Jump to content

Junakeulan hinnoittelu


Recommended Posts

Tervehdys!

 

 

Kaksi vuotta sitten noteerasin ensimmäisen kerran junakeulapakun lötköttävän omakotitalon pihalla. Silloin päätin, että kun elämäntilanne on oikea ja jos VW on edelleen siellä, niin käyn kysymässä onko bussi myynnissä. Tänään oli nyt sitten se päivä, jolloin kävin katsomassa aihiota ja kyselemässä myyntiä.

 

Auto on vm -64 aito bussimalli (ei ilmeisesti wiima, koska ikkuna oli "upotettu" eikä pinnassa), auto on seissyt viisi vuotta paikassa johon se jäi suoraan ajosta. Auto oli jäänyt seisomaan, koska katsastusmies oli hylännyt bussin etujousien olemattomuuden ja sähkövikojen takia (valot olivat pätkineet). Menneet viisi vuotta olivat jättäneet jälkensä bussiin, katto oli sammaleen peitossa, toisen puolen helma oli pehmeä yms. Pohjaa ei päässyt kurkkimaan paremmin, koska oli pimeä ja auto on todella matala, kuulemma seitsemän senttiä puskurin alareunasta maahan...

 

Kaveri ei ollut liian innokas myymään autoa, mutta myönsi ettei hän tule ikinä laittamaan sitä kuntoon ja että sen paikka olisi lämpimässä tallissa. Lupasin soittaa tämän viikon kuluessa ja kysyä myykö hän auton ja mihin hintaan. Katsellessamme autoa hänen vaimo tuli ulos ja huusi miehelle, että myy pois jos joku tuon haluaa!!! Tähän perustan väitteeni, että tämä olisi ostettavissa.

 

Mutta minkä verran tuonlaisesta kannattaa maksaa? Auttakaa kaveria mäessä ja kertokaa oma mielipiteenne!!!

 

-Kimmo-

Link to comment
Guest Mikko Päivärinta

4000 euroo mun heitto noiden tietojen perusteella. Voi tuntua paljolta mut aito bussi ja ikääki on. Runkoki varmaan löytyy jos vain viis vuotta seissy. Korjailkoot muut jos olen metsässä.

Link to comment
Mikko Päivärinta said:
4000 euroo mun heitto noiden tietojen perusteella. Voi tuntua paljolta mut aito bussi ja ikääki on.

 

-MITO- said:
Tarjoa tonni alkuun.

 

 

Kiitos vastauksista!

 

Jos hinta todellakin menee sinne 4000 euron tietämille, niin sitten jää minulta ostamatta.

 

Huomattavasti järkevämpi ratkaisu mielestäni (siis tuo heikolan bussi), jos hinta menee lähelle 4000 euroa, mutta toisaalta olisi kova halu taas päästä tekemään käsillä jotain!

 

Soittelen tänään ko kaverille, niin katsotaan mikä tilanne on. Jos menee hinta minulle överiksi niin laitan tänne bussin sijainti- ja yhteystietoja (jos myyjä näin haluaa).

 

-Kimmo-

Link to comment
Guest Damien

Jos myyjällä ei selvästikään ole tietoa "oikeasta" hintatasosta, niin heitä joku suht reilu tarjous. Vaikka 1000-1500 euroa. Se on kuitenkin jo ihan hyvä hinta romusta jota myyjäpuoli ei arvosta. Mistä sen tietää vaikka se ajattelisi että jos 500 saisi niin hyvä olis...

 

Itse ostin oman juniksen kans sellaiselta hemmolta joka ei ollut kartalla missä hinnoissa nuo nykyään pyörii. Tarjosin kuitenkin mielestäni ihan reilun hinnan ja kaveri oli siihen tyytyväinen, joten mikäs siinä. Ns. win-win situation.

Sen verran se kuitenkin tiesi ettei ihan parilla sadalla lähtenyt, jotkut oli kuulemma käyneet yrittämässä vanhaa "vien sen satkulla romikselle" kikkaa.

Link to comment

Ite en kyllä en tarjoaisi mitään tonnia ekana vetona. Myyjä voi yllättyä tarjouksen suuruudesta ja alkaa epäröidä, joskos joku maksaisi siitä kaksi?

 

Koita kaivaa mitä myyjä siitä luulee saavansa. Ja sitten siihen jotakin päälle ikäänkuin hyvän mielen lisäksi. Kumpikin luulee kusettaneensa toista ja on tyytyväinen.

Link to comment
Ite en kyllä en tarjoaisi mitään tonnia ekana vetona. Myyjä voi yllättyä tarjouksen suuruudesta ja alkaa epäröidä, joskos joku maksaisi siitä kaksi?

