Jump to content

Suomen rantakirput


Guest fgronlun

Recommended Posts

Hei Fossiili, käännä tuo toinen eturengas oikein päin. Ainakin kuvassa näyttäisi olevan pyörimissuunta väärin tuossa kuskin kumissa...

 

Hiukan jo odotinkin.. :D

 

On käännetty. Kannattaa muuten tehdä kaikki rengastyöt samaan aikaan. Ei sitten muista noita suuntia väärin..

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest marx
Eikös näiden otteessa yleensä lue Desert Dog? Näähän on lyhentämättömälle pohjalevylle tehtyjä.

 

t. Mika

 

Myykös kukaan suomessa näitä desert dog -koreja vai meneekö askarteluksi jos tahtoo tuollaisen nostaa alustan päälle ?

 

Tilaamalla ulkomailta varmaan saisi, mutta menee turhan vaikeaksi imho =/

Link to comment

Myykös kukaan suomessa näitä desert dog -koreja vai meneekö askarteluksi jos tahtoo tuollaisen nostaa alustan päälle ?

 

Tilaamalla ulkomailta varmaan saisi, mutta menee turhan vaikeaksi imho =/

Saakohan näihin kangaskattoja jostain?

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Hydetys

Tere kaikille!

 

Piti ihan liittyä tänne ku tuli broidin kanssa haettua tommonen kirppu ruotsista. Haettaessa oli ihan normi valkonen, mut hikisen viikonlopun jälkeen saatiin se näyttämään tämmöseltä. Sisusta pitää vielä verhoilla, ja valot hommata joka kulmaan uudet. Kone fiilataan viikolla. Alla muutama kuva meitin aikaansaannoksista :P

Kynäruiskuttelut taiteili JP Paintshop.

 

kirppu7.th.jpgkirppu6.th.jpgkirppu5.th.jpgkirppu4.th.jpgkirppu3.th.jpgkirppu2.th.jpgkirppu.th.jpg

Link to comment
Guest jappi81

Tämmönen olisi tulossa jossakin vaiheessa liikenteeseen. tekemistä aika paljon vielä enneku voi viedä leimalle. rummut on sorvauksessa, uudet vanteet on hommattu eteen ja taakse. kaasareiden vivustoa joutuu vielä muuttelemaan. sit kun saa uudet renkaat/vanteet alle täytyy alustan korkeus passata kohalleen. jonkunlaiset kylkiputket meinasin tohon vielä tekasta. kirppua on alettu tekemään viimme syksynä, vanhan purin osiksi ja alustan hiekkapuhalsin. vanhasta kirpusta ei jääny kyn pohja, ja koppa, muut osat on joutunu hommaamaan uusiksi, oli seisonut n.10v pihalla ja sen mukaisessa kunnossa. mutta ehkä se joku päivä vielä liikenteessä on :D

post-1-13888362345009_thumb.jpg

post-1-13888362345396_thumb.jpg

post-1-13888362345774_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
Guest redbuggy-69
Tämmönen olisi tulossa jossakin vaiheessa liikenteeseen. tekemistä aika paljon vielä enneku voi viedä leimalle. rummut on sorvauksessa, uudet vanteet on hommattu eteen ja taakse. kaasareiden vivustoa joutuu vielä muuttelemaan. sit kun saa uudet renkaat/vanteet alle täytyy alustan korkeus passata kohalleen. jonkunlaiset kylkiputket meinasin tohon vielä tekasta. kirppua on alettu tekemään viimme syksynä, vanhan purin osiksi ja alustan hiekkapuhalsin. vanhasta kirpusta ei jääny kyn pohja, ja koppa, muut osat on joutunu hommaamaan uusiksi, oli seisonut n.10v pihalla ja sen mukaisessa kunnossa. mutta ehkä se joku päivä vielä liikenteessä on :D

 

Minulla on melkein kopio tosta, samanlaiset vanteet..renkaat (joista itselläni oli "parasta ennen" mennyt ohi) ja turvakaari josta päättelin et onkohan samalta pajalta lähtöisin. Niin miltä pajalta sitä ei varmaan osaa sanoa kukaan.

