Jump to content
jori

Ilmajouset

Recommended Posts

Ilmaiskareistahan sais pehmeemmät kun virittäis linjaan jonkun kokosen välisäiliön vastaamaan vähän pussin tilavuutta. Sit kun tekis vielä säädettävällä tilavuudella, niin ois jopa hifistelyä.

Share this post


Link to post
Guest

Minulla oli 10-vuotta sitten GT Dartissa kuvien kaltaiset ilmaiskarit => ei niillä autoa tonttiin saanut, alustaa vaan jäykäksi tai löysäksi...

Us-Partsilta taisin osat hommata!?

Share this post


Link to post
Guest
No kyl Darttiin saa suomesta, mutta ei volkkariin sattuvia.

älähän nyt, esim. 64-74 Moparin etuiskarit sattuu suoraan pallonivel-malleihin mitoiltaan =)

Share this post


Link to post
Guest Raggare

good ol kiihytyskäyttöön sopivat noi parsan iskarit oli ainaki juttujen mukaa :D

Share this post


Link to post

Näin jälkikäteen voisi melkeen sanoa, että itse ainakin ostaisin kaikki venttiilit, letkut, liittimet yms. tilbehöörit paikallisesta pneumatiikkaliikkeestä ja jos lowtowsilta nyt tosiaankin saa volkkariin sopivia kannakkeita niin hommaisi kannakkeet, säiliön ja kompuran sitä kautta.

 

Ei vaan mikään kauhean hyvä vaikutelma jäänyt noista tuotteista.

katsotaan mitä tuolta tarjotaan...juuri laitoin mailia...

 

kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö...

post-629-13888359675343_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.

Share this post


Link to post
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.
Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa.

Share this post


Link to post
kuplan konepelti nousee yläreunasta 2:lla paineilmasylinterillä ja tarvittaisiin siihen käyttöön sopiva kompura ja säiliö...

 

Hanski, tuohon pitää laittaa vastusvastaventtiilit sylkyn päihin jotta saat säädettyä nopeutta, muuten se ampuu tuon sylkyn päästä päähän valoa nopeammin.

Share this post


Link to post
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.
Voisi kuvitella, että iskarin kiinnityspulteille tulee aika kova rasitus takapäässä. Keventäähän jousi tota rasiusta, mutta silti varmaan aika paljon on pultin varassa.

Tuleehan sitä pultille rasitusta keulassakin. Ja keulassa kun on ohkasempi pulttikin. Kattoo kuinka tulee alkuperänen jousi sit säädettyä, mut kyl se sinne jää tosiaan avuksi.

Share this post


Link to post
Guest
Kävin eilen lunastamassa tullista ilmaiskarit. Vaikuttaa ihan fiksuilta peleiltä, kunhan väsää noihin vähän fiksummat liittimet. Kattoo nyt miten ehtii sovittelemaan, mutta kai toi pitäs ens viikolla selvitä, että riittääkö iskarissa voima takana.

 

Letkuliitokset noissa naytti kovastipaljon samoilta mita on esim. Subarun orggis ilmaiskareissa kaytetty. Kattelin aikoinaan itsekin etta miten noi voi kestaa, mutta kun niita purin veke parista autosta, niin ei kylla helposti lahtenytkaan.

 

Taitaapa mulla olla 66 mustangissakin samankaltaiset takana, ties kuinka vanhat... iskarit on vissiin aika finito, mutta letkut on ok :)

Joku tehnyt T-haaroittimen ja vain yhden tayttoventtiilin, lieko sitten fiksua yhdistaa nuo? En ole asiaa tarkemmin pahkaillyt tai tehnyt mitaan, kun auto ei ole liikenteessa.

Share this post


Link to post

Noissa oli joo mukana t-haara, jossa täyttöliitin, mut mie jätän moiset pois ja letkutan suuntaventtiileille 6mm letkulla ja hankin sit viel kompuran ja säiliön noille voimoo antamaan.

Share this post


Link to post
Guest

se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D

Share this post


Link to post

sori, en lukenut koko ketjua läpi.

 

Voisko tuommosen säädettävän ilmajousituksen tehdä ilman kiinteää kompuraa? Puhaltelis vaan tallilla sopivasti painetta sydeemiin...

