mite^ Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Ihan totta tuo, sihti tuossa päässä on kätevä homma. Kivistä en tiedä mutta itse oon pienenä tiputellu hylsyt pakoputkeen ja kaasareihin :) Quote Link to comment
JM Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Sain tänään kannen alumiini leipurilta etuajassa. Pääsee huomenna talliin taas tosi töihin :)Oli imuvuoto imukanavasta ohjurin läpimenon kohdan vierestä ==> venttiili kopan puolelle imuventtiilien väliin. Olipas hieman mystinen vuoto, onneksi Heinolan koneistamo testaa nykysin kaikki kannet venttiilitöiden jälkeen. Hitsarin mukaan todella huokoista materiaalia ja runsaasti imenyt öljyä = haastava hitsattava. No nyt on kasassa ja huomenna soi vinku :) ** Ilmainen vink-vink kaikille niille ketkä ihmettelee tuota imusihvilääni, kun koneeseen tulee ulkopuolinen ö-suodatin kuitenkin: Miettikääs mitä jälkeä tulee kun nostaja hajoaa kuvan mukaisesti, palaset menee pumppuun, kiilautuvat rungon/hammasrattaan väliin, katkaisevat ö-pumpun akselin, ö-paineet häviää lennosta ja laitteet on vaurion aikana täyskaasulla + 6500 rpm? (nostaja ollu autossa pari viikkoa ennen kuvausta, siitä johtuu alkava pintaruoste) Nostaja on onnekseni otettu ulos kilpailevan Urho tiimin ex-koneesta, eikä mistään omasta mosastani. Toki saman tuhon saa mikä tahansa ulkopuolinen tarpeeksi vahva materiaali aikaiseksi öljyn seassa, vaikka naapurin naperon kourallinen pikkukiviä. . . Onko toi meijän autosta? Kertoko Tero mitä oli vauhtia tossa tilanteessa? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Mie en ite ainakaan uskaltais millään laittaa imuputkea ilman sihtiä. Sitä kun paskat kulkeutuu väärään paikkaan pumppuun tai johonkin muuhun hauskaan paikkaan, niin ei oo kellään enää yhtään kivaa. Jos ei muualta löydä sopivaa sihtiverkkoja, niin ei muuta kun markettiin ettimään ihan kotitalous sihvilää. Verkon silmäkoko on optimaalinen, eikä ne paljoo maksakaan. Näppärä sihti löytyy vaikka Biltemasta Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 Onko toi meijän autosta? Kertoko Tero mitä oli vauhtia tossa tilanteessa? Juu Motturi-Waagenista / Kyllä, kiitettävästi :) Jos ei muualta löydä sopivaa sihtiverkkoja.....Toi mun on VAG alkuperäisestä sihvilästä leikattua. Ja klemmari ilman ruuvia, niin ei pääse tärinässä ravistaa itteän auki... Quote Link to comment
Ketsa Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Ja klemmari ilman ruuvia, niin ei pääse tärinässä ravistaa itteän auki... Oletko sijoittanut tasapainoitukseen varattut rahat Olvin mäyräkoiraan? :-) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 23, 2008 Author Share Posted March 23, 2008 Oletko sijoittanut tasapainoitukseen varatut rahat Olvin mäyräkoiraan? :-) Ei kun Urho . . . =) Tallissa saatu tänään pässit kairattua / kansien palotilat muokattua / pakosarjan loppu osa suunniteltua. Huomiselle jäi venttiilien varsien & lautasten hipistely hionta / pakosarjan loppuun teko. Heti Tiistaina kannet oikaisuun koneistamoon. Onneksi koneistamon orja oli viime viikon talvilomillaan, niin hyvällä tuurilla kannet voisi saada jo perjantaiksi. Sitten taas pääse jatkamaan.... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 29, 2008 Author Share Posted March 29, 2008 Hiton hienoa, kannet saatu koneistamolta perjantaina. Huomenna sunnuntaina pääsee tosissaan niputtamaan taas konetta. Arkistosta kaivettu lisäksi POPpari + parempi välijäähytin Sain tänään valitettavan tiedon, että hovi penkittäjälläni on jarrupenkin vaihdon takia sikana viivettä. Pitänee ettiä joku toinen penkittäjä kevääksi. Ne vaan harvassa ketkä voi mitata/säätää irtokonetta. Pari heppua ollut mosasta niin kiinnostunut että on uskaltanut jopa soittaa =) Kyllä tää tästä taas vauhtiin pääsee... *** OffTopic Oli pakko ottaa kuva sukuloitumis reissulla. Kuka arvaa paikkakunnan? =) Quote Link to comment