http://volkkarit.fi/index.php/autot/3-k ... konkirppu#

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest jappi81

siinä ois muutama päivitetty kuva kirpusta miltä se näyttää tällä hetkellä. reilu 1000km ajettu tänä kesänä, talven aikana olis tarkoitus tehdä loppuun mitä kesken vielä on.

post-1-1388836251041_thumb.jpg

post-1-13888362511109_thumb.jpg

post-1-13888362511715_thumb.jpg

Link to comment
Tämmönen olisi tulossa jossakin vaiheessa liikenteeseen. mutta ehkä se joku päivä vielä liikenteessä on :D

 

siinä ois muutama päivitetty kuva kirpusta miltä se näyttää tällä hetkellä. reilu 1000km ajettu tänä kesänä, talven aikana olis tarkoitus tehdä loppuun mitä kesken vielä on.

 

Eipä mennyt ahkerointi hukkaan. :-)

Kieltämättä kesälomalla oli aika kivat kirppukelit. Oman kirpun mittaria en ole huomannut seurata, mutta satoja kilsoja on tullut hilsettä pöllytettyä tänä kesänä. Taitaa olla viides kesä kirpulla ja varmasti on tullut kilsoja enemmän mitä aiempina kesinä.

 

t. Mika

Link to comment
  • 7 months later...

Macbuggy, kesäksi ajoon?

macmaastoparkki.jpg

Ostin tän syksyllä katsastettuna autoliikkeestä, mutta oli kyllä siinä kunnossa että hyvä kun uskalsin ajaa kotiin... Lataus ei toiminut (hiilet loppu), jarrut puoltaa todella pahasti ja kaasari toimii siihen malliin että auto sammuu jos kierroksia on alle 3000.

 

Sivuhuomiona todettakoon että paperien mukaan muutamia vuosia sitten on ilmeisesti katsastajana toiminut eräs palstalta tuttu hahmo???

Link to comment
Guest fgronlun
Macbuggy, kesäksi ajoon?

macmaastoparkki.jpg

Ostin tän syksyllä katsastettuna autoliikkeestä, mutta oli kyllä siinä kunnossa että hyvä kun uskalsin ajaa kotiin... Lataus ei toiminut (hiilet loppu), jarrut puoltaa todella pahasti ja kaasari toimii siihen malliin että auto sammuu jos kierroksia on alle 3000.

 

Sivuhuomiona todettakoon että paperien mukaan muutamia vuosia sitten on ilmeisesti katsastajana toiminut eräs palstalta tuttu hahmo???

 

 

Onko tuossa koneena kuplan vai porschen kone?

 

On nimittäin hirveen saman näköinen ku mitä oli yksi kirppu amiksen opettajalla. Jos kyseessä olis sama niin kyseessä on yksilö jolla on aikoinaan tyypitetty Mac Buggy kirppu suomeen..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...
Guest Tomppade

_small.jpg?hash=30494

_small.jpg?hash=30503

 

Tuossahan tuo, ekat kunnon kuvat tuostakin kikottimesta vaikka se on kohta 3vuotta meikäläisellä ollutkin. sitä ennen ilmeisesti melkoinen kiertopalkinto ja tainnut eräällä/useammallakin palstalaisella ollut? Rikos lienee jo vanhentunut, mutta kukahan tuon aikanaan on strokkerikoneen jäljiltä tehnyt, meinaan kovasti mainostettiin 1700cc konetta, kuplista mitään tietämättömänä ostin ja loppujenlopuksi kone paljastui 1200cc lohkoksi :D ei sillä, eipä tuolla enään väliä ole kun konekkin on vaihtunut sen jälkeen.

Link to comment
  • 9 months later...

aikaa on näköjään viimesestä viestistä mutta jatketaan ny kuitenki topikkia...

 

Autohan on Vw CAT neljälle rekisteröity ja cactus korilla luultavasti..

