Maasturi Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 VW Kupla. Vaihdelaatikon numerosarja AY 12 10 2 . Millaiset välitykset on tämän vaihdelaatikon sisällä. Quote Link to comment
Maasturi Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 (edited) Onko vaikea kysymys ? Kyseessä on vakiomallin vaihdelaatikko eikä ole koskaan avattu valmistajan kokoonpanon jälkeen. Edited November 4, 2021 by Maasturi Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 4, 2021 Share Posted November 4, 2021 22 hours ago, Maasturi said: Millaiset välitykset on tämän vaihdelaatikon sisällä. Aika hyvät vakio kuplaan. Quote Link to comment
Maasturi Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 Aika hyvä vastaus esitettyyn kysymykseen, ei jäänyt epäselvää välityksistä ja tunnuskirjaimista. Quote Link to comment
jupsu Posted November 4, 2021 Share Posted November 4, 2021 4.12 perällä ja 3.80/2.06/1.26/.89 vaihteilla. Quote Link to comment
Juuse Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 Tässä taas yksi mallisuorite kauppurilta. Kysellään koodien perään (puujumalan luulis ite tietävän/osaavan selvittää) ja kun ei heti saa vastausta, laitetaan itkupotkuraivarit ja pidetään ihmisiä vajakkeina. Sitten kun tulee speksit ko. kysymykseen niin ei vaivauduta edes kiittämään. 2 Quote Link to comment
mikko k Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 No mä en löytänyt kuuklaamalla AY koodia mistään tai en sitte vaan osannu oikeilla sanoilla kuuklata. En tiedä sitten että mistä lähteestä jupsu on noi tiedot löytänyt. Quote Link to comment
jupsu Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 10 minutes ago, mikko k said: En tiedä sitten että mistä lähteestä jupsu on noi tiedot löytänyt. Vanhoista volkkarin korjaamokäsiskirjoista ja tietenkin itse laatikoita purkamalla. 3 Quote Link to comment
Maasturi Posted November 6, 2021 Author Share Posted November 6, 2021 Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Maasturi Posted November 6, 2021 Author Share Posted November 6, 2021 Kiitos kommentista.Lähetetty minun TA-1032 laitteesta TapatalkillaVoisitko ystävällisesti laittaa kuvan tuosta korjaamokäsikirjan kohdasta jossa on koodi AY näkyvissä.Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Maasturi Posted November 8, 2021 Author Share Posted November 8, 2021 On 11/5/2021 at 8:30 PM, Juuse said: Tässä taas yksi mallisuorite kauppurilta. Kysellään koodien perään (puujumalan luulis ite tietävän/osaavan selvittää) ja kun ei heti saa vastausta, laitetaan itkupotkuraivarit ja pidetään ihmisiä vajakkeina. Sitten kun tulee speksit ko. kysymykseen niin ei vaivauduta edes kiittämään. Onko sinulla jokin ongelma edelleenkin ? Yrittäisit vastata ensin kysymykseen .... jos et osaa niin voisitko mennä rähjäämään muualle. Tuo AY koodi vaikuttaa melko tuntemattomalta, myöskään minä en ole löytänyt kyseistä koodia muualta kuin yhden vaihdelaatikon kyljestä.....mutta odotellaan vielä "jupsun" kuvaa korjaamokäsikirjasta kun ei ole tarvetta lähteä purkamaan toimivaa vaihdelaatikkoa. Välitykset saa kyllä tietoon katsomalla kierrokset kytkinakselista / renkaista pyörittämällä. Quote Link to comment
Juuse Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 6 hours ago, Maasturi said: Onko sinulla jokin ongelma edelleenkin ? Yrittäisit vastata ensin kysymykseen .... jos et osaa niin voisitko mennä rähjäämään muualle. Tuo AY koodi vaikuttaa melko tuntemattomalta, myöskään minä en ole löytänyt kyseistä koodia muualta kuin yhden vaihdelaatikon kyljestä.....mutta odotellaan vielä "jupsun" kuvaa korjaamokäsikirjasta kun ei ole tarvetta lähteä purkamaan toimivaa vaihdelaatikkoa. Välitykset saa kyllä tietoon katsomalla kierrokset kytkinakselista / renkaista pyörittämällä. Ei. Ei ole ongelmia minkään moisia. Ja nyt kyllä ymmärsit väärin. Minähän vain ihailen sun mahtavuutta ja ylitsevuotavaa tietämystä kaikesta. 3 Quote Link to comment
