Guest jukka nurmo Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=gABVtzLA ... re=related tässä ei ole muuten mitää hauskaa mut vw jälleenmyyjille olisi oiva myynti kikka: eli voi sitä mainostaa vw vaikkka ei aina olisi ratissakaa :) huom kaverin pipo Quote
vilkku Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 Vanhasta pakettiautosta tehty mökki keräsi perjantaina katseita Espoon Haukilahdessa. Vartti.fi Quote
Mika Vainio Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 Taitaa olla turha enää selitellä ratsiassa http://www.liveleak.com/view?i=14e_1240073298 Quote
Broidi Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Vähän Rihannaa.... http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0 Quote
Miglos Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 The Baseballs:han saa lähes gaigen kuullostamaan hjuvalta... Quote
Kape77 Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 Loppu se kalastus prkl =P http://www.youtube.com/watch?v=CJwBsZMb0z4 Quote
Guest Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 Loppu se kalastus prkl =P Muahahahahaaaa, vittu mitä skitsoja.... Veneen kääntö, pikku peruutus kohti soutupaattia ja trimmiä pikkasen ylös ja HANAA!!!!!!! Quote
HSuomi Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Volts wagen http://www.youtube.com/watch?v=4_lSxhTatUU&feature=related Ja tässä toinen viritys Kolmas Toi onkin valmis sarja. Onko suomessa kenelläkään? Quote
metake Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Kaikkee sitä kuplaan löytääkin netin syövereistä: http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category= Jotenki tuli vaan tuostakin mieleen, että Länsi-Suomessa olis pinkki kupla joka suorastaan huutais noita itseensä :D Quote
Guest vilho Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Onnea voittajalle ja muille osallistuneille. Quote
hese Posted August 14, 2009 Posted August 14, 2009 mikä automalli: tulee kyllä selväksi että mikä on malli. usa autot yhdessä paketissa: Quote
Guest Royals 1871 Posted August 14, 2009 Posted August 14, 2009 Musta surma: http://www.nettiauto.com/ford/sierra/2721550 Quote
Guest vilho Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Viime viikonlopun kusemiskilpailu ruotsista. On tää vw-harrastus vielä aika halpaa. http://www.youtube.com/watch?v=z1s4qoYKCqM Quote
-Puide- Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Viime viikonlopun kusemiskilpailu ruotsista.On tää vw-harrastus vielä aika halpaa. http://www.youtube.com/watch?v=z1s4qoYKCqM Vipan paatin keulasta jannu sukelsi aika näppärästi! =D Quote
Tanhis Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Hyvä kikka hihnanvaihtoon. Ei juma parin päivän päästä on juttua kun porukalla on sormet paketissa tai ruuvari silmässä ;) Quote
Kape77 Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 sormet paketissa tai ruuvari silmässä ;) Miten niin tai? =P t: ykskätinen silmäpuoli. Quote
vilkku Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Forgotten Classics http://useloos.com/gallery/?itemid=4761 Quote
Guest Posted August 22, 2009 Posted August 22, 2009 Tosta kerrankin kunnon biisi jolla testata auton soundit. Vieläpä Suomesta ja tehty osittain Nintendo Gameboyllä! Melkonen video kyl tehty tolle. Quote
Kape77 Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Haluisin nähdä youtubesta videon missä Satelite testaa autonsa soundeja tolla kunnon biisillä. Quote
Guest Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Eihän tuota pystynyt kuuntelemaan loppuun saakka. :-/ Tätä sun on kivampi luukuttaa Pasuunassa: http://www.youtube.com/watch?v=1lwYK8EHd_M Quote
Pepe Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Voi varmaan tiivistää: Plussaa kun käyttää niin itsekkin käytän. Quote
aki Posted August 28, 2009 Posted August 28, 2009 Aika yllättävän hyvin takarenkaista on tekstit luettavissa. Quote
Guest Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 Saabismia! http://www.iltalehti.fi/oulu/2009082810157305_ou.shtml Quote
NordBling Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 Trailerissakin oli Saabin vanteet, tosiharrastaja. Mahtaaks henkilöautolla saada vetää kärryä jossa on vetoauton painoinen kuorma... Quote
kuplatin Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 Amerikan pelle peloton teki triken, tai jotain... http://www.youtube.com/watch?v=EgziTfjMxgM Quote
metake Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 Trailerissakin oli Saabin vanteet, tosiharrastaja. Mahtaaks henkilöautolla saada vetää kärryä jossa on vetoauton painoinen kuorma... Mulla oli joskus kaauan sitten 99 saapas, niin siinä oli maks vetopaino 1500 kg. Kaverilla on suparu leone jossa on maks vetopaino 1900 kg, vai oliko peräti 2000 kg. Joten vastaan että mahtaa saada. Quote
