Roope Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Eli mitenkä kuplaa kevyemmäksi? ilman kuituluukkuja. Tietysti nää perus jutut. akkunat plexiin ja kaikki massat pois takapenkit pois eteen kuppit ym ym.. Mutta miten etiä päin ehdotuksia. isoa poranterääkö? ja kupla pitäis saaha viel kilpien väliin. Quote
Guest Raggare Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 köykämiinii vaan kaikkial, ja reikiä. tosin ei välttämättä inssi tykkää jos ihan juustoo koppa Quote
metake Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Pitää tankkia vaan puolillaan ja öljyn alarajassa :) Quote
Roope Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 laihduttaa itsensä! no niin sitä pitäs.. mut mistäköhän sitä kannattas alkaa tekee reikäjuustoo ovista varmaa saa aika paljon pois poralla Quote
DWL_Puavo Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Ovista kun ottaa glasit ja koneistot vekeen niin ne painaa paljon vähemmän kun miltä ne näyttää. Itse olen käsituntumalla havainnut erityisen painavaksi seuraavat osat: - larrulaikat ja muukin jarrukoneisto... no tässä on vähän vaikee tai kallis säästää - olkavarret, ne mitkä tulee etuakseliin sisään, ne painaa ihan tuhottomasti, samoten muutkin akselikamat. Siihen lienee syynsä. - tasavirtalaturi on ainakin kilon painavampi kun vaihtovirtanen Painavimmat osat on tosiaan lasien lisäksi sitten alustan kamat, kori ilman laseja ei paina kun ehkä vähän toistasataa kiloa vaikka ovetkin olis paikallaan. Pelkkä pohjalevy ilman etuakselia ei ole kovin painava sekään. Puavo @ www.dwl.fi Quote
Roope Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 Mitään poraa, vaan P niiku Plasma: pitää vaa varoo ettei tuu sohvaa.. sisälle tulee vielä kaaretkin ni nekin tuo lisä painoa... eli kuhan se ny aluks oli saman painonen ku normi noilla tavaroilla. mistäs muuten saa sitä plexiä mikä on ihan katu laillista? Quote
Jorrma Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Kolmostyypin ovi keveni 10kg kun peltiä, ikkunakoneiston ja tuuletusikkunan karmin poisti. Eli 20kg kahdella ovella. Quote
Ketsa Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 mistäs muuten saa sitä plexiä mikä on ihan katu laillista? Ei taida sellaista olla olemassakaan... Mutta vaatiiko pykälät esim. oviin sivulaseja? Quote
-MITO- Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Montaako katsastusmiestä kiinnostaa tutkia kuplan sivulasien materiaalia? Quote
Timppa Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 mitääs, eikös lasit (paitti tuuli) saa olla pleksiä näissä vehkeissä? vai oliko että spliteissä vaan laillisesti carbonaattia/lexania? noo.. noitahan voi kiertää, mutta mites! täytyykö ovissa olla ikkunamekanismit, eli toimiva ikkuna? Quote
Roope Posted February 21, 2007 Author Posted February 21, 2007 no jättää sen tupakki ikkunan siihen, voi vaa olla vaikee puhaltaa pilliin siitä jos sattuu matkan varrelle poliisi. mun mielest siin ikkunoista pitää olla joku juttu et ei mee säpäleiks ku jysähtää. vai onko muitakin pykäliä? Quote
Guest Raggare Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 ake linkki mut polykarbonaatista noita voi väkästä kun ei nuo vuosimallit taida yltää kuplissa niin uusiin kun nuo säännökset vaatii. tuttua matskua kilpureista mm. mutta ei välttämättä painonsäästöö tuu :D Quote
mikan Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 AT-pleksi oy:sta on ainakin ennen saanut karkaistua polykarbonaattia ja vaikka mallin mukaan leikattuna ja eri vahvuuksina. t. Mika Quote
DWL_Puavo Posted February 21, 2007 Posted February 21, 2007 Ai niin unehtu, akusta lähtee helposti 10kg pois, mutta saattap joutua käyttämään "starttiapua" sitten eli työntämään biilin käyntiin. Samalla vois jättää sit startinki poies, monta kiloo. Ennenvanhaan hapottivat koreja ohuemmaksi. Jossain sanottiin että maalikin painaa kummasti jota tosin en itse usko kun ei sitä ny kymmeniä litroja(-kiloja) tavallaan hölvätä. Porsseissa ainakin käyttävät onttoja vääntösauvoja takana joissa sit isompi halkaisija, ei oo ihan halvin tapa ottaa siinäkään kiloja pois. Osottaapahan mielikuvitusta kuitenkin, ja jos pikkuhiljaa metodilla "no ei se nyt nin paljon kalliimpi oo ja vaihtaa pitäs kuitenkin" niin siitähän se lähtee... Puavo @ www.dwl.fi Quote
Guest Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 mutta mites! täytyykö ovissa olla ikkunamekanismit, eli toimiva ikkuna?Ei mulla ainakaan ole, eikä kenelläkään muullakaan Tiaran omistajalla (sivulasi niin vinossa kulmassa ettei se edes fyysisesti mahtuisi laskeutumaan alaspäin). Ei oo pykäliäkään näkynyt mitkä vaatis ainakaa ton ikäseen aukeevia ikkunoita. Quote
Guest Raggare Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 äänieristeet ja vuosien massathan painaa kymmeniä kiloja kans Quote
JM Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 -Jos jättäis startin pois. -Ihan pieni akku 10ah vaikka. -laturi pois. -mootoripellit pois(ilman jäähytystä voi ajaa yllättävän pitkälle) -johtosarjaa vois karsia/keventää Quote
