panzza Posted June 1, 2023 Posted June 1, 2023 Lähtee käyntiin komeasti, ei mitään oireita. Kun ajaa hetken, n.5km, ja moottori lämpiää, sammuu parin nykäisyn jälkeen. 20 min. jäähdyttelyn jälkeen lähtee taas käymään ja pelaa sen 5km. Olisko puola sökö? Kärjet uusittu, konkka ja puola vanha. Tämmöistä pitäisi mennä katsomaan viikonloppuna. Omassa oireili kylläkin virtalukonpohja samalla tavalla. Quote
metake Posted June 1, 2023 Posted June 1, 2023 Tarkista ettei bensapumpun käyttötanko jumita bakeliittiin, oireilee just tollain.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 3 Quote
Kurre Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 9 hours ago, panzza said: Kärjet uusittu, Ja onhan se kärkiväli tarkistettu uudelleen? Tiedän yhden tyypin, jonka 1302 käyttäytyi juuri noin, kun uusien kärkien laahain oli kulunut huonon materiaalin takia. Vanhat kärjet takas ja taas toimi ainakin seuraavaan auringonlaskuun. Quote
hpa Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 Vikoja on kolmenlaisia.Sähkö- polttoaine ja mekaaninen vika.Aja sellaista lenkkiä, että pääset pysähdyksen jälkeen tutkimaan. Tuleeko kipinää. kokeile puolan johdosya suoraan maahan kipinöikö.Jos kipinöi, koita starttipilotilla tai muulla käynnistysnesteellä käynnistäätää.Jos ei pilotilla käynnisty on puristukset hävinneet esim venttiilien kantamisen vuoksi. Tsemppiä Quote
-tipi- Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 (edited) Mites ne kärjen laahaimet Kurren mainitsemassa 1302 kasvo takas koneen jäähtyessä? 🤔 Edited June 2, 2023 by -tipi- Quote
panzza Posted June 2, 2023 Author Posted June 2, 2023 4 hours ago, hpa said: Vikoja on kolmenlaisia.Sähkö- polttoaine ja mekaaninen vika.Aja sellaista lenkkiä, että pääset pysähdyksen jälkeen tutkimaan. Tuleeko kipinää. kokeile puolan johdosya suoraan maahan kipinöikö.Jos kipinöi, koita starttipilotilla tai muulla käynnistysnesteellä käynnistäätää.Jos ei pilotilla käynnisty on puristukset hävinneet esim venttiilien kantamisen vuoksi. Tsemppiä Tämähän siis käy ihan kaikilla kylmänä. Kuumana sammuu. Täytyy tehdä perustarkastukset ja ottaa työkalut ja toimintalaatikkoon puola, kärjet, konkka, tulpanjohdot, tulpat ja uusi bakeliitti. Luulisi jonkun noista olevan vian aiheuttaja. Quote
pahanapuhallin Posted June 2, 2023 Posted June 2, 2023 Metaketta kompaten, tarkista ekax bensapumpun tanko. Kaverilla oli just sama vika ja syynä oli pumpun tanko joka jumitti bakeliittiin. Quote
Matti-Pekka Posted June 3, 2023 Posted June 3, 2023 Mulla oli mopossa samanlainen ongelma ..kun ajoi kuumaksi alko ensin hieman pätkii ja sitten sammu. hetken odottelun jälkeen taas mentiin. Olin sekoittanut uuden/vanhan mallin virranjakajan pyörijät ja kun kone lämpes ei pyörijä enää ottanutkaan kunnolla virranjakajan kannen hiileen...pyörijä oli hieman liian matala siihen jakaja malliin, mutta sopi sinne ihan hyvin kyllä laittaa. Olipas hankala tuokin vika löytää... Quote
select Posted June 3, 2023 Posted June 3, 2023 https://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/13624140?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share Tuossa myytävänä kuvailun kaltainen arvoitus. Quote
panzza Posted June 3, 2023 Author Posted June 3, 2023 5 hours ago, select said: https://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/13624140?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share Tuossa myytävänä kuvailun kaltainen arvoitus. Tätä olen menossa katsomaan... Quote
panzza Posted June 3, 2023 Author Posted June 3, 2023 Auto haettu. Kesti kotimatka puolet kauemmin kuin meno. Paikanpäällä vaihdettiin puola ja konkka, säädettiin kärkiväli ja tarkistettiin käyttötanko. Kaikki ok. Täytyy seuraavaksi jatkaa tutkimuksia kun auto saatiin kotipihaan. Polttoainesuodatin on se euron mopomallin muovinen, se lähtee joka tapauksessa. Onko tankissa jotain sihtiä? Aina kun auto sammui, oli suodatin melkein tyhjä. Quote