 

Koita kaivaa mitä myyjä siitä luulee saavansa. Ja sitten siihen jotakin päälle ikäänkuin hyvän mielen lisäksi. Kumpikin luulee kusettaneensa toista ja on tyytyväinen.

 

Juurikin näin. kannattaa aloittaa vaikkapa 500eurolla ja katsoa reaktiot. Kyllä niistä näkee tietääkö myyjä mitä on myymässä vai ei.

Link to comment
Guest Toheltaja

aloittaa sillee, tosta voisin ehkä aksaa viiiiii, kuuuu, seeee, eekäkö ehkä varmaan kahyhde. Ja kattoo miten myyjän naama reagoi. Varmista ennen tämän aloittamista ettei hänellä ole ollut lähiaikoina esim aivoverituplasta johtuvaa kasvojen halvautumista. Ei meinaan ilmekään värähdä vaikka sanoisit heti 20tonnia :D

Link to comment
Guest Toni I
Varmista ennen tämän aloittamista ettei hänellä ole ollut lähiaikoina esim aivoverituplasta johtuvaa kasvojen halvautumista. Ei meinaan ilmekään värähdä vaikka sanoisit heti 20tonnia :D

Ei siihen kasvojen halvaantumiseen aina aivoveritulppaa tarvitse...

NM: puolivuotta naama jumissa, Bellin pareesi

Anteeksi OT ;-P

Link to comment

Soitin sitten kaverille ja kyselin oliko hän päässyt johonkin ratkaisuun. Eli myytävänä on, jos vaan päästään hinnasta sopuun. Hintaa hän ei osannut sanoa mihinkään suuntaan. Sovittiin että menen lauantaina valoisaan aikaan tutkimaan autoa tarkemmin ja hieromaan kauppoja.

 

Laitan huomenna lisäinfoa, kun tiedän asiasta jotain. Katsotaan jos vaikka kuviakin laittaisin...

 

-Kimmo-

Link to comment
Guest Damien

Mun keississä oli ihan sama homma, äijästä ei saanut oikeen minkäänlaista hintaa ulos. Joten kun olin auton tsekannut tiesin että tuosta voisi pyytää silmää räpäyttämättä tuplat mitä ajattelin tarjota, jos tulisin joskus myyntituulelle.

Hyvä puoli siinä oli että ukko ei tietokoneista ja neteistä välitä tuon taivaallista, joten eipä ollu esim. täällä norkoamassa... :)

Tarjosin itse sellaisen hinnan jolla se aika varmaan myisi, kuitenkaan en tietenkään heti tarjonnut sitä mitä olin ajatellut kipurajaksi. Marginaalia jäi ihan riittävästi, eikä minua ainakaan vituta yhtään vaikka se olisi sen myynyt vaikka sillä 500 eurollakin.

 

No, ei muuta kun rohkeasti vaan koittelemaan kepillä keväistä jäätä.

Link to comment
Guest Toheltaja

Toisten "projektit" on varsinaisina muchos projectos tyylisiä :) Toisille ne voivat olla jo purkukamaa... Paha verrata pelkkiä hintoja, jos ei pääse vertaamaan raatoja.

Link to comment

Nooh itse maksoin kuvissa olevasta projekti juniksesta 750€ ja tähän mennesä rahaa on mennyt ainakin tuplat lisää. Eli loppujenlopuksi kannattaa mielummin ostaa puolet kalliimpi kokonainen kuin puoliksi tehty hyvä projekti. Vaikkakin itse en ole katunut tuota ostosta kun kerran oli harvinainen ja suht koht vanhakin.

 

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/4507.jpg

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/4758.jpg

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/1807.JPG

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/4527.jpg

 

Mutta tosiaankin jos alle tonnilla saa juniksen mikä on about täydellinen osiltaan ja pohjasta ei näy läpi niin on todellakin halpa junis puhumattakaan siittä jos on liikkuvassa kunnossa. Eli kyllä itse sanoisin että jos on itsestään eteenpäin kulkeva ja pysähtyvä niin kyllä 2500€> olisi aika hyvä hinta sellaiselle.

Link to comment
Guest Toheltaja

viimeisiä hetkiä markka-aikaa, ostettin vielä sondereita tonnilla :D tosin joutu hakee aika kaukaa mut kuitennii... Nyt et euroaikana saa mitään sontsaraatoa tonnilla.

Link to comment

Tanhiksen 750 tuosta on mun mielestä ollut varsin edullinen. Ostin minäkin markka-aikaan juniksen jossa ei ollut oikeastaan yhtään hitsaamista ja hinta oli 1500. Ja mitä sontsiin tulee, niin muistat varmaan Jappe että on euroaikaankin ollut tonnilla myynnissä.

