Jyrki Toivanen Posted October 3, 2022 Author Posted October 3, 2022 (edited) Semmoinen vielä tuli mieleen, että jekkaseeko tuo uudemmassa nokkakappaleessa oleva peruutusvalon katkaisin tuossa vanhemmanmallin laatikossa. Onko siellä ne sisuskalut samanlaiset, jotta katkaisin toimii? Edited October 3, 2022 by Jyrki Toivanen Quote
-tipi- Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Pakin siirtäjäakselihan siihen törmää, että eiköhän se toimine. 1 Quote
metake Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 Mulla on molemmat tuossa irtaallaan, eli laitan uudempaan lootaan ne uudemman puolikuut ja ratasmutikan. Pitäs jekkasta.Pitäisi toimia. Ihan oikeaoppisestihan rattaat ja vetoakseli on värikoodattuja, ja taisi olla puolikuutkin, ja ne pitäisi olla pareja, mutta kuluneilla osilla värimerkinnät ei oikein enää päde. Yhden tapauksen tiedän jossa vetoakselin ja ratasmutikan välillä oli liikaa välystä ja vetari kolahteli hiljaa ajettaessa. Jos haluaa varmistaa asian niin mittaa rakotulkilla välykset ja vertaa korjausohjeen arvoihin.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
-tipi- Posted October 5, 2022 Posted October 5, 2022 Puolikuut kuluu enemmän toisesta päästä, jossa on paine eteenpäin mennessä. Painepuolelle voi kääntää vähemmän kuluneen pään, ja vetarit samoin. 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 Tuli pidettyä kuukausi pari taukoa tallihommista, mutta nytpä sitä piti taas aloitella, kun kohta kevät kolkuttelee. Ongelmallahan sitä aloitettiin. Ei mene vaihteet silmään. Ei niinku yhtään. Liekö se jäkismaila siellä vinksallaan? Ei vissiin auta muu kuin pudottaa loota alas ja irroittaa nokkakappale ja tsekata se maila? 😬 Quote
höpö heka Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 Ennenkö purat koko loovan niin tarkista onko vaihteensiirtäjän pusla ehyt. Mulla meni kerran juniksesta ja kerran kuplasta ja ongelma oli juurikin tuo 2 Quote
Urbantoy Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 (edited) Tarkasta nyt ekaks viahteen siirtotanko ja se kuppi että keppi on siellä.. Tuskin se lätkämaila on itekseen sieltä lähtenyt lämimään jos kg seisonut.. Edit: Ihana Höpsö jo kerkes vastailla mitä tarkastaa Edited February 4, 2023 by Urbantoy Quote
Tanhis Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 Yhtään enempää aiheeseen tutustumatta. Jos vaihteet löytyy edes jotenkin niin vika ei ole jäkismailassa. Jos epäillys on vaihdevivustoon niin lootan toiminnan pystyy testaamaan lukkopihdeillä ilman lootan tiputusta laatikon etupään kurkkausluukusta. 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted February 5, 2023 Author Posted February 5, 2023 Niin tuon laatikon asensin just autoon muutama viikko sitten ja eilen laittelin siirtotangon jäkismailaan kiinni sillä puslalla. Enpä silloin laatikon lattialla ollessa kokeillut toimintaa. Quote
Jyrki Toivanen Posted February 5, 2023 Author Posted February 5, 2023 Juu äsken kävin irroittamassa sen puslan ja yritin lukkopihtien kanssa liikutta jäkismailaa, mutta eihän se liikkunut juuri mihkään. Vaihde tuntuu olevan päällä, koska pyörät pyörii kytkinakselia pyöritettäessä. Vaihteen kai pitäisi olla vapaalla, kun asennetaan nokkakappale ja maila? Quote
x-pj Posted February 5, 2023 Posted February 5, 2023 (edited) 13 minutes ago, Jyrki Toivanen said: Vaihteen kai pitäisi olla vapaalla, kun asennetaan nokkakappale ja maila? Kyllä! http://members.trainorders.com/android/VW09/HockeyStickInstallNeutral.jpg Edited February 5, 2023 by x-pj 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted February 5, 2023 Author Posted February 5, 2023 Jees kiitos. Noissa valitsimissa on kolme asentoa ja se keskimmäinen on se kun vaihde on vapaalla. Paitsi siinä pakin valitsimessa on kaksi. Tuossahan tuosta hölistään: Tässä. Eipä muuta kun loota uudestaan irti ja laittelemaan tuo kuntoon. 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted February 16, 2023 Author Posted February 16, 2023 Niinpä tuli laatikko pudotettua ja nokkakappale irroitettua ja valitsimet laitettua oikeaan asentoon. Loota takaisin ja johan rupesi vaihde vaihtumaan. Tänään sain koneen nosteltua paikoilleen ja mallailtua kaasaria ja pakoputkea. MrWobin tekemä Abarth-kopio, jonka hommasin aikoinani pakua varten, ei ihan taida mahtua muokkaamatta takahelman alle. Mutta eiköhän se sinne saada mukiloitua. Quote
