Guest Mika Raussi Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Todella on mielenkiintoinen... Toimiikohan tuo nyt sitten siis sähköllä? Mutta peukku on nostettava hyvästä nelkun sovituksesta. Quote
JaniM Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Varmaan sähkönen, mutta puhallusteho tuskin riittää. Quote
Guest Mika Raussi Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 Kai tuo leipoo sitten kiinni jos ei riitä.. Ei se kuitenkaan vasta kasatulta näytä eli ehkä se riittää sittenkin. Quote
Sakke Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 LAturi taitaa olla tuolla alhaalla sitten ku hihna sinne menee. Quote
Guest Toheltaja Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 noita nähty lähinnä rallicrossissa, ei kuulemma kauheen hyvä laitos, pitää kuitenkin spurttien ajan koneen lämmöt järkevinä. Katuautossa voipi olla tuskanen meinikin kesällä! Quote
-tipi- Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 LAturi taitaa olla tuolla alhaalla sitten ku hihna sinne menee. Eiks se siel nelostyypin koneis oo normaalistikin? Ei tosin suoraan hihnapyörän alla... Quote
Racing Posted September 22, 2004 Posted September 22, 2004 näyttää ihan 340 sarjan volvon jäähdyttäjän puhaltimelta... Quote
DWL_Puavo Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 Onkos Suomenmaalla tehty sellaisia Corvair-tyyppisiä ratkaisuja, joissa esim. deutzin puhallin laitetaan vaakaan ja vedetään sille kulmarissojen kautta hihna hihnapyörältä? Eli tämänsorttista: http://dacc.provide.net/images/UserPhot ... engine.jpg Puavo@dwl.fi Quote
Guest Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 Onkos Suomenmaalla tehty sellaisia Corvair-tyyppisiä ratkaisuja, joissa esim. deutzin puhallin laitetaan vaakaan ja vedetään sille kulmarissojen kautta hihna hihnapyörältä? Eli tämänsorttista: http://dacc.provide.net/images/UserPhot ... engine.jpg Puavo@dwl.fi Särkelällä taisi olla joskus vuonna 1 tai 2 silloisessa kuplassaan moinen, tai siis vastaava? Joku kuva saattaa olla tallessa, mutta en uskalla luvata että löytyy tähän hätään... Sitä en tiedä enkä muista oliko systeemi mistä peräisin. Quote
DOODAH Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 jotain on tekeillä http://homepage.mac.com/jyrie/.Pictures ... IMG_43.JPG Quote
Timppa Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 URL: http://fvwa.sitefactory.fi/data/447.jpg tuoko? Jyrikin herännyt horroksesta!? Quote
Sakke Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 arvakkaapa kuinka kauan hihna kestää? :D Quote
Kurre Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 arvakkaapa kuinka kauan hihna kestää? :D Riippuu siitä, miten pitkälle se hihna lentää ;^) Jos sitä ei löydä enää, voi kestää pitkäänkin. Quote
Guest Toheltaja Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 särkelä sano että on perseestä! ei pysy remmi matkassa ollenkaan juu! Jyrikin etti pystykamoja... Quote
mikko k Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 Porsaan performanse buukissa oli kuvatuksia, jossa vain pystyveto oli hihnalla ja vaakaveto oli akselilla puhaltimelle/laturille. Quote
Guest Toheltaja Posted September 23, 2004 Posted September 23, 2004 kulmavaihde tms ois hyvä mutta tuossa on aika kovat kierrosnopeudet jo sellaisellekin, ja sitä voimaa hukkuu kummasti... Quote
mikko k Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 Meneehän siihen kulmavaihteeseen tosiaan voimaa, mutta jos remmillä on esim. tunnin vaihtoväli, niin ei sekään ole kovin toimiva ratkaisu katuautossa. Quote
Fileas Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 öö, missäs pikku zitikassa tuulettajan hihna kiersi jotain ihme reittiä? siinä vissiin remmi kesti hyvin. Quote
Guest Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 boxerikoneinen GS voisi tulla ekana mieleen.......ja rättäri. muissahan on koneet poikittain... Quote
Guest Mikko Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Joskus aikoinaan olin koneistamossa töissa jossa oli nk. pitkä sorvaus automaatteja, joissa työstettiin pikkunippeleitä. Eli kierrokset oli 10 000 RPM: luokkaa näissä myös hihna veto ja muutamissa myös "kulman taakse" veto hihnalle, vuoden aikana ei mun tietoon tullut yhtään hihnarikkoa. Vaikka olosuhteet olivat lastuja ja leikkuu nesteitä. Hihna ei ollut kiilahihnaa vaan pyöreä profiilista. Tuollainen voisi toimia tuossa tuuletin käytössä. Jari Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.