Jump to content

hitsauskoneet


Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Joo miulla oli vähän hankala löytää tohon esabbiin uutta spiraalia. Kun ei ollu mitään halua mennä siihen liikkeeseen, mistä oon sen ostanu.

 

Ostin sitten vaan jonkun suolen ja virittelin sen melko pienellä vaivalla siihen kiinni. On se vaan silti paljon mukavampaa jos saa uusia sattuvia osia helpolla.

Link to comment
Guest Toheltaja

Tigissä riittää valovirta, jos haluaa hitsata alle 3mm kamaa. Syytä ostaa tasa/vaihtovirta, tasavirralla hitsaa mustaa ja rosteria, mutta rosterikin menee mukavammin vaihtovirralla, kuten alumiinikin, joka sen vaatii. Pulssitukset ja riittävät säädöt on kans syytä olla. Helpointa ois jos noita pääsis koittelemaan ennen ostamista jossain, tietää mitä säätöjä tarttee sitte olla ku omaks hankkii.

 

 

Mie onneks saat tikata kaikki työmaalla... ja appiukolla vastaavasti jos en töihin kehtaa koko hitsattavaa kalustoa roudata.

Link to comment
  • 1 month later...
Nyt löyty edullinen AC/DC vehe, mutta onko ihan turha.

Ittellä ei mitään tietoa oikeastaan mitä ominaisuuksia tigissä tarvitaan ja

mimmoisia tehoja niissä pitää olla.

IMS Tig 180 HF AC/DC

Hinta ero merkkikoneeseen kumminkin useampi tonni.

Tai sitten samoilla sivuilla joku CEA merkkinen kone.

 

Tekstissä tälläinen maininta: "Aloitusvirta ja etukaasu arvot kiinteät"

 

On ikävät ominaisuudet.

 

Mitä aiot hitsata alumiinista? 180A ei riitä kovinkaan pitkälle.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Forsbacka

Soitin AGA:lle noista vuokrapullojen hinnoista, kun olis vähitellen tarkoitus siirtyä sanoista tekoihin...

Vuokrasopimus 137€/vuosi, "kestotilauksena".

Pullon kokoa ja kaasulajia saa vaihtaessa muuttaa tarpeensa mukaan.

 

Täytöt Mison-25:

5kg 47€

10kg 56€

20kg 76€

Nämä siis AGA:n listahinnat tavalliselle kuolevaiselle. Päälle tulee vielä jotain lisämaksuja, joiden määrä heitetään nopalla siinä tiskillä lompakkoa kaivaessasi tai siihen käsitykseen ainakin jäin.

 

5kg mison-25 pulloa saa myös käyttöoikeuspullona, jossa maksetaan kertakorvaus 301€ pullon käytöstä ja jota voi sitten hieroa vaikka 10 vuotta. Kovin kalliit vaan noi 5kg pullon täytöt. Saattaisi tosin sopia parhaiten omaan satunnaiseen hitsailuun.

Link to comment
5kg mison-25 pulloa saa myös käyttöoikeuspullona, jossa maksetaan kertakorvaus 301€ pullon käytöstä ja jota voi sitten hieroa vaikka 10 vuotta. Kovin kalliit vaan noi 5kg pullon täytöt. Saattaisi tosin sopia parhaiten omaan satunnaiseen hitsailuun.

 

Ai noita saa vielä? Vai onko se niin että vain Mison-25 myyvät, vaiko saisikos Mison-Ar pullona?

Joskus mielestäni kun kyselin, niin muistaakseni sanottiin ettei ole enään saatavana. Hyvä sinänsä, itse voisi hommata tuollaisen Argoni pullon ja jos jollakin on myytävänä, saa myös tarjota!

Link to comment

Saako mistään enää 300bar kaasua? Mulla on Messerin 300bar pullo ja huomasin juuri ettei kyseistä firmaa enää ole olemassa maassamme. Mitään ilmoitusta ei tullut kun AGA osti Suomen tytäryhtiön. Käytötoikeuspullo sekin oli. Joko tuli sikahintaiset kaasut tai kohtuuhintainen pullo (jos nyt pystyy täyttämään jossain)...

Link to comment
Guest veewee
Saako mistään enää 300bar kaasua? Mulla on Messerin 300bar pullo ja huomasin juuri ettei kyseistä firmaa enää ole olemassa maassamme. Mitään ilmoitusta ei tullut kun AGA osti Suomen tytäryhtiön. Käytötoikeuspullo sekin oli. Joko tuli sikahintaiset kaasut tai kohtuuhintainen pullo (jos nyt pystyy täyttämään jossain)...

