villemil Posted February 7 Author Posted February 7 Kun kaikkea on aina pakko virittää niin tänään ohjelmanumerossa 1-reikäkansien porttauksen aloittaminen. Imukanavat on nyt karkeesti tehty ja niille vielä viimeistely. Enää pakokanavat ja viimeisenä palotilat. Optimistinen tavoite 75hp, saa nähä sitten kesällä ollaanko lähelläkään. 1 Quote
villemil Posted February 9 Author Posted February 9 Nyt olis kanavat suunnilleen hierottu. Pakokanavan ja palotilan kiillotus ei oikein innosta niin jääköön tuollaseksi. Yllättävän paljon oli palotilassa pientä "kraateria" ja muuta rökelöä niin otin sieltäkin nyt suunnilleen sileeksi niin hyvin kun näillä mun työkaluilla sai. 2 Quote
ovaaliheppu Posted February 9 Posted February 9 Ei se kiilloitus niin iso homma oo etteikö kannata askarrella ny samalla. Vingutettu (muulla ku alumiiniterällä) pinta on pakopuolelle melko karhee, nappaa karstan kii melkeempä helpommin kuin valupinta Quote
villemil Posted February 9 Author Posted February 9 1 hour ago, ovaaliheppu said: Ei se kiilloitus niin iso homma oo etteikö kannata askarrella ny samalla. Vingutettu (muulla ku alumiiniterällä) pinta on pakopuolelle melko karhee, nappaa karstan kii melkeempä helpommin kuin valupinta Joo kyllä mä nyt kuitenki sain noita siloiteltua loppuun ajetulla liuskakiekolla. Pitäs jostain vaan keskiä hyviä hiomatsydeemejä vingulle millä pääsisi ohjurien juureenkin kivasti työskentelemään. Quote
ovaaliheppu Posted February 10 Posted February 10 Venttiilihiomatahna ja huopapallerot vinkuun jeesaa pienimmissä koloissa. Puuilossa oli jotain pieniä rullasarjoja joita oon hyödyntäny myös, mulla on 3mm varrelle semmonen hammaslääkärin puikkokone, joka pikkurillin paksuinen, pääsee melko ahtaaseen paikkaan myös. 1 Quote
Tutkija Posted February 10 Posted February 10 Halkaistu varsi ja siihen hiomanauhaa pätkä rullalle niin pääsee mihin koloon tahansa. 1 Quote
villemil Posted March 25 Author Posted March 25 (edited) Älkäähän huoliko, täällä ollaan vielä! Kiirettä pidellyt niin ei ole juuri ehtinyt kuplaa rakentelemaan mutta eiköhän tässä vielä kesäksi saada vehkeet ajoon. Tänään sai kannet kyytiä ja pudotin palotilojen tilavuutta 51cc -> 42cc. Näillä tulisi 9:1 puristusta, 7.7 dynaamista C35 nokalla. Vielä viimesilaukset kansiin ja saa nekin pistää kasalleen. Ainiin ja lohkohan on jo kasassa joten kansia odotellaan, että pääsee alkaa sovittelemaan uudempia moottoripeltejä -58 persuksiin. Edited March 25 by villemil 4 Quote
villemil Posted April 20 Author Posted April 20 Pata alkais olemaan kasallaan. Ei muuta kun moottoripeltejä tekemään että saa 1600 moottorin sopimaan -58:iin. Pakosarjaksi valikoitui nyt tällainen, tietäjät tietää mikä on kyseessä :D 1 Quote
villemil Posted April 20 Author Posted April 20 (edited) Kannethan tosiaan kävi virtauspenkin kautta ja 11mm nostolla virtaavat 90 hevosta. Vakio 70hp. C35 nokalla tulee nostoa 1.1 keinuilla 10.6mm Edited April 27 by villemil 1 Quote
villemil Posted May 6 Author Posted May 6 Kone kasautuu ja pellit muokattu sopimaan -58 moottoritilaan. Kovana tavoitteena 2 viikon päästä käyntiin, saapa nähdä:D Lisäksi omatekele T-barit tekeillä kun kiinanpaskat otti yhden kesän jälkeen ruosteet pintaan vaikka miten vahasi ja piti puhtaana... 1 Quote
-tipi- Posted May 7 Posted May 7 T-barsit on kyllä hieno paradoksi, aikoinaan Kaliforniassa halusivat jättää puskurit pois keventääkseen Lookkereita, mutta laki sanoi että puskurit pitää olla. Suomessa taas voisi jättää laillisesti puskurit pois, mutta silti laitetaan Kaliforniassa vaadittuja T-barseja, vaikka ainakin osan katsureista mielestä ne on liian terävinä vaaralliset kevyelle liikenteelle ja siten laittomat. 1 Quote
