Jump to content

Öljysiivilän kansimutterien tiivistealuslevyt


Recommended Posts

Posted

Hihat paloivat jo kesällä kun neljännet tai viidennet erilaiset kupariprikat eivät tiivistä yhtään mitään ja jokainen mutteri vuotaa öljyä.

 

Yhdesta kaupasta löysin alumiiniset ja noiden pitäisi toimia kunhan saa vaihdettua, mutta se kysymys on että onko kukaan löytänyt kupariprikkoja jotka oikeasti toimivat?

 

Yhden setin hehkutin uudelleen ja se ei auttanut asiaa yhtään. Magneetti ei tartu että ei se ihan puhdasta huijausta ole (niitäkin on), mutta eivät nuo myöskään tiivistä.

Posted

Permatexin aviation FAGgia oon pyyhkiny aina ja joka saatanan väliin noissa kansissa ja muttereissa jo 30 vuoden ajan. Jossain satseissa on alumiinisia ollut, mutta en valmistajaa muista, nippuna noita ostellu aikanaa joita vieläkin jäljellä tiivistelootassa.   Eli mun kokemuksella en oo täysin tipattomiin törmänny. Toki joku voi sanoo että eihän ne vuoda, museoautossanikaan ei oo kostee pohja ja ajan kuitenkin kahtena päivänä kesässä. Mulla ei oo permatexin takia kosteena, ja ajan noin 15-20tkm vuodessa

Posted

Se saattaa kusta myös siitä mutterien jengan välistä, mä sain sen eliminoitua "hattumuttereilla"

Ja niitähän on moneen lähtöön, mutta kannattaa valita sellaiset ettei se pultti kanna mutterin hatun pohjaan...

 

Mulla nämä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/skyteam-50-160-cc-m6-mutteri-pakoaukkoon-pakoaukon?id=101965396&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw05i4BhDiARIsAB_2wfCM6MbOavMy0DL8Ev9pYHm8zI0uXyIorPrzTMpA_UkDkFQ2V-Fo7xQaArEgEALw_wcB

Posted

Hylomarin itse löyn väleihin kun noita tiivistelen. Tietty jos haluaa sen prikan tiivistävän niin joku kumiprikka väliin. Sen verran olematon momentti noissa ettei revi pinnaa ulos että kupari ei oikein lyttäänny tarpeeksi. Tietty voisi siihen laittaa jotku lyijyprikat niin menisi kasaankin.

Posted

Kokeileppa onko magneettista kuparia, jossain sarjoissa jotai kuparoituja teräsprikkoja jotka ei tiivistä mitään😁

Posted
19 hours ago, PZQ said:

Se saattaa kusta myös siitä mutterien jengan välistä, mä sain sen eliminoitua "hattumuttereilla"

Ja niitähän on moneen lähtöön, mutta kannattaa valita sellaiset ettei se pultti kanna mutterin hatun pohjaan...

 

Hattumutterit tottakai joo, muuten vuotaa takuuvarmasti kierrettä pitkin. Mutta tuo pohjaus on hyvä pointti, pitää mitata.

Posted
16 hours ago, SamiO said:

Kokeileppa onko magneettista kuparia, jossain sarjoissa jotai kuparoituja teräsprikkoja jotka ei tiivistä mitään😁

 

Magneetilla tarkistin jo kaupassa että myydäänkö kuparoituja teräsprikkoja. Ja joo, niitäkin on tarjolla. Toimii jos tarkoitus on vain että prikka ei ruostu kiinni, mutta ei semmoinen mitään tiivistä.

  • Like 1
Posted
16 hours ago, Tanhis said:

Hylomarin itse löyn väleihin kun noita tiivistelen. Tietty jos haluaa sen prikan tiivistävän niin joku kumiprikka väliin. Sen verran olematon momentti noissa ettei revi pinnaa ulos että kupari ei oikein lyttäänny tarpeeksi. Tietty voisi siihen laittaa jotku lyijyprikat niin menisi kasaankin.

 

9 tai 10 Nm joo, se on kovasti vähän.

Posted
3 hours ago, Kharon said:

 

9 tai 10 Nm joo, se on kovasti vähän.

Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni..

Posted (edited)

Alumiini aluslevyt ja alkuperäiset "hattumutterit" ei vuoda, tiivisteeseen vähän vaseliinia.

Edited by Kuju
  • Like 1
Posted
1 hour ago, portu said:

Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni..

Yleensä momenttiavain otetaan käyttöön kun on ekan kerran nuo saanut paskottua. sen 11nm kun vääntää jo ruuvimeisselilläkin.

  • Like 1
Posted
19 hours ago, portu said:

Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni..

Ääh momenttiavaimet on vaan kapitalistien keino rahastaa tyhmiä kansalaisia.
Kyllä jokaisella volkkariharrastajalla on auringontarkka tuntuma ranteessa 1Nm ... 360 Nm välille.
Ja vauhtipyörän pultti laitetaan niin, että 120 kg ukko roikkuu 2m pitkän varren päässä. Kyllä pysyy.

Posted
2 hours ago, Kurre said:

Ääh momenttiavaimet on vaan kapitalistien keino rahastaa tyhmiä kansalaisia.
Kyllä jokaisella volkkariharrastajalla on auringontarkka tuntuma ranteessa 1Nm ... 360 Nm välille.
Ja vauhtipyörän pultti laitetaan niin, että 120 kg ukko roikkuu 2m pitkän varren päässä. Kyllä pysyy.

No huh, pelästyin jo että volkkaristit on alkanut hifistelemään. 

Posted
On 10/10/2024 at 10:54 AM, Kuju said:

Alumiini aluslevyt ja alkuperäiset "hattumutterit" ei vuoda, tiivisteeseen vähän vaseliinia.

 

Alumiiniset on nyt tuossa pöydällä, katsotaan mitä tulee.

Posted
On 10/10/2024 at 9:16 AM, portu said:

Laittaaks joku oikeasti momenttiavaimella kiinni..

 

Mää ainaskin. Tosin se voi tulla siitä että ensimmäinen setti kupumuttereita oli ties mitä sinkkiä ja ihan kevyellä rannetiukkuudella korkkasi 4/6. Siis nimenomaan mutterin puolelta.  Sitten hain momenttiavaimen, siihen ~8 Nm ja loput 2 korkkasi myös. Hohhoijaa ja mutterit roskikseen.

 

Kaupasta oikeita kupumuttereita tilalle ja hyvin kesti vääntää 10 newtoniin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...