Jump to content

Liikennekäytöstäpoiston kannattavuuslaskuri


Recommended Posts

Tuolla uudella systeemillähän kilvet pysyy, joten "pois kilvistä" on hieman harhaan johtava sanonta.

 

Normi kesäautothan oli ennen talvet seisonnassa, jolloin vakuutuksessa ei säästä uuteen systeemiin nähden ollenkaan. Joten yllättävän pieneksi, mutta kuitenkin parien pullakahvien arvoiseksi, jää esim. 5kk liikennekäytöstöpoisto.

Link to comment
Guest fastghia
Uudessa systemissä et voi hoitaa asiaa netin kautta tai puhelimitse vaan joudut käymään leimatehtaalla. Tulee tuostakin hiukan kuluja.

 

Ja tuohan on selkee uudistus...

Link to comment
Guest fastghia

Suurin hyöty lienee, että voi laittaa auton pitemmäksi ajaksi "lepäämään" ilman veroja. Esimerkiksi jos haluaa päivittää tai entisöidä liikenteessä olevan auton pidempänä projektina ilman rekisteristä poistoa.

Link to comment
Guest Damien

Kukahan *tanan puusilmä on keksinyt että

"Hei, jos tätä ei voiskaan tehdä netin tai puhelimen kautta, vaan pakotetaan ne käymään konttorilla".

 

Oikein vuoden ympäristöteko pysti pitäisi sillekin puupäälle myöntää.

Muutama tuhatta autoharrastajaa kun ajaa varta vasten tuon takia jonnekin konttorille jonottamaan niin kyllä bensaa palaa.

Ne on tainneet vaan laskelmoida että jotkut on varmasti niin laiskoja ettei ne jaksa lähteä tekemään rekisteristä poistoa, ja maksut juoksee.

Vakuutusyhtiöt on samassa juonessa mukana.

 

Vaikea uskoa että nykyään huononnetaan noin typerästi palvelutasoa, mutta uskottava kai se on. Kalliit kahvit on siellä konttorilla, kympin kuppi.

Täytyy ottaa ainakin taskut täyteen niitä kaurakeksejä.

Link to comment
Guest Damien

Ei se vakuutusyhtiökään sitä ilmeisesti ilmaiseksi tee?

Eikä siellä saa edes haaleaa kahvia ja katsareitten kusisilla sormilla kourimia keksejä.

 

Ja mulla sattuu ainakin olemaan katsastusasema lähempänä asuttamaani kiinteistöä kuin vakuutusyhtiön konttori, joten se on ihan suhteelista kumpi on lähempänä. Toiselta puolen kaupunkia katseltuna on Tapiolan konttori likempänä...

Link to comment

rahastamisen maku tässäkin,tosin hyötyy jos seisottaa pitkään!eli kyllä nää kaikki uudistukset sun muut "parannukset"maksetaan me harrastajat joilla ajokkeja enemmän kuin 1.eipä nää halvemmaksi kovin helposti muutu ellei paalaa kaikkia ja lopeta koko touhua!

 

ja varmaan tähän jokin saastevero keksitään ennen pitkään eli mitä enempi päästöjä sen enempi kevenee rahapussi. ja se perkele varmaan lasketaan sen mukaan mitä tehdas ilmottaa,eikä taaskaan todellisen mukaan.esim kuplas katti ei auta mitään, tyyliin kun uutenakin melkeen norona bensaa putkesta.vaikka kuinka hyvin olisit koneen nykyistänyt/saastevesioksi päivittänyt! SAATANAN VEROHELVETTI TÄÄ MAA ON.

Link to comment
Guest Niko79

Se on taas tulkinnanvarainen asia ja ilmeisesti johtuu virkailijasta=)onko hyvä vaiko huono päivä.Aina kun noissa lukee ettei jotain yleensä edellytetä(rekisteröintikatsastus) kannattaa varautua pahimpaan.Periaatteessa kuitenkin pitäisi mennä niin, että kun leimaa on jäljellä, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.

Link to comment

Määräaikaiskatsastus suoritetaan vuosittain katsastusaikana (4 kuukautta), jos 'leima on voimassa' autoa ei tarvitse tietenkään silloin katsastaa 'liikennekäyttöön otettaessa'. Itse asiassa ei voikaan, jos katsastusaika ei ole käsillä.

Link to comment

Hyvä juttu sitten. Olen katsastanut -54 kuplani tähän asti vaan joka toinen vuosi. Rekkari päättyy nroon 8. Ja katsastan sen heinäkuun alussa joka toinen vuosi, jolloin leima kestää aina seuraavan kesän loppuun. Näinä katsastusvuosina ei voi ajaa ennen heinäkuuta.

 

Ennen pystyi katsastamaan jo heti keväällä, ja leima riitti sitä seuraavankin kesän loppuun. Jossain vaiheessa noita aikoja rukattiin, ja 8-numeroisen vuosikatsatusaika alkaa heinäkuussa, jos menee aikaisemmin konttorille, menee katsastus edellisen vuoden katsastukseksi.

Link to comment
  • 4 years later...

Soitin tapiolaan mutta ei siellä kyllä pystytty tinkimään hinnasta yhtään. Jos olis ollu 1200cc kone ni n.80e olis ollu vakuutus halvempi.

Täytyy kysyä IF:stä tarjous.

 

Kartsa78: mikä kone sulla on ja mitenköähän sun vakuutus on noin halpa?

Link to comment
Kupla -63 If:ssä 137 eur/vuosi, ja tuo Hannun kyselemä -55 kupla If:ssä 60 eur/vuosi, ja molemmat 0% bonuksilla.

 

Korjaus tähän: Luin IF:n tarjousta uudelleen ja olivatten piilottaneet bonuksen ovelasti myöhempään tekstiin, ja tietysti luin vain sen kohdan jossa on hinnat :) Pyysin kyllä tarjouksen 0% bonuksilla, mutta olivat kaivaneet jostain nykyisen bonuksen.

 

Tuo -63:n hinta on 20% bonuksilla, ja lisäksi oli jotain keskittäjäetuja 15% ja moniautoetuja 5%. Perushinta ilman alennuksia IF:ssä tuolle on 213,16 €.

-55:n tarjous on mennyt jo roskiin, mutta muistin varaisesti siinä oli bonuksia 60%, joten em. tavalla laskettuna sille hinta ilman alennuksia on 185,76 €.

Link to comment
Soitin tapiolaan mutta ei siellä kyllä pystytty tinkimään hinnasta yhtään. Jos olis ollu 1200cc kone ni n.80e olis ollu vakuutus halvempi.

Täytyy kysyä IF:stä tarjous.

 

Kartsa78: mikä kone sulla on ja mitenköähän sun vakuutus on noin halpa?

 

Otteessa komeilee 1200cc. Muuten en kommentoi;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...