villemil Posted May 7 Author Posted May 7 7 minutes ago, -tipi- said: T-barsit on kyllä hieno paradoksi, aikoinaan Kaliforniassa halusivat jättää puskurit pois keventääkseen Lookkereita, mutta laki sanoi että puskurit pitää olla. Suomessa taas voisi jättää laillisesti puskurit pois, mutta silti laitetaan Kaliforniassa vaadittuja T-barseja, vaikka ainakin osan katsureista mielestä ne on liian terävinä vaaralliset kevyelle liikenteelle ja siten laittomat. Ulkonäkökysymys. Jos puskurit laittaisin niin pitäis olla priimakuntoiset stanutyyppiset. Ilman näyttää mun mielestä jotenki liian riisutulle niin t-barit on oikein hyvä vaihtoehto. Jos niistä joku konstaapeli käy sakottamaan niin se riski otetaan, sama se on matalassa autossanin, laitonta touhua 😅 Quote
ovaaliheppu Posted May 7 Posted May 7 Hanskalokeroon semmoset pyykinkuivatustelineen jaloissa olevat muovitöllikät jotka voi sitte konstaapelin vahtiessa painaa T-barsin tankojen päihin niin ei kukaan jää sieraimistaan niihin kiinni :D 1 Quote
villemil Posted May 7 Author Posted May 7 2 hours ago, ovaaliheppu said: Hanskalokeroon semmoset pyykinkuivatustelineen jaloissa olevat muovitöllikät jotka voi sitte konstaapelin vahtiessa painaa T-barsin tankojen päihin niin ei kukaan jää sieraimistaan niihin kiinni :D Sorvaan päät pyöreiksi niin ei ole sitäkään ongelmaa :D Quote
villemil Posted May 7 Author Posted May 7 Taas etenee. Empin puhallinkoppa vaikuttais vaan olevan pari milliä liian korkea, ottaa puhallinkotelo lohkoon kiinni ja silti jää jäähytinropeli liian korkeelle. Ei ollut tällästä ongelmaa kun viimeksi oli koppa käytössä mutta otetaan siivua pois ettei hankaa koteloon. Vielä pitäisi kolkin imusarjoista muokata tähän käyttöön sopivat kun kaasareiksi tulee teollisuusmoottorista peräisin olevat Solex 32 PCI:t. Joutuu korottamaan about 80mm että saa riittävän pitkät ja vivustolle sopivat imarit. 3 Quote
villemil Posted May 8 Author Posted May 8 Sain tänään saapuneen laajakaistalambdankin paikalleen, helpottaa säätöä huomattavasti! Huomenna tulee kaveri nostamaan koneen pukista ja mahdollisesti pääsee laittamaan koneen jo paikalleenkin. Puhallinkopan ja ropellin kahnaus vaati paria milliä pois puhallinkopan alareunasta, nyt ei ahdista enää. Kyllä tässä alkaa olemaan ihan hyvät mahdollisuudet ens viikon viikonlopun starttiin kun tänään näytti lähtevän (toivottavasti viimeinen) osakaupan tilauskin 👍 Ärsyttää tuo keltapassivoitu hihnapyörän käkkyrä, mistä saan hopean värisen/kromisen??? 2 Quote
villemil Posted May 11 Author Posted May 11 Sinne se sujahti. Yllättävän helpolla meni paikalleen, olisin kuvitellut 1600 olevan tiukempi -58 moottoritilaan. 4 Quote
ovaaliheppu Posted May 11 Posted May 11 Mene se sinne jos on nurkkakaasarit eikä lämmönvaihtimia. Jos myöhemmät sorsat ja vakioimusarja, ei mee, ottaa sorsat ja esilämmitysputket imarista kii. Mulla on apparin puolen esilämmitysputki katkaistu ja holkitettu, työnnän vaan putket sisäkkäin ja pultit pakosarjan laippaan niin mahtuu nippanappa 1 Quote
villemil Posted May 11 Author Posted May 11 3 hours ago, ovaaliheppu said: Mene se sinne jos on nurkkakaasarit eikä lämmönvaihtimia. Jos myöhemmät sorsat ja vakioimusarja, ei mee, ottaa sorsat ja esilämmitysputket imarista kii. Mulla on apparin puolen esilämmitysputki katkaistu ja holkitettu, työnnän vaan putket sisäkkäin ja pultit pakosarjan laippaan niin mahtuu nippanappa Joo lämmönvaihtimet jäi pois ja nurkat tulee. Ajattelin mahdollisesti laittaa diesel lämmittimen kun jotain lämmitystä kuitenkin kannattaisi olla. Vähän mietintämyssyn alla se homma tosin. Tuo moottorin väritys eli mattamusta (piti olla satiini purkin mukaan :D ) onneksi sopi aika hyvin omasta mielestä autoon vaikka vähän pelko oli että miten istuu kiiltävä kori tuollaisen kanssa. Saattaa jakaa mielipiteitä jos konetta joutuu esitellä 😅 Tässä nyt vähän yritetään modernisoida tätä vekotinta eli 12v vaihtovirtalaturi tuli 6v generaattorin tilalle, pikkuhiljaa hommataan loputkin AEM valmistamat lisämittarit. Vaihteisto saa kuitenkin vaihtua uudempaan ja pidempi välitteiseen sekä vakavassa harkinnassa on jo nyt 2-reikäkannet sekä ruisku kaasareiden tilalle. 2 Quote