 

Tuomas

Share this post


Link to post
se T-jakoblokki taitaa tasata paineen samaksi molemmille puolille, kelpaa laiskalle tietennii :) Mitahan tapahtuu vasemmalla puolella kun oikean puolen rengas kulkee montun tai moykyn yli, siirtyyko akillinen paineenvaihtelu oikealta letkuja myoten myos vasemmalle... eli jos oikea painuu kasaan niin painetta menee vasempaan ja vasen venyy pidemmaksi? :D

Kyl se varmaan teoriassa, mutta linjat on niin ahtaat, että tuskin moista ongelmaa käytännössä on.

Share this post


Link to post

Hanski, tuohon pitää laittaa vastusvastaventtiilit sylkyn päihin jotta saat säädettyä nopeutta, muuten se ampuu tuon sylkyn päästä päähän valoa nopeammin.

 

juu tuli huomattua...ja nyt on säätöventtiilit välissä....

Share this post


Link to post
Guest
sori, en lukenut koko ketjua läpi.

 

Voisko tuommosen säädettävän ilmajousituksen tehdä ilman kiinteää kompuraa? Puhaltelis vaan tallilla sopivasti painetta sydeemiin...

 

Tuomas

 

 

Nuinhan ne monasti onkin. Just niin on mulla mustangissa. Takahelmassa on venttiili mista vaikka huoltsikalla voi tuikkasta akkia lisaa ilmaa.

Share this post


Link to post

Kattelin muuten tossa Airkewld iskareita ja nejän tulee jumaleissön VÄÄRIN PÄIN! Voi olla että tulee vähän muuten kova keula ja iskarit toimii muutenkin varmasti ihan päin vittua.

 

Ja hintaa vaan 150 taalaa. Hitto mie sain ihan pikkusen kalliimmalla neljä iskaria lähitulliin.

Share this post


Link to post

Olipas tyylikkäät blingit tuossa vikassa.

Share this post


Link to post

Nostetaas vähän vanhoja juttuja...

 

Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl)

 

vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata...

 

Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua?

 

Petteri

Share this post


Link to post

Ei riitä 900 lbs eteen.

Iskari vähentää liki 30% kantavuutta, vastaavaan pelkkään säkkiin verrattuna.

Kaverin juniksessa edessä 1500 lbs ja oli tosi tarkka sijoituspaikasta että jaksoi nostaa auton ylös.

Mikä noiden halkaisijat isommissa? Kaverin reilun 4" halkaisija.

Riippuu rengastuksesta ja onko tarkoitus kaventaa akselia, että mahtuuko.

 

Taakse sit tavan säkki.

Share this post


Link to post
Nostetaas vähän vanhoja juttuja...

 

Kaveri olis suunnittelemassa juniksen pussitusta; eteen flippiolat+ ilmaiskarit mut nostaako/toimiiko esim: 5,10": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=43 (kant. 900 lbs / kpl)

 

vai isompi: 7": http://lowtoys.com/kauppa/product_details.php?p=44 (kant. 2190 lbs / kpl) Liekkö mahtuu kokonsa puolesta, pitäs mitata...

 

Ja takapää normipussit: irssillä? flipatuilla alennusvaihteilla? vai straight axle:lla (tolla ei taida tarpeeks alas päästä, nyt jo latoissa lovea) Onkos kellään mitään hajua?

 

Petteri

 

Maailmallahan taidetaan tehdä niin että kavennetaan takapään torsioputkeakin että saa vähän enemmän toimintatilaa ja samalla sitten myös käännetään vähän putkenpäätä että ei tartte lattoja ihan hullusti loveta. Itse rupeaisin rakentamaan irssistä jos tonttiin haluaa mutta tämänkin kanssa sitten tulee omat pyöränkulma/auraus-haritus ongelmat eteen kun todella alas mennään.

 

Mutta sitten taas swingistä jos alkaa rakentamaan pääsee varmaan vähän helpommalla.

Share this post


Link to post

JeJe. Elikkäs isommat tolpat on siis 7" maksimissaan, aikas isot siis. Pitääpä Herran kanssa miettiä asiaa etu+takapään osalta...Voihan se vielä olla että jättää pussituksen poieskin.

Share this post


Link to post

en nyt laiskuuttani jaksanu tarkistaa edellisiltä sivuilta oliko juttua tuosta alapään kiinntityksestä. Mutta siis Kuplan kevyemmässä keulassa vielä jotenkin suodattaisin ilmaiskarin kiinnityksen iskarin alkuperäiseen paikkaan mutta jos ajatellaan painavempaa koria, esim Junista niin mitenköhän kestää nostelemista? Jos ajatellaan että vauhdista murtuu alapultti niin se onkin morjensta sen jälkeen...

