Jump to content

Ansa pakoputkisto j-putkilla 4tyypin koneeseen


Recommended Posts

Posted

Välitetty ilmoitus.

 

Yhteydenotot soittamalla 0440755066. Vanha kunnon näppäinpuhelin eli ei whatsappia sun muita vaan puhelu.

 

Käyttämätön olisko sitten jopa ihan NOS kun ansan tarrakin vielä ihan voimissaan äänenvaimentimessa.

 

Hintapyyntö 500e.

 

IMG-20240202-WA0000.thumb.jpg.2bd0a5410c4aa867b4c6e30df470c5ff.jpg20240202_093857.thumb.jpg.b0b0a9dbb805192c39356d174a01f713.jpg20240202_093732.thumb.jpg.80332ba175cd42fb2fb3e45fe7ec4595.jpg

Posted

Vissiin sitten merenpohjassa säilytetty, kun on pitäny käyttämätöntä jo hitsailla. 😁

 

image.png.278581960d725b8d2c81dc04ef791fbe.png

Posted
3 minutes ago, Sakke said:

Melko pitkät nuo j-putket, että olisko 914 käypänen

 

Saattaapi olla asia noinkin. Hyvä huomio! Itsellä ei noihin nelkun juttuihin ole juurikaan tietotaitoa.

Posted
2 hours ago, mikko k said:

Ja näkyy sopivan type4 1,7 ja 1,8 litran koneen kansiin. 2 litraisessa on erilaiset lähdöt / laipat kansissa.

Kyllä mulla on omassa 2.0l koneessa tuommoset lähdöt. Ainakin Ilmatölkissä on ne kantikkaat. 

Posted
21 minutes ago, Sakke said:

Kyllä mulla on omassa 2.0l koneessa tuommoset lähdöt. Ainakin Ilmatölkissä on ne kantikkaat. 

Kaikki 2 litraiset koneet mitkä mulla on ollu, ovat eri laipoilla. Faktaa / dataa en nyt tähän hätään saa kaivettua. 1,8 litraisen kannet on valmiiksi melko lähellä 2 litraista muutenkin, kun männät ovat 93mm 1,8L ja 94mm 2L. Toisekseen 1,8:n kannet on valmiiksi suurimmilla venttiileillä mitä tehdas on tarjonnut. Joten ovat paras lähtökohta jos tehoja haluaa enemmän.

Posted

Nää pakosarjat passaa kaikkiin 1.7 - 2.0 koneisiin missä on kansissa ovaalit pakoaukot. Eli ainakin sinne 1978 vuoden loppuun saakka. 1979 vuoden puolella 2 litraisessa vaihtui pakoaukko "neliöksi" ja sitä oli saatavilla '79-'83.

 

1.8 kannet käy heittämällä 2 litraiseen ja venttiilikokoja on 1.8:ssakin useampaa eri vaihtoehtoa, riippuen vuodesta. Suurimmat venat oli vuonna 1974 ja silloin ne olivat 41mm imu ja 34mm pako. 914:ssa oli muuten 2 litraisessa saman kokoiset "isot venat".  

 

Pituuden puolesta näyttävät olevan 914:sen J-tuubit. 

Posted

Vaimennin on vain 914:sta sopiva, ei mene mittojensa puolesta pallikseen bolt on jos oikein muistan 20 vuotta sitten kun sovittelin. Vaimennin on sen verran korkea laipasta ylöspäin ettei mahdu alle...

Posted

Ovaali kiinnityksellä olevaa lämmön vaihdinta kahta eri putkikokoa. 2.0 kansia kahdella eri imuventtiili koolla, sekä imukanavan valumuotoilulla. 1.8 kansia tavannut vain yhdellä venttiili koolla ja 1.7 mallin kansia ainakin kahta eri mallia.

Posted

Kuvassa olevat laippaputket on tarkoitettu alkuperäisiin vm. 1978 ja vanhempiin syl.kansiin  joissa kannen ja laipan välissä käytetään kuparirengastiivistettä. Taitava rakentaja poistaa laipan yläpuolella olevat kaulukset pois jolloin on mahdollisuus sovitella niitä uudempiin kansiin joissa on tasotiivisteet.

Posted

Ovaalireikäisissä vanhemmissa alkuperäisissä 914 sarjoissa ei ihan riitä materiaalivahvuus muokata CU kantisen suorakaidemallisen tasotiivarille. Reiän kun kairaa mätsäämään myöhemmän tiivisteen sisämitalle, jää pitkien sivujen tasopinnan leveys aika olemattomaks. Noissa valukikkareissa on kapeampia kohtia hieman alempana kuin mitä ovaali kuparitiivari on. Sitä en muista onko palliksen alkuvalut saman muotoisia vai paksuja koko pituudeltaan

 

Nim. Koitin, ja loppupeleissä vaihdoin laserleikkeet orggisvalujen tilalle

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...