Maasturi Posted November 9, 2021 Author Share Posted November 9, 2021 Ei. Ei ole ongelmia minkään moisia. Ja nyt kyllä ymmärsit väärin. Minähän vain ihailen sun mahtavuutta ja ylitsevuotavaa tietämystä kaikesta.Älä tule sotkemaan tänne asiallisia kirjoituksia omilla typeryyksilläsi.Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Juuse Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 (edited) Joo, taidan jäädä vaan seuraileen sun suurta älyllistä tiedon jakoa ja kunnioitusta muita kohtaan Edited November 9, 2021 by Juuse 1 Quote Link to comment
Maasturi Posted November 9, 2021 Author Share Posted November 9, 2021 4 hours ago, Juuse said: Joo, taidan jäädä vaan seuraileen sun suurta älyllistä tiedon jakoa ja kunnioitusta muita kohtaan Nyt kirjoitat asiaa .... onkin parempi että jäät v a i n seuraamaan mitä uutta tietoa tulee AY koodilla olevaan vaihdelaatikon kohdalla koska et p y s t y muuta kuin rähjäämään ja sotkemaan asiallista keskustelua.....mutta onko tutkijalla jotakin lisätietoa AY laatikosta ? onko tullut yhtään tuollaista näkyviin ? Quote Link to comment
vw. Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 (edited) En löytäny Vwn korjaamokirjosta, varaosakirjasta, huototiedotteista enkä tarkkaanottaen kirjasta tuota vaihteistoa. Ehkä en osannu etsiä / se sivu puuttuu jostain syystä. Edited November 9, 2021 by vw. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 Vähän mielenkiinnosta tuota googlailin ja itse AY koodia en löytänyt mutta AV ja AW koodia on ollut 181 käytössä mitä ei noilta listoilta tunnu muutenkaan löytyvän. Eli loogisesti ajatellen voisi olla 181 loota minkä takia sitä ei kuplan sinikantisesta raamatusta välttämättä löydykkään. Quote Link to comment
Raihna Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 Onko mahdollista saada kuvaa kyseisestä koodista? Quote Link to comment
jupsu Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 Tuo kyseinen "raamattu" mistä nuo mun tiedot on noukittu, on Canadan vientimalleille tarkoitettu. AY ollut ilmeisesti ainoastaan Canadan vientimalleissa käytössä, minkä takia sitä ei näistä meidän "vääränkielisistä" opuksista löydy. Kuvat voisin ilomielin laitta jos vain löytäisin ne. Joskus muutama vuosi takaperin kuvasin kyseisen kirjan itseä kiinnostavat tiedot, mutta johonkin ne on hukkunut. Tuo kirja kun ei satu olemaan omassa omistuksessa vaan erään koneen/vaihteiston tekijän, jonka kanssa on pistetty sittemmin välit poikki. Nuo vaihteistojen koodit ja välitykset olen itse kirjannut tallin seinälle noista kirjoista ja taulukoista, sieltä on aina tullut tarkistettua lootaa purkaessa onko pitänyt paikkaansa ja ainakin tämän AY: n kanssa ne on. Quote Link to comment
Maasturi Posted November 11, 2021 Author Share Posted November 11, 2021 Kyseessä oleva AY vaihdelaatikko on Kupla 1300 S , vuosimalli 72-73 autossa. Quote Link to comment
jupsu Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 56 minutes ago, Maasturi said: Kyseessä oleva AY vaihdelaatikko on Kupla 1300 S , vuosimalli 72-73 autossa. Mielenkiintoista, noissa kahdessa 1300s jota mulla on käynyt laitossa on kummassakin ollut AS laatikko. Quote Link to comment
vw. Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 3 hours ago, Maasturi said: Kyseessä oleva AY vaihdelaatikko on Kupla 1300 S , vuosimalli 72-73 autossa. Eli uudempi vaihteisto niin ei löyty 72 ja vanhemmista kirjoista. Oliskohan niin, että on 3.875 perä perällä? Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted August 23 Share Posted August 23 (edited) Kuplan IRS vaihteisto AH3955712. Mitä pitää sisällään? Mistä löytyisi tiedot koodeista? Edited August 23 by Paksu-Tolppa Quote Link to comment
arvuuttaja Posted August 23 Share Posted August 23 (edited) 4,125 murikka Edited August 23 by arvuuttaja Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted August 23 Share Posted August 23 4 hours ago, arvuuttaja said: 4,125 murikka Ok, kiitos. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted August 23 Share Posted August 23 Ja lisäksi 1: 3.8, 2: 2.06, 3: 1.26, 4: 0,89. 4mm messinki siirtäjä 1-2 vaihteissa ja teräs 4mm 3-4 vastaavasti. Aluposki kuskin puolella ja silu/hilumiinia vänkärin. Quote Link to comment
Recommended Posts