Etelän Hetelmä Posted May 12 Posted May 12 Jo viileänä kesäyönä - puhumattakaan keväästä ja syksystä - tarvii kuplassa lämpöä, niin kyllä kannattaa lämmitys järjestää. Muistan Hot VWs:n tutkimuksista lukeneeni, että J-putkilla kannet käy kuumempina, koska kannet eivät luovuta lämpöä lämmönvaihtimiin. Nähdäänkö tämä ajossa tänä kesänä? Quote
ovaaliheppu Posted May 12 Posted May 12 18 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Jo viileänä kesäyönä - puhumattakaan keväästä ja syksystä - tarvii kuplassa lämpöä, niin kyllä kannattaa lämmitys järjestää. Muistan Hot VWs:n tutkimuksista lukeneeni, että J-putkilla kannet käy kuumempina, koska kannet eivät luovuta lämpöä lämmönvaihtimiin. Nähdäänkö tämä ajossa tänä kesänä? No nyt on erikoinen teoria äkkiseltään ajateltuna. Tänään oli nollassa ku aamulla lähdin, 103€ kiinalainen 2kW lämmitti sisätilat mukavasti aamukahvia juodessa Quote
villemil Posted May 12 Author Posted May 12 (edited) Juurikin 2kw kiinalainen oli mielessä itselläkin :D Onko sulla minkä merkkinen? Vevoria olen katsellut. Riittääkö pelkkä kiinawebasto huurteenpoistoksi katsastusmiehelle? Ja ajoonhan tämä olis tavoite saada tulevana viikonloppuna, saa nähdä kuinka käy 😅 Edited May 12 by villemil Quote
ovaaliheppu Posted May 12 Posted May 12 Vevorilta joo, mulla on 2,5 ja 8kw lämppärit. kaikki toimineet ku junan vessa. vevor.de ja vevor.eur on usein hieman eri hintoja samoille kamoille, säästää lantin sieltä ja täältä :D 1 Quote
Tanhis Posted May 12 Posted May 12 2 hours ago, Etelän Hetelmä said: Jo viileänä kesäyönä - puhumattakaan keväästä ja syksystä - tarvii kuplassa lämpöä, niin kyllä kannattaa lämmitys järjestää. Muistan Hot VWs:n tutkimuksista lukeneeni, että J-putkilla kannet käy kuumempina, koska kannet eivät luovuta lämpöä lämmönvaihtimiin. Nähdäänkö tämä ajossa tänä kesänä? Vakiolämmönvaihtimien läpi puhalletaan jäähdytysilmaa vaikka lammitys ei olisikaan päällä. Quote
villemil Posted May 14 Author Posted May 14 Aina vaan lähempänä hoohetkeä. Kyllä se viikonlopun startti on ihan mahdollinen! Tänään sain etuakselille toisen raidetangon lyhennettyä ja auraukset säädettyä. Keulan osilta ollaan valmiita. Kolkin imusarjoja myös tänään pidennetty 80mm, maalattu ja laitettu paikoilleen. Tuli oikein hyvät. 2 Quote
villemil Posted May 15 Author Posted May 15 Mahag pakosarja + vaimennin paikoillaan ja kaasarit imusarjoineen myös. Kylläpä näyttää hyvälle nuo TDE huilut. Ehkä tähän ei tarvitsekkaan tehdä mitään custom ulostuloja :D 5 Quote
villemil Posted May 18 Author Posted May 18 No eihän se nyt kuitenkaan toimi. Vivusto siis. Kun vasen kaasutin on paljon kauempana kuin oikea niin genebergin vivustos ei taida saada mitenkään siten, että läpät aukeaisi samaa vauhtia, yhtä paljon jne... No jos tekee kuskinpuolelle uuden imusarjan siten, että kaasarit ovat yhtä kaukana vivustosta niin toinen imusarja on pidempi kuin toinen, ei hyvä. Ainoa vaihtoehto taitaa olla kääntää kaasari niin, että läppäakseli on auton pituussuunnassa. Saattaa vaan joutua noille imareille etsiä toiset kaasuttimet kun nuo PCI:t ei todennäköisesti mahdu paikalleen. Quote