Guest Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 Trailerissakin oli Saabin vanteet, tosiharrastaja. Mahtaaks henkilöautolla saada vetää kärryä jossa on vetoauton painoinen kuorma... Mulla oli joskus kaauan sitten 99 saapas, niin siinä oli maks vetopaino 1500 kg. Kaverilla on suparu leone jossa on maks vetopaino 1900 kg, vai oliko peräti 2000 kg. Joten vastaan että mahtaa saada. Mulla oli Subaru Leone turbo 4wd, ja 2000kg. Quote
nalleolut Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 jos ei tuplikses ollu tekniikkaa eikä sisusta osia ni koppa ei paljoa paina ..... Quote
NordBling Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Kuvassa näyttäis auto kokolailla täydelliseltä. Ja rekisteriotteessa voi lukea kai mitä vaan, mutta parävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa, paitsi jos vetoauto on maastoauto, jolloin suhde on 1,5 kertanen. Siis nykyään. Saappeja ei kai oo hirveesti nelivetosia? Tossa pähkinänkuoressa aiheesta http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm Quote
Guest Mika Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 mutta parävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa, paitsi jos vetoauto on maastoauto, jolloin suhde on 1,5 kertanen. Siis nykyään. Ei pidä paikkaansa. luepa uudelleen tuon oman linkkisi kohta "kytkentämassa" Valmistaja voi vahvistaa autolle suuremman kytkentämassan kuin auton oma massa. Itsellä on kaksi sellaista autoa pihassa. Quote
NordBling Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Ai tämäkö? Jokaiselle autolle auton valmistaja on määrännyt suurimmat sallitut kytkentämassat, niin jarruttomalle kuin jarrullisellekin perävaunulle. On monia tekijöitä, jotka vaikuttavat kytkentämassan määräytymiseen, mutta lähes aina pienin arvo on auton valmistajan antama, ja selkeänä sääntönä laissa ja asetuksessa on että se pienin arvo ratkaisee. Kytkentämassalla tarkoitetaan vetoauton perään kytkettyä todellista massaa, joka muodostuu perävaunun painosta ja sen kuorman painosta. Jos ajokortti riittää (ajokorttivaatimukset määräytyvät teknisten massojen mukaan, perehdy huolella säädöksiin!) niin perävaunun tekninen kokonaismassa saa ylittää vetoauton suurimman sallitun kytkentämassan, kunhan todellinen massa ei ylity. Quote
metake Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Perävaunun suurin sallittu massa katsotaan rekisteriotteeseen merkitystä arvosta ja piste. Ei mistään trailerikeskuksen arvauksista tai muusta höpöhöpöstä. Ainoa mikä ratkaisee on se rekisteriote. Jos rekisteriotteessa ei ole merkintää niin silloin muistaakseni mennään niin, että max perävaunu on auton omapaino, mutta tää on muistin varainen luulo. Edit: Ja maastureillakin saa vetää paljon enemmän kuin 1.5 kertaa omapaino. Esim. Pajero, omapaino lie jotain 1600 - 1700 kg, maksimi perävaunun paino 3200 kg, vanhemmassa pajerossa 3500 kg. Quote
Guest Sammyee Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=64944&c=5 Quote
metake Posted August 31, 2009 Posted August 31, 2009 Kuvassa näyttäis auto kokolailla täydelliseltä. Ja rekisteriotteessa voi lukea kai mitä vaan, mutta parävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa, paitsi jos vetoauto on maastoauto, jolloin suhde on 1,5 kertanen. Siis nykyään. Saappeja ei kai oo hirveesti nelivetosia? Tossa pähkinänkuoressa aiheesta http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm Nyt vasta luin tarkemmin tuon trailerikeskuksen ohjeen ja kohta jossa tuo ym. asia mainitaan, koskee ajokorttia ja nimenomaan C1E-korttia. Saabeja ei kai hirveesti oo kuorma-autoina? ;) Tuossa ote ko. tekstistä kohdasta kytkentämassa: KYTKENTÄMASSAT Jokaiselle autolle auton valmistaja on määrännyt suurimmat sallitut kytkentämassat, niin jarruttomalle kuin jarrullisellekin perävaunulle. On monia tekijöitä, jotka vaikuttavat kytkentämassan määräytymiseen, mutta lähes aina pienin arvo on auton valmistajan antama, ja selkeänä sääntönä laissa ja asetuksessa on että se pienin arvo ratkaisee. Direktiivistä löytyy maininta, että perävaunun suurin sallittu massa ei saisi ylittää ajoneuvon suurinta sallittua massaa, mutta en saanut selvyyttä että mitä sillä tarkoitetaan. 4.3.1.1 Ajoneuvon suurimman sallitun hinattavan massan arvo on pienempi seuraavista arvoista: a) suurin teknisesti sallittu hinattava massa, joka perustuu ajoneuvon rakenteeseen ja/tai mekaanisen kytkentälaitteen lujuuteen, tai b) vetävän ajoneuvon (moottoriajoneuvo) suurin sallittu massa. Eli käytännössä valmistajan ilmoittama arvo (se joka löytyy rekisteriotteesta) on se jonka mukaan mennään. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.