Jump to content
jori

Ilmajouset

Recommended Posts

Mistäs yleensäkkin olette ostaneet palikat ilmailuun?

kun jos haluaa halvemmalla päästä kuin tyyliin 2500€ valmis bolt-on paketti tilaamalla. ei haittaisi jos ite joutuu askartelemaan...

jos nytten esim junikseen meinaisi niin minkälaiset pussit olisi hyvät?

 

Tää nytten on tälläistä uumoilua...:)

Share this post


Link to post

Tilaa pelkät pussit ja ilma iskarit vaikka airkewld:ltä ja osta täältä jostain hydrauli/pneumatiika putiikista letkut/liittimet ja venttiilit ja tee ite kiinnikkeet ja laipat pusseille.

Kyllä noille saa varata silti reilu 1000e että saa vehkeet kiinni ja pelaamaan. Noi ohjaus venttiilit taitaa olla melkein kalleimmat palikat jousien jälkeen, riippuen tietenki miten hienosti haluaa säädön tapahtuvan.

Tällä tyylillä ite oon tehnyt/tekemässä

Share this post


Link to post

joo sen kyl tiiän että n.1000-2000€ pitää varautua.

Noita valmiita settejä oon kyl katellu.. nää näytti aika hyviltä http://www.airkewld.com/parts/proddetai ... d=ARK-4060

 

Ainakin eteen noi ilma iskarit ja taakse sellaiset perinteiset pussit.

 

Minkäs tyyppisiä kompuroita ootte käyttäny?

Kun joskus mielestäni olin kattovinani että yhdessä budjetti ilmajousitetussa ajoneuvossa oli tyyliin hong-kongin Deuzer ilmakompura huutamassa kontissa. heh.

Share this post


Link to post

miulla on viair 500.

toi kompura mitä airkewld tarjoaa ton paketin mukana, ei kestä pitkää käyttöä. Siis tarkoitan että kompura kestää käytössä vuosia, mutta jos jatkuvasti nostat/lasket autoasi, ja kompura pyörii pitkään, saattaa leikkaa kiinni.

 

Offivaruste myy sopivasti, ja kompurassa pitää olla 100% circle merkintä, silloin kestää jatkuvaa käyttöä.

 

Tosin kuka sitten käyttää sitä jatkuvasti?

Share this post


Link to post

Niin no eihän sitä jatkuvasti tarvii huudattaa...Mitäs tuolla offissa maksaa kompurat kun pitää rekisteröityä ennen kuin päsee tuotteita kattoo ja kun yritin rekisteröityä niin ei onnistunut.

Share this post


Link to post

 

Ainakin eteen noi ilma iskarit ja taakse sellaiset perinteiset pussit.

 

 

Onko noi ilmaiskarit eteen teidän mielestä kuinka kestävä/turvallinen ratkaisu? Eikös siinä tule paino iskarin pultin varaan, vajaa 500 kg per puoli maksimissaan.

 

t. Mika

Share this post


Link to post
Offin sivut taitaa olla sekaisin, kyllä ennen pääsi tuotteita selaamaan suoraan.

Ostin omani viime kesänä, oisko ollut jotain 300€ tarjouksessa.

 

No tuo ei ihan järin kallis ole.

 

Niin eli toi ilmaiskari ei välttämättä olisi paras/turvallisin vaihtoehto?

 

Mites onko mitään järjen hituista sellaisessa kombossa että jos tekee uudeen akselin samalla,kavennetun sellaisen, niin hankkisi toisen parin niitä keski klunsseja jotka on akselin sisällä ja laittaisi ne alemman akseliputkeen,siihen päätyjen lähelle. Siitä tekisi samanlaiset säätöreiät kuin tehdään yleensäkkin säätöpaloille.

Sitten klunssiin kunnon kokoinen kierre lukitus pultin kierteen paikalle ja siihen paksu pultti tai hitsaten jokin systeemi mihin saisi pussin alaosan kiinnitettyä järkevästi. Ja ylempään akseliputkeen tekisi ikäänkuin kannakkeet pussin yläpäälle taikka sitten koriin kannakkeet.