metake Posted May 18 Posted May 18 Jos teet molempiin imusarjoihin saman varran siirtoa niin saat kaasarit vivustoon nähden suoraan, ja imusarjat on samanlaiset. Ja läppäakseleiden pitäisi olla nurkkakaasareissa auton pituussuuntaisesti, muuten saattaa kaasuläppä ohjata seoksen epätasaisesti etummaisen- ja takimmaisen sylinterin osalta. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
villemil Posted May 18 Author Posted May 18 1 hour ago, metake said: Jos teet molempiin imusarjoihin saman varran siirtoa niin saat kaasarit vivustoon nähden suoraan, ja imusarjat on samanlaiset. Ja läppäakseleiden pitäisi olla nurkkakaasareissa auton pituussuuntaisesti, muuten saattaa kaasuläppä ohjata seoksen epätasaisesti etummaisen- ja takimmaisen sylinterin osalta. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Nuo PCI:t on esim TDE ja Riechert sarjoissa juuri noin miten mullakin. Nyt kyllä näyttäisi siltä että mahtuu kääntämään laipat imusarjoja kummemmin muokkaamatta 90° jolloin tää vivusto-ongelma saadaan selvitettyä. Quote
villemil Posted May 18 Author Posted May 18 (edited) Kasniin! Nyt on vivuston geometria hyvä! Sytkä kohalleen ja kokeillaan käyntiin mutta se saa jäädä toiseen päivään 😁 Imusarjojen laipat käännetty 90° ja Solex 32 PCI:t mahtui paikalleen pienellä puhallinkotelon lekahoidolla. Aika jokkistouhua alkaa olemaan mutta minkäs teet, näitähän ei ole tarkoitettukkaan sopimaan keskenään. Kaasarit teollisuusmoottoreista, imarit muokattuna kolmostyypistä ja vivusto nyt vain sattui olemaan tuo Gene Berg. Minimibudjetilla tuli aika hyvä kaasarisarja! Edited May 18 by villemil 2 Quote
Stidi Posted May 18 Posted May 18 Bergin vivustohan ei ole sitten suorassa tarvike puhallinkopan kanssa, laturintaustapellin ruuvinreiät ei ole linjassa suorassa niin kuin orkkis kopassa. En tiedä vaikuttaako tässä mihinkään, mutta huomion arvoinen homma. Quote
villemil Posted May 18 Author Posted May 18 55 minutes ago, Stidi said: Bergin vivustohan ei ole sitten suorassa tarvike puhallinkopan kanssa, laturintaustapellin ruuvinreiät ei ole linjassa suorassa niin kuin orkkis kopassa. En tiedä vaikuttaako tässä mihinkään, mutta huomion arvoinen homma. Joo huomasin kyllä että vinossahan se on. No antaa olla, ei varmasti vaikuta ainakaan merkittävästi kun täyskaasulla silmämääräisesti molemmat läpät on yhtäpaljon auki. Quote
villemil Posted May 20 Author Posted May 20 Kone käy ja näin pitkälle pääsin tallinperältä jo ajamaan eli oven ulkopuolelle :D Pieniä viimesilauksia ja sitten kärrynpäälle ja Lantan Terolle säädettäväksi. Kävi heti selväksi ettei löydy riittävää valikoimaa suuttimia niin saa asiantuntija pistää vehkeet kerralla kuntoon! Kesälomareissun jälkeen kesäkuun alussa pitäisi olla siis ajossa jos ei säätötyössä kone purkaannu räjähdysmäisesti 😂 5 Quote
villemil Posted Saturday at 09:02 AM Author Posted Saturday at 09:02 AM Valmiina säädettäväksi 4 Quote
villemil Posted Monday at 12:51 PM Author Posted Monday at 12:51 PM Prototyyppi 3D tulostettujen imusuppiloiden tilalle billetti alumiiniveistokset suoraan sorvista ja hyvät tuli ku itte teki 🤙 2 Quote
villemil Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago Rosteriset T-baritkin valmiina, tuli kyllä hyvät ja ei ruostu kuten kiinan kromatut 1 Quote
Stidi Posted 16 hours ago Posted 16 hours ago 1 hour ago, villemil said: Rosteriset T-baritkin valmiina, tuli kyllä hyvät ja ei ruostu kuten kiinan kromatut Mulle kanssa tälläiset! Quote
villemil Posted 14 hours ago Author Posted 14 hours ago 1 hour ago, Stidi said: Mulle kanssa tälläiset! Pistin sulle Whatsappiin viestiä. Kyllähän näitä voisi tehdä myyntiin muutaman sarjan 😁 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.