Jump to content

Liikennekäytöstäpoiston kannattavuuslaskuri


Recommended Posts

Posted

Pikaisella testillä kokeilin, niin jos on kuukaudenkin tauko niin kannattaa ottaa pois kilvistä. Ainakin jos vakuutusmaksu ei ole huippuhalpa ja ole kaikkia mahdollisia bonuksia ja alennuksia käytettävissä.

 

t. Mika

Posted

Tuolla uudella systeemillähän kilvet pysyy, joten "pois kilvistä" on hieman harhaan johtava sanonta.

 

Normi kesäautothan oli ennen talvet seisonnassa, jolloin vakuutuksessa ei säästä uuteen systeemiin nähden ollenkaan. Joten yllättävän pieneksi, mutta kuitenkin parien pullakahvien arvoiseksi, jää esim. 5kk liikennekäytöstöpoisto.

Guest fastghia
Posted
Uudessa systemissä et voi hoitaa asiaa netin kautta tai puhelimitse vaan joudut käymään leimatehtaalla. Tulee tuostakin hiukan kuluja.

 

Ja tuohan on selkee uudistus...

Guest fastghia
Posted

Suurin hyöty lienee, että voi laittaa auton pitemmäksi ajaksi "lepäämään" ilman veroja. Esimerkiksi jos haluaa päivittää tai entisöidä liikenteessä olevan auton pidempänä projektina ilman rekisteristä poistoa.

Guest Damien
Posted

Kukahan *tanan puusilmä on keksinyt että

"Hei, jos tätä ei voiskaan tehdä netin tai puhelimen kautta, vaan pakotetaan ne käymään konttorilla".

 

Oikein vuoden ympäristöteko pysti pitäisi sillekin puupäälle myöntää.

Muutama tuhatta autoharrastajaa kun ajaa varta vasten tuon takia jonnekin konttorille jonottamaan niin kyllä bensaa palaa.

Ne on tainneet vaan laskelmoida että jotkut on varmasti niin laiskoja ettei ne jaksa lähteä tekemään rekisteristä poistoa, ja maksut juoksee.

Vakuutusyhtiöt on samassa juonessa mukana.

 

Vaikea uskoa että nykyään huononnetaan noin typerästi palvelutasoa, mutta uskottava kai se on. Kalliit kahvit on siellä konttorilla, kympin kuppi.

Täytyy ottaa ainakin taskut täyteen niitä kaurakeksejä.

Posted

ei tarvitse mennä kuin vakuutusyhtiöön käymään ja siellä hoituu koko homma.ei tarvitse mennä"konttorille".

Guest Damien
Posted

Ei se vakuutusyhtiökään sitä ilmeisesti ilmaiseksi tee?

Eikä siellä saa edes haaleaa kahvia ja katsareitten kusisilla sormilla kourimia keksejä.

 

Ja mulla sattuu ainakin olemaan katsastusasema lähempänä asuttamaani kiinteistöä kuin vakuutusyhtiön konttori, joten se on ihan suhteelista kumpi on lähempänä. Toiselta puolen kaupunkia katseltuna on Tapiolan konttori likempänä...

Posted

rahastamisen maku tässäkin,tosin hyötyy jos seisottaa pitkään!eli kyllä nää kaikki uudistukset sun muut "parannukset"maksetaan me harrastajat joilla ajokkeja enemmän kuin 1.eipä nää halvemmaksi kovin helposti muutu ellei paalaa kaikkia ja lopeta koko touhua!

 

ja varmaan tähän jokin saastevero keksitään ennen pitkään eli mitä enempi päästöjä sen enempi kevenee rahapussi. ja se perkele varmaan lasketaan sen mukaan mitä tehdas ilmottaa,eikä taaskaan todellisen mukaan.esim kuplas katti ei auta mitään, tyyliin kun uutenakin melkeen norona bensaa putkesta.vaikka kuinka hyvin olisit koneen nykyistänyt/saastevesioksi päivittänyt! SAATANAN VEROHELVETTI TÄÄ MAA ON.

Guest ritariässä
Posted

nooh, katelaan mitä eu sanoo huomenna suomen siirtokilpiasiaan. jospa se lähti palapalalta murentuun

Posted

Tarkoittaako tuo väliaikainen poisto kuitenkin sitä, että katsastus pysyy voimassa? Ettei tartte heti mennä katsastukseen käyttöönoton jälkeen, jos katsastusaikaa on jäljellä?