Share this post


Link to post

No tollasta heti rupesin kans ideoimaan...ja samaa katastrofia kuvittelin juniksessa yläpäälle niin toi kuppihan sen sitten seivaa aika mallikkaasti.

Share this post


Link to post

Ja samalla tolppiin akselin siirto ylöspäin :)

Share this post


Link to post

Onkos kukaan perehtynyt tämän firman tuotteiden soveltamiseen waunun alle?

 

http://www.airliftperformance.com/

 

Mikäli Pallis ei nyt talousahdingon ja puolen vuoden odottelun aikana katoa pihapiiristä tuo ilma-alustaan siirtyminen houkuttaisi suuresti... Eniten ilmajousituksessa kiehtoisi säädettävyys tilanteen (kuormankin?) mukaan ja kuulopuheiden mukaan ainakin ajossa miellyttävä ratkaisu.

 

Maata kohti tuo joka tapauksessa lähtee tavalla tai toisella kunhan taas kotiudun.

Share this post


Link to post

Ite kaipaisin enemmänkin syytä miksi tangot pitäisi vaihtaa??

Tietty jos yksi säkki hoitaa korkeuden säädön, mutta kyllä siinä jousitus kärsii, kun liki yhtä puuta?

Junikseen kun tehtiin, niin tuli iskarimalliset säkit eteen ja orggis latat jäi. Ajettavuus oli ainakin parempi kuin alkuperäinen.

Kulkee suoraan ja vakaasti sinne 120 km/h vauhdissa. Jousitus mukavan tuntuinen.

Share this post


Link to post

Mitenkäs kuplassa swing takapään pussitus minkä tyylin on porukka parhaaksi todennut??

Itsellä ollu työnalla takapään tekemisen aloittaminen jo kohta parivuotta, mutta kun ei vaan oo saanu aikaseks ruveta... (ilmat pelkästään edessä alkaa oleen aikasta perseestä, joten tarttee ensitalvena koittaa riipiä motivaatiota...) pussit venttiilit yms. on jo pölyttynytkin hyllyssä...

 

Ideoita/kuvia/spekulointia/osapiirrustuksia

Kiitos

 

Vesa

Share this post


Link to post

Laitoin kylmästi isakrin paikalle ja siirsin ite iskarin muualle. Sitä ennen kokeilin ton tyyppistä, mitä airkewd myy eli tulee tavallaa ylimääränen tukivarsi, niin sehän kääntyikin ihan huimiin asentoihin ja oli muutenkin paskan tuntunen systeemi.

 

Miepä meen räpsimään kuvia. Katotaan muistako sit jopa postata ne tänne

Share this post


Link to post

hmm... minkäs laiset kiinnikkeet oikein väkäilin... kuva kyllä olis poikaa kun ei toi mielikuvitus oiken riitä... toi systeemi olis siitä hyvä että noi iskarit on helppo uudelleen sijoittaa...

Share this post


Link to post

Pikkkusen tietty yläpään kiinnitys täytyy soveltaa toisella tapaa vakio koriin, mut eiköhän sen koriin saa laitettua. Muistaakseni kattelin, että ois ehkä just ja just mahtunu noi alkuperäset iskarinkorvatkin olla paikoillaan, mut tulipa laikattua hitoille

 

Alapään kiinnike on sit ihan pulttaamalla kiinni tossa latan kylessä

 

Kamerakin näyttäs tulevan tiensä päähän

post-360-13888365227966_thumb.jpg

post-360-13888365228496_thumb.jpg

post-360-13888365228888_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Hmmm. Kysästään vielä vaikka juniksen etupäästä...onko porukka ottanut ilmaiskareiden kanssa jousilatat kokonaan pois vai jättänyt paikoilleen? Keskipalikkahan varmaan pitää herkistellä irti jos jättää latat...jos taas irrottaa latat ja vetää kierretangon läpi ni sithän ei tartte irrotella tietenkään....kumpi ois parempi? onko hajua/kokemusta??

 

Petteri

Share this post


Link to post

Vaikkei mulla oo toi juniksen säkkibisnes iha ajankohtasta nii mää oon ainakin meinannu samaan tapaan ku kuplassa, eli kierretangot ja päihin neulalaakerit ja kaikkemmaaliman lukituspultit yms ja ilma iskarit, tietty vähä eri iskarit ku kuplaan. :D

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...