 

t. Mika

Link to comment

Kävin katsomassa bussia ensimmäistä kertaa valoisaan vuorokauden aikaan. Pettymys oli suuri, koska pimeällä auto näytti todella hyvältä! Olisihan pitänty varautua tämänlaiseen näkyyn, koska oli tiedossa se, että auto oli seussyt paikallaan yli viisi vuotta.

 

Tiedossa oli sekin fakta, että omistaja on "volkkarifani" joten mitään suurta intoa pakusta luopumiseen omistajalla ei ollut. Se että kunto oli näin huono, ei kuitenkaan ollut suurin yllätys. Suurin yllätyksistä oli hinta. Euroja hän haluaisi tästä bussista 3000.

 

Heittäkää edelleen mielipiteitänne!!!

 

Olen sutannut kuvista rekisteritunnuksen, koska en huomannut kysyä omistajalta saanko laittaa kuvia nettiin...

post-2580-13888359567551_thumb.jpg

post-2580-13888359568444_thumb.jpg

Link to comment

Sehän on valmiiksi tontissa. :-)

 

Kolmella tonnilla voit melkein unohtaa. Mutta jätä kirjallinen tarjous jossa on tietty voimassaoloaika. Ehkä perheneuvottelussa selviää kaapin paikka ja saat juniksen haluamallasi hinnalla. ;-D

 

t. Mika

 

ps. Kuvasta saattaa joku tunnistaa omistajan...

Link to comment

Vielä muutama kuva konehuoneesta.

 

Joo tosiaan nämä piirit ovat pienet, joten joku voi kuvista tunnistaa omistajan. Mutta sovitaan niin, että jos joku haluaa omistajan yhteystietoja, niin ne saa minulta! Kysyn kyllä ensin omistajalta haluaako hän, että jaan hänen tietoja mahdollisille ostajille.

 

Jos jollain on kuvia tästä bussista, niin laittakaa näytille!

 

-Kimmo-

post-2580-13888359574499_thumb.jpg

post-2580-13888359575224_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

ovaalin rattikin saatu ympättyä tuohon näköjään. Ei ihan kauhee sentään. Tosin 3000 on aika reilusti, olis ees katsastettu niin sekin helpottais. Kuskin kyljen alaosa omituisen suora, ilmeisesti ihan itse korjattu sinnepäin muotoiseksi. Vaatinee pellille hiomisen päältä, konehuone aika hurjan näköinen, onko liene edellisen maalauken yhteydessä tehty mitään.

 

 

600-800,- tosta vois heittää pöytään, tai itse heittäisin noitten kuvien perusteella. Matkustamon sisälmyksistä ja lattioista ku ei o mitään tietoa.

Link to comment
Guest Mikko Päivärinta

Aika pehmeän näkönen, varsinki tosta vasemmasta helmasta. Aika tehokkaasti on K. Orroosion metallinmuuntopalvelu työskennelly. Hyvää patinaa kuitenkin jo löytyy. Jos ostat niin ethän pese. ;-) Pakolliset ruosteet vain korjaa, jarrut notkistaa ja leimalle...

Link to comment

Jos olis hyvä alkuperäinen bussin sisustus, niin sitten nokittaisin tuota tarjousta hieman. Keskipenkeistä kun pyydetään neljää sataa. Jos olisi säilytetty tuon viisi vuotta lämpimässä tallissa, niin 3000 vois olla hieman lähempänä oikeaa.

 

t. Mika

Link to comment

Sisustasta ei saanut oikein kuvia, koska bussi on toiminut varastona ja se on täynnä tavaraa. Pohja on ainakin takapäästä pehmeä. Pohjaa ei päässyt paljoa katsomaan koska bussi on todella lähellä maata. Voisin kuitenkin olettaa, että myös edestä löytyy pehmeetä.

 

Kaupanteko voi olla hivenen hankalaa, koska omistaja on volkkariharrastaja. Ymmärrän hintapyynnin, koska tarvetta auton pois myynnille ei ole ja jos pitää auton niin voi pitää yllä ajatusta sen korjaamisesta jonain päivänä. Kun taas minä etsin projektia joka olisi sopivan hintainen.

 

-Kimmo-

Link to comment
Guest Damien

Vähän ampuu yli tuo hintapyynti, noin kahdella tonnilla.

No, kaveri on hintatietoinen. Tuskin tulee niin paljoa vastaan hinnassa.

Peilien asentajalla on ollut kyllä tyylitaju myytävänä... Aika hienon rotan tuosta saisi tekniikan ja alustan kunnostuksella.

Olis korkea aika kyörätä auto talliin jos myyjä meinaa sitä säilöä tulevaa inspiraatiota varten. Ei ole muuten kohta paljoa jäljellä autosta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...