyllä niistä ihan kivat ja toimivat kaasarit saa. Säätäminen on kylläkin aika helvettiä, mutta tiftit vivustot ja tehtaan manuaali auttaa asiaa, tietty sekään ei kerro että ilman että kaasuläpän aukeama on asetettu kuntoon ei kaasareita saa toimimaan kunnolla.

Share this post


Link to post

Tyyppi kolmosen kaasareissa heittiöin paikka läppäakselien ohella on vivusto joka kuluneena on hankala säätää. Näiden alkuperäisten kunnostajia ei Suomessa kovin montaa liene?

 

Pääsee paljon helpommalla ja halvemmalla kun hankkii korvauskaasuttimet ja tiukan vivuston.

 

Share this post


Link to post
On 1/4/2021 at 7:28 PM, kari said:

Itsekin kaipaa, kun orkkikset ei pelitä - kannattaakohan ostaa korjaussarjat vai vaihtaa toisiin...käy ok mutta tukehtuu ajettaessa ja/tai nykii + pätkii...ajoitukset kohdallaan, puolaa en tarkistanut kyllä, lieko vaikuttaa...? Mielelläni kuulen kokemuksia kaasareista...kiitos.

 

Putsasin ja laitoin korjaussarjat notsin kaasareihin 5:s vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Mulla kaas rupes pätkìin väliĺlä, niin syynä oli jakaja, akseli väljä. Pistin 009:n kärjettömänä ja pelannut hienosti sen jälkeen.

Share this post


Link to post

Jatketaan tähän kun osuva otsikko ja aihe.

 

Mitkä kaasarit pallis bussiin?

Koneeksi tulossa mieto 94x76. Autoa pitäisi pystyä käyttämään myös talouden parempi puolisko ilman ihmeellisempiä kommervenkkejä. Mietin sitten että ryypylliset kaasarit olis jees käytön helppouden kannalta. Sitä myötä meinasin alkuun seuraavaa sarjaa https://www.paruzzi.com/fi/baywindowbus/moottori/kaasuttimet-ilmanpuhdistimet-imusarjat/2181/

Näissä sähköryyppy eli oletettavasti suhteellisen helppo herätellä käyntiin. Nyt lueskelin interwebin ihmeellisestä maailmasta ettei nuo oikein riittäisi kuin reilu 1800 koneelle.

 

Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? Onko kokemusta saisiko nuo ym kaasarit 94x76 koneen kanssa toimimaan järkevästi?

Kuplan koneessa mulla käytössä 44 fajs idf kopiot ja emännällä on suuria hankaluuksia autoa niillä saada käymään ja bussin kanssa tulee enemmän palautetta jos sen käytettävyys huononee nykyisestä..

 

Share this post


Link to post

Eiköhän se tuplakaasareilla lähde ihan just niinkuin noilla yksikurkkusilla ryypyllisilläkin käymään jos säädöt kunnossa. Varsinkin jos puhutaan kesäkeleistä.

Share this post


Link to post

Tuplien kiihdytyspumpuilla saa hyvät alkuruikkaukset bensaa peliin. Eli Tanhiksen kanssa samoilla linjoilla, että kyllä about säädöissä oleva ehjä kone tuplilla pitäis ilman ryyppyjä käymään lähteä helpostikkin.

 

Share this post


Link to post
1 hour ago, maza323 said:

Onko kokemusta saisiko nuo ym kaasarit 94x76 koneen kanssa toimimaan järkevästi?

 

Ei ole kokemusta noista kaasareista, mutta eikös noihin saa suurempia sisäkurkkuja. 30-32mm sisäkurkut riittäisi varmaan tuon kokoiseen moottoriin.

Share this post


Link to post

Ja ainakaan tuossa linkin kaasarisarjan kuvissa ei kylläkään mitään rikastimia näyttäis olevan...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Joo, lähteehän se kiihdytyspumpulla käymään mutta sen pitäisi myös lähteä naisen käytössä käymään ilman sen kummempia kaasutteluja tai kommervenkkejä. Sillä ajatuksella ryypylliset kiikarissa. Myöskään talvikäyttöä ei ole pois suljettu kun sitä suunniteltu jo aikaisemmin.
 

 

23 minutes ago, Tutkija said:

Ja ainakaan tuossa linkin kaasarisarjan kuvissa ei kylläkään mitään rikastimia näyttäis olevan...

Juu samaa katselin ettei kuvissa näy mutta kuvauksessa mainitaan rikastin ja muuta kautta samasta sarjasta tullut vastaan sekä ryypyllä että ilman olevia. Pitää silti varmistaa tuolta kun kerran molempia sarjoja liikkeellä. Kuva voi olla joku yleinen mainoskuva sinänsä tai sitten kuvauksesta huolimatta sarjassa mitään ryyppyjä ole ollenkaan..

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...