 

Eli ns. bemari harrastaja retkahti vaan volkkariin mutta onneks kirppuun kuitenkin..

 

auto ollut n.10 vuotta nokialla ja sieltä tuli sitten mulle purettuna ja 1600cc koneella mistä oli kansi halki...

 

homman nimihän on se että tuo ei todellakaan tuu näkemään enään ilmajäädytteistä konetta vaan paikalle tulee sellainen vesijäähdytteinen minkä laki sallii..... olisko kenelläkään projekti kuvia tälläisestä operaatiosta niin ihan mielenkiinnosta seurailisin...

post-7557-1388836714358_thumb.jpg

post-7557-13888367144229_thumb.jpg

Link to comment
tuo ei todellakaan tuu näkemään enään ilmajäädytteistä konetta vaan paikalle tulee golfin 1.8..... olisko kenelläkään projekti kuvia tälläisestä operaatiosta niin ihan mielenkiinnosta seurailisin...

Taitaa olla vähissä projektikuvat, kun ei laitteella ole enää moisen muutoksen jälkeen asiaa tieliikenteeseen :)

 

Kuplaan (= kirppuun) muutoskatsastamalla on maks teho 60 hp, voi olla vaikeaa löytää sopiva golfin 1.8, poikkeusluvalla voidaan toki myöntää muutakin, mutta vaikka sellaisen onnistuisikin saamaan, niin silti se vaatii muutoskatsastuksen. Ja kirpuissa (ja muissa korinvaihto-projekteissa) on nykypäivänä ongelman se, että muutoskatsastuksessa lasketaan kanta-auton prosentit aina uudestaan, ja nykysääntöjen mukaisesti, jolloin ne pääsääntöisesti ylittyy. Lyhyesti tiivistettynä joudut siis maksamaan autoveron uudesta ajoneuvosta.

 

Jos se olis noin helppoa, niin näitä koneenvaihtoja olisi varmaan jo tehty :)

Link to comment

Taitaa olla vähissä projektikuvat, kun ei laitteella ole enää moisen muutoksen jälkeen asiaa tieliikenteeseen :)

 

Kuplaan (= kirppuun) muutoskatsastamalla on maks teho 60 hp, voi olla vaikeaa löytää sopiva golfin 1.8, poikkeusluvalla voidaan toki myöntää muutakin, mutta vaikka sellaisen onnistuisikin saamaan, niin silti se vaatii muutoskatsastuksen. Ja kirpuissa (ja muissa korinvaihto-projekteissa) on nykypäivänä ongelman se, että muutoskatsastuksessa lasketaan kanta-auton prosentit aina uudestaan, ja nykysääntöjen mukaisesti, jolloin ne pääsääntöisesti ylittyy. Lyhyesti tiivistettynä joudut siis maksamaan autoveron uudesta ajoneuvosta.

 

Jos se olis noin helppoa, niin näitä koneenvaihtoja olisi varmaan jo tehty :)

 

 

Sittenhän vaihtoehtona on Golf III 1,4 44 kW (60 hv), mutta miten käy sitten prosenttien kanssa niin se on eri homma... pitänee siis käydä katsastusasemalla juttelemassa.. onko kukaan foorumilainen vaihtanu kuplaan vesijäähdytteistä konetta minkä on muutoskatsastanut nykypäivänä tieliikenteeseen, sillä muutaman tieliikenne kuplan oon nähny missä on ollu volkkarin kone, mutten sen kummemmin oo jääny siihen juttelemaan koska mietin että itelle ei ikään tulis vastaavaa tapausta :D... niin ja poikkesluvat voi työntää perseeseen :D

Link to comment
onko kukaan foorumilainen vaihtanu kuplaan vesijäähdytteistä konetta minkä on muutoskatsastanut nykypäivänä tieliikenteeseen

Kyllä noita pitäisi löytyä, tekijät varmaan ilmoittautuu jos kokevat aihelliseksi, yleisimmin käytetty kone taitaa olla Polon 1.3:n 60 heppasena.