 

Sanokaa suoraan olisiko pommi vai jotain järkeä:)

 

Jori

Share this post


Link to post

Juuri näin! :) mistäs noi kuvatukset on mikan?

 

Onkos ne sisä klunssit jottai alumiinia tai mitä kamaa??

Share this post


Link to post

mitähän tuollaisesta pussi systeemistä etupäähän jokaisen autoharrastajan ystävä katsastus setä sanoo?

Ei taida ainakaan kovinpaljoa tykätä jos ite tekee.

 

Olis varmaan aivan toimiva tollanen ratkaisu, mutta tiedä sitten miten ajettavuudessa olisi eroa ilma iskareihin verrattuna.

Share this post


Link to post
Guest

ilmajousilla oo fläkään mitään.

 

lowtoyssilta sain tarjouksen ~1400e koko judanssi fläkään.

Share this post


Link to post
noo tuolta vois löytyä valmista settiä http://www.ilmajouset.fi/

 

Ei taida tuokaan olla mikään oikotie onneen jos sitä katsastusta miettii...

Ilmajousisarjoja ei suositella käytettäväksi talviajossa, eikä ilmajousitussarjat sovellu tieliikennekäyttöön.

 

Ite keskustelin tosta katsastus aiheesta "autoharrastajan ystävän" kanssa ja näin lyhykäisyydessään vastaus oli, että auton jousitus tyyppiä saa nykyään muuttaa. Pussien ja niiden kannakkeiden kantavuus pitää jollakin todentaa, että soveltuvat ko. autoon ja muutoksen jälkeen autossa pitää olla edelleen joustoa kuten alkuperäisessä jousituksessakin. Myöskään mikään auton osa ei saa ottaa maahan kiini ja jokin maavara rajakin oli oisko ollut se 8cm mikä uusissa autoissakin.

Share this post


Link to post

Eli perinteinen keula pitää vaihtaa perssoniin tai vastaavaan viritykseen, että sais laillisen ja toimivan ilmakeulan.

Share this post


Link to post

En tiedä mitä toi "paketti" mahtaa sisältää, mutta mulle tuli ko. firmasta letkut, liittimet, mangneettiventtiilit ja noi sähköiset painonapit, joita painelemalla auton korkeutta on tarkoitus säätää.

 

Liittimet sain kaikki hakea uudestaan paikallisesta pneunatiikka liikkeestä, koska nuo tuolta saamani vuosivat järjestään kaikki. Liittimien vaihdon jälkeen saatiin järjestelmässä pysymään paineet sisällä. Noi säätönapit kestivät melkein sen aikaa, että sain systeemin säädettyä toiminta kuntoon (näytti olevan motonetissä aivan samoja nappeja) eli nekään eivät olleet mitään järin laadukkaita.

 

Näin jälkikäteen voisi melkeen sanoa, että itse ainakin ostaisin kaikki venttiilit, letkut, liittimet yms. tilbehöörit paikallisesta pneumatiikkaliikkeestä ja jos lowtowsilta nyt tosiaankin saa volkkariin sopivia kannakkeita niin hommaisi kannakkeet, säiliön ja kompuran sitä kautta.

 

Ei vaan mikään kauhean hyvä vaikutelma jäänyt noista tuotteista.

Share this post


Link to post
Eli perinteinen keula pitää vaihtaa perssoniin tai vastaavaan viritykseen, että sais laillisen ja toimivan ilmakeulan.

 

Miks muka pitäs vaihtaa?

Share this post


Link to post

No milläs teet siitä "toimivan"? Mun mielestä pelkät ilmaiskarit ei oikein aja asiaa ja vapauttamalla keskiosa. Ja erilaisten vipujen teko on "kielletyä". Ainut jos tuollanen "tehdasviritysakselin" laittaa.