Jyrki Toivanen Posted April 29, 2023 Author Posted April 29, 2023 Missähän olis tuommoinen meikäläiselle riittävän rautalankamallinen kaasariensäätöohje? Ei varmaan missään? Pakussa mulla oli aikoinaan Scatin myymä Solex 35 PDSIT -kaasarisetti, eikä se silloinkaan ihan mallikkaasti toiminut. Kaivoin kaasarit tuolta pöydän alta ja paiskasin paikalleen. Ei kauheen hyvin jekkase, vaikka käyntiin lähtee ja liikkuu. Quote
Tanhis Posted April 29, 2023 Posted April 29, 2023 En tiedä onko 35pdit edes sinnepäin mitä pienempi serkkunsa mutta tuossa aika simppeli ohjeistus 32pdsit säätöön. https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/t3dualcarbtuning/index.php 2 Quote
Jyrki Toivanen Posted May 8, 2023 Author Posted May 8, 2023 En viittis oikeestaan näitä täällä enää edes kertoa. Yllämainitun ohjeen mukaan olin säätävinäni. Tyhjäkäyntiä käy välillä ihan hyvin, välillä kuin raktori. Kiihtyy mukavasti, mutta tasakaasulla kun rullalee, rupeaa nykimään vietävästi. Mitähän varten mä noiden kaasarien kanssa vehtaan? Taidan vaihtaa orkkista tilalle, se sentään toimi rimpuilematta viime kesänä (alkuvaikeuksien jälkeen toki). Quote
Tanhis Posted May 13, 2023 Posted May 13, 2023 On 5/8/2023 at 7:40 PM, Jyrki Toivanen said: En viittis oikeestaan näitä täällä enää edes kertoa. Yllämainitun ohjeen mukaan olin säätävinäni. Tyhjäkäyntiä käy välillä ihan hyvin, välillä kuin raktori. Kiihtyy mukavasti, mutta tasakaasulla kun rullalee, rupeaa nykimään vietävästi. Mitähän varten mä noiden kaasarien kanssa vehtaan? Taidan vaihtaa orkkista tilalle, se sentään toimi rimpuilematta viime kesänä (alkuvaikeuksien jälkeen toki). Sit pitää kysyä tarkemtavia kysymyksiä, oletko suuttimia ihmetellyt ja toinen mikä ainakin itselläni oli ongelmana oli kaasuläpän perussäätö kun sitä ei tuossa ohjeessakaan mainita. Quote
Jyrki Toivanen Posted May 14, 2023 Author Posted May 14, 2023 Nyt piti päästä ajamaan ja vianetsintä sai jäädä. Nurkkakaasarit on tallin lattialla ja orkkisvehkeet peräaukossa. Voe että toimii ihanasti. Mitä nyt toissapäivänä pomppas kytkinvaijerin lenkki pois polkimen koukusta. Olin pölvästi jättänyt vaijerin aivan liian löysälle. Tänään sain tuon korjailtua. Vaijerikin on nyt ohjeenmukaisessa tiukkuudessa. Nyt vois vaan ajella. 1 Quote
Jyrki Toivanen Posted May 16, 2023 Author Posted May 16, 2023 Mennäänpä ajassa taaksepäin. Tässä sama auto joskus muinoin Ruotsissa. 8 Quote
Jyrki Toivanen Posted July 9, 2023 Author Posted July 9, 2023 Turvallisuustekijäksi vielä lisäjarruvalo. 5 Quote
Jyrki Toivanen Posted August 4, 2023 Author Posted August 4, 2023 (edited) Valohommilla jatketaan. Ranskasta pikku-Marchalit nokalle. Nämä on 670-sarjalaiset eli pienemmät nännivalot. Halkaisija n. 14 senttimetriä, joten ovat sopivan söpöt pikkuauton keulalle. Keltaiset polttimot sisuksiin, niin kyllä näyttää sexikkäältä. Nämähän on siis sumuvalot - milloinkahan sitä viimeksi olen ajanut harrastevolkkarilla sumussa. En varmaan koskaan. Mutta pitää niihin silti vielä sähköt vetää, jotta voi joskus vilkutella. Edited August 4, 2023 by Jyrki Toivanen 4 Quote
Jyrki Toivanen Posted August 8, 2023 Author Posted August 8, 2023 Johtoja rupesin vetelemään lisävaloille. Selkeä hommahan tuo on mutta jossain ohjeissa releen liittimeen 86 tulee maa ja liittimeen 85 heräte. Toisissa ohjeissa se on just päinvastoin. Miten tässä pitäs suu panna? Quote
metake Posted August 8, 2023 Posted August 8, 2023 Johtoja rupesin vetelemään lisävaloille. Selkeä hommahan tuo on mutta jossain ohjeissa releen liittimeen 86 tulee maa ja liittimeen 85 heräte. Toisissa ohjeissa se on just päinvastoin. Miten tässä pitäs suu panna? Ei sillä ole mitään väliä että kumminka päin ne on. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.