Simon Templar Posted February 23 Share Posted February 23 On 2/22/2024 at 7:08 AM, Tanhis said: Raskaanliikenteen päästöt aika olemattomia uusissa euro 6 autoissa. Mutta se kun ostat sen viikon kaksi kestävän kiinakikkareen kaupasta ja se tuodaan kontissa hartwall areenan kokoisella rahtilaivalla aasiasta niin siihen liittyykin jo oikeita päästöjä. Tietty ituhipit jotka sanoo että ei se kumminkaan ole muutakuin promillen luokkaa tästä minun i-puhelimen egologisesta bambukuoresta niin koko härvälin päästöt yhdellä matkalla hipoo pienten valtioiden vuotuisia päästöjä. Jos ei ihan kokonaan aiheesta poikettaisi niin mitäköhän tuo puhallinkoppa näyttäisi jos nuo saumojen hiodut reunat hioisi aulumiinille. No eipä se maailma pelastu kun ostaa jenkeistä osan joka on tehty brasiliassa. Ja Brassit ostanu raaka-aineet kiinasta. Väitän että kiinasta suoraan ostamalla saa ihan yhtä paskaa pienemmillä päästöillä, jos niitä nyt aletaan miettimään. Ja paljon puhuttu ja kehuttu made in trump on kyllä ollu ihan paskaa tähän asti, ainakin mulle osunu. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 23 Author Share Posted February 23 1 hour ago, metake said: Voi olla että kuva hämää, mutta katsastusta varten ei tarvii ihan noin paljoa levittää. Sääntöjen mukaan rengas saa tulla lokasuojasta ulos, kunhan kulutuspinta on lokasuojan sisäpuolella. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Just näin. Jahka tuon ulkolaidan siistin niin kulutuspinta jää lokarin sisäpuolelle, vatupassilla mitattu kulutuspinnan reunasta. Jätän pikkuisen myös pelivaraa, kun tässä saattaa jossain vaiheessa olla leveämmätkin kumit alla. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 23 Author Share Posted February 23 Siitä kun vielä sipaistaan molemmat ulkoreunat muotoonsa, niin kuvio jää vielä loksun alle ja rengas osuu keskelle tuota lokarin taakse tulevaa alinta levitystä. 5 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 1 Author Share Posted March 1 (edited) Viikko mennyt nysvätessä lokarin palasia toisiinsa kiinni. Hartsin kuivumista odotellessa olen useammankin kerran jo tuumaillut, että samassa ajassa olisi varmaan tehnyt vanerista jigin/muotin minkä päällä olisi pellistä naputellut jo monta lokaria 😂 Tänään uskalsin lopulta ottaa peltisen tukirangan pois ja läträsin sisäpuolelle lasikuitumattoa. Annetaan kuivaa ja sitten pääsee hieromaan päältä muotoihin ja jonkun verran mahtaa vielä kuitumattoa sinnekkin mennä. Edited March 1 by KimmoH 4 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 8 Author Share Posted March 8 Takalokareiden levitys alkaa olla loppusuoralla ja näyttää vahvasti siltä että niistä tulee oikein mainiot joten rohkaistuin aamulla silpomaan etulokarit. Ajovalot halusin säilyttää paikoillaan joten päädyin tällaiseen ratkaisuun. Seuraavaksi askarrellaan tukiranka ja jatketaan lasikuituhommia. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 10 Author Share Posted March 10 Leviää, leviää, sinne ne renkaiden kuviot katoaa pyöränkaarien alle. Ompahan tullut perehdyttyä lasikuituun... 8 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 10 Share Posted March 10 On se kätevää ainetta tuo kusilaitu.. Quote Link to comment
Lasse Posted March 10 Share Posted March 10 Pitäisi olla nykyään joustavaa hillikuitukomposiittia. Sitä isot pojat käyttää luisuitteluautoissakin. Quote Link to comment