mite^ Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Noita lepakoita on piirretty/maalattu täälläkin päin :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 29, 2008 Author Share Posted March 29, 2008 Aijaa? Mä törmäsin nyt ekaa kertaa näihin. Taidan olla kalkkis... Quote Link to comment
mite^ Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Tai niin kiireinen vw harrastaja ettei kerkiä tuollaisia rekisteröimään :P Ai niin, paljonko maksoi kansien koneistus? Quote Link to comment
Guest Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Lepsamassa bongattu moinen lepakko jo vuosia sitten, lienee siella yha. Quote Link to comment
Barney Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Nurmijärvellä, klaukkalassa (mäntysalossa) myös "lepakko taajama".. mutta oisko tikkakoski? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 Ai niin, paljonko maksoi kansien koneistus?- Kairaajalla: Kanava työt satasen / pari- HeMillä; oikasu & tiputus 35€ / pari - Ja alumiinileipurilla; venttiilijousen patin liika oikasun korjaushitsaukset imusarjaan parikymppiä - Hitsatun kohdan uudelleen muotoilu 0€ mutta oisko tikkakoski?Tikkis, juu Quote Link to comment
Barney Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 mutta oisko tikkakoski?Tikkis, juu muuten en olis kyllä tienny, mutta lukee tossa kyltissä :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 30, 2008 Author Share Posted March 30, 2008 Venttiilit hipistelty ja ripoteltu kansiin. Nätit tuli, toivottavasti tuosta oli hyötyäkin. Huomenna jatkuu taas projecto. Nyt nukkuu; vajaan 8h päästä oltava töissä reippaana, raittiina ja rahan ahneena :) Naputtelin toissapäivänä kaikki kulut taulukkoon ja alko ahistaa. Nyt on jo kokonaiskulujen summassa eka nro jo 2. Ja vielä puuttuu mm pensapumppu, ff-kamaa, yms. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 Tuossa vielä ennen / jälkeen kuva imusta Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Noissa on aika iso ero juu, mutta onkos nuo pakoset sillä paksummalla venavarrella (oliko se nyt 9mm kun yleensä on 8mm vai miten ne meni?) Puavo Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 Kannet on viimesintä valua (043), jossa on poikkeuksellisesti 9mm pakoset. Massaa venttiilissä riittävästi, mutta eipähän ainakaan katkea =) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 4, 2008 Author Share Posted April 4, 2008 Tilanne hetki sitten Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 4, 2008 Author Share Posted April 4, 2008 Vaiheessa vielä: cooleri letkuineen / pop-vena / polttoaineen paineensäädin / polttoaineletkut + pumppu / sylinterin alaiset jäähypellit + hihniksen puoleisen pelti / ff-kierto / ö-letkut TBOlle / virranjakajan kokonaisennakkomuokkaus 24->16 / säätö & penkitys paikka / huohotusboksi + letkut sille / pakosarja tuubolta eteenpäin / vivusto / yms pientä . . . 4-1 kohdasta turbolle oleva putki on vanha stingeri. Oli sopivasti kartio.... