Perttipee Posted April 16 Author Share Posted April 16 Seuraavaksi pitää modata takakannake ja puhallinkotelo sopimaan isomman öljypumpun ja kannen jossa öljynkierto suodattimelle kanssa. 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 18 Author Share Posted April 18 Takakannake ja puhallinkotelo muokattu sopimaan öljypumpun kannen kanssa. 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 18 Author Share Posted April 18 (edited) Moottoripellit suihkittu moottorilohko kiiltävämustalla ja puhallinkoteloon kokeeksi Mastonin Wrinkleä. Pinta ihan kiva, lämmönkestoa luvataan ja kemikaalien kestoa, saa nähdä käytössä. Tästä ei ole tulossa näyttelymoottoria, joten pohjatöiksi riitti pesu tiskiharjalla ja Tehopesulla muurauspaljussa ja päälle rasvanpoisto, sitten väri päälle. Edited April 18 by Perttipee Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 19 Share Posted April 19 Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 19 Author Share Posted April 19 Just now, Etelän Hetelmä said: Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. Tässä lohkossa on alunperinkin vain kaksi paikkaa🙂 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted April 19 Share Posted April 19 40 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin. Sama, jyrsin kannenkin teräksestä, kun kaikki siihen aikaan tarjolla olleet kannet (valurautaa tai amuliittia) oli julmetun paksuja, sai lähdön pumpulta melko litteeks loppupeleissä, ja lohkoon takas. Ihan pieni peukalon kokoinen potero koppaan ja hahlo kiinnitysrautaan riitti, mutta aikamoinen sovitteleminen noissa kyllä oli. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 19 Share Posted April 19 En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 19 Share Posted April 19 Eikös näihin peltikuorisiin ole lähes poikkeuksetta suunniteltu ohivirtaus tukkeutuessa, jos vaan virtaussuuntaa ei sotke letkuilla. 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 19 Author Share Posted April 19 Framin suotimessa taitaa olla ohivirtausventtiili sekä venttiili joka pitää öljyn suodattimessa kun paine laskee, eli kun moottori sammutetaan. Quote Link to comment
Perttipee Posted April 19 Author Share Posted April 19 2 hours ago, Etelän Hetelmä said: En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia. En minäkään🤣 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 22 Author Share Posted April 22 Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Quote Link to comment
Kurre Posted April 22 Share Posted April 22 45 minutes ago, Perttipee said: Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin. 😉 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted April 22 Share Posted April 22 (edited) 9 minutes ago, Kurre said: Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin. 😉 Kait sulla Kurre on suolapähkinöitä myös tarjota.. 🤣 Edited April 22 by Urbantoy Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 22 Share Posted April 22 7 hours ago, Perttipee said: Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣 Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi. Quote Link to comment
Perttipee Posted April 22 Author Share Posted April 22 1 hour ago, Etelän Hetelmä said: Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi. Ehkä tää sinne ehtii🤣 Ei vaan tänään valoa tunnelin päähän toi se kun sain todella helposti olka-akselin sisään katkenneen kiinnityspultin vaihdettua. Luulin että joutuu hitsaa, poraa, varvistaa, irvistää ja kaikkia helvettiä että saa natsan pois🙂 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 23 Author Share Posted April 23 Venttiilit säädetty, venttiilikoneisto todettu luotettavaksi kun ei jousissa yhtään sinistä väriä🤣 Öljynlauhdutin kiinnitetty. Jäähdytyspeltejä muokattu ja saatu ala-ja yläpellit paikoilleen. Huomenna jatketaan, toivottavasti. Quote Link to comment
Perttipee Posted April 24 Author Share Posted April 24 (edited) Takakannattimen kierre korjattu ja asennettu paikoilleen. Puhallinkotelo, puhallin ja laturi kiinnitetty. Imusarjat kaasareineen ruuvattu kiinni, toisen kaasarin joutui kääntämään toisinpäin kun kiihdytyspumpun tanko ei mahtunut, vaan otti puhallinkoppaan kiinni. Edited April 24 by Perttipee 2 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 24 Author Share Posted April 24 (edited) Pannu lusikoitu konttiin. Kaasarit nousee melko ylös, joten putsareiden kanssa joutuu jumppaamaan. Tämän auton kanssa teema jatkuu, tee yksi homma alta pois niin saat kaksi tilalle, on tämä saatana työmaa🤣 Edited April 25 by Perttipee 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted April 25 Share Posted April 25 Takakonttiin scoopit molemmin puolin 😃 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 25 Share Posted April 25 Kannattaa kääntää laturissa tekstien oikealla oleva viiva ylös päin muuten ei laturin jäähdytys reikä ja puhallinkopan reikä osu yhteen. 2 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 25 Author Share Posted April 25 Vivusto valmis, entisestä vivustosta sai hyödynnettyä lähes kaiken, ainoastaan keskilinkun kannatin piti tehdä uusi ja keskilinkun kääntää ympäri, kun kolmostyypissä kaasuvaijeri tulee alempaa kun kuplassa. Kannatin syntyi muutaman millin latausta ja pultista, se kiinnittyi lohkon pultin alle. Quote Link to comment
Perttipee Posted April 25 Author Share Posted April 25 Pakoputken asennusta varten kamat levitelty🙂 1 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 25 Author Share Posted April 25 Sinnehän se asettui Vintage Speed paikoilleen. Samalla asensin lambda-anturin kiinni. Itse tykkään tämän putken ulkonäöstä ja asettuu alkuperäiselle paikalle tosi nätisti. 8 Quote Link to comment
Perttipee Posted April 27 Author Share Posted April 27 (edited) Polttoainepumppu löysi paikan, sille sähköt vedetty. Öljynsuodattimen jalalle kannake tehty ja letkut vedetty. Konehuoneen sähköt asennettu. Öljyt koneessa ja seuraavaksi letkujen veto, niin pääsee starttaileen. Edited April 27 by Perttipee 3 Quote Link to comment
Perttipee Posted Sunday at 05:18 PM Author Share Posted Sunday at 05:18 PM Tänään hallilla kellon ympäri, aamusta heti polttoainepumpun sulakkeella ja huohotinboxille telineiden teko ja värjäys. Sitten tasaus-, alipaine-, polttoaine- ja huohotinletkujen teko. Sitten ilmansuodattimien asennus. Polttoainemittarin virheellisen näyttämän korjaus, syynä oli tankkiin asennettu Kuplan anturi, jonka uimuri makasi kohouman päällä näyttäen tyhjänäkin puolta tankkia. Sitten bensaa tankkiin ja starttaamaan ja sehän hörähtikin välittömästi käyntiin. Käynti suht sievää, pienet säädöt tehdään vielä, eli sytty ja synkka. Tämän jälkeen valojen ihmettelyä. Vänkärin takavilkku ja rekisterikilvenvalo oli pimeänä. Pitkällisen tutkimisen jälkeen syyksi vilkussa paljastui sulakerasian kupeessa haaroitusliittimessä paennut liitin. Rekisterikilvenvalo oli pimeä takaluukun sisällä olevan liittimen perääntymisen vuoksi. Mutta nyt valaistuskin toimii. Moottoritilan luukkuun liimasin uuden tiivisteen kuten takaluukkuunkin. Moottoriluukun toisen puuttuvan kahvan askartelin väliaikaisesti naulasta. Kaikkinensa vaikka viikonloppu olikin tehokas, niin hommaa jäi vappua silmälläpitäen senverran paljon, että keskentekoisella autolla en taida lähteä ajelulle, no voihan se mielikin muuttua🤣 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.