Willet Posted March 10 Share Posted March 10 Toiset tekee mitä osaa, toiset osaa tehdä mitä tahtoo. 💪 Tähän koko sivustoon on jäänyt kyllä aika koukkuun, mutta varsinkin nyt tän Bajan matka valmiiksi on ollut tosi mielenkiintoista seurattavaa. 👍 Kiva seurata edistymistä kun ukko jaksaa painaa ja kuvia + tekstiä tulee tasaiseen. Kovaa hommaa, täältä isot peukut tekijälle ja tulevalle päristimelle. 😁👍 3 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 11 Share Posted March 11 BTW tuli mieleen että eikös korin levittämisessä ollut joku prosenttiluku tms. mikä määräsi max levityksen. Lähinnä siis tiedoksi jos ei ollut tiedossa. On kyllä hyvän näköistä tekemistä ja selkeästi iso vaihde päällä. Quote Link to comment
jrasi Posted March 11 Share Posted March 11 55 minutes ago, Tanhis said: BTW tuli mieleen että eikös korin levittämisessä ollut joku prosenttiluku tms. mikä määräsi max levityksen. Lähinnä siis tiedoksi jos ei ollut tiedossa. On kyllä hyvän näköistä tekemistä ja selkeästi iso vaihde päällä. 200mm saa leventää, kantaviin rakenteisiin ei saa tehdä muutoksia. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 13 Author Share Posted March 13 Molemmin puolin lokarit tuettu muotoonsa ja kuitumattoa levitetty pariin otteeseen. Huomenna lokarit irti ja kuidutus jatkuu autosta irrallaan ja varovasti aletaan irroittelemaan tukipeltejä. 4 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 15 Author Share Posted March 15 (edited) Perjantain saldona lokarit irti kopasta, tukirankojen purku, alapuolelle kuidutus ja tovin kuivattelun jälkeen yläpuolen hionta ja lisää kuitua myös päälle. Tää meni jo huomattavasti nopeammin kuin takaloksujen kanssa, kun tiesi mitä tekee. Annetaan kuivahtaa ja sit takaisin koppaan kiinni niin saa laikata muodot kohdalleen. Edited March 15 by KimmoH 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 17 Author Share Posted March 17 Nyt ne alkais olla jo sinnepäin. Lokareiden levitys onnistui ihan kivasti mutta vielä saa varsinkin etulokareiden reunojen muotoja laikkailla ja saattaapi joutua vielä kuidullakin muotoilemaan. Nämä ei olleet lähtökohtaisestikkaan samanlaisia muodoiltaan. Ei olis alkuperäiseltä valmistajalta kovin suuria ponnistuksia vaatinut että olisi tehnyt molemmin puolin samanlaiset mutta aina ei voi voittaa... 20 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 19 Author Share Posted March 19 Maanantai aamuyöstä heräsin sitten tuskissani 04:25 kun ei tuo oikeanpuolen etulokarin muoto miellyttänyt. Loksu irti, pahvista muotti ja pari-kolkyt milliä lisää tavaraa reuraan. Loksu paikoilleen, rälläkällä korvakuulolta muotoihin ja vähän pakkelia perään. Katsotaan kelpaako hionnan jälkeen aamuyön Kimmolle... 3 Quote Link to comment
Simon Templar Posted March 19 Share Posted March 19 Eihän tuo muovikittiä ole? Kutistuu melko paljon ja kuslaidun säikeet tulee esiin. Tee tohon loksun reunaan toi lipare/taite pikkusen isommaksi niin näyttää enemmän tehtaantytön tekemältä. Quote Link to comment
KimmoH Posted March 20 Author Share Posted March 20 Vahvistettua lasikuitukittiä minkä ei pitäisi kutistua mutta aika näyttää. Sitten pakkeloidaan uudelleen jos kutistuu 😅 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 23 Author Share Posted March 23 ja tällä viikolla olen enimmäkseen levittänyt lokareihin pakkelia ja hionut sitä lattialle. Muutamaa kuitupaikkausta vielä huutaa, sitten väliväriä ja jatketaan hiomista. Jospa ne joku päivä valmistuu. 8 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 29 Author Share Posted March 29 Eihän se oikea etulokari antanut yörauhaa. Vähän piti sipaista reunasta pois 😅 Takaloksujen kanssa pääsin jo siihen vaiheeseen että metsästetään pahimmat epätasaisuudet pois merkkivärillä. Huntu punaista ja vasteen kanssa hinkuttelua käsipelissä. Sit muutamaan paikkaan pakkelia ja perjantai vietetään hiontahommissa. