Guest Mika Raussi Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 Todella on mielenkiintoinen... Toimiikohan tuo nyt sitten siis sähköllä? Mutta peukku on nostettava hyvästä nelkun sovituksesta. Quote Link to comment
JaniM Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 Varmaan sähkönen, mutta puhallusteho tuskin riittää. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 Kai tuo leipoo sitten kiinni jos ei riitä.. Ei se kuitenkaan vasta kasatulta näytä eli ehkä se riittää sittenkin. Quote Link to comment
Sakke Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 LAturi taitaa olla tuolla alhaalla sitten ku hihna sinne menee. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 noita nähty lähinnä rallicrossissa, ei kuulemma kauheen hyvä laitos, pitää kuitenkin spurttien ajan koneen lämmöt järkevinä. Katuautossa voipi olla tuskanen meinikin kesällä! Quote Link to comment
-tipi- Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 LAturi taitaa olla tuolla alhaalla sitten ku hihna sinne menee. Eiks se siel nelostyypin koneis oo normaalistikin? Ei tosin suoraan hihnapyörän alla... Quote Link to comment
Racing Posted September 22, 2004 Share Posted September 22, 2004 näyttää ihan 340 sarjan volvon jäähdyttäjän puhaltimelta... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Onkos Suomenmaalla tehty sellaisia Corvair-tyyppisiä ratkaisuja, joissa esim. deutzin puhallin laitetaan vaakaan ja vedetään sille kulmarissojen kautta hihna hihnapyörältä? Eli tämänsorttista: http://dacc.provide.net/images/UserPhot ... engine.jpg Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Guest Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Onkos Suomenmaalla tehty sellaisia Corvair-tyyppisiä ratkaisuja, joissa esim. deutzin puhallin laitetaan vaakaan ja vedetään sille kulmarissojen kautta hihna hihnapyörältä? Eli tämänsorttista: http://dacc.provide.net/images/UserPhot ... engine.jpg Puavo@dwl.fi Särkelällä taisi olla joskus vuonna 1 tai 2 silloisessa kuplassaan moinen, tai siis vastaava? Joku kuva saattaa olla tallessa, mutta en uskalla luvata että löytyy tähän hätään... Sitä en tiedä enkä muista oliko systeemi mistä peräisin. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 jotain on tekeillä http://homepage.mac.com/jyrie/.Pictures ... IMG_43.JPG Quote Link to comment
Timppa Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 URL: http://fvwa.sitefactory.fi/data/447.jpg tuoko? Jyrikin herännyt horroksesta!? Quote Link to comment
Sakke Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 arvakkaapa kuinka kauan hihna kestää? :D Quote Link to comment
Kurre Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 arvakkaapa kuinka kauan hihna kestää? :D Riippuu siitä, miten pitkälle se hihna lentää ;^) Jos sitä ei löydä enää, voi kestää pitkäänkin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 särkelä sano että on perseestä! ei pysy remmi matkassa ollenkaan juu! Jyrikin etti pystykamoja... Quote Link to comment
mikko k Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Porsaan performanse buukissa oli kuvatuksia, jossa vain pystyveto oli hihnalla ja vaakaveto oli akselilla puhaltimelle/laturille. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 kulmavaihde tms ois hyvä mutta tuossa on aika kovat kierrosnopeudet jo sellaisellekin, ja sitä voimaa hukkuu kummasti... Quote Link to comment
-tipi- Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Rälläkästä kulmavaihde :) Quote Link to comment
mikko k Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Meneehän siihen kulmavaihteeseen tosiaan voimaa, mutta jos remmillä on esim. tunnin vaihtoväli, niin ei sekään ole kovin toimiva ratkaisu katuautossa. Quote Link to comment
Fileas Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 öö, missäs pikku zitikassa tuulettajan hihna kiersi jotain ihme reittiä? siinä vissiin remmi kesti hyvin. Quote Link to comment
Guest Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 boxerikoneinen GS voisi tulla ekana mieleen.......ja rättäri. muissahan on koneet poikittain... Quote Link to comment
Fileas Posted September 25, 2004 Share Posted September 25, 2004 äh, Visa se olikin :D Quote Link to comment
Guest Mikko Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Joskus aikoinaan olin koneistamossa töissa jossa oli nk. pitkä sorvaus automaatteja, joissa työstettiin pikkunippeleitä. Eli kierrokset oli 10 000 RPM: luokkaa näissä myös hihna veto ja muutamissa myös "kulman taakse" veto hihnalle, vuoden aikana ei mun tietoon tullut yhtään hihnarikkoa. Vaikka olosuhteet olivat lastuja ja leikkuu nesteitä. Hihna ei ollut kiilahihnaa vaan pyöreä profiilista. Tuollainen voisi toimia tuossa tuuletin käytössä. Jari Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.