 

http://www.woikoski.fi/paasivu.asp?viewID=3

Link to comment
Saako mistään enää 300bar kaasua? Mulla on Messerin 300bar pullo ja huomasin juuri ettei kyseistä firmaa enää ole olemassa maassamme. Mitään ilmoitusta ei tullut kun AGA osti Suomen tytäryhtiön. Käytötoikeuspullo sekin oli. Joko tuli sikahintaiset kaasut tai kohtuuhintainen pullo (jos nyt pystyy täyttämään jossain)...

 

Meille sanottiin ettei saa ja nyt on pienempi pullo. Kesällä vaihdettiin uusi pullo.

Link to comment
Saako mistään enää 300bar kaasua? Mulla on Messerin 300bar pullo ja huomasin juuri ettei kyseistä firmaa enää ole olemassa maassamme. Mitään ilmoitusta ei tullut kun AGA osti Suomen tytäryhtiön. Käytötoikeuspullo sekin oli. Joko tuli sikahintaiset kaasut tai kohtuuhintainen pullo (jos nyt pystyy täyttämään jossain)...

 

Meille sanottiin ettei saa ja nyt on pienempi pullo. Kesällä vaihdettiin uusi pullo.

 

Mulla sama mielikuva, ettei noita Messerin pulloja saa enää täytettyä. Halvin vaihtoehto yleensä tuppaa kostautumaan jossain vaiheessa... :D

Link to comment

No se tiedottamisen hienous päättyikin sitten siihen, ei siinä oikein mitään kerrottu pulloista. Siitä on kohta melkein vuosi kun se kirje tuli.

 

Itsellä on tuollainen 300 barin vuokrapullo 5 vuoden sopimuksella (3,5v jäljellä), ymmärsin että kun menee täyttämään niin tosiaan antavat Agan pullon tilalle. Jäi hyvin epäselväksi että tehdäänkö tällöin uusi sopimus Agan järjestelmään ja lasketaan hintahommat uusiksi Agan mukaan vai miten homma toimii. Yritin soittaa kirjeessä olleeseen numeroon, mutta kun ei vastattu, päätin että selvitän asian sitten kun tulee täyttötarve.

Link to comment

Tätä menoa täytyy nyysiä töistä kaikki hiilidioksidisammuttimet ja hitsata ne tyhjiksi ja odottaa että joku täyttää ne ja ottaa taas lainaan jne.

 

Mulla on ollu tuo aga pikkupullo käyttöoikeudella kohta 15 vuotta. Eipä ole tarvinnut leimaamisia miettiä. Tosin joka kerta täyttömaksu on noussut 10 euroa.

Link to comment
Guest Forsbacka

Kauan tolla 5kg seoskaasulla suunnilleen hitsaa?

Minkälainen virtaus pitää olla?

Oliko se niin, että 5kg pullossa on kuutio kaasua. Siitähän sen äkkiä suunnilleen laskee, jos tietää virtauksen.

Link to comment

Mulla virtaus on ollut niin pieni kuin mittari antaa säätää. Mulla tuo viiskilonen kestää melkolailla vuoden, mutta en ilmeisesti hitsaa paljoa.

 

Sitten noista kestävistä koneista: kempin superkempomat. Ostin käytettynä varmaan 15 vuotta sitten ja vieläkin pelittää. Ei ole suurempia remontteja tarvinnut teettättää. Muutama kasa tollakin on tullut leimattua ja paria rakenneltuakin.

Link to comment
  • 2 months later...

Tiedoksi kaikille Agan pakkoasiakkaille, eli niille jotka joutuivat siirtymään Messeriltä. Agalta tuli kirje joka kehotti viemään Messerin pullon tämän kuun loppuun mennessä (juu, huominen vielä aikaa) Agan pisteeseen josta saa vastaavan täyden Agan pullon.

 

Tämän kuun jälkeen Messer-pullon palauttaminen maksaa asiakkaalle 130e + ALV.

 

En tiedä tavoittaako tämä enää ketään, nimim. pullo kontissa ja huomenna Agan pisteeseen.

Link to comment
Tiedoksi kaikille Agan pakkoasiakkaille, eli niille jotka joutuivat siirtymään Messeriltä. Agalta tuli kirje joka kehotti viemään Messerin pullon tämän kuun loppuun mennessä (juu, huominen vielä aikaa) Agan pisteeseen josta saa vastaavan täyden Agan pullon.

 

Tämän kuun jälkeen Messer-pullon palauttaminen maksaa asiakkaalle 130e + ALV.

 

En tiedä tavoittaako tämä enää ketään, nimim. pullo kontissa ja huomenna Agan pisteeseen.

 

Todella surkeasti tämä vaihto hoidettu. Itse vein pullon jo kohta 2vko sitten vaihtoon eikä vieläkään ole pulloa saanut tilalle. Aina vaan ne on loppu...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...