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 30, 2008 Author Share Posted May 30, 2008 Tehty: cooleri letkuineen / pop-vena / pumppu / ff-kierto / virranjakajan kokonaisennakkomuokkaus 24->16 / pakosarja tuubolta eteenpäin / vivusto / yms pientä . . . Puutelistalle lisätty lämpökilpi coolerin / pakosarjan väliin. Samaten koko sarjalle lämpökilpi. Muuten sulaa mm jakaja kansineen.... Eikö olekin hienot noi (säätö/penkitys) mittarit? ö-paine & -lämpö & ahtopaine =) Ja säätöjäkin saatu hankittua, kyllä tää tästä pikkuhiljaa valmistuu Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 31, 2008 Author Share Posted May 31, 2008 Varsinkin kun on vielä puhallin kennolle laddaren puolella... Hinta varmistunut 3500e kokoluokkaan (säädettynä) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 Jotakin edistymistä tällä rintamalla pitkästä aikaa. Mietin minne ö-kennon sais jemmattua ja keksin sen ripustaa tuohon jatkoksi. Ei mikään pöllömpi väliaikainen paikka? Kaikki liittimet on hydeliitännällä, mutta klemmareilla kiristettynä. Syy on se että uusi omistaja saa tehtyä mieleiset letkut helpommin koneeseen, jos haluaa siirtää kennon esim eteen ja putsarin paremmin ajoviimaan. Tai saa tuolla ajaa noinkin ja odottaa millon klemmari(t) pettää. . . Enää suurimmat puutokset - Pakarin ja tbolta lähtevien putkien viimestelyt - Lämpökilvet pakariin että esim virranjakaja ja osa ö-letkuista + muutama muu paikka ei sula Seuraavat 2 viikkoa ei työt haitaa harrastamista (tosin hidasteena on kainalosauvat), mutta sitten pitäs olla jo koekäynnistettu. Sitten olis enää se säädättäminen. Kyllä tää tästä pikkuhiljaa iloksi muuttuu =) Quote Link to comment
JaniM Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Eksoottisen näkönen. No saas nähdä kuinka eksoottisen näköinen tulee meitin remulihässäkästä.. Quote Link to comment
Pepe Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ostettasko porukalla Petterille parempi digikamera ja Photoshopin käyttöopas? ;) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 ja myös kirja Turbomania, jossa on kuvia moottoreista, jotka eivät näytä miina äkkijyrkän peltitaiteelta ;) (ei herneitä petter) Quote Link to comment
ARTO Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Paino koko hökötykselle myös, kiitos:) Lähteekö alle 150kilon... Quote Link to comment
Tanhis Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ostettasko porukalla Petterille parempi digikamera ja Photoshopin käyttöopas? ;) Älä nyt, mieti mikä vaiva tuossa on ollut paintilla väsätä taustalla näkyvät salaiset projektit piiloon. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ostettasko porukalla Petterille parempi digikamera ja Photoshopin käyttöopas? ;) Älä nyt, mieti mikä vaiva tuossa on ollut paintilla väsätä taustalla näkyvät salaiset projektit piiloon. Niimpä, mutta varmaan alkuun ainakin auttais että putsais sen rasvaisen ja tahmaisen linssin siitä kameran tapaisesta ;o) Quote Link to comment
-Alex- Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Saabeissa olevat turbot ovat jostain 88-89 paikkeilta eteenpäin vesijäähdytteisiä, etteivät sovi (ellei vaihda keskiosaa?). Muuten olisivat sopivia, ainakin matalapaineturboista ja malleista joissa T25- Quote Link to comment
