Jump to content

Kuplaa kevyemmäksi?


Recommended Posts

Eli mitenkä kuplaa kevyemmäksi? ilman kuituluukkuja.

 

Tietysti nää perus jutut. akkunat plexiin ja kaikki massat pois takapenkit pois eteen kuppit ym ym..

 

Mutta miten etiä päin ehdotuksia. isoa poranterääkö?

 

ja kupla pitäis saaha viel kilpien väliin.

Link to comment

Ovista kun ottaa glasit ja koneistot vekeen niin ne painaa paljon vähemmän kun miltä ne näyttää.

 

Itse olen käsituntumalla havainnut erityisen painavaksi seuraavat osat:

 

- larrulaikat ja muukin jarrukoneisto... no tässä on vähän vaikee tai kallis säästää

- olkavarret, ne mitkä tulee etuakseliin sisään, ne painaa ihan tuhottomasti, samoten muutkin akselikamat. Siihen lienee syynsä.

- tasavirtalaturi on ainakin kilon painavampi kun vaihtovirtanen

 

Painavimmat osat on tosiaan lasien lisäksi sitten alustan kamat, kori ilman laseja ei paina kun ehkä vähän toistasataa kiloa vaikka ovetkin olis paikallaan. Pelkkä pohjalevy ilman etuakselia ei ole kovin painava sekään.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
Mitään poraa, vaan P niiku Plasma:

 

pitää vaa varoo ettei tuu sohvaa..

 

 

 

sisälle tulee vielä kaaretkin ni nekin tuo lisä painoa...

 

eli kuhan se ny aluks oli saman painonen ku normi noilla tavaroilla.

 

mistäs muuten saa sitä plexiä mikä on ihan katu laillista?

Link to comment

no jättää sen tupakki ikkunan siihen, voi vaa olla vaikee puhaltaa pilliin siitä jos sattuu matkan varrelle poliisi.

 

mun mielest siin ikkunoista pitää olla joku juttu et ei mee säpäleiks ku jysähtää. vai onko muitakin pykäliä?

Link to comment

Ai niin unehtu, akusta lähtee helposti 10kg pois, mutta saattap joutua käyttämään "starttiapua" sitten eli työntämään biilin käyntiin.

 

Samalla vois jättää sit startinki poies, monta kiloo.

 

Ennenvanhaan hapottivat koreja ohuemmaksi. Jossain sanottiin että maalikin painaa kummasti jota tosin en itse usko kun ei sitä ny kymmeniä litroja(-kiloja) tavallaan hölvätä.

 

Porsseissa ainakin käyttävät onttoja vääntösauvoja takana joissa sit isompi halkaisija, ei oo ihan halvin tapa ottaa siinäkään kiloja pois. Osottaapahan mielikuvitusta kuitenkin, ja jos pikkuhiljaa metodilla "no ei se nyt nin paljon kalliimpi oo ja vaihtaa pitäs kuitenkin" niin siitähän se lähtee...

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
mutta mites! täytyykö ovissa olla ikkunamekanismit, eli toimiva ikkuna?
Ei mulla ainakaan ole, eikä kenelläkään muullakaan Tiaran omistajalla (sivulasi niin vinossa kulmassa ettei se edes fyysisesti mahtuisi laskeutumaan alaspäin). Ei oo pykäliäkään näkynyt mitkä vaatis ainakaa ton ikäseen aukeevia ikkunoita.
Link to comment

Toki choppaus tai katto pois kokonaan. Kattokourujen poisto, jos katto vielä säilyy. Kojetaulun pellin voi leikata pois ja korvata pleksillä tai ohuella alumeetilla. Muut pellit hapotetaan ohuemmiksi, kuten '70-luvulla gassermiehet kalivorniassa. Ja jätetään vararengas pois :oP

 

..tai vaihetaan auto kirppuun...

Link to comment
Toki choppaus tai katto pois kokonaan. Kattokourujen poisto, jos katto vielä säilyy. Kojetaulun pellin voi leikata pois ja korvata pleksillä tai ohuella alumeetilla. Muut pellit hapotetaan ohuemmiksi, kuten '70-luvulla gassermiehet kalivorniassa. Ja jätetään vararengas pois :oP

 

..tai vaihetaan auto kirppuun...

 

too kallista nuo kirput ja katto pitää olla autossa.

ja lasikuitu kuuluu veneisiin.

Link to comment

Eiköhän nuo peräänkuuluttamasi ratkaisut tuossa jo tulleet. Jos peltihommat kovasti pelottaa, niin voi aloittaa kaikkien verhoilujen, massojen ja korikittien poistamisella. Ja ne sähköjohdothan tosissaan painaa aika paljon. Katuautossa joissa noita kaikkia kuplan sähkövarusteita lain puolesta tarvitaan, ei paljoa riisuttavaa sisävalon lisäksi mieleen tule.

 

Vakio vanteethan tosiaan painaa aika paljon, samoin tukivarret yms. Kalliiksi tulee mutta vaikutukset on paljon tuntuvammat kun jousittamaton massa vähenee.

 

Mutta mitäs varten tuota nyt keventää tarvis? Kevythän se on muutoinkin.

Link to comment
NO koska tonne tulee sitä tavaraa lisää jonkun verran ni jos sais vaikka sen kaarien verran pois siitä painosta tai mieluummin enemmän.

 

No ne kaarethan kannattaa siinä tapauksessa tehdä kantavaksi rakenteeksi kantavan rakenteen tilalle. Sitten voit karsia Kuplasta liiat pois kattotolpista, helmoista, kojelaudasta ja vaikka koko keskitunnelin takapihalle.

 

Kokonaan eri asia on sitten, että kannattaako? Eli maksaako sadan kilon painonpudotus kaiken vaivan jos on kuitenkin nakkikioskiraaserista kysymys?

Link to comment
lasikuituu vaan leipomaan...saa kevyet ja hyvän mielen...+tikkuja sormiin...

 

siin sitä aikaa menee et saa kusilaidust kevyempää ku pellistä..

pitää olla tosi hyvät muotit ym välineet

 

se pitäs periaattees saaha se pinta hyväks ilman pakkelia ni olis kevyttä

mutta aika haastavaa autotallissa tekemiseen

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...