Jump to content

Vw 1600 -73 Viistoperä


Recommended Posts

Posted (edited)

 

20240418_165201.jpg

 

Moottoripellit suihkittu moottorilohko kiiltävämustalla ja puhallinkoteloon kokeeksi Mastonin Wrinkleä. Pinta ihan kiva, lämmönkestoa luvataan ja kemikaalien kestoa, saa nähdä käytössä. 

Tästä ei ole tulossa näyttelymoottoria, joten pohjatöiksi riitti pesu tiskiharjalla ja Tehopesulla muurauspaljussa ja päälle rasvanpoisto, sitten väri päälle. 

20240418_171515.jpg

Edited by Perttipee
Link to comment

Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin.

  • Like 1
Link to comment
Just now, Etelän Hetelmä said:

Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin.

Tässä lohkossa on alunperinkin vain kaksi paikkaa🙂

Link to comment
40 minutes ago, Etelän Hetelmä said:

Mä tein Variantiin samantapaisen harjoituksen. Öljy palasi lohkoon kuitenkin omaan kohtaansa, ei takaisin pumppuun. Siten ei tarvinnut poistaa noin paljoa metallia, ja kaikki kolme kiinnityspulttia takakannikkeessa voitiin säilyttää. Toivottavasti takakiinnikkeesi kestää. Käytähän kierretiivistettä noihin kahteen pulttiin.

Sama, jyrsin kannenkin teräksestä, kun kaikki siihen aikaan tarjolla olleet kannet (valurautaa tai amuliittia) oli julmetun paksuja, sai lähdön pumpulta melko litteeks loppupeleissä, ja lohkoon takas. Ihan pieni peukalon kokoinen potero koppaan ja hahlo kiinnitysrautaan riitti, mutta aikamoinen sovitteleminen noissa kyllä oli.

Link to comment

En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin  romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia.

Link to comment
2 hours ago, Etelän Hetelmä said:

En tiennytkään, että tuollaisia lohkojakin on tehty. Tuossa pumpussa ei ole öljypaineen rajoitinta… Suosittelen ylipaineventtiilillä varustetun suodattimen käyttöä. Talvikuplassani on suoraan pumppuun kiinnitettävä suodatin. Ylipaineventtiilillä varustamaton suodatin  romahti sisällepäin - onneksi ei tukkeutunut. Sen jälkeen olen Talvikuplassa käyttänyt ylipaineventtiilillä varustettuja suodattimia.

En minäkään🤣

Link to comment

Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣

Link to comment
45 minutes ago, Perttipee said:

Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣

 

Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin.

 

😉

  • Haha 1
Link to comment
9 minutes ago, Kurre said:

 

Joo ei kannata ees yrittää. Huutokauppahan tästä tulee ilman muuta, ni tarjoon pullon kossua ja bussilipun ruåtsiin.

 

😉

Kait sulla Kurre on suolapähkinöitä myös tarjota.. 🤣

 

Edited by Urbantoy
Link to comment
7 hours ago, Perttipee said:

Eilen illalla oli musta hetki, ei ollut hallilla 6x80mm pultteja, ei edes 6mm kierretankoa eikä rakotulkkia. Löin hanskat tiskiin, lähdin kotiin ja mietin että myyn osina pois, vappu on liian joutuin 🤣🤣

Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi.

Link to comment
1 hour ago, Etelän Hetelmä said:

Bug Runiin on rutkasti enemmän aikaa kuin Vappuun, ja Bug Run on tärkeämpi.

Ehkä tää sinne ehtii🤣

Ei vaan tänään valoa tunnelin päähän toi se kun sain todella helposti olka-akselin sisään katkenneen kiinnityspultin vaihdettua. Luulin että joutuu hitsaa, poraa, varvistaa, irvistää ja kaikkia helvettiä että saa natsan pois🙂

  • Like 1
Link to comment

Venttiilit säädetty, venttiilikoneisto todettu luotettavaksi kun ei jousissa yhtään sinistä väriä🤣

Öljynlauhdutin kiinnitetty. Jäähdytyspeltejä muokattu ja saatu ala-ja yläpellit paikoilleen. 

