Kharon Posted October 9 Posted October 9 Hihat paloivat jo kesällä kun neljännet tai viidennet erilaiset kupariprikat eivät tiivistä yhtään mitään ja jokainen mutteri vuotaa öljyä. Yhdesta kaupasta löysin alumiiniset ja noiden pitäisi toimia kunhan saa vaihdettua, mutta se kysymys on että onko kukaan löytänyt kupariprikkoja jotka oikeasti toimivat? Yhden setin hehkutin uudelleen ja se ei auttanut asiaa yhtään. Magneetti ei tartu että ei se ihan puhdasta huijausta ole (niitäkin on), mutta eivät nuo myöskään tiivistä. Quote
ovaaliheppu Posted October 9 Posted October 9 Permatexin aviation FAGgia oon pyyhkiny aina ja joka saatanan väliin noissa kansissa ja muttereissa jo 30 vuoden ajan. Jossain satseissa on alumiinisia ollut, mutta en valmistajaa muista, nippuna noita ostellu aikanaa joita vieläkin jäljellä tiivistelootassa. Eli mun kokemuksella en oo täysin tipattomiin törmänny. Toki joku voi sanoo että eihän ne vuoda, museoautossanikaan ei oo kostee pohja ja ajan kuitenkin kahtena päivänä kesässä. Mulla ei oo permatexin takia kosteena, ja ajan noin 15-20tkm vuodessa Quote
PZQ Posted October 9 Posted October 9 Se saattaa kusta myös siitä mutterien jengan välistä, mä sain sen eliminoitua "hattumuttereilla" Ja niitähän on moneen lähtöön, mutta kannattaa valita sellaiset ettei se pultti kanna mutterin hatun pohjaan... Mulla nämä : https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/skyteam-50-160-cc-m6-mutteri-pakoaukkoon-pakoaukon?id=101965396&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw05i4BhDiARIsAB_2wfCM6MbOavMy0DL8Ev9pYHm8zI0uXyIorPrzTMpA_UkDkFQ2V-Fo7xQaArEgEALw_wcB Quote
portu Posted October 9 Posted October 9 Itellä oli elringin satsi ja piti minusta hyvin. Saa tarvikeliikkeestä tilattu (kaha) Quote
Tanhis Posted October 9 Posted October 9 Hylomarin itse löyn väleihin kun noita tiivistelen. Tietty jos haluaa sen prikan tiivistävän niin joku kumiprikka väliin. Sen verran olematon momentti noissa ettei revi pinnaa ulos että kupari ei oikein lyttäänny tarpeeksi. Tietty voisi siihen laittaa jotku lyijyprikat niin menisi kasaankin. Quote
SamiO Posted October 9 Posted October 9 Kokeileppa onko magneettista kuparia, jossain sarjoissa jotai kuparoituja teräsprikkoja jotka ei tiivistä mitään😁 Quote
Kharon Posted October 10 Author Posted October 10 19 hours ago, PZQ said: Se saattaa kusta myös siitä mutterien jengan välistä, mä sain sen eliminoitua "hattumuttereilla" Ja niitähän on moneen lähtöön, mutta kannattaa valita sellaiset ettei se pultti kanna mutterin hatun pohjaan... Hattumutterit tottakai joo, muuten vuotaa takuuvarmasti kierrettä pitkin. Mutta tuo pohjaus on hyvä pointti, pitää mitata. Quote
Kharon Posted October 10 Author Posted October 10 16 hours ago, SamiO said: Kokeileppa onko magneettista kuparia, jossain sarjoissa jotai kuparoituja teräsprikkoja jotka ei tiivistä mitään😁 Magneetilla tarkistin jo kaupassa että myydäänkö kuparoituja teräsprikkoja. Ja joo, niitäkin on tarjolla. Toimii jos tarkoitus on vain että prikka ei ruostu kiinni, mutta ei semmoinen mitään tiivistä. 1 Quote
Kharon Posted October 10 Author Posted October 10 16 hours ago, Tanhis said: Hylomarin itse löyn väleihin kun noita tiivistelen. Tietty jos haluaa sen prikan tiivistävän niin joku kumiprikka väliin. Sen verran olematon momentti noissa ettei revi pinnaa ulos että kupari ei oikein lyttäänny tarpeeksi. Tietty voisi siihen laittaa jotku lyijyprikat niin menisi kasaankin. 9 tai 10 Nm joo, se on kovasti vähän. Quote
-tipi- Posted October 10 Posted October 10 Ei se 8.8 M6 momentti muutenkaan ole kuin 11Nm, vaikkei vastassa oliskaan alumagnesium-lohko. Quote
portu Posted October 10 Posted October 10 3 hours ago, Kharon said: 9 tai 10 Nm joo, se on kovasti vähän. Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni.. Quote
Kuju Posted October 10 Posted October 10 (edited) Alumiini aluslevyt ja alkuperäiset "hattumutterit" ei vuoda, tiivisteeseen vähän vaseliinia. Edited October 10 by Kuju 1 Quote
Tanhis Posted October 10 Posted October 10 1 hour ago, portu said: Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni.. Yleensä momenttiavain otetaan käyttöön kun on ekan kerran nuo saanut paskottua. sen 11nm kun vääntää jo ruuvimeisselilläkin. 1 Quote
Kurre Posted October 11 Posted October 11 19 hours ago, portu said: Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni.. Ääh momenttiavaimet on vaan kapitalistien keino rahastaa tyhmiä kansalaisia. Kyllä jokaisella volkkariharrastajalla on auringontarkka tuntuma ranteessa 1Nm ... 360 Nm välille. Ja vauhtipyörän pultti laitetaan niin, että 120 kg ukko roikkuu 2m pitkän varren päässä. Kyllä pysyy. Quote
portu Posted October 11 Posted October 11 2 hours ago, Kurre said: Ääh momenttiavaimet on vaan kapitalistien keino rahastaa tyhmiä kansalaisia. Kyllä jokaisella volkkariharrastajalla on auringontarkka tuntuma ranteessa 1Nm ... 360 Nm välille. Ja vauhtipyörän pultti laitetaan niin, että 120 kg ukko roikkuu 2m pitkän varren päässä. Kyllä pysyy. No huh, pelästyin jo että volkkaristit on alkanut hifistelemään. Quote
Kharon Posted October 11 Author Posted October 11 On 10/10/2024 at 10:54 AM, Kuju said: Alumiini aluslevyt ja alkuperäiset "hattumutterit" ei vuoda, tiivisteeseen vähän vaseliinia. Alumiiniset on nyt tuossa pöydällä, katsotaan mitä tulee. Quote
Kharon Posted October 11 Author Posted October 11 On 10/10/2024 at 9:16 AM, portu said: Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni.. Mää ainaskin. Tosin se voi tulla siitä että ensimmäinen setti kupumuttereita oli ties mitä sinkkiä ja ihan kevyellä rannetiukkuudella korkkasi 4/6. Siis nimenomaan mutterin puolelta. Sitten hain momenttiavaimen, siihen ~8 Nm ja loput 2 korkkasi myös. Hohhoijaa ja mutterit roskikseen. Kaupasta oikeita kupumuttereita tilalle ja hyvin kesti vääntää 10 newtoniin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.