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted March 30 Author Share Posted March 30 Sit sattui kelit kohdalleen joten koppa pihalle päiväksi ja ruiskuttelin epoksia loksuihin väliväriksi. Paljastuu loputkin laiskat paikat. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 6 Author Share Posted April 6 Viikkolla vähän kuidutettu, pakkeloitu ja hiottu löytyneitä laiskoja paikkoja. Aamulla oli sitten taas aika suihkaista kierros epoksia pintaan. Ens viikolla taas hinkataan mutta jospa ne sitten alkaisi kelpaamaan. 7 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 13 Author Share Posted April 13 Viikolla kaivelin vintiltä lisää maalattavia osia. Scooppi ja keulapala sai eilen epoksia pintaan ja ens viikolla hiotaan nää kuntoon. Maalin kuivuessa oli aikaa hieroa koria auringonpaisteessa. Löytyi läjä laiskojapaikkoja mitkä kaipasivat vielä hiontaa. Ei tuolla hämärässä tallissa vain oikeasti näe mitään. Onneksi ei tullut kipattua koria vielä maalarille. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 13 Author Share Posted April 13 Aamupuhteiksi hioin etuluukun puhtaaksi ja ruiskuttelin vähän epoksia. Ens viikolla paklaillaan ja hiotaan tämä kuntoon. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 15 Author Share Posted April 15 Seuraavaksi vielä ajovalojen kehyksien ja lokareiden yhteensopivuuden testausta ja hipistelyä ennen hiontaväriä. Vilkutkin pitäisi vielä valita ja porata reiät. Vahvimpana vaihtoehtona on tällä hetkellä kuvassa näkyvä Fiatin vilkku. Sopivan siro ja mikä tärkeintä, hehkulampulla. Pientä pyöreää ledivilkkuakin mallailin mutta kun ei pysty lediä katsomaan, niin ei pysty. Pakopuoltakin aloin suunnittelemaan. 411:sen lämmönvaihtimet teurastin ja näitä olisi tarkoitus hyödyntää jigin askartelussa minkä avulla saisi sitten pyöräytettyä putkiston vähän isommilla rööreillä. Jotain tällaista olisi haaveissa. Europeanmotorworks näitä valmiita joskus aikoinaan myi mutta ko. firmasta ei kukaan enää tunnu vastaavan mihinkään yhteydenottoihin joten tehdään sitten itse. 2 Quote Link to comment
-tipi- Posted April 16 Share Posted April 16 Eikö noi Ladan sivuvilkut ole liian heikkotehoiset etuvilkuiksi? Vai meinaatko saada 21W polttimon niihin ujutettua? Quote Link to comment
KimmoH Posted April 16 Author Share Posted April 16 (edited) 12 hours ago, -tipi- said: Eikö noi Ladan sivuvilkut ole liian heikkotehoiset etuvilkuiksi? Vai meinaatko saada 21W polttimon niihin ujutettua? Hmm, pitikös etuvilkut olla 21W ? Tosin tuohon kyllä pitäisi mennä heittämällä lasikantainen 21W lamppukin. EDIT: en kyllä löytänyt mistään mitään muuta vaatimusta 1972 vuosimalliin kuin etusuuntavalojen värin . Edited April 16 by KimmoH Quote Link to comment
-tipi- Posted April 17 Share Posted April 17 Eipä taida ollakaan muuta 01.12.1957 -> , kuin jos on samassa valaisimessa, niin sillon on min. 15W (jos parkki on sen normi 5W). Joskus vaan katsuri jostain callook-vilkuista mulle huomautti, mutta varmaan suotta, kun ei ne ollu samassa valossa parkkien kans. Quote milloin suuntavalo sijoitettu samaan valaisimeen seisonta- tai takavalon kanssa, tehon oltava vähintään kolme kertaa ko. valon teho. