Jump to content

Kupla sammuu lämpöisenä


Recommended Posts

Posted

Lähtee käyntiin komeasti, ei mitään oireita. Kun ajaa hetken, n.5km, ja moottori lämpiää, sammuu parin nykäisyn jälkeen. 20 min. jäähdyttelyn jälkeen lähtee taas käymään ja pelaa sen 5km. Olisko puola sökö? Kärjet uusittu, konkka ja puola vanha. Tämmöistä pitäisi mennä katsomaan viikonloppuna. Omassa oireili kylläkin virtalukonpohja samalla tavalla.

Posted

Tarkista ettei bensapumpun käyttötanko jumita bakeliittiin, oireilee just tollain.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 3
Posted
9 hours ago, panzza said:

Kärjet uusittu,

Ja onhan se kärkiväli tarkistettu uudelleen?
Tiedän yhden tyypin, jonka 1302 käyttäytyi juuri noin, kun uusien kärkien laahain oli kulunut huonon materiaalin takia.

Vanhat kärjet takas ja taas toimi ainakin seuraavaan auringonlaskuun.

Posted

Vikoja on kolmenlaisia.Sähkö- polttoaine ja mekaaninen vika.Aja sellaista lenkkiä, että pääset pysähdyksen jälkeen tutkimaan. Tuleeko kipinää. kokeile puolan johdosya suoraan maahan kipinöikö.Jos kipinöi, koita starttipilotilla tai muulla käynnistysnesteellä käynnistäätää.Jos ei pilotilla käynnisty on puristukset hävinneet esim venttiilien kantamisen vuoksi. Tsemppiä

Posted (edited)

Mites ne kärjen laahaimet Kurren mainitsemassa 1302 kasvo takas koneen jäähtyessä? 🤔

Edited by -tipi-
Posted
4 hours ago, hpa said:

Vikoja on kolmenlaisia.Sähkö- polttoaine ja mekaaninen vika.Aja sellaista lenkkiä, että pääset pysähdyksen jälkeen tutkimaan. Tuleeko kipinää. kokeile puolan johdosya suoraan maahan kipinöikö.Jos kipinöi, koita starttipilotilla tai muulla käynnistysnesteellä käynnistäätää.Jos ei pilotilla käynnisty on puristukset hävinneet esim venttiilien kantamisen vuoksi. Tsemppiä

Tämähän siis käy ihan kaikilla kylmänä. Kuumana sammuu. Täytyy tehdä perustarkastukset ja ottaa työkalut ja toimintalaatikkoon puola, kärjet, konkka, tulpanjohdot, tulpat ja uusi bakeliitti. Luulisi jonkun noista olevan vian aiheuttaja.

Posted

Mulla oli mopossa samanlainen ongelma ..kun ajoi kuumaksi alko ensin hieman pätkii ja sitten sammu. hetken odottelun jälkeen taas mentiin. Olin sekoittanut uuden/vanhan mallin virranjakajan pyörijät ja kun kone lämpes ei pyörijä enää ottanutkaan kunnolla virranjakajan kannen hiileen...pyörijä oli hieman liian matala siihen jakaja malliin, mutta sopi sinne ihan hyvin kyllä laittaa. Olipas hankala tuokin vika löytää...

Posted

Auto haettu. Kesti kotimatka puolet kauemmin kuin meno. Paikanpäällä vaihdettiin puola ja konkka, säädettiin kärkiväli ja tarkistettiin käyttötanko. Kaikki ok. Täytyy seuraavaksi jatkaa tutkimuksia kun auto saatiin kotipihaan. Polttoainesuodatin on se euron mopomallin muovinen, se lähtee joka tapauksessa. Onko tankissa jotain sihtiä? Aina kun auto sammui, oli suodatin melkein tyhjä.

Posted
On 6/4/2023 at 12:15 AM, panzza said:

Auto haettu. Kesti kotimatka puolet kauemmin kuin meno. Paikanpäällä vaihdettiin puola ja konkka, säädettiin kärkiväli ja tarkistettiin käyttötanko. Kaikki ok. Täytyy seuraavaksi jatkaa tutkimuksia kun auto saatiin kotipihaan. Polttoainesuodatin on se euron mopomallin muovinen, se lähtee joka tapauksessa. Onko tankissa jotain sihtiä? Aina kun auto sammui, oli suodatin melkein tyhjä.