 

niin ja poikkesluvat voi työntää perseeseen :D

Osaavat ja viitsivät henkilöt laatii kunnolliset hakemukset ja poikkeuslupien turvin asentelee vaikkapa Subaru WRX:n koneita volkkareihin... ;)

 

 

Itsekään en kyllä näe paljonkaan mieltä 1.3 tai 1.4 60 heppaisen vesikoneen asentamisessa kirppuun, jossa vesikoneen mahdollistama lämmityslaitekin on melko hyödytön. Ilmajäähdytteinen kone taitaa kuitenkin olla loppupeleissä kevyempi, ja jos tehoa haluaa, niin ilmakone pesee kuitenkin tuollaisen vesikoneen 6-0.

Link to comment
Mitäs etua tosta vanhan kolffin koneesta on kirpussa?

 

 

sitä että olis stanan paljon varmempi kone ku tuollanen ilmajäähdytteinen, kyllähän tuon kuplan oman koneen sais hienosti kiekumaan pikku viilauksilla :D niin ja tänään käyty kahdella eri katsastuskonttorilla juttelemassa pitkät tovit esittäen tulevan koneen tiedot, auton tiedot, auton valokuvat ynm ynm niin toinen konttori sano että onnistuu, ei ongelmaa ja laita kone kii ja tuu tänne niin muutoskatsastetaan se, toinen taas kehu että ei luultavasti onnistu, koska laski alkuperäisiä olevia osia olevan vain n.40% mutta se ei mun mielestä laskenu kaikkia mitä olis pitäny olla vakio osia joten siis keskustelu jatkuu vielä parilla katsastus konttorilla ja ilmotan asiasta miten käy.. nyt laskeskelemaan rosentteja...

 

tehoja saa olla 64,8hp ja tilavuus 2,0l, painon muutoksen takia pitää etupainottaa autoa, ja levyjarrut asennettava

 

täytyy väsätä aiheesta topikki ettei tää "suomen rantakirput" osio täyty tälläsellä paskan puhumisella, kun aiheena on esitellä tässä oma kirppunsa?

Link to comment
sitä että olis stanan paljon varmempi kone ku tuollanen ilmajäähdytteinen

Pelkkä kokemattomuudesta johtuva harhaluulo :)

 

tehoja saa olla 64,8hp ja tilavuus 2,0l

Nyt on käynyt katsastuskonttorilla laskuvirhe, mutta jos pystyt sitä hyödyntämään niin eihän se väärin ole..

 

Kuplassa on alkuperäisenä tehoa enintään 50 hv ja iskutilavuutta 1584 cc. Lakiteksti sanoo jotta suurimman vertailumoottorin teho saa ylittyä 20% ja iskutilavuus 25%, ja paino 10%. Joten suurin ja tehokkain muutoskatsastuksessa hyväksyttävä moottori kuplaan on 60 hv ja 1980 cc.

Link to comment
Pelkkä kokemattomuudesta johtuva harhaluulo :)

 

voi olla.. tai sitten haluaa jotain massasta erottuvaa pitää saada ja varmempaa..

 

tehoja saa olla 64,8hp ja tilavuus 2,0l

Nyt on käynyt katsastuskonttorilla laskuvirhe, mutta jos pystyt sitä hyödyntämään niin eihän se väärin ole..

 

Kuplassa on alkuperäisenä tehoa enintään 50 hv ja iskutilavuutta 1584 cc. Lakiteksti sanoo jotta suurimman vertailumoottorin teho saa ylittyä 20% ja iskutilavuus 25%, ja paino 10%. Joten suurin ja tehokkain muutoskatsastuksessa hyväksyttävä moottori kuplaan on 60 hv ja 1980 cc.