Huomenna jatketaan, toivottavasti. 

20240423_190652.jpg

20240423_135206.jpg

Link to comment
Posted (edited)

Takakannattimen kierre korjattu ja asennettu paikoilleen. Puhallinkotelo, puhallin ja laturi kiinnitetty.

Imusarjat kaasareineen ruuvattu kiinni, toisen kaasarin joutui kääntämään toisinpäin kun kiihdytyspumpun tanko ei mahtunut, vaan otti puhallinkoppaan kiinni. 

20240424_180826.jpg

20240424_121308.jpg

Edited by Perttipee
  • Like 2
Link to comment
Posted (edited)

Pannu lusikoitu konttiin. 

Kaasarit nousee melko ylös, joten putsareiden kanssa joutuu jumppaamaan. 

Tämän auton kanssa teema jatkuu, tee yksi homma alta pois niin saat kaksi tilalle, on tämä saatana työmaa🤣

20240424_185849.jpg

20240424_185922.jpg

Edited by Perttipee
  • Like 2
Link to comment

Vivusto valmis, entisestä vivustosta sai hyödynnettyä lähes kaiken, ainoastaan keskilinkun kannatin piti tehdä uusi ja keskilinkun kääntää ympäri, kun kolmostyypissä kaasuvaijeri tulee alempaa kun kuplassa. Kannatin syntyi muutaman millin latausta ja pultista, se kiinnittyi lohkon pultin alle. 

20240425_164421.jpg

Link to comment

Sinnehän se asettui Vintage Speed paikoilleen. Samalla asensin lambda-anturin kiinni. 

Itse tykkään tämän putken ulkonäöstä ja asettuu alkuperäiselle paikalle tosi nätisti. 

20240425_184257.jpg

20240425_184119.jpg

20240425_184240.jpg

  • Like 8
Link to comment

Polttoainepumppu löysi paikan, sille sähköt vedetty. Öljynsuodattimen jalalle kannake tehty ja letkut vedetty. Konehuoneen sähköt asennettu. Öljyt koneessa ja seuraavaksi letkujen veto, niin pääsee starttaileen. 

20240427_175316.jpg

20240427_160715.jpg

Edited by Perttipee
  • Like 3
Link to comment

Tänään hallilla kellon ympäri, aamusta heti polttoainepumpun sulakkeella ja huohotinboxille telineiden teko ja värjäys. 

Sitten tasaus-, alipaine-, polttoaine- ja huohotinletkujen teko. Sitten ilmansuodattimien asennus. 

Polttoainemittarin virheellisen näyttämän korjaus, syynä oli tankkiin asennettu Kuplan anturi, jonka uimuri makasi kohouman päällä näyttäen tyhjänäkin puolta tankkia. 

Sitten bensaa tankkiin ja starttaamaan ja sehän hörähtikin välittömästi käyntiin. Käynti suht sievää, pienet säädöt tehdään vielä, eli sytty ja synkka. 

Tämän jälkeen valojen ihmettelyä. Vänkärin takavilkku ja rekisterikilvenvalo oli pimeänä. 

Pitkällisen tutkimisen jälkeen syyksi vilkussa paljastui sulakerasian kupeessa haaroitusliittimessä paennut liitin. Rekisterikilvenvalo oli pimeä takaluukun sisällä olevan liittimen perääntymisen vuoksi. Mutta nyt valaistuskin toimii. 

Moottoritilan luukkuun liimasin uuden tiivisteen kuten takaluukkuunkin. Moottoriluukun toisen puuttuvan kahvan askartelin väliaikaisesti naulasta. 

Kaikkinensa vaikka viikonloppu olikin tehokas, niin hommaa jäi vappua silmälläpitäen senverran paljon, että keskentekoisella autolla en taida lähteä ajelulle, no voihan se mielikin muuttua🤣

20240428_143025.jpg

20240428_115302.jpg

  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...