Lähinnä haen laillista ratkaisua, kyllähän sen pystyy muuten viritteleen vaikka mitä. Taitaa melkein olla ainut tapa toi klunssin irrotus. Mut sit alkaa olee se muutaman millin väljyys taas sivusuunnassa.

Share this post


Link to post

Entäs se KCW tyylinen yhenbägin konstruktion, jollainen on huhun mukaan eräässä leimatussa Suomi-Bägi-Ovaalissa. Ja kuulemma voi tehä samaan tyyliin myös kahella bägillä. nimim.Minänäistämitääntaaskaantiedäkuhanpieksensuutain.

Share this post


Link to post

En minäkään tiedä, kuhan kyseenalaistan vaan. Ja katsuristahan tuo on kiinni.

Share this post


Link to post

Jenkkikamat vuotaa sen takia, että ne on tuumaisille letkuille, ja meillä milliset täällä... Tullut vastaan joka ikisessä laserlaitteessa, mitä on tossa koitettu saada toimimaan. Liittimet saanu järjestäen vaihtaa... Letkut menee keskenään, mutta millinen jää hitusen laihaks tuumasen liittimeen, ja polyuretaaniletkut ei o niin pehmeitä että ne leviäis paineessa tukkien vuodot.

Share this post


Link to post

Noilla GASin sarjoilla on leimattu muutamia autoja ihan normiliikenteeseen, vaikka kaikki mallit eivät täytäkään tämän maan julmaa vaatimustasoa.

Share this post


Link to post

Kukahan mahtais myydä noita ilmaiskareita suomen maassa tai edes euroopassa? Ja piisaako iskarissa yhtään potku peräpäähän, vai joutuuko pakolla askartelemaan bägit?

Share this post


Link to post

Onko kellään tietoa siitä hopean värisestä pallosta, joka on seuraavassa tuning.fi lehdessä esittelyssä, joka ilmestyy 24.1 torstaina. Onko saatu muutoskatsastettua ilmajousille?

Share this post


Link to post
Kukahan mahtais myydä noita ilmaiskareita suomen maassa tai edes euroopassa? Ja piisaako iskarissa yhtään potku peräpäähän, vai joutuuko pakolla askartelemaan bägit?

Tietääkö kukaan vieläkään mitään?

Share this post


Link to post

Ite yritin kanssa aikonaan ettiä kuplaan noita iskareita mutta en ainakaan löytänyt lähempää kun jenkeistä. Norjassa taisi olla joku pulju joka jälleenmyi, mutta se nyt on sitten sama tilaako norjasta vai usasta kun ei kuulu eu:hin.

Share this post


Link to post

On, taitaa saada amazonista samoja murto-osalla airkewldin hinnasta.

Share this post


Link to post

Tommosetkin löysin.

 

Nyt ei tarviis enää löytääkään kun diileri, joka myy gabrielin iskareita ja valikoimista löytyy noi ilmamallitkin. Sattuuko ne amazonin iskarit olkatappi vai pallonivel keulaan?[/url]

Share this post


Link to post

Tässä amazon.comin tarjontaa. Kaivelet vain oikean mallin sinun keulaasi joltain keskustelu palstalta, esim. thesamba.comista luulis löytyvän.

 

Isot pojat (Raggare) kertoo että noilla saa kovan alustan vrt. pusseihin

Share this post


Link to post
Guest Raggare

jos niihin kytkis rinnalle jonku sitikan kranaatin :D

Share this post


Link to post
Kukahan mahtais myydä noita ilmaiskareita suomen maassa tai edes euroopassa? Ja piisaako iskarissa yhtään potku peräpäähän, vai joutuuko pakolla askartelemaan bägit?

Mulla ois ylimääräsenä kolaroidun kuorma-auton nupista jääneet (2kpl) täysin ehjät pussi-iskarit. En nyt muista miten lyhyeksi menevät, eli eteen on varmaan liian pitkät, mutta taakse varmaan saa menemään jos haluaa askarrella. Voin noita mittailla jos jotakuta kiinnostaa moiset kapistukset. Voisvat siis olla myytävänä.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...