 

 

kuplan tehokkain moottori S mallissa 1.6 B4 1584 cm3 40 kW (54 hv) @ 4600 r/min 115 Nm @ 3200 r/min joo ja tuo kuutio tilavuus oli pyöristettynä vain! prosentit laskettuna nyt niin aika lailla 50%/50% mutta tarkentuu vielä kun käyn katsastus asemalla puhumassa asiasta ja muutosta tulee koriin aika paljon ettei prosentit ylity... :)

Link to comment
kuplan tehokkain moottori S mallissa 1.6 B4 1584 cm3 40 kW (54 hv) @ 4600 r/min 115 Nm @ 3200 r/min

Ei, tuo on kolmostyypin moottori, ei kuplan, eikä kelpaa kuplan vertailumoottoriksi. Edelleen kuplan tehokkain moottori on 50 hv.

 

Mutta jos katsastuskonttori tuota pitää kuplan tehokkaimpana moottorina, niin sehän on tässä tilanteessa vaan hyvä.

Link to comment
kuplan tehokkain moottori S mallissa 1.6 B4 1584 cm3 40 kW (54 hv) @ 4600 r/min 115 Nm @ 3200 r/min

Ei, tuo on kolmostyypin moottori, ei kuplan, eikä kelpaa kuplan vertailumoottoriksi. Edelleen kuplan tehokkain moottori on 50 hv.

 

Mutta jos katsastuskonttori tuota pitää kuplan tehokkaimpana moottorina, niin sehän on tässä tilanteessa vaan hyvä.

 

50hv on kuplan suurin, ellei tota kirppua ole tehty kolkin muokatulle pohjalevylle, sitten voitaneen mennä 1500 S lähtölukemilla.

Link to comment

Taitaa olla tuo Arton ehdotus järkevin, jos haluaa vesikoneen laittaa. Ilmajäähdytteisestä saa kumminkin hyvin toimivan ja varman koneen ja osia saa hyvin. Katsastuksen hetkellä voi olla hyvinkin tarkkaa sitten vaikka sanallisesti olisi saanut muuta tietoa esim 6kk aiemmin

Link to comment
Taitaa olla tuo Arton ehdotus järkevin, jos haluaa vesikoneen laittaa. Ilmajäähdytteisestä saa kumminkin hyvin toimivan ja varman koneen ja osia saa hyvin. Katsastuksen hetkellä voi olla hyvinkin tarkkaa sitten vaikka sanallisesti olisi saanut muuta tietoa esim 6kk aiemmin

 

Niin ja puhumattakaan siittä miltä se kolopallon rivikone näyttää siellä auton perässä. Eli tottakai saa mennä perse edellä puuhun ja ruveta läträämään veden kanssa. Mutta jos mielessä on tulevaisuudessa koneen viritys niin silloin hommassa ei juurikaan taida olla järkeä.

Link to comment
ja levyjarrut asennettava

Tämäkään ei pidä paikkaansa, kuplaan ei 1600 moottorilla vaadita levyjarruja, ja kun tuo 1600 on vertailumoottorina, niin silloin muutoskatsastettavalla vierasmoottorillakaan ei vaadita levyjarruja, rumpujarrut riittää, mutta kallistuksenvakaaja edessä pitää olla. Tähän on VW-auton lappunen olemassa kuplaan vaadittavista muutoksista moottorinvaihdon yhteydessä, löytyy tältä foorumilta tai jos ei löydy niin mulla on se kyllä.

 

jotain massasta erottuvaa pitää saada

Se on erittäin hyvä että kaikki ei kulje samoja latuja, vaan aina löytyy joku joka haluaa tehdä asiat erilailla, ei ole sitten kaikki autot samasta muotista repäistyjä. Vesikoneiden laitto kupliin on yleisempää tietyissä maissa joissa on väljempi lainsäädäntö, mutta löytyy Suomestakin silti esim. tuplaturbo V6 koneinen kupla.. Ja kuten edellä on jo todettu, niin mitään järkeä hommassa ei ole, mutta mitäpä järkeä ylipäätänsä muutenkaan vanhojen volkkareiden rakentelussa olisi :)

Link to comment

Jos unohdetaan miten jäähtyy ja miltä näyttää, onko t1 pohjainen moottori todella järkevämpi virityskohde kuin tuollainen Golfin rivikone? Perusteluita?