Guest Niko79
Posted

Se on taas tulkinnanvarainen asia ja ilmeisesti johtuu virkailijasta=)onko hyvä vaiko huono päivä.Aina kun noissa lukee ettei jotain yleensä edellytetä(rekisteröintikatsastus) kannattaa varautua pahimpaan.Periaatteessa kuitenkin pitäisi mennä niin, että kun leimaa on jäljellä, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.

Posted

Määräaikaiskatsastus suoritetaan vuosittain katsastusaikana (4 kuukautta), jos 'leima on voimassa' autoa ei tarvitse tietenkään silloin katsastaa 'liikennekäyttöön otettaessa'. Itse asiassa ei voikaan, jos katsastusaika ei ole käsillä.

Posted

Hyvä juttu sitten. Olen katsastanut -54 kuplani tähän asti vaan joka toinen vuosi. Rekkari päättyy nroon 8. Ja katsastan sen heinäkuun alussa joka toinen vuosi, jolloin leima kestää aina seuraavan kesän loppuun. Näinä katsastusvuosina ei voi ajaa ennen heinäkuuta.

 

Ennen pystyi katsastamaan jo heti keväällä, ja leima riitti sitä seuraavankin kesän loppuun. Jossain vaiheessa noita aikoja rukattiin, ja 8-numeroisen vuosikatsatusaika alkaa heinäkuussa, jos menee aikaisemmin konttorille, menee katsastus edellisen vuoden katsastukseksi.

Posted
, jos menee aikaisemmin konttorille, menee katsastus edellisen vuoden katsastukseksi.

 

... jos edellisen vuoden katsastus on suorittamatta, muussa tapauksessa aivan turha toimenpide.

  • 4 years later...
Posted

Paljos muilla on -55 kuplan tai suurinpiirtein saman ikäisen liikennevakuutuksen perusmaksu?

Mulla on Tapiolassa ja hinta 397,98e. Tuntuu kalliilta.

Posted

Mulla on hiukka halvempi(joitain kymppejä). Mulla on harrasteauto vakuutus(kasko) eli auto arvioitu tiettyyn arvoon. Toinen vaihtoehto ois ollut huomattavasti halvempi.

Posted

Kupla -63 If:ssä 137 eur/vuosi, ja tuo Hannun kyselemä -55 kupla If:ssä 60 eur/vuosi, ja molemmat 0% bonuksilla.

Posted
Kupla -63 If:ssä 137 eur/vuosi, ja tuo Hannun kyselemä -55 kupla If:ssä 60 eur/vuosi, ja molemmat 0% bonuksilla.

Kysäse piruutas mikä on korvaussumma jos napsahtaa?

Posted

If:ssä kupla (kirppu) -72 144,22 eur/ vuosi 20% bonuksilla.

Osakasko samaiselle 27,11 eur/ vuosi, kattaa varkaus-, palo-, hirvi- ja ilkivaltaturvan, 150eur omavastuulla.

Posted

Soitin tapiolaan mutta ei siellä kyllä pystytty tinkimään hinnasta yhtään. Jos olis ollu 1200cc kone ni n.80e olis ollu vakuutus halvempi.

Täytyy kysyä IF:stä tarjous.

 

Kartsa78: mikä kone sulla on ja mitenköähän sun vakuutus on noin halpa?

Posted
Kupla -63 If:ssä 137 eur/vuosi, ja tuo Hannun kyselemä -55 kupla If:ssä 60 eur/vuosi, ja molemmat 0% bonuksilla.

 

Korjaus tähän: Luin IF:n tarjousta uudelleen ja olivatten piilottaneet bonuksen ovelasti myöhempään tekstiin, ja tietysti luin vain sen kohdan jossa on hinnat :) Pyysin kyllä tarjouksen 0% bonuksilla, mutta olivat kaivaneet jostain nykyisen bonuksen.

 

Tuo -63:n hinta on 20% bonuksilla, ja lisäksi oli jotain keskittäjäetuja 15% ja moniautoetuja 5%. Perushinta ilman alennuksia IF:ssä tuolle on 213,16 €.

-55:n tarjous on mennyt jo roskiin, mutta muistin varaisesti siinä oli bonuksia 60%, joten em. tavalla laskettuna sille hinta ilman alennuksia on 185,76 €.

Posted
Soitin tapiolaan mutta ei siellä kyllä pystytty tinkimään hinnasta yhtään. Jos olis ollu 1200cc kone ni n.80e olis ollu vakuutus halvempi.

Täytyy kysyä IF:stä tarjous.

 

Kartsa78: mikä kone sulla on ja mitenköähän sun vakuutus on noin halpa?

 

Otteessa komeilee 1200cc. Muuten en kommentoi;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...