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 17 Author Share Posted April 17 Pitääpä käydä konttorilla vielä uudemman kerran. Pari viikkoa sitten kävin varmistelemassa muutamia juttuja ja luulin osaavani jo ulkoa katsastajan käsikirjan + Trafin pykälät mutta sitten meni pasmat sekaisin kun siellä nuori katsuri puhui aivan muuta eikä ehtinyt alkaa asiasta vääntämään. Eilen sitten tajusin katsurin käsikirjaa lukiessani että sehän lateli mulle uusien autojen vaatimuksia 😃 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 17 Author Share Posted April 17 Ne on ny siinä. 5W polttimolla testasin ja on silläkin aivan tarpeeksi kirkas valo, joten tehokkaampia polttimoita en ala edes etsimään. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 18 Author Share Posted April 18 Ei tuo oikean puolen lokari edelleenkään miellyttänyt kun nyt sitä tuijottelin ajovalojen kehysten kanssa. Heitin mittanauhan nurkkaan ja vedin käsivaralla ja silmän ohjaamana palan pois reunasta. Noin puolet lähti siitä mitä siihen pieteetillä mittaa tuossa aiemmin kasvatin 😅 Sitten hiomalla loput ja nyt se alkaa jo näyttämään kohtuu samanlaiselta kuin vasenkin puoli. 6 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 27 Author Share Posted April 27 Aamutuimaan ruiskuttelin hiontavärin irto-osien pintaan. Nää kun sais vielä hierottua, niin sitten projekti olis pesua ja teippausta vaille valmis maalarille. Sit mahtuis kaivelemaan ovet esiin ja voisi aloittaa niiden peltisavotan... 5 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 3 Author Share Posted May 3 Tänään sain hiottua irto-osat ja pestyä kaikki pölyt pois. Sitten suojaus ja alapuolen pintoihin ruiskin kiiltävän mustan. Nyt annetaan kuivaa ja ens viikolla pääsee viimeistään aloittamaan korin ja irto-osien teippaussavotan. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 5 Author Share Posted May 5 Aamu teipattu ja suojattu paikkoja. Alkuviikosta vielä viimeinen rasvan- ja pölyjen poisto niin tän saa työntää kuomukärryyn ja maalarille. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 5 Author Share Posted May 5 Aamu kääntyi iltaan ja huomasin että kaikki huomiselle suunniteltu tulikin vahingossa tehtyä 😄 Kaikki olis nyt suojattu, rasvat poistettu ja pölyt pyyhitty. Tää rojekti olis valmis maalarille. Nyt taidan pestä haalarin ja pitää pikku tauon ennenkuin käyn ovien kimppuun. 5 Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 5 Share Posted May 5 (edited) Näyttää että priimaa tulee vaikka keskinkertaista muka Kimmo yrittää, vai miten se meni.. 😁 Hieno Projekti.. Edited May 5 by Urbantoy 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 17 Author Share Posted May 17 Tuli tuossa jo jonkun aikaa sitten purettua ovet ja onhan näissä jonkun verran askarreltavaa. Ei keneltäkään sattuis löytymään kohtuu hintaan 1972:seen passaavia ruosteettomia ovia 🤔 Quote Link to comment
KimmoH Posted May 20 Author Share Posted May 20 Tänään oli sopivan vilpoinen päivä pöhistellä putkihässäkät puhtaaksi pulveria varten. 1 Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted May 21 Share Posted May 21 Valmistuuko VWenetsialaisiin 2024? Quote Link to comment
KimmoH Posted May 22 Author Share Posted May 22 Ei mahda valmistua. Edelleen odottelee vapaata slottia maalarille. Kesän aikana tuskin ehtii paljon kasailemaan, pitäisi yrittää valmiilla vehkeillä vähän reissatakin 😄 Kauhea nivaska pitäisi kaikkea irto-osaakin vielä kunnossaa/hankkia joten ensi kevät voisi olla sellainen realistinen valmistumisajankohta. Quote Link to comment
KimmoH Posted June 4 Author Share Posted June 4 Koppa nytkähti tänään maalaamon suuntaan. 7 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.