Pedalpusher Posted February 2 Share Posted February 2 Välitetty ilmoitus. Yhteydenotot soittamalla 0440755066. Vanha kunnon näppäinpuhelin eli ei whatsappia sun muita vaan puhelu. Käyttämätön olisko sitten jopa ihan NOS kun ansan tarrakin vielä ihan voimissaan äänenvaimentimessa. Hintapyyntö 500e. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 2 Share Posted February 2 Vissiin sitten merenpohjassa säilytetty, kun on pitäny käyttämätöntä jo hitsailla. 😁 Quote Link to comment
Sakke Posted February 2 Share Posted February 2 Melko pitkät nuo j-putket, että olisko 914 käypänen Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 2 Author Share Posted February 2 (edited) 😂 No näköjään tipi. Edited February 2 by Pedalpusher Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 2 Author Share Posted February 2 3 minutes ago, Sakke said: Melko pitkät nuo j-putket, että olisko 914 käypänen Saattaapi olla asia noinkin. Hyvä huomio! Itsellä ei noihin nelkun juttuihin ole juurikaan tietotaitoa. Quote Link to comment
mikko k Posted February 2 Share Posted February 2 Ja näkyy sopivan type4 1,7 ja 1,8 litran koneen kansiin. 2 litraisessa on erilaiset lähdöt / laipat kansissa. Quote Link to comment
Sakke Posted February 2 Share Posted February 2 2 hours ago, mikko k said: Ja näkyy sopivan type4 1,7 ja 1,8 litran koneen kansiin. 2 litraisessa on erilaiset lähdöt / laipat kansissa. Kyllä mulla on omassa 2.0l koneessa tuommoset lähdöt. Ainakin Ilmatölkissä on ne kantikkaat. Quote Link to comment
mikko k Posted February 2 Share Posted February 2 21 minutes ago, Sakke said: Kyllä mulla on omassa 2.0l koneessa tuommoset lähdöt. Ainakin Ilmatölkissä on ne kantikkaat. Kaikki 2 litraiset koneet mitkä mulla on ollu, ovat eri laipoilla. Faktaa / dataa en nyt tähän hätään saa kaivettua. 1,8 litraisen kannet on valmiiksi melko lähellä 2 litraista muutenkin, kun männät ovat 93mm 1,8L ja 94mm 2L. Toisekseen 1,8:n kannet on valmiiksi suurimmilla venttiileillä mitä tehdas on tarjonnut. Joten ovat paras lähtökohta jos tehoja haluaa enemmän. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted February 2 Share Posted February 2 Eikös Sakella ole 914 kansilla kone, muistelisin.. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 3 Share Posted February 3 Nää pakosarjat passaa kaikkiin 1.7 - 2.0 koneisiin missä on kansissa ovaalit pakoaukot. Eli ainakin sinne 1978 vuoden loppuun saakka. 1979 vuoden puolella 2 litraisessa vaihtui pakoaukko "neliöksi" ja sitä oli saatavilla '79-'83. 1.8 kannet käy heittämällä 2 litraiseen ja venttiilikokoja on 1.8:ssakin useampaa eri vaihtoehtoa, riippuen vuodesta. Suurimmat venat oli vuonna 1974 ja silloin ne olivat 41mm imu ja 34mm pako. 914:ssa oli muuten 2 litraisessa saman kokoiset "isot venat". Pituuden puolesta näyttävät olevan 914:sen J-tuubit. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted February 3 Share Posted February 3 Vaimennin on vain 914:sta sopiva, ei mene mittojensa puolesta pallikseen bolt on jos oikein muistan 20 vuotta sitten kun sovittelin. Vaimennin on sen verran korkea laipasta ylöspäin ettei mahdu alle... Quote Link to comment
Sakke Posted February 3 Share Posted February 3 Juu, 914 kannet mulla. Kimmolta tuli faktaa miten nämä meni. 1 Quote Link to comment
arvuuttaja Posted February 3 Share Posted February 3 Ovaali kiinnityksellä olevaa lämmön vaihdinta kahta eri putkikokoa. 2.0 kansia kahdella eri imuventtiili koolla, sekä imukanavan valumuotoilulla. 1.8 kansia tavannut vain yhdellä venttiili koolla ja 1.7 mallin kansia ainakin kahta eri mallia. Quote Link to comment
Maasturi Posted February 3 Share Posted February 3 Kuvassa olevat laippaputket on tarkoitettu alkuperäisiin vm. 1978 ja vanhempiin syl.kansiin joissa kannen ja laipan välissä käytetään kuparirengastiivistettä. Taitava rakentaja poistaa laipan yläpuolella olevat kaulukset pois jolloin on mahdollisuus sovitella niitä uudempiin kansiin joissa on tasotiivisteet. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted February 4 Share Posted February 4 Ovaalireikäisissä vanhemmissa alkuperäisissä 914 sarjoissa ei ihan riitä materiaalivahvuus muokata CU kantisen suorakaidemallisen tasotiivarille. Reiän kun kairaa mätsäämään myöhemmän tiivisteen sisämitalle, jää pitkien sivujen tasopinnan leveys aika olemattomaks. Noissa valukikkareissa on kapeampia kohtia hieman alempana kuin mitä ovaali kuparitiivari on. Sitä en muista onko palliksen alkuvalut saman muotoisia vai paksuja koko pituudeltaan Nim. Koitin, ja loppupeleissä vaihdoin laserleikkeet orggisvalujen tilalle Quote Link to comment
Anssi Posted February 5 Share Posted February 5 2.0 914 kansissa on 42x36 venttiilit eli isommat kuin vw 1.8 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.