Ketsa Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Ja miksiköhän pitäisi keskiosa vaihtaa? Lukuisia vesijäähy turboja nähnyt käytössä ilman vesikiertoa, mutta koskaa en ole kuullut siitä ongelmia aiheutuneen. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 Ostettasko porukalla Petterille parempi digikamera ja Photoshopin käyttöopas? ;) Keräkkää samalla suurempi kolehti ja ostakaa mulle kunnon hitsauskone. Tää nykynen on markkinoiden huonoin laitos; täytelanka-valovirta-Gern. Paino koko hökötykselle myös, kiitos :) Lähteekö alle 150kilon... Osatakko avoosi jos on alle. Saisit siihen vähän peräpäähän näyttävyyttä :) Älä nyt, mieti mikä vaiva tuossa on ollut paintilla väsätä taustalla näkyvät salaiset projektit piiloon.Olet asian ytimessa; niin pieni kuva kun saa kameralla ja sitten paintilla 150% venytys joka suuntaan = hyvä tulee :) ja myös kirja Turbomania, jossa on ;) (ei herneitä petter) Juu toi mania löytyy hyllystä, vaikkei jäljestä sitä uskoskaan. Äläkä pelkää herneitä, niitä on vain hernerokkassa täällä suunnalla. Quote Link to comment
JaniM Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Ostettasko porukalla Petterille parempi digikamera ja Photoshopin käyttöopas? ;) Keräkkää samalla suurempi kolehti ja ostakaa mulle kunnon hitsauskone. Tää nykynen on markkinoiden huonoin laitos; täytelanka-valovirta-Gern. Osta multa pikkasen parempi, niin ei tartte ydintäytteitä käyttää. Saat melkein täyden kelankin lankaa mukaan. Voin tuodakki sen hyvällä säkällä, ku parin viikon päästä ajan ohi vissiinki. Quote Link to comment
ARTO Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Jaakkoa enemmän houkuttelis wasserboxerturbo, joten jätetään ilmajäähy väliin vaikka olis keijukainen. Multa voi ostaa uuden veroisen= virheettömässä kunnossa olevan Sony DSC-H2. Ostettu uutena, joten vain yksi omistaja ja alle 3000 kuvaa napsittu. Ikää pikkasen päälle 1,5vee. Hintaa jotain 1xx€ Quote Link to comment
-Alex- Posted January 25, 2009 Share Posted January 25, 2009 Periaatteessa miksi ei sopisi vesiturbo vaikkei käyttäis vesikiertoa siinä. En kyllä muista syytä miksi joku sanoi ettei voi käyttää ilman vesikiertoa. Mä itse laittaisin turbon "kuumalle" puolelle, eli alas, ainakin jos konehuone ei ole avonainen, kuten kirpussa/bajassa jne. Mutta jokaisella on tästä mielipide =) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 olet oikeassa tuubon sijottelussa, toisaalta tuotaa mun pommia kun kattoo niin ei tuota saa kuin palliksen konehuoneeseen kokonaan piiloon (jos sinnekkään) Toisaalta turha mun on kameraa ja/tai mikkiä syyttää huonosta lopputuloksesta. Se on miehestä kii .... JM kiitos tarjouksesta, mutta jatkan seikkailuja tän nykysen kanssa BTW tossa tuupossani ei ole kuin yhdelle nesteelle liitännät... Edit. Perskles kun olis tienny tämmösen olevan mahollista 4v sitten kun pakaria alkoi yksi tyyppi vääntämään Tampesterin takamailla :/ Edit 2-5-2009 Löyty topikki jossa oli kuvattu minuakin huonomman hitsarin tuotosta. Klikkaa jos uskallat :) http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4099193&page=1 Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Mites nuo öljysuuttimet asettuu toiselle puolelle lohkoa jossa ei ole öljykiertoa? Millanen touhu oli laitella kaikenkaikkiaan? Omaa mahdollisesti alkavaa moottoriprojektia ajatellen tuo on kuitenkin varmasti yksi suurimmista kulmakivistä turbomoottorin kestävyydessä. Itse olen tuota yllänäkyvää pakosatsia ajatellut käyttäväni. Quote Link to comment
Marko Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Mites nuo öljysuuttimet asettuu toiselle puolelle lohkoa jossa ei ole öljykiertoa? Googlaamalla löytyy tietoa asiasta, kyllä sen sinne saa. Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Jeh, pistetääs googlaten tässä joku ilta. Onkohan muuten TaMiKen urhossa öljyruutat, ei taida olla? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.