Tankissa pitäisi olla suodatinsukka.

Posted

Tankissa alkujaan messinkisukka sihtinä ja menee tukkoon helposti, tankki irti, mutteri pohjasta auki, sihti pois ja isohko läpinäkyvä tilalle letkunväliin. Samalla kun tankki irti, huuhtelet mursketta ja laitat sitä tankkiin, hötkyttelet pitkän tovin ympäriämpäri, murskeet ulos, huuhteluun litra bensaa, ja ulos, toinen litra ja ulos, vielä kolmaskin jos sakkaa tulee. Tankki paikalleen ja hyvää matkaa

Posted

Miksi se sukka pitäisi heittää pois, jos menee helposti tukkoon niin silloinhan se toimii juuri niin kuin pitääkin ja itse juuriongelma pitäisi ratkaista eikä siirtää ongelmaa jälkiasennettavaan suodattimeen.

  • Like 2
Posted

Tämä toimi eilen n.20km koeajolenkin. Poistin mopon filtterin pumpun painepuolelta. Olis pitänyt kokeilla tuo ensimmäisenä...

Posted

Siksi heitän sen pois koska tienpäällä tukkeutuessa on tekemiset aika vähissä, letkusuodattimen vaihtaa penkallakin. Sitä hilpettä kertyy tankkiin ajan saatossa vaikka kuinka putsaa, ellei pinnoita esim hapottamisen jälkeen vaikka 2k epoksipohjamaalilla tms. Kuplaan saa mukavasti suodattimen oikeelle puolelle varapyöräkoteloon sen "simpukansäätöluukun" taa, joten ei tarvitse maata auton alla, eikä muruset pääse runkoputkeen asti

20220427_165422.jpg

  • Like 1
Posted (edited)
17 hours ago, ovaaliheppu said:

Siksi heitän sen pois koska tienpäällä tukkeutuessa on tekemiset aika vähissä, letkusuodattimen vaihtaa penkallakin. Sitä hilpettä kertyy tankkiin ajan saatossa vaikka kuinka putsaa, ellei pinnoita esim hapottamisen jälkeen vaikka 2k epoksipohjamaalilla tms. Kuplaan saa mukavasti suodattimen oikeelle puolelle varapyöräkoteloon sen "simpukansäätöluukun" taa, joten ei tarvitse maata auton alla, eikä muruset pääse runkoputkeen asti

 

Itse en ole käyttänyt muita kuin auton orkkis suodatinratkaisuja (tankin sukka ja pumpun sihti) ja yli 10 vuotta tullut ilman roskaongelmia ajettua. Ehkäpä ongelma tosiaan on siinä että jos se tankki on huono niin se on huono ja jotain muuta pitäisi myös tehdä kuin soran kanssa pyöritellä.

 

Mutta multa suuri peukku suodattimen sijoituspaikalle tuolla se on huomattavasti parempi kuin koneluukun alla. Tietty nuo muovisuotimet on aina oma riskinsä kun letkut pääsee heilumaan ja muovi kovettuu ajanmyötä.

Edited by Tanhis
Posted

Keväällä suodattimen vaihto ajoon ottaessa. Mulla oli 90-luvulla tarpeeks riesaa messinkisukan kanssa useammassa volkkarissa, siitä lähtien huolettomat kilsat tuon osalta. 

Posted
3 minutes ago, ovaaliheppu said:

Keväällä suodattimen vaihto ajoon ottaessa. Mulla oli 90-luvulla tarpeeks riesaa messinkisukan kanssa useammassa volkkarissa, siitä lähtien huolettomat kilsat tuon osalta. 

Semmonen hyvä ominaisuus on messinkisukassa että se pysäyttää isot roskat jotka ei mahdu putkeen. Itsellä oli tankissa ihan pieni sanomalehden palanen, joiltain kuulemma löytynyt silikonipallero. Jos poistat sihdin niin varo ettei livahda tanketessa leppäkerttu sisään 🙂

Jos joku 8mm roska leijuu tankissa niin se imeytyy aina välillä putken päähän ja auto sammuu, sitten taas saattaa toimia pitkäänkin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...