 

Jos vaikka otetaan tilanne jossa pyöriltä pitää saada 200hp ja auton pitää kestää normaalia päivittäistä kesäajoa.

Link to comment

Jos edelleen pysytään moottoreissa, joka on mahdollista muutoskatsastaa kuplaan, niin käytännössä rivikone on silloin 1.3 tai 1.4, ja T1 pohjainen on 1968. En tiedä rivikoneesta, että kuinka suureksi sen tilavuuden voi kasvattaa, mutta epäilen että 1.3:sta ei poraamalla ja stroukkaamalla tehdä 2 litraista? Joten jo pelkästään tuo antaa merkittävän edun virityksessä. 60 hp wasseri on sitten eriasia, koska se on tilavuudeltaan jo lähelle sallittua maksimia, ja omaa rivikonetta enemmän virityspotentiaalia iskutilavuuden vuoksi. Ja jos vielä viilataan pilkkua, niin virityksen jälkeen kuplan suurin sallittu teho on vuosimallista / mallista riippuen n. 150 hv (7 kg / kw), ja kirpussa vielä vähemmän.

Link to comment

Heitetään esimerkkinä 25 vuotta vanha Golf II:n KR-moottori, 1.8 16v, 139hp jos muistan oikein. Maksavat nykyisin pari sataa euroa. Tuollaisen katsastaminen omavalmistemoottorina dynolapuilla ja kappas, edulliset 139 hevosvoimaa. Ahdin kylkeen ja moottorille perushuolto, 200 hevosvoimaa. Muistutan ettei ne isot strokeritkaan laillisia ole vaikka ne leimalta läpi menevätkin.

 

Ja ei, en ehdota että kaikkiin kupliin vaihdetaan nyt vesikoneet vaan yritän tuoda esille että jos on jo päättänyt vaihtaa moottorityyppiä niin ei se välttämättä ihan metsään mene.

 

Voin erottaa tämän moottorikeskustelun omaksi ketjukseen niin ei sotkeudu kirpputhreadi.

Link to comment
Heitetään esimerkkinä 25 vuotta vanha Golf II:n KR-moottori, 1.8 16v, 139hp jos muistan oikein. Maksavat nykyisin pari sataa euroa. Tuollaisen katsastaminen omavalmistemoottorina dynolapuilla ja kappas, edulliset 139 hevosvoimaa. Ahdin kylkeen ja moottorille perushuolto, 200 hevosvoimaa. Muistutan ettei ne isot strokeritkaan laillisia ole vaikka ne leimalta läpi menevätkin.

 

Ja ei, en ehdota että kaikkiin kupliin vaihdetaan nyt vesikoneet vaan yritän tuoda esille että jos on jo päättänyt vaihtaa moottorityyppiä niin ei se välttämättä ihan metsään mene.

 

Voin erottaa tämän moottorikeskustelun omaksi ketjukseen niin ei sotkeudu kirpputhreadi.

 

Joko teit tälle kyseiselle asialle oman topicin kun en löytäny kun nopeasti etin..?

 

Pepe: juurikin tämä sun penkitys ajatus oli mielessä kyseisessä operaatiossa! ja oot täysin ymmärtäny että mitä ajan täs asias takaa enkä palvo tätä kuplan helvetin hienoa ja huippu yyber hyyber kestävää ilmajäähdytteistä moottoria niinkuin moni muu sitä täälä arvostaa..! :D

 

metake: joo niin katsastusmies sano et pitää olla mallisarjan tehokkaimman jarrut, joten täytyy esittää se täälä palstoilla pyöriny moottorinvaihto vertailu lappu katsastusäijälle.. oon tulostanu sen jo ajat sitten.. ja tuosta moottorin vaihto ajatuksessa on myös se ideana koska kirput on nykyään rakennettu jo ihan helvetin pitkälle ja tehty tosi siistejä pelejä mutta kaikki on vaan pitemmän päälle pitkälti samanlaisia (paitsi täälä foorumilla se keuliva vihreä turbo kirppu :D) niin haluan vaan jotakin hieman erilaista ja väitän että tuosta golfin 1.8 koneesta saa enemmän tehoa kuin kuplan omasta ja epäilisin että tuo golfin kone kestää sen virityksen paljon paremmin kuin kuplan kone, käyttöikäkin on luultavasti ihan eri luokkaa :) olisko tuosta v6 kuplasta topikkia täälä?