Tanhis Posted June 5, 2023 Posted June 5, 2023 On 6/4/2023 at 12:15 AM, panzza said: Auto haettu. Kesti kotimatka puolet kauemmin kuin meno. Paikanpäällä vaihdettiin puola ja konkka, säädettiin kärkiväli ja tarkistettiin käyttötanko. Kaikki ok. Täytyy seuraavaksi jatkaa tutkimuksia kun auto saatiin kotipihaan. Polttoainesuodatin on se euron mopomallin muovinen, se lähtee joka tapauksessa. Onko tankissa jotain sihtiä? Aina kun auto sammui, oli suodatin melkein tyhjä. Tankissa pitäisi olla suodatinsukka. Quote
ovaaliheppu Posted June 5, 2023 Posted June 5, 2023 Tankissa alkujaan messinkisukka sihtinä ja menee tukkoon helposti, tankki irti, mutteri pohjasta auki, sihti pois ja isohko läpinäkyvä tilalle letkunväliin. Samalla kun tankki irti, huuhtelet mursketta ja laitat sitä tankkiin, hötkyttelet pitkän tovin ympäriämpäri, murskeet ulos, huuhteluun litra bensaa, ja ulos, toinen litra ja ulos, vielä kolmaskin jos sakkaa tulee. Tankki paikalleen ja hyvää matkaa Quote
Tanhis Posted June 5, 2023 Posted June 5, 2023 Miksi se sukka pitäisi heittää pois, jos menee helposti tukkoon niin silloinhan se toimii juuri niin kuin pitääkin ja itse juuriongelma pitäisi ratkaista eikä siirtää ongelmaa jälkiasennettavaan suodattimeen. 2 Quote
panzza Posted June 5, 2023 Author Posted June 5, 2023 Tämä toimi eilen n.20km koeajolenkin. Poistin mopon filtterin pumpun painepuolelta. Olis pitänyt kokeilla tuo ensimmäisenä... Quote
ovaaliheppu Posted June 5, 2023 Posted June 5, 2023 Siksi heitän sen pois koska tienpäällä tukkeutuessa on tekemiset aika vähissä, letkusuodattimen vaihtaa penkallakin. Sitä hilpettä kertyy tankkiin ajan saatossa vaikka kuinka putsaa, ellei pinnoita esim hapottamisen jälkeen vaikka 2k epoksipohjamaalilla tms. Kuplaan saa mukavasti suodattimen oikeelle puolelle varapyöräkoteloon sen "simpukansäätöluukun" taa, joten ei tarvitse maata auton alla, eikä muruset pääse runkoputkeen asti 1 Quote
Tanhis Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 (edited) 17 hours ago, ovaaliheppu said: Siksi heitän sen pois koska tienpäällä tukkeutuessa on tekemiset aika vähissä, letkusuodattimen vaihtaa penkallakin. Sitä hilpettä kertyy tankkiin ajan saatossa vaikka kuinka putsaa, ellei pinnoita esim hapottamisen jälkeen vaikka 2k epoksipohjamaalilla tms. Kuplaan saa mukavasti suodattimen oikeelle puolelle varapyöräkoteloon sen "simpukansäätöluukun" taa, joten ei tarvitse maata auton alla, eikä muruset pääse runkoputkeen asti Itse en ole käyttänyt muita kuin auton orkkis suodatinratkaisuja (tankin sukka ja pumpun sihti) ja yli 10 vuotta tullut ilman roskaongelmia ajettua. Ehkäpä ongelma tosiaan on siinä että jos se tankki on huono niin se on huono ja jotain muuta pitäisi myös tehdä kuin soran kanssa pyöritellä. Mutta multa suuri peukku suodattimen sijoituspaikalle tuolla se on huomattavasti parempi kuin koneluukun alla. Tietty nuo muovisuotimet on aina oma riskinsä kun letkut pääsee heilumaan ja muovi kovettuu ajanmyötä. Edited June 6, 2023 by Tanhis Quote
ovaaliheppu Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 Keväällä suodattimen vaihto ajoon ottaessa. Mulla oli 90-luvulla tarpeeks riesaa messinkisukan kanssa useammassa volkkarissa, siitä lähtien huolettomat kilsat tuon osalta. Quote
multanen Posted June 6, 2023 Posted June 6, 2023 3 minutes ago, ovaaliheppu said: Keväällä suodattimen vaihto ajoon ottaessa. Mulla oli 90-luvulla tarpeeks riesaa messinkisukan kanssa useammassa volkkarissa, siitä lähtien huolettomat kilsat tuon osalta. Semmonen hyvä ominaisuus on messinkisukassa että se pysäyttää isot roskat jotka ei mahdu putkeen. Itsellä oli tankissa ihan pieni sanomalehden palanen, joiltain kuulemma löytynyt silikonipallero. Jos poistat sihdin niin varo ettei livahda tanketessa leppäkerttu sisään 🙂 Jos joku 8mm roska leijuu tankissa niin se imeytyy aina välillä putken päähän ja auto sammuu, sitten taas saattaa toimia pitkäänkin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.