Roope Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 -Jos jättäis startin pois.-Ihan pieni akku 10ah vaikka. -laturi pois. -mootoripellit pois(ilman jäähytystä voi ajaa yllättävän pitkälle) -johtosarjaa vois karsia/keventää helvetin kätevää katu autoon... Quote
-tipi- Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Toki choppaus tai katto pois kokonaan. Kattokourujen poisto, jos katto vielä säilyy. Kojetaulun pellin voi leikata pois ja korvata pleksillä tai ohuella alumeetilla. Muut pellit hapotetaan ohuemmiksi, kuten '70-luvulla gassermiehet kalivorniassa. Ja jätetään vararengas pois :oP ..tai vaihetaan auto kirppuun... Quote
Teevee Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Ilman jäähdytyspeltejä voi ajaa ainakin Mantorppiin ja takasin. Kokeiltu on. Tosin sen reissun jälkeen sillä koneella ei sitten enää tarvinnukkaan ajaa. :) Quote
Roope Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 Toki choppaus tai katto pois kokonaan. Kattokourujen poisto, jos katto vielä säilyy. Kojetaulun pellin voi leikata pois ja korvata pleksillä tai ohuella alumeetilla. Muut pellit hapotetaan ohuemmiksi, kuten '70-luvulla gassermiehet kalivorniassa. Ja jätetään vararengas pois :oP ..tai vaihetaan auto kirppuun... too kallista nuo kirput ja katto pitää olla autossa. ja lasikuitu kuuluu veneisiin. Quote
Guest JuMuS Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Eiköhän nuo peräänkuuluttamasi ratkaisut tuossa jo tulleet. Jos peltihommat kovasti pelottaa, niin voi aloittaa kaikkien verhoilujen, massojen ja korikittien poistamisella. Ja ne sähköjohdothan tosissaan painaa aika paljon. Katuautossa joissa noita kaikkia kuplan sähkövarusteita lain puolesta tarvitaan, ei paljoa riisuttavaa sisävalon lisäksi mieleen tule. Vakio vanteethan tosiaan painaa aika paljon, samoin tukivarret yms. Kalliiksi tulee mutta vaikutukset on paljon tuntuvammat kun jousittamaton massa vähenee. Mutta mitäs varten tuota nyt keventää tarvis? Kevythän se on muutoinkin. Quote
Roope Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 NO koska tonne tulee sitä tavaraa lisää jonkun verran ni jos sais vaikka sen kaarien verran pois siitä painosta tai mieluummin enemmän. Quote
nalleolut Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 5kg saa heti ku leikkaa oman pään pois. Quote
Roope Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 5kg saa heti ku leikkaa oman pään pois. ootko ny ihan varma et tasan se 5kg?? ootko kokeillu? omalla vai naapurin? Quote
Guest JuMuS Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 NO koska tonne tulee sitä tavaraa lisää jonkun verran ni jos sais vaikka sen kaarien verran pois siitä painosta tai mieluummin enemmän. No ne kaarethan kannattaa siinä tapauksessa tehdä kantavaksi rakenteeksi kantavan rakenteen tilalle. Sitten voit karsia Kuplasta liiat pois kattotolpista, helmoista, kojelaudasta ja vaikka koko keskitunnelin takapihalle. Kokonaan eri asia on sitten, että kannattaako? Eli maksaako sadan kilon painonpudotus kaiken vaivan jos on kuitenkin nakkikioskiraaserista kysymys? Quote
Jorrma Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Niin tosiaan joo muistu vielä mieleen, massat ja korikitit kevens 22kg ja peltiä muualta korista poistu 20kg. 62 kiloo siis yhteensä ilman että kuskin tarvi vastaavaa massaa poistaa itsestään. Kolmostyypistä siis kyse. Quote
hanski. Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 jossei saa riittävästi kevennettyä..viilaa konetta lisää... Quote
Jorrma Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Tuokin on tapahtumassa eli hevosia lisätään tarvittava määrä. Quote
Guest Raggare Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 kolkki tais painaa se 200kg enemmän ku kupla, kelpais hapottaa ja laikkailla :D Quote
-MITO- Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Kohtaako VW-Openissa Mesikämmenen kolkki haastajia?? Quote
Marko Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 kolkki tais painaa se 200kg enemmän ku kupla, kelpais hapottaa ja laikkailla :D Se sun kolkki on varmaan kevyempi, ainakin kun kolistelet nöyhtät pois;-) Quote
hanski. Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 lasikuituu vaan leipomaan...saa kevyet ja hyvän mielen...+tikkuja sormiin... Quote
Roope Posted February 22, 2007 Author Posted February 22, 2007 lasikuituu vaan leipomaan...saa kevyet ja hyvän mielen...+tikkuja sormiin... siin sitä aikaa menee et saa kusilaidust kevyempää ku pellistä.. pitää olla tosi hyvät muotit ym välineet se pitäs periaattees saaha se pinta hyväks ilman pakkelia ni olis kevyttä mutta aika haastavaa autotallissa tekemiseen Quote
mikan Posted February 22, 2007 Posted February 22, 2007 Minä kun punnitsin, niin alkuperäinen 66:n ovi painoi vaa´an mukaan 19.2 kg ja kuituovi 8.4 kg. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.