Jump to content

mielenkiintoinen puhallin


Guest ritariässä

Recommended Posts

Guest Mika Raussi
Posted

Todella on mielenkiintoinen... Toimiikohan tuo nyt sitten siis sähköllä?

 

Mutta peukku on nostettava hyvästä nelkun sovituksesta.

Guest Mika Raussi
Posted

Kai tuo leipoo sitten kiinni jos ei riitä.. Ei se kuitenkaan vasta kasatulta näytä eli ehkä se riittää sittenkin.

Guest Toheltaja
Posted

noita nähty lähinnä rallicrossissa, ei kuulemma kauheen hyvä laitos, pitää kuitenkin spurttien ajan koneen lämmöt järkevinä. Katuautossa voipi olla tuskanen meinikin kesällä!

Posted
LAturi taitaa olla tuolla alhaalla sitten ku hihna sinne menee.

 

Eiks se siel nelostyypin koneis oo normaalistikin? Ei tosin suoraan hihnapyörän alla...

Posted
Onkos Suomenmaalla tehty sellaisia Corvair-tyyppisiä ratkaisuja, joissa esim. deutzin puhallin laitetaan vaakaan ja vedetään sille kulmarissojen kautta hihna hihnapyörältä?

 

Eli tämänsorttista: http://dacc.provide.net/images/UserPhot ... engine.jpg

 

Puavo@dwl.fi

Särkelällä taisi olla joskus vuonna 1 tai 2 silloisessa kuplassaan moinen, tai siis vastaava? Joku kuva saattaa olla tallessa, mutta en uskalla luvata että löytyy tähän hätään...

Sitä en tiedä enkä muista oliko systeemi mistä peräisin.

Posted
arvakkaapa kuinka kauan hihna kestää? :D

 

Riippuu siitä, miten pitkälle se hihna lentää ;^)

 

Jos sitä ei löydä enää, voi kestää pitkäänkin.

Guest Toheltaja
Posted

särkelä sano että on perseestä! ei pysy remmi matkassa ollenkaan juu! Jyrikin etti pystykamoja...

Guest Toheltaja
Posted

kulmavaihde tms ois hyvä mutta tuossa on aika kovat kierrosnopeudet jo sellaisellekin, ja sitä voimaa hukkuu kummasti...

Posted

Meneehän siihen kulmavaihteeseen tosiaan voimaa, mutta jos remmillä on esim. tunnin vaihtoväli, niin ei sekään ole kovin toimiva ratkaisu katuautossa.

Posted

boxerikoneinen GS voisi tulla ekana mieleen.......ja rättäri.

 

muissahan on koneet poikittain...

Posted

Joskus aikoinaan olin koneistamossa töissa jossa oli nk. pitkä sorvaus automaatteja, joissa työstettiin pikkunippeleitä. Eli kierrokset oli 10 000 RPM: luokkaa näissä myös hihna veto ja muutamissa myös "kulman taakse" veto hihnalle, vuoden aikana ei mun tietoon tullut yhtään hihnarikkoa. Vaikka olosuhteet olivat lastuja ja leikkuu nesteitä.

 

Hihna ei ollut kiilahihnaa vaan pyöreä profiilista. Tuollainen voisi toimia tuossa tuuletin käytössä.

 

Jari

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...