 

Tanhis: google auttaa löytämään kuinka rumalta se sitten loppujen lopuks näyttää kun sinne rivi nelosen änkee! eiköhän se oo vaan kiinni siitä miten sen rakentaa!

 

ja en minä mee perse edellä puuhun, enkä sieltä mistä aita on matalin, vaan sieltä missä se aita on kaatunu...

Link to comment

Asiaa, erilainen pitää olla vaikka vettä läträät. Onhan mullakin wasseri juniksessa :)

Käviskös tähän viidakonsanonta: "Toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa."

Ja ittelle kun tekee, niin tulee sellanen kuin itse tykkää. Se on vaan plussaa jos vaikka

joku muukin sattuu tykkään.

Link to comment
väitän että tuosta golfin 1.8 koneesta saa enemmän tehoa kuin kuplan omasta ja epäilisin että tuo golfin kone kestää sen virityksen paljon paremmin kuin kuplan kone, käyttöikäkin on luultavasti ihan eri luokkaa :)

Moni tehokas kupla ei tosiaankaan ole välttämättä enää kuplan omalla koneella, vaikka ilmakoneella olisikin. Useimmat todella tehokkaat taitaa perustua nelostyypin tai wasserin kampikammioon, tai sitten kokonaan aftermarket palikoihin kuten Scat tai Pauter. Vaikka samojen tehojen ottaminen 1.8 Golfin koneesta varmasti maksaa paljon, niin ei se toki sen halvempaa ole ilmajäähdytteisistäkään.

 

Koskaan ei pitäisi paukutella henkseleitä teholukemilla, koska aina jostain löytyy tehokkaampi, ja menee hieman samaan kategoriaan kuin "mun isä on vahvempi kuin sun isä", mutta tässä maassakin on nähty +300 hp vapari kupla ilmakoneella ja vertailuna Skinnen turbossa taitaa tätä nykyä olla kutakuinkin 1000 hp. Vaikka molemmat em. on rekisteröityjä katuautoja, niin toki taitaa rehelliset katuajot olla aika minimissä, mutta silti haluaisin nähdä 1.8 golfin koneen samoilla teholukemilla edes stripillä.

 

Alkaa keskustelu karata fanaattisen väittelyn puolelle, mutta menköön perjantain kunniaksi :)

 

Virtaa kintaisiin rakentelussa, ja kuten jo todettiin niin se on hyvä että joku tekee jotain erilaistakin välillä.

 

Tuosta vielä videota, niitä on aina kiva katsella: http://youtu.be/Kk28kC0E-2c

Link to comment

Pistä audin 1.3 8v 4 pyttynen ns isolohko ja leiman jälkeen laitat sinne mk2 golffin 1.8 moottorin. Voit vaikka kohokuviotekstista 1.8 vinguttaa puolikkaan pois josta saat kätevästi merkinnän 1.3. Bensapumpun yläpuolella oleva lohkokoodi kertoo oikeasti mikä moottori on kyseessä.

 

Käsittääkseni 1.3 isolohkon ja 1.6/1.8 golffin osat menee ristiin. mk2 koppasen hydraulinostimilla varustetussa moottorissa erona 1.6 ja 1.8 välillä on kampiakseli ja männät + mahdollinen nokka-akseli. Lohko sama, poraus sama, kansi sama. (mk1 koppasen koneen osat osittain risteytettävissä) Hytikka kansi on 38mm imulla 33mm pakosella, omaan seetiin ajaa 39.5mm venttiilin. Lohkon kestää hyvin porata 82mm männälle ja niitäkin löytyy edukkaasti Suomesta. Passatin 2l moottori on kaiketi myös perustana sama.

